Обезщетение закъснял полет

  • 16 929
  • 34
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Варна
  • Мнения: 815
Здравейте. Не знам дали темата е за тук, но имам нужда от съвет. Имах платена почивка с чартърен полет от Варна с час на излитане 7,20. Два дни преди полета часа бе промене на 17,10 , след това нова отмяна и излетяхме в 21,50. Имам застраховка отмяна пътуване , в която има клауза за закъснение на полета. ПодАдох документи пред застрахователя. Има някакви европейски директиви  с доста сериозни обещетения. Дали мога да претендирам? Пратих и едно писмо на туроператора, тъй като транспорта е уреден от него. Не знам евентуално какво ще ми изплати застахователя и дали мога да се преборя с превозвача.  Да не изтърва някакви срокове. Съвети?

Последна редакция: вт, 08 сеп 2015, 16:02 от fani34

# 1
  • Мнения: 2 241
Ето тук http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm можеш да прочетеш най-общо при какви условия се получава обеЗщетение от авиокомпанията. Ако авиокомпанията докаже, че закъснението е в следствие на “непредвидени обстоятелства”, задължението за компенсация отпада.

Относно застраховката, която имаш - прочети Общите условия. В тях трябва да е упоменато, какво се покрива и евентуално би могла да предявиш искане за компенсация.

След като си пътувала с туроператор, следва и той да се ангажира в изясняване на ситуацията.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 815
Благодаря. Поправих си грешката. По застраховката могат да ми изплатят някаква сума , но дали мога да си търся и обезщетение от авиокомпанията? В единия случай 100лв, в другия 250€. Аз не ги искам и двете, но четох , че авиокомпаниите отказват да изплащат. Причината за закъснениет беше технически проблем на самолета.  Май имат само един самолет и чакаха друг да пристигне. Проблема го имаха 2 дни.

# 3
  • Мнения: 2 241
Мисля, че не можеш да получиш две обезщетения за един и същи проблем. Т.е. ако получиш обезщетение от застрахователя, едва ли може да получиш такова и от авиокомпанията.
Обади се на http://www.ecc.bg/ и питай. Ще ти дадат компетентен отговор.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 815
Отново благодаря. Аз не искам и двете обещетения. В клаузите на застрахователя пише, че ако получа друго обезщетение трябва да им върна парите. Изобщо не вярвам , че мога да се преборя с авиокомпанията. Утре ще звънна на есс.бг и на туроператора.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
Аз имам същия случай и изпратих жалба до авиокомпанията и сега чакам отговор, защото отговора е в рамките на 6 седмици. После, ако не отговорят трябвало да подам същия формуляр жалба до града, в който е възникнало събитието и т.н. Още има 2 седмици да чакам и тогава ще кажа. Ще следя с интерес тази тема.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 815
Rosi, ти самa ли си купила билетите или чрез туроператор?

# 7
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
сама си ги купих от сайта на авиокомпанията

# 8
  • Варна
  • Мнения: 815
Здравейте, при мен има  вече развитие. България еър ни предложиха да ни компенсират с двупосочни билети до избрана дестинация. Продължавам да се боря със застрахователя, който иска официалната причина за промяна часа на полета.

# 9
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
сега погледнах датата - точно след 1 месец са ти предложили компенсация, а на мен никакъв отговор от никъде newsm78

# 10
  • Мнения: 2
Здравейте, и на мен ми се случи да имам проблеми с полета това лято. През август летях от София през Амстердам към Монреал и бях с три дечица - две мои и едно на приятелско семейство, което придружавах за полетите. Като на летището в Амстердам ни казаха, че са ни отменили полета с KLM, направо ми стана лошо.... редяхме се два часа на опашка за смяна на маршрута и ни дадоха нови билети през Лондон. Шест часа чакахме в Амстердам, взехме си успешно полета, после 4 часа чакахме за новия полет до Канада. Общо взето - над 13 часа закъснение на крайната дестинация! Аз си изпуснах един ден работа, две от децата си изпуснаха първия учебен ден....

