ВТОРИ клас - 2 тема

  • 38 119
  • 744
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 5 160
Та след като във втори клас им е скучно и безинтересно, какво ще правят например в пети.
Искат да учат нещата, които са за втори клас  Wink Ама не става.

# 721
  • София на морето
  • Мнения: 171
При нас госпожата искаше химикалки от самото начало, защото после свиквали, че моливът се трие с гума.........
Morena - права си... ух, ох, ще има да обясняваме...
Почвам да си мисля, че английският е бил причина за болките в корема вчера и онзи ден, макар че детето казва, че няма никакъв проблем с госпожата и му е интересно...


lorenca - точно от това се плаша  Grinning
 

# 722
  • Перник
  • Мнения: 4 863
И при нас пишат с химикал от самото начало, точно това, че моливът се трие спомена госпожата на първата родителска среща.
За "интересното" - опитали са се да направят учебниците интересни, ама не се е получило  Confused Имат значително повече картинки от учебниците, по които сме учили ние, но на мен лично ми изглеждат разхвърляни и разконцентриращи  Confused

Не смея да се хваля, защото не знам докъде ще стигнем в крайна сметка, но утре Калоян ще ходи на състезание по математика. Убеден е, че иска, ама и миналата година беше така, пък избяга от стаята преди да раздадат задачите  Rolling Eyes

# 723
  • София
  • Мнения: 17 591
Е как от самото начало с химикалки? Пук и част от първи нали писаха с моливи? Мен пък ми се стори, че твърде бързо минаха към действия до сто с преминаване.

Определено има нужда да направят нещата по-интересни в нашата система.

 
И при Врячо са от началото с химикалки. И ми е меко казано досадно това смятане - събиране и изваждане - което се дъвче от 4-5 годишни... Съжалявам, но не аз лично не виждам никаква съществена разлика м/у събиране / изваждане над 10, ама до 20, до 30, до 40 или до 1000005р435324в. Все същото е.

# 724
  • Sofia
  • Мнения: 21 605

... Съжалявам, но не аз лично не виждам никаква съществена разлика м/у събиране / изваждане над 10, ама до 20, до 30, до 40 или до 1000005р435324в. Все същото е.

Точно... 'Фатката е в сметките с преминаване на десетицата. И както са сметките до 20 такива са и нагоре... Та би трябвало, както ние едно време, в 1кл. да учат сметките до 100... ама не.
А уж сега били по-умни, по-какво ли не...

# 725
  • София
  • Мнения: 2 801
И какво ако пишат с молив и изтрият ако сбъркат. Нали и на компютър като пишем си поправяме така! Като пишат с химикал пък сякаш спират да грешат, поправят като драскат или слагат в скоби.

Можете ли да ми кажете в какво време пишат децата ви преразказите и съчиненията по картини?

# 726
  • София
  • Мнения: 17 591
Ми не съм сигурна, ама в разказа (или каквото е там), дето го пише (разбирай, когато се сети - и май главно понеже има джиджан тефтер) е писал в минало несвършено, от първо лице единствено число - един вид, все едно разказва от свое си име... като в добрите романи на Залезни. Не мога да преценя какво ще се случва там, понеже има събрани 5-6 изречения накуп, изпъстрени с кошмарни правописни грешки - не с граматични.
А в преразказите (миналата година, тази май не съм му давала) пишеше в 1 време: отвеяно. Всяко изречение в свое си време и в повечето случаи без никаква връзка с предишното, само и само по-бързо да свърши.

# 727
  • Мнения: 1 324
И мен ме дразни, че не може да се трие, а трябва да се подчертава и пише вярното отгоре. А най-много ме дразни свързването на буквите с чертичка. Загуби време, мастило и усилие на вятъра. Щото ако не са свързани току виж някоя изпаднала  Crazy

# 728
  • Мнения: 19 290
Преразкази пишат на -л. Ходил, носил и т.н.
За смятането с преминаване Светлаем беше писала, че въпреки дългото дъвкане, пак го бъркат по-нататък.
Щерката не пише цифрите отзад напред, когато има преминаване. Не слага и точка на десетиците, което направо ме побърква. Все повтарям какъв е алгоритъмът и все прави както тя си реши.

Мен триенето ме дразнеше и не давах да трие, освен ако е съвсем неразбираемо, но моята беше бавна. Ако пишеше припряно и бързо, щях да я карам да трие, за да се упражнява в търпение.
За свързването още миналата година беше започнала да ги разделя, но класната каза, че е рано и ще има някакви кофти последици за грозописа после. Краят на втори клас вече започвали да си оформят собствен почерк и да ги разделят.
Та,  я карах да ги свързва.

Последна редакция: пт, 13 ное 2015, 21:33 от Пролетен дъждец

# 729
  • Sofia
  • Мнения: 21 605
Да, в минало неопределено време. Ето тъкмо днешния преразказ на Гушкан.

 

# 730
  • Мнения: 21 455
Да, в минало неопределено време. Ето тъкмо днешния преразказ на Гушкан.

 
Преизказно наклонение е - представя действие, което е станало без говорещото лице да го е видяло.
Миналото неопределено време се образува от от сегашно време на спомагателния глагол съм и минало свършено деятелно причастие.
Примерно:
Той много учил за контролното - преизказно наклонение
Той много е учил за контролното - минало неопределено време

Последна редакция: пт, 13 ное 2015, 22:51 от Дидева

# 731
  • София
  • Мнения: 2 801
Да, на -л ги пишат явно навсякъде. А съчиненията?

# 732
  • София
  • Мнения: 7 673
Морена, супер се е справило детето с преразказа. Браво!
Но се чудя на учителката. Може ли да не отбележи, че е написано излъгъна. Как ще разбере детето, че не се пише така?   newsm78

# 733
  • София
  • Мнения: 17 591
А, точно тя в частност ще го научи с четене, за нея не е проблем (за разлика от повечето деца, вкл. и моето...)  Hug

# 734
  • София
  • Мнения: 7 673
А, точно тя в частност ще го научи с четене, за нея не е проблем (за разлика от повечето деца, вкл. и моето...)  Hug
Знам, знам.
Говорех принципно.

Общи условия

Активация на акаунт