Инвестиция за милиони, а персоналът – вятърни мелници

  • 25 977
  • 189
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 060
Съмнявам се изобщо да имат HR, но може и да греша.
Да предположим, че заплатата е ниска, комплексът се намира в село до София, а хората, които обслужваха не в интерес на клиента бяха на ниски позиции - охраната беше възрастен мъж, а барманите-младоци. Едва ли пътуват от София, за да работят там. Най-вероятно са от околните села. Няма да коментирам възрастния мъж, защото той е пенсионер, наработил се е и хич не му дреме дали ще впечатли клиентите с любезност.
Ама младите, няма как да очакват да се развиват качествено в бъдеще, ако сега не оформят трудовите си навици. Почти никой не е скочил от училищната пейка директно на много добре платена позиция, някак си трябва да разбират, че тази им работа може да им създаде добри контакти, да впечатлят клиент, който може да им предложи нещо по-добро и т.н. Като се завърти колелото, като си любезен и трудолюбив човек, няма как все да си ощетен от към заплащане или от към лошо шефско отношение.

Между другото, някой знае ли кой е собственик на "Вятърните мелници"?

# 16
  • Мнения: 46 488
Ами няма как да се намери читав персонал когато му се плаща колкото да не умре от глад. За толкова пари - толкова работа.

Сестрите в частните ясли получават заплата като в държавните. Но работят различно. Защо?
Не е въпросът в парите според мен, а в контролът и изискванията на собственикът. Много си мислят - те ще си работят, аз ще си седя под чадъра. Но не сте получава.

# 17
  • София
  • Мнения: 22 687
Mного искахме да отидем на този комплекс и все не намирахме време или децата не бяха в къщи. Сега, след прочетеното - не съжалявам, че не намерихме време за този комплекс.

# 18
  • Мнения: 14 654
Нищо неочаквано, това е много типично за бг-съдържателите на хотели и увеселителни паркове. Съвсем честно твърдя, че досега няма нито един затворен комплекс, в който да искам да отида пак - един път и край, забележки имам за абсолютно всички места в България, където съм била. Мутроселският почерк си личи и не може да се маскира с никакви удобства и фалшиви усмивки.

# 19
  • Мнения: 2 483
Едно от многото отрицателни мнения за "Вятърните мелници"...

Имам познати с хотели по морето и във вътрешността на страната. Всички споделят за огромните трудности в намирането на качествен персонал. Само че кое е първото - яйцето или кокошката - т.е. ниското заплащане или липсващите качества на цАнилите сe за обслужващ персонал...?

Има ресторанти в София, в които сервитьорите са едни и същи с години. И в тази връзка наистина съм съгласна, че рибата се вмирисва откъм главата.

Последна редакция: нд, 19 юли 2015, 14:08 от Café con leche

# 20
  • Мнения: 25 568
Качествен персонал само с по-високо заплащане не става - и обучение си трябва.
Не можеш да го хванеш от улицата и да го пуснеш да обслужва клиенти, без да го обучиш поне на елементарните неща.
Ама пък ако е обучено, ще иска повече пари, да. И ето ти един омагьосан кръг, особено когато собственикът е новобогаташ – простак, забогатял незнайно как.
Е, да се надяваме, че третото поколение на тези, които оцелеят в бизнеса, вече ще е научило какво значи класа и как се поддържа ниво.

# 21
  • Мнения: 3 371
Единственият хотел за който не мога да дам отрицателно мнение е 'Орфей", в Банско.
Дори Сана Спа в Хисаря, който много ми хареса преди 3 години, тази година когато го посетих беше свалил качеството на обслужването. Изобщо, очевидно трудно се 'отглежда' хотелски и ресторантски състав... Не знам къде е проблемът, дали в заплащането, дали в качеството на обучението на персонала, комбинация ли е или Бог знае какво, но аз вече чета мненията и видя ли три отрицателни - край, не бих си оставила там парите.
Да не говорим, че повечето от хотелите ако им отправиш запитване на мейла, изобщо не ти отговарят. За последната седмица съм писала на 6 хотела  - само 2 отговориха. Собственици, учете администраторите си или който там е отговорен, да чете мейлите /и навреме, не след седмица!/, като  дори да нямате свободни стаи простичко върнете отговор.

В интерес на истината отрицателните мнения съм чела и  за хотели в чужбина и се оказаха вярни.

# 22
  • Мнения: 14 654
Ама пък ако е обучено, ще иска повече пари, да. И ето ти един омагьосан кръг, особено когато собственикът е новобогаташ – простак, забогатял незнайно как.

+300. И Лиляна е права, че очевидно клиентелата е доволна, щом продължават да съществуват в този вид, и Café con leche, че "дърти" сервитьори могат да се видят в единични ресторанти, навсякъде наемат младоци без особена визия за бъдещето си, които се навиват на малко пари.

# 23
# 24
  • Варна
  • Мнения: 735
Заплащането и отношението  на ръководството към персонала са от огромно значение. ММ е готвач повече от 20 години. Работи в заведение в което работа има и е едно от добрите. Собственика е в бранша повече от 10 години, но това не му пречи да става още по голяма скръндза и да се стиска за най малкото. Побърква персонала от изисквания и измислици и то в пиковете часове, а заплащането е меко казано смешно. Точно поради тази причина не успя да намери още един готвач и преквалифицира едната миячка. ММ е търпелив, първо защото работата е целогодишна и второ защото парите се дават редовно. Но думите ми са " За такава заплата и такива условия, толкова работа." Само информативно, в кухнята климатик нямат. Но пък си имат една стена цялата с слънчеви прозорци.

# 25
  • Мнения: 3 371
..... е едно от добрите. ................преквалифицира едната миячка. ............

Съжалявам, Мира, но не Peace , това е далеч от представата ми за добро заведение Stop, където миячка изпълнява функциите на готвач Stop. За мен това е 'кърпене' на положението и 'стискане' да не даде пари за професионалист... В този случай няма как да не пострада кухнята в резултат като качество. Възможно е такава взаимозаменяемост да има само ако всеки в кухнята е мултифункционален...Такава не знам да има Peace

# 26
  • Мнения: 190
Напоследък си мисля,че на много места в България ,персоналът е назначен не  за да обслужва,продава или помага,а за да спори с клиентите...

# 27
  • Мнения: 1 298
Голямата тема за "мат'ряла" - включително "материала" на нашенските предприемачи и потребители. След като има кой да ходи, независимо от лошите отзиви, защо пък да се пънат?

Има и хубави места с готин персонал. Как го постигат, не знам, но проучвам, ходя, повтарям и така...

# 28
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 197
Ако към персонала не се показва нужното уважение от страна на собствениците, ако заплащането не отговаря на условията на работа, ако работещите не се стимулират- нещата няма да се получат. Дори и да не са новобогаташи, ще е като случая на Мира. За съжаление, от собствен опит знам за самозабравили се собственици, които признават само собственото си его.

# 29
  • Мнения: 3 371
....към персонала не се показва нужното уважение от страна на собствениците...

Днес явно ми е ден за писане  Laughing, извинявам се , че опъвам плакати като друга съфорумка, но:

' Ако искаш да видиш колко наистина струва един човек, виж как се отнася с подчинените си, не с равните му. '

Дж.К.Роулинг

Общи условия

Активация на акаунт