Обезщетение закъснял полет

  • 16 940
  • 34
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 816
MiSsRuT, тъй като се обърна към мен ще ти отговоря. Документа , който получих от България Ер пише ЗАКЪСНЕНИЕ от 13ч.  На базата на това получих обезщетение. А относно добрата воля на България Ер. Бордните ни карти са с час 17,00 , излетяхме в 22,00.  Пак са повече от 3 часа. Искаш да ми кажеш , че авиокомпаниите имат право да си променят разписанието и в деня на полета? Беше се развалил самолета и нямаха друг.

# 16
  • Бургас
  • Мнения: 1 453
Благодаря много за съветите. Направихме рекламация и съответно го търсиха 5 дни на летището и сега водим кореспонденция с авиокомпанията. Обаче има неща, които са ми странни. На единия куфар беше откачен етикета в която сме написали адрес, телефон и т.н. контакти. Другия куфар му беше изчезнала връвчица, която бяхме вързали, за да го разпознаем, а третия въобще изчезна. От Виена при качването на всеки куфар с едно устройство, което сканира по баркода отмятат, че е качен. Всички куфари се събират в контейнер и този контейнер се качва в самолета. На летището в София свалят контейнера и като вадят всеки куфар няма такова устройство, което да "пифне", че е минал такъв куфар. Това е информация от всичките разговори със служителите на летището. Мои познати казват, че е изчезнал в София, ама това са само приказки. И така ще видя какво става и ще пиша.

# 17
  • Мнения: 2
На мен ми се случи нещо подобно преди Коледа - отмениха ми полета заради техническа причина. От една страна съм благодарна, че самолетът не излита с някакъв дефект, който може да после да се окаже фатален.... ама да отидеш на летището и да ти кажат на гишето, че полет няма да има, е доста неприятно преживяване. Летяхме с мъжа ми с Австрийските авиолинии и директно ни дадоха билети за другия ден по същото време и ни предложиха безплатна нощувка в хотел.

Аз повече съм си любопитна, се разтърсих в интернет и намерих два много полезни сайта. Единият е личен блог, който разказва как да си потърсиш правата за парично обезщетение сам или с помощта на институции: http://astameno.blogspot.bg/2012/10/blog-post.html. А другият предлага посредническа услуга - те да ти осигурят обезщетението, пък ти да им дадеш комисион от него, обаче има много информация в блог частта: "Какви са правата ми при закъснял полет?" на https://www.claimcompass.eu/blog/bg/2015/11/15/zakysnql-polet-delayed-flight.html  и "Какви са правата ми при отменен полет?" - https://www.claimcompass.eu/blog/bg/2015/11/29/otmenen-polet-can … elled-flight.html.

Аз се свързах директно с авиокомпанията и си поисках двете обезщетения по 250 евро, ще видим какво ще отговорят. Според мен малко хора знаят за това, пък ако сам им пишеш, не виждам защо да не ти платят, нали трябва да си пазят добрия имидж и клиентите да остават доволни?

# 18
  • някъде из облаците
  • Мнения: 505
И аз да се включа. Приемам всякакви съвети.
Пуснахме и ние писмо за обещетение от авиокомпанията за закъснял полет с повече от 3 часа. Четох, че 14 дена е срокът за отговор, минаха и няма отговор. Дъщеря ми пусна формуляра на ел. поща на авиокомпанията.

Тя пътува от Лондон за София с прекачване през Брюксел. В Брюксел самолетът за София излетя с 3 часа и половина закъснение. Нямаше никакви извънредни обстоятелства, излитаха и си кацаха самолетите и от двете летища. Никой нищо не е обяснил, нито пък са й дали храна-вода. На някои пътници са давали, даже някои са получили безплатни билети, но тя не е видяла. А никъде не е ходила, чакала си е на изхода, който е бил даден.  По неофициални данни имало е технически проблем със самолетът в София и излита за Брюксел с повече от 3 часа закъснение.

Вие как се свързахте- на място в офис, по телефон, мейл...?

# 19
  • някъде из облаците
  • Мнения: 505
При нас вече има развитие по въпроса. Дъщеря ми получи отговор от авиокомпанията. Извиняват се за закъснението и й  предлагат двупосочен билет за избрана от нея дестинация, в рамките на 12месеца от получаване на съобщението.
Написали са, че закъснението е по-технически прични, което било непредвидена ситуация.

# 20
  • Мнения: 156
Здравейте ,миналия месец и ние се сблъскахме с подобен проблем. Съпругът ми пътува с полет до Виена където имаше трансфер на друг полет.Като започнем с това ,че полета за Виена излита 20 мин.закъснение,а 30 минути е времето от единия полет до другия проблема е на лице.Не така твърдят компаниите според тях самолета е наваксал  и е кацнал по разписание.Двама са пасажерите които не успяват да направят връзката с втория си полет,багажа на пътниците също не е качен на полета им,а авиокомпаниите твърдят ,че проблема не е в тях,не могатда обяснят и защо не е качен багажа на полета след като кацащия каца по разписание и излитащия също излита по разписание.На пасажерите когато отиват на терминала им казват че полета е излетял,така и не разбрахме какво се е случило.Според мъжа ми летището на Виена е огромно и вземайки впредвид размера му и проверките които са щателни връзката от едини до друг полет от единия30 минути е невъзможна,тъй като физически не е възможно да се успее.Именно може би това е и причината за проблемното пътуване на съпруга ми.Та въпроса ми е защо компаниите предлагат билети за невъзможни самолетни трансфери и можем ли да потърсим правата си?