Чудех се, дали да пиша жалби до авиокомпанията, но в интернет прочетох, че обикновено не дава резултат. Явно авиокомпаниите правят всичко възможно, да се измъкнат  newsm78 Една приятелка ми препоръча да ползвам посредници - claimcompass.com/bg и си подадох иска там - да видим какво ще направят! Още няма да ги препоръчвам, ама ще се похваля, ако успеят да ми осигурят компенсацията. В моя случай била по 600 евро на човек, понеже полетът е презокеански - добре ще ни дойдат, ако наистина ги получим... а дано!  Peace

# 11
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
успех от мен, пиши обезателно какво става, че аз се отказах  Money

# 12
  • Варна
  • Мнения: 815
Да се похваля с последното развитие на моя казус. Както писах България ер ни компенсираха с двупосочни билети до избрана дестинация . Застрахователя първоначално ми отказа, защото според него нямало закъснение, а промяна на разписанието. Поисках си документ от авиокомпанията за полетното разписание, причините за закъснението и т.н. Н а база този документ поднових преписката и ме обезщетиха с  по 10 лв.   на час закъснение за всеки от нас - общо получих 360 лв. Закъснението беше 12ч.  Пиша това по повод , че някой каза че не мога да имам две обезщетения.  Аз имам. Застрахователя е уведомен за компенсацията от авиокомпаниата.
Днес с удоволствие си прибрах папката с всички документи и април месец сме в Лондон.

# 13
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
браво на теб! аз пък да се похваля, че летях до Виена и на връщане не ми дойде куфара и сега пак водя разни преписки.

# 14
  • Мнения: 86
rosi_030,
Ти отиде ли веднага след като разбра,че куфара ти го няма на гише LOST/FOUND за да ти направят файл в системата и дадоха ли ти копие от файла с входящия номер в международната система за изгубени багажи?
Процедурата е да се търси куфара в продължение на месец.Ако до този момент не се свържат от гишето с теб,че е намерен,си взимаш копието от този документ и заедно с малкия отрязък от багажния етикет и малкия отрязък от бордната карта пращаш е-мейл на авиокомпанията и искаш обезщетение.Колкото по скъп куфар си изгубила и колкото по скъпо съдържание си обявила толкова повече ще ти е обезщетението.Куфарите се издирват по описание на пътника-цвят,размер,марка,с/без дръжка,с/без колела,с/без закючваща система и по багажен етикет на който пише име на пасажер,номер на полет и авиокомпания,дестинация,дата и час на полет и имат едни уникални кодове които системата за гишето автоматично генерира.Този номер е същия както на твоя малък отрязък така и на големия лепнат на багажа.

Относно обезщетенията при закъснения или трансфер към други дестинации и полети:
Всички които имат закъснение на полет повече от 3 часа имат право да искат обезщетение при условие че:
Вие сте били регистрирани (чекирани) за закъснелия полет.
Закъснението не е заради времето
При условие че НЕ СТЕ отказали сами да се качите на закъснелия полет!
Има много случай в които хора пътуващи с прикачване се отказват и си купуват други билети с друго прикачване заради закъснял самолет за първата отсечка и изтърват втория полет.
В този случай никой нищо няма да им изплати защото сами са се отказали.
Случая които прочетох по-горе за България еър:Госпожо,дали са ви тези билети на добра воля!В случая не става дума за закъснение а за промяна на графика както са ви казали и застрахователите.
Закъснение е когато регистрацията на пътници и багажи започне на време,минете в транзитен салон и там вече чакате N часове.
Всеки пътник има право да получи на гише информация документ с подпис и печат от представител на авиокомпанията с информация за неговите права както и  на 2-рия час след предварително обявения час за полет студено приготвена и пакетирана храна и напитки.На 3-тия час,топли храни и напитки!
Пасажерите пътуващи по работа имат право да изискат документ от летището удостоверяващ закъснението на полета.

