ЧЕТВЪРТИ КЛАС

  • 45 419
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • Бургас
  • Мнения: 10 826
Честита Нова Година!
Припомнихте ми колко пъти съм носила забравени учебници и тетрадки. LaughingТази година засега мисля не се е случвало,но пък вече няколко пъти си търсим на другия ден забравени неща-дрехи основно.

# 676
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Току що попълних декларация, че съм съгласна детето ми да получава 200 грама кисело мляко на ден по някаква програма и с министерско постановление еди си кое. И що пък е нужно чак толкова. Що не ме питат дали съм съгласна да има две заведения за закуски, които аз не одобрявам и които нямат място на територията на училището, а ме питат за мляко.

# 677
  • Бургас
  • Мнения: 10 826
Точно вчера директора е минавал и е питал децата защо не си купуват мляко. Simple SmileА в стола им продавали закуските с безплатно мляко. Rolling Eyes

# 678
  • Мнения: 840
Току що попълних декларация, че съм съгласна детето ми да получава 200 грама кисело мляко на ден по някаква програма и с министерско постановление еди си кое. И що пък е нужно чак толкова. Що не ме питат дали съм съгласна да има две заведения за закуски, които аз не одобрявам и които нямат място на територията на училището, а ме питат за мляко.
Всякакви хора има. На мой колега жената не дава на детето си да яде нищо животинско, вкл. мляко. Отделно има деца с алергия към белтъка на кравето мляко. Та сигурно затова искат съгласие.

# 679
  • Пловдив
  • Мнения: 14 088
На последното заседание на училищното настоятелство председателката ни убеждава колко вредно е млякото, как в България няма полезно и увещаваше всички да преставаме да даваме мляко на децата си и да изискаме от фирмата да го махне от закуските и стола.

# 680
  • Мнения: 9 487
Ах как се вбесих на нашата даскалка #Cussing out
Току-що синковеца ми каза, че искал да се запише на някакво състезание "Знам и мога", а г-жата му казала да не го прави, за да не излага класа!
  Twisted Evil

# 681
  • Мнения: 1 735
Ах как се вбесих на нашата даскалка #Cussing out
Току-що синковеца ми каза, че искал да се запише на някакво състезание "Знам и мога", а г-жата му казала да не го прави, за да не излага класа!
  Twisted Evil


 Моля?! Съвсем се самозабравят някои за какво точно са там, че имат нужда да им се припомня!

# 682
  • Мнения: 259
Здравейте! Някой да ме насочи от къде мога да намеря тестове по ЧО за края на раздела -география?

# 683
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 376
Ах как се вбесих на нашата даскалка #Cussing out
Току-що синковеца ми каза, че искал да се запише на някакво състезание "Знам и мога", а г-жата му казала да не го прави, за да не излага класа!
 Twisted Evil

Това не беше ли олимпиада само за четвъртокласници? Благодаря за напомнянето, дано не съм изпуснала срока за него.