# 21
  • Варна
  • Мнения: 816
Много неприятна ситуация. А предложиха ли друг полет до крайната дестинация? И ние имахме 30 мин. за трансфер във Виена и така бягахме, имах чувство че ще умра. Втория полет имаше закъснение и успяхме. Сега отново ни предстои пътуване имаме по 50 мин. за трансфер.  Последния път имаше и проверка на самия гейт ( за Варна ) . Дано някой компетентен се включи със съвет.

# 22
  • Мнения: 86
Здравейте,
ще се опитам да обясня без да изпадам в пълни подробности:
Когато има трансферни пътници дестинацията от където тръгва първия полет е длъжна веднага след излитане да изпрати към следващата след полетни съощения.В тях се съдържа пълната информация за бр. пътници,колко трансферни и кои са следващите им полети и за къде,транзитни,специални такива,бр.багажи,трансферните/транзитни багажи в кой багажник са и т.н.Тези съобщения се получават за секунди от др. летище.Там според тази информация са длъжни да направят планирането на самолетите т.е. къде да бъде "паркиран" идващия за да е близо до самолета към който трябва да се прикачат пътниците,за да бъде лесно с прехвърлянето на багажите и т.н. Във вашият случай явно такова планиране не е направено.В такъв случай реално авиокомпаниите нямат вина.Вината е в наземния оператор обслужващ тези полети (понякога наземния оператор не е само 1) както и в отдел планиране!Само ще кажа,че информацията какви полети ще има за деня,от къде идват и за къде ще пътуват се получава МНОГО преди деня,списъкът с пътниците които се очакват за самия полет се получава до ден преди полета и колко и реално какви пътници вече има регистрирани за полета се разбира до 15мин. преди края на регистрацията на пътници и багажи.
Като съвет мога да кажа да се опитате да вземете писмена информация за часа на кацане и излитане от летището във Виена.Ако там се докаже,че има проблем вече имате база на която да искате обезщетение.

Последна редакция: пт, 15 апр 2016, 10:04 от MiSsRuT

# 23
  • Мнения: 642
И ние се сблъскваме за първи път с проблема "отменен полет". Дъщеря ми летеше юли от Лондон до Бали. Първият полет от Лондон до Джакарта беше отменен. На следващия ден летяха с друг полет. Изпуснаха съответно вътрешния полет Джакарта - Бали. Пристигнаха след 3 дни път, много нерви, безсъние и разправии за безплатно извозване за друг вътрешен полет. Пуснахме иск за обезщетение чрез Аероиск. Вчера говорихме с тях, че срокът на Garuda за отговор е изтекъл и ще се пуска жалба до въздушния регулатор в Англия. Скептично настроена съм, но ще чакаме да видим какъв ще е изхода

# 24
  • Мнения: 1
[http://xn--90aiaaajj3bd8bxe.bg/l]
Това е хубаво сайтче също.
Като цяло следва да се има предвид, че техническите проблеми трудно могат да минат за извънредни обстоятелства и в общия случай компанията трябва да плати.

# 25
  • Мнения: 1 726
Здравейте , дами. Полетът на ММ от Виена за Брюксел беше отменен , а пътниците пренасочени през Венеция.  Подадохме иск в Skyrefund.com, но от там му поискаха снимка на личната карта, което ми се струва нередно. Коя компания бихте препоръчали? Благодаря предварително.

# 26
  • Мнения: 2
Здравейте , дами. Полетът на ММ от Виена за Брюксел беше отменен , а пътниците пренасочени през Венеция.  Подадохме иск в Skyrefund.com, но от там му поискаха снимка на личната карта, което ми се струва нередно. Коя компания бихте препоръчали? Благодаря предварително.

Здравейте, свързахте ли се с тях, за да попитате защо би им била нужна? Аз съм чувала преди всичко доста добри отзиви за тях и Facebook ревютата им изглеждат обнадеждаващи.

# 27
  • Мнения: 1 726
Не сме, решихме да потърсим друга фирма, защото не намерих никакви мнения за тези.

# 28
  • Мнения: 2
Интересно ми е дали това е практика на SkyRefund или по-обща практика, необходима за издействането на обезщетение. Ще можете ли да ни държите в течение? Мисля, че би било полезно на всички Simple Smile

# 29
  • Мнения: 1 726
Доколкото разбирам не е нормално, но понеже никой не ми препоръча такава компания, се отказахме да търсим обезщетение.

Общи условия

Активация на акаунт