Надявам се поне малко са съм ви била полезна с информацията.

# 15
  • Варна
  • Мнения: 815
MiSsRuT, тъй като се обърна към мен ще ти отговоря. Документа , който получих от България Ер пише ЗАКЪСНЕНИЕ от 13ч.  На базата на това получих обезщетение. А относно добрата воля на България Ер. Бордните ни карти са с час 17,00 , излетяхме в 22,00.  Пак са повече от 3 часа. Искаш да ми кажеш , че авиокомпаниите имат право да си променят разписанието и в деня на полета? Беше се развалил самолета и нямаха друг.

# 16
  • Бургас
  • Мнения: 1 446
Благодаря много за съветите. Направихме рекламация и съответно го търсиха 5 дни на летището и сега водим кореспонденция с авиокомпанията. Обаче има неща, които са ми странни. На единия куфар беше откачен етикета в която сме написали адрес, телефон и т.н. контакти. Другия куфар му беше изчезнала връвчица, която бяхме вързали, за да го разпознаем, а третия въобще изчезна. От Виена при качването на всеки куфар с едно устройство, което сканира по баркода отмятат, че е качен. Всички куфари се събират в контейнер и този контейнер се качва в самолета. На летището в София свалят контейнера и като вадят всеки куфар няма такова устройство, което да "пифне", че е минал такъв куфар. Това е информация от всичките разговори със служителите на летището. Мои познати казват, че е изчезнал в София, ама това са само приказки. И така ще видя какво става и ще пиша.

# 17
  • Мнения: 2
На мен ми се случи нещо подобно преди Коледа - отмениха ми полета заради техническа причина. От една страна съм благодарна, че самолетът не излита с някакъв дефект, който може да после да се окаже фатален.... ама да отидеш на летището и да ти кажат на гишето, че полет няма да има, е доста неприятно преживяване. Летяхме с мъжа ми с Австрийските авиолинии и директно ни дадоха билети за другия ден по същото време и ни предложиха безплатна нощувка в хотел.

Аз повече съм си любопитна, се разтърсих в интернет и намерих два много полезни сайта. Единият е личен блог, който разказва как да си потърсиш правата за парично обезщетение сам или с помощта на институции: http://astameno.blogspot.bg/2012/10/blog-post.html. А другият предлага посредническа услуга - те да ти осигурят обезщетението, пък ти да им дадеш комисион от него, обаче има много информация в блог частта: "Какви са правата ми при закъснял полет?" на https://www.claimcompass.eu/blog/bg/2015/11/15/zakysnql-polet-delayed-flight.html  и "Какви са правата ми при отменен полет?" - https://www.claimcompass.eu/blog/bg/2015/11/29/otmenen-polet-can … elled-flight.html.

Аз се свързах директно с авиокомпанията и си поисках двете обезщетения по 250 евро, ще видим какво ще отговорят. Според мен малко хора знаят за това, пък ако сам им пишеш, не виждам защо да не ти платят, нали трябва да си пазят добрия имидж и клиентите да остават доволни?

# 18
  • някъде из облаците
  • Мнения: 505
И аз да се включа. Приемам всякакви съвети.
Пуснахме и ние писмо за обещетение от авиокомпанията за закъснял полет с повече от 3 часа. Четох, че 14 дена е срокът за отговор, минаха и няма отговор. Дъщеря ми пусна формуляра на ел. поща на авиокомпанията.

Тя пътува от Лондон за София с прекачване през Брюксел. В Брюксел самолетът за София излетя с 3 часа и половина закъснение. Нямаше никакви извънредни обстоятелства, излитаха и си кацаха самолетите и от двете летища. Никой нищо не е обяснил, нито пък са й дали храна-вода. На някои пътници са давали, даже някои са получили безплатни билети, но тя не е видяла. А никъде не е ходила, чакала си е на изхода, който е бил даден.  По неофициални данни имало е технически проблем със самолетът в София и излита за Брюксел с повече от 3 часа закъснение.