# 684
  • Мнения: 1 735
Скрит текст:
РЕГЛАМЕНТ
ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА
НАЦИОНАЛНАТА ОЛИМПИАДА „ЗНАМ И МОГА”
ЗА УЧЕНИЦИ ОТ ІV КЛАС ПРЕЗ УЧЕБНАТА 2015/2016 ГОДИНА
Националната олимпиада „Знам и мога” за ученици от ІV клас се организира от
Министерство на образованието и науката съобразно с Изискванията за организиране и
провеждане на ученическите олимпиади и националните състезания през учебната 2015-
2016 година, утвърдени със Заповед № РД 09-1418/02.10.2015 г. на министъра на
образованието и науката и настоящия регламент.
ЦЕЛИ НА ОЛИМПИАДАТА „ЗНАМ И МОГА”
- Да се създадат предпоставки участниците да демонстрират в условията на
съревнование интегралния резултат от своите знания, умения и нагласи, свързан с тяхната
приложимост.
- Да се предоставят възможности за индивидуална изява на най-високи
постижения, придобити в началния етап на основната образователна степен.
- Да се стимулира практическото приложение на знания в нови и различни от
познатите им ситуации.
- Да се насърчат увереност в силите за разрешаване на познавателни проблеми и
любознателност към допълнителни страни на учебното съдържание.
ФОРМАТ НА ОЛИМПИАДАТА
Олимпиадата „Знам и мога” е интердисциплинарна и предполага изява на знания и
умения, придобити чрез обучението по различни учебни предмети от началния етап на
основната образователна степен. Тя съдейства за откриване на деца с високо ниво на
умения за обобщаване и осмисляне на учебното съдържание.
Националната олимпиада се провежда по тема, която включва знания и умения от
всички изучавани предмети, включително и от областта на екологичното и здравното
образование, защита от бедствия и аварии, реагиране в критични ситуации, безопасност
на движението.
Форматът на олимпиадата включва 12 задачи с избираем и свободен отговор,
които може да имат едно или няколко подусловия. Решаването на задачите изисква
самостоятелен отговор, аргументиране на изразено мнение, решаване на проблем,
прилагане на находчиви и нестандартни решения и др.
Изпълнението на задачите във всеки кръг е индивидуално. Писмената работа е
анонимна. Решението на задачите се оценява според зададените за съответната тема
критерии. Максималният брой точки от изпълнението на задачите е 50.
Задачите и критериите за оценка на участниците в трите кръга на олимпиадата се
разработват от Националната комисия, определена със Заповед № РД 09-1692/19.11.2015
г. на министъра на образованието и науката, и се съгласуват с МОН.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ОЛИМПИАДАТА
Олимпиадата се провежда в три кръга по график, определен в Приложение № 2 на
Заповед № РД 09-1418/02.10.2015 г. на министъра на образованието и науката.
1. Времетраене – 2 учебни часа (80 минути)
2. График
Общински кръг – 30.01.2016 г. (събота)
Областен кръг – 20.02.2016 г. (събота)
Национален кръг – 02.04.2016 г. (събота)
Домакин на националния кръг на олимпиадата „Знам и мога” за учебната
2015/2016 година е РИО – Враца.
3. Начало на олимпиадата
Общински кръг – 10.00 часа
Областен кръг – 9.00 часа
Национален кръг – 9.00 часа
4. Провеждане на олимпиадата
А. Общински кръг
Общинският кръг се организира по училища. Всяко училище, след проучване на
желанията на четвъртокласниците за участие в общинския кръг на олимпиадата,
уведомява преди провеждането съответния РИО. Участието на учениците в този кръг е
доброволно.
Директорът на училището издава заповед, с която определя училищните комисии
(за организация, за провеждане и за оценка) и залите за провеждане на олимпиадата.
Комисията за организиране на олимпиадата получава изпитните материали по
електронен път от РИО, размножава ги и ги разпределя по изпитните зали.
Комисията за провеждане на олимпиадата посреща и разпределя участниците в
изпитните зали, раздава материалите и гарантира реда за провеждането според
изискванията, определени от директора. След изтичане на регламентираното време
засекретява писмените работи.
Комисията за оценяване получава засекретените материали, проверява и оценява
според зададените критерии. След проверката писмените работи се разсекретяват.
В срок до 7 работни дни след провеждането на общинския кръг училищните
комисии предават на директорите на училищата:
- протокол за явилите се участници и техните резултати;
- протокол за класираните за областния кръг ученици и техните резултати.
Протоколите, заверени с подпис и печат от директора на училището, заедно с
оригиналните писмени работи на класираните ученици се изпращат до началника на РИО
в двудневен срок след получаването им от съответните комисии.
При непредвидени обстоятелства, които възпрепятстват провеждането на
общинския кръг на олимпиадата според определения график, се допуска използване на
задачи по зададения формат, разработени от училищните комисии.
Б. Областен кръг
Областният кръг се организира по региони. В него участват учениците, класирани
на общинския кръг.
За провеждането на областния кръг началникът на РИО назначава със заповед
областните комисии за организиране и провеждане на олимпиадата. В заповедта се
определят училищата домакини и задълженията на всяка от комисиите. При определянето
на членовете на комисиите не се включват учители на ученици, участници в олимпиадата.
Изборът на училищата домакини отчита възможностите за удобно придвижване на
учениците до тях.
Директорите на училищата домакини осигуряват условия за провеждане на
областния кръг на олимпиадата, като определят със заповед залите, охраната,
медицинското лице. Преди началото на олимпиадата осигуряват размножаването на
материалите и правят инструктаж на квесторите.
Областната комисия за организиране на олимпиадата получава изпитните
материали по електронен път. Паролите за разсекретяване на задачите се изпращат от
МОН по електронен път непосредствено преди провеждането на олимпиадата.
Областната комисия прави предложения за допуснатите и недопуснатите
участници за националния кръг на олимпиадата. В срок до 7 работни дни от
състезателния ден тя изпраща на хартиен и електронен носител в МОН:
- електронна справка (по образец на МОН) за броя на оценителите и броя на
работите, проверени и оценени от всеки член на областната комисия;
- протокол № 1 за резултатите на учениците (имената на учениците, областта,
населеното място, училището, класа и броя точки), които комисията не предлага за
допускане до националния кръг съгласно т. 7 от регламента;
- протокол № 2 с фиктивните номера и резултатите на участниците, ранжирани на