Вие как се свързахте- на място в офис, по телефон, мейл...?

# 19
  • някъде из облаците
  • Мнения: 505
При нас вече има развитие по въпроса. Дъщеря ми получи отговор от авиокомпанията. Извиняват се за закъснението и й  предлагат двупосочен билет за избрана от нея дестинация, в рамките на 12месеца от получаване на съобщението.
Написали са, че закъснението е по-технически прични, което било непредвидена ситуация.

# 20
  • Мнения: 156
Здравейте ,миналия месец и ние се сблъскахме с подобен проблем. Съпругът ми пътува с полет до Виена където имаше трансфер на друг полет.Като започнем с това ,че полета за Виена излита 20 мин.закъснение,а 30 минути е времето от единия полет до другия проблема е на лице.Не така твърдят компаниите според тях самолета е наваксал  и е кацнал по разписание.Двама са пасажерите които не успяват да направят връзката с втория си полет,багажа на пътниците също не е качен на полета им,а авиокомпаниите твърдят ,че проблема не е в тях,не могатда обяснят и защо не е качен багажа на полета след като кацащия каца по разписание и излитащия също излита по разписание.На пасажерите когато отиват на терминала им казват че полета е излетял,така и не разбрахме какво се е случило.Според мъжа ми летището на Виена е огромно и вземайки впредвид размера му и проверките които са щателни връзката от едини до друг полет от единия30 минути е невъзможна,тъй като физически не е възможно да се успее.Именно може би това е и причината за проблемното пътуване на съпруга ми.Та въпроса ми е защо компаниите предлагат билети за невъзможни самолетни трансфери и можем ли да потърсим правата си?

# 21
  • Варна
  • Мнения: 815
Много неприятна ситуация. А предложиха ли друг полет до крайната дестинация? И ние имахме 30 мин. за трансфер във Виена и така бягахме, имах чувство че ще умра. Втория полет имаше закъснение и успяхме. Сега отново ни предстои пътуване имаме по 50 мин. за трансфер.  Последния път имаше и проверка на самия гейт ( за Варна ) . Дано някой компетентен се включи със съвет.

# 22
  • Мнения: 86
Здравейте,
ще се опитам да обясня без да изпадам в пълни подробности:
Когато има трансферни пътници дестинацията от където тръгва първия полет е длъжна веднага след излитане да изпрати към следващата след полетни съощения.В тях се съдържа пълната информация за бр. пътници,колко трансферни и кои са следващите им полети и за къде,транзитни,специални такива,бр.багажи,трансферните/транзитни багажи в кой багажник са и т.н.Тези съобщения се получават за секунди от др. летище.Там според тази информация са длъжни да направят планирането на самолетите т.е. къде да бъде "паркиран" идващия за да е близо до самолета към който трябва да се прикачат пътниците,за да бъде лесно с прехвърлянето на багажите и т.н. Във вашият случай явно такова планиране не е направено.В такъв случай реално авиокомпаниите нямат вина.Вината е в наземния оператор обслужващ тези полети (понякога наземния оператор не е само 1) както и в отдел планиране!Само ще кажа,че информацията какви полети ще има за деня,от къде идват и за къде ще пътуват се получава МНОГО преди деня,списъкът с пътниците които се очакват за самия полет се получава до ден преди полета и колко и реално какви пътници вече има регистрирани за полета се разбира до 15мин. преди края на регистрацията на пътници и багажи.
Като съвет мога да кажа да се опитате да вземете писмена информация за часа на кацане и излитане от летището във Виена.Ако там се докаже,че има проблем вече имате база на която да искате обезщетение.