първо, второ и трето място по брой точки.
Към протокол № 2 се прилагат и оригиналните писмени работи.
В срок до 7 работни дни от състезателния ден началникът на РИО изпраща в МОН
протоколите, заверени с подпис и печат.
В. Национален кръг
Националният кръг се организира и провежда от Националната комисия със
съдействието на РИО, определен според победителя на предходната олимпиада.
Резултатите на участниците се обявяват в деня на провеждането на олимпиадата.
Националната комисия изготвя протокол с резултатите на участниците, подредени
в низходящ ред, който включва имената на учениците, областта, населеното място,
училището, класа и броя точки. Протоколът се предоставя на хартиен и електронен
носител в МОН и се публикува на електронната му страница.
Всички участници получават грамоти, подписани от председателя на
Националната комисия.
Класираните на първо, второ и трето място ученици се награждават от МОН с
индивидуални грамоти и награди.
5. Засекретяване и разсекретяване на индивидуалните работи
На общинския, областния и националния кръг се извършва процедура по
засекретяване и разсекретяване на индивидуалните работи на учениците.
Засекретяването и за трите кръга включва:
 вписване от ученика на трите му имена, училището и населеното място на
бланка;
 поставяне от ученика на бланката в малък плик;
 залепване на малкия плик с помощта на квестора в момента на предаването
на работата;
 поставяне от квестора на малкия плик и писмената работа в големия и
залепване на големия плик.
След събиране на писмените работи комисията за засекретяване и разсекретяване
поставя един и същи фиктивен номер върху малкия и големия плик на всяка
индивидуална работа. Засекретените работи се предават за проверка и оценка на
съответните комисии. Малките пликчета се съхраняват от председателя на комисията за
засекретяване и разсекретяване до приключване на оценяването на всички работи и
попълването на общия протокол.
Комисиите проверяват и оценяват писмените работи, върху които записват
резултата за всяка задача и общия брой точки. Изготвя се протокол, в който се вписва
индивидуалният резултат за всеки фиктивен номер. На базата на този протокол се
извършва класиране по брой точки.
Разсекретяването на индивидуалните работи се извършва чрез отваряне на малките
пликчета и записване на трите имена на всеки участник върху писмената му работа.
В общинския кръг се разсекретяват всички писмени работи, а на областния и на
националния – с изключение на трите работи с най-високи постижения. Имената на
участниците с трите най-високи постижения за областния кръг се разсекретяват от
Националната комисия в МОН, а за националния кръг – по време на тържествената
церемония за награждаването.
6. Оценяване
Комисиите за общинския, областния и националния кръг оценяват работите по
предварително зададени критерии. Не се допуска въвеждане на допълнителни критерии.
Всяка индивидуална работа се оценява най-малко от двама оценители и върху нея
се вписва рецензия. При разлика в оценките на оценителите повече от 25% при всеки кръг
се прави арбитраж от съответната комисия – училищна, областна, национална. Оценката
на арбитрите е окончателна и не подлежи на преразглеждане.
7. Класиране
Класирането е индивидуално и се извършва на базата на получения брой точки.
За участие в областния кръг се допускат ученици, които са получили не по-малко
от 75% от максималния брой точки.
За участие в националния кръг се допускат ученици, които на областния кръг са
заели първо място. В случай че на първо място са класирани повече участници с равен
брой точки, всички те се допускат до национален кръг.
Националната комисия номинира допълнително 14 ученици от заелите второ и
трето място на областния кръг при следните ред и условия:
 класира участниците, заели второ и трето място от всички региони, според
резултатите от областния кръг;
 извършва подбор на 14 участници от класираните, които са с най-висок бал;
 публикува на електронната страница на МОН протокол с класираните
ученици.
Домакините на Националната олимпиада имат право да предложат за участие в
национален кръг допълнително двама ученици.
В случай на отказ на класиран ученик да участва в националния кръг на
олимпиадата Националната комисия допуска за участие следващия в класирането на
национално ниво. Отказът от участие се извършва чрез писмено заявление, подписано от
родителя/настойника.
Резултатите от класирането на участниците в националния кръг се оповестяват в
деня на провеждане му и се публикуват на сайтовете на МОН и на РИО – Враца.
На електронната страница на МОН се публикуват списъкът на учениците,
допуснати до националния кръг, както и резултатите и класирането от националния кръг.
8. Общи изисквания
За осигуряване на здравословни и безопасни условия на работа на учениците по
време на олимпиадата се изисква:
- писмено съгласие на родителите, когато олимпиадата се провежда в друго
населено място;
- определяне на лицата, които ще придружават учениците, когато олимпиадата се
провежда в средищно училище и в този кръг ще участват и ученици от съседни населени
места;
- присъствие на медицинско лице за оказване на долекарска помощ.
Участието на учениците със специални образователни потребности в олимпиадата
става по условията и реда на външното оценяване.
За учениците със СОП, класирали се до националния кръг на олимпиадата, се
осигурява задължително консултант.
Комисиите за организиране на олимпиадата на областния кръг информират МОН
за участници със СОП до 10 дни преди провеждането на следващия кръг.
Писмените работи на учениците се съхраняват в продължение на 1 година, както
следва: от общинския кръг – в училището, от областния кръг – в РИО, а от националния
кръг – в МОН, дирекция „Образователни програми и образователно съдържание”.
9. Финансиране
Разходите за участие на учениците в областния и националния кръг на
олимпиадата и за придружаващите ги учители, в т.ч. ресурсен консултант, са за сметка на
училището.
Разходите на други придружители (родители) са за лична сметка.
При организирането и провеждането на областния кръг на олимпиадата може да се
търси партньорство на фирми и организации, които да връчват допълнителни грамоти и
награди.
10. Координация и контрол
Координацията за организиране и провеждане на олимпиадата се осъществява чрез
РИО.
Контрол на всички дейности по провеждането на Националната олимпиада се
осъществява чрез дирекция „Образователни програми и образователно съдържание” в
МОН.
Председател на Националната комисия:


Регламент на Знам и Мога

# 685
  • Мнения: 293
Здравейте и за много години! Simple Smile
По математика моя син за стигнали до 54 урок-умножение с едноцифрено число с едно преминаване.
MTV,тази вашата даскалка аз бих я сменила,откъде -накъде ще с отнася с детето така?Говори с нея,не бива такова отношение.. ''Знам и мога'' е олимпиада ,доколкото разбрах комбинация от математика,български,ЧО И ЧП.Нашата класна ги оставя 2 пъти седмично след часовете да ги подготвя децата които ще ходят на тази олимпиада.
Искам да помоля ако някой има варианти от предни години за ОМТ да ги качи в общата ни поща или да ми пише на ЛС.В нета намерих само един вариант от 2013г.
Предварителнно благодаря!

Последна редакция: ср, 06 яну 2016, 17:23 от Ivet_2000

# 686
  • София
  • Мнения: 1 059
Привет, момичета и момчета и за много години bouquet Много успешна във всяко едно отношение да е 2016!!!

И аз да се оплача, но не от госпожата, а от синковеца Imp Класната ми се обади да ми каже, че моят отличник отказва да се упражнява, защото всичко си знаел и само гледа в  занималнята да се почива с игри на телефона!!! Тази вечер сериозно ще си поговорим и може и без телефон да остане за известно време, че да се вразуми.

Вашите деца проявяват ли вече пубертетски настроения? Моят син постоянно сменя настроенията и от най-доброто и весело дете, става едно безумно нацупено същество, на което всичко му е тъпо... Аз гледам да не се ядосвам и го пращам да си се цупи в неговата стая, но не знам до кога ще издържа newsm78

Последна редакция: ср, 06 яну 2016, 17:32 от valya_v

# 687
  • Мнения: 9 487
Да, знам ( и полагаме усилия за коригиране) че синковеца е зле с правописа, но по останалите предмети е  отличник..затова ми стана много криво и се вбесих на даскалката-вместо да стимулира желанието му-го кара да се откаже  Tired
Подозирам, че по-скоро става дума за нейните "постижения"-т.е. да не срами нея..затова по-добре да не участва. #Cussing out
Двоумя се дали да повдигна въпроса на родителската(разбира се насаме), която е след няколко дни, или да изчакам резултата от състезанието
 Thinking

# 688
  • Мнения: 36 047
четвъртокласничката ми е вечно сърдита /май основно на мен, защото съм човекът, който я кара да върши разни неща/ и ми повишава често тон, но усещам, че го прави несъзнателно
очаквам по-тежък пубертет отколкото при кака й

# 689
  • София
  • Мнения: 1 059
MTV, аз лично бих говорила насаме с вашата госпожа как може така да убива желанието на детето.
bubanka, явно не само моичкия е сърдит Mr. Green При нас обаче ни редува с баща му кой е виновен.

Общи условия

Активация на акаунт