Последна редакция: пт, 15 апр 2016, 10:04 от MiSsRuT

# 23
  • Мнения: 642
И ние се сблъскваме за първи път с проблема "отменен полет". Дъщеря ми летеше юли от Лондон до Бали. Първият полет от Лондон до Джакарта беше отменен. На следващия ден летяха с друг полет. Изпуснаха съответно вътрешния полет Джакарта - Бали. Пристигнаха след 3 дни път, много нерви, безсъние и разправии за безплатно извозване за друг вътрешен полет. Пуснахме иск за обезщетение чрез Аероиск. Вчера говорихме с тях, че срокът на Garuda за отговор е изтекъл и ще се пуска жалба до въздушния регулатор в Англия. Скептично настроена съм, но ще чакаме да видим какъв ще е изхода

# 24
  • Мнения: 1
[http://xn--90aiaaajj3bd8bxe.bg/l]
Това е хубаво сайтче също.
Като цяло следва да се има предвид, че техническите проблеми трудно могат да минат за извънредни обстоятелства и в общия случай компанията трябва да плати.

# 25
  • Мнения: 1 726
Здравейте , дами. Полетът на ММ от Виена за Брюксел беше отменен , а пътниците пренасочени през Венеция.  Подадохме иск в Skyrefund.com, но от там му поискаха снимка на личната карта, което ми се струва нередно. Коя компания бихте препоръчали? Благодаря предварително.

# 26
  • Мнения: 2
Здравейте , дами. Полетът на ММ от Виена за Брюксел беше отменен , а пътниците пренасочени през Венеция.  Подадохме иск в Skyrefund.com, но от там му поискаха снимка на личната карта, което ми се струва нередно. Коя компания бихте препоръчали? Благодаря предварително.

Здравейте, свързахте ли се с тях, за да попитате защо би им била нужна? Аз съм чувала преди всичко доста добри отзиви за тях и Facebook ревютата им изглеждат обнадеждаващи.

# 27
  • Мнения: 1 726
Не сме, решихме да потърсим друга фирма, защото не намерих никакви мнения за тези.

# 28
  • Мнения: 2
Интересно ми е дали това е практика на SkyRefund или по-обща практика, необходима за издействането на обезщетение. Ще можете ли да ни държите в течение? Мисля, че би било полезно на всички Simple Smile

# 29
  • Мнения: 1 726
Доколкото разбирам не е нормално, но понеже никой не ми препоръча такава компания, се отказахме да търсим обезщетение.

# 30
  • Мнения: 642
Препоръчвам ти Аероиск. Доволни сме от техните услуги. Дадоха ни парите и после си водиха дело, което спечелиха.

# 31
  • някъде из облаците
  • Мнения: 505
Доколкото разбирам не е нормално, но понеже никой не ми препоръча такава компания, се отказахме да търсим обезщетение.
А пробвахте ли да си потърсите обезщетение от самата авиокомпания?
На мои близки миналият месец им бяха отменили полета малко преди излитането, поради техн. причини. Презавериха им билета за друг ден, писаха във формата на авиокомпанията, че искат обезщетение съгл. европейския регламент. Учудващо веднага им отговориха и платиха.
Иначе refund.me,  Mimito_75 е писала за Аероиск и имаше още една българска. Не съм ползвала нито една.  

Последна редакция: чт, 20 дек 2018, 21:55 от valha

# 32
  • Мнения: 642
Aeroisk  е българска компания със седалище Варна. Изключително коректно се отнесоха. Случаят беше дълъг и сложен, като компанията не отговаряше на техните запитвания. Стигна се до дело и си го спечелиха. Дъщеря ми им изпрати по пощата от Англия исканите оригинали на билети, а аз комуникирах с тях тук.

# 33
  • Мнения: 1 726
 Благодаря, дами, а има ли давност?

# 34
  • Мнения: 642
Да , има. Дадох ви фирма. Влезте в сайта им и там всичко е обяснено много добре. Ако си харесате друга, то предполагам и в нейния сайт ще е обяснено.

Общи условия

Активация на акаунт