СЕДМИ КЛАС - тема 67

  • 44 371
  • 739
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 11 982
Санака, принципно има парашутистаи навсякъде, така е. Но да се обобщава как навсякъде паралелките са по 30-32 души е нередно. Имам поглед над НЕГ и 9 ФЕГ. В НЕГ няма клас с над 27-28 деца, предимно са по 27, при регламентиран прием на 26. Като се имат предвид  няколкото двойки близнаци (или 3, или 4 във випуска), едни тризнаци и ето как само от тях съвсем законно са постъпили още 5-6 деца.  Випускът е 200 души, по наредба приети са 192-ма, добаваи тези 5-6 и виж колко са парашутистите. Дъщеря ми тази година завърши гимназията, през целия период е  имало движение под формата на идване/тръгване на младеж от провинциална езикова. Може да се проследи и по броя, положили матура. Преди 5 години приемът беше на 7 паралелки по 28 деца, тоест 196 деца.  Не знам имало ли е близнаци или не, но завършиха 203 деца. Дори до едно да са парашутисти ( а едва ли е така, тъй като има узаконен платен прием на чужди граждани), пак  се пада по макс  1  на клас. Има парашутизъм, не го оправдвам въобще, но не и в упоменатите от теб застрашителни размери от по 4-5 деца в клас. Същото е и във ФЕГ. Половината бивш клас от нашето ОУ се изнесе там и децата споделят, няма класове по 30-32. Ето, нагоре споделят същото и за 164 ГПИЕ. Харесва ти или не, най-набъбнали се оказват паралелките именно в 2 АЕГ. Peace

Русалке, никъде в поста си не говоря за "парашутизъм" :

Sanaka,това не е точно така.Работя в 164ГПИЕ и такова набъбване при нас няма. Пожелавам успех на децата.


Ако в 164ГПИЕ паралелките остават по 28 деца, поздравления  bouquet Казвам го съвсем чистосърдечно. Това ви прави единствената езикова гимназия в София, в която паралелките не набъбват до 30 - 32 бройки. Защото в останалите е точно така.

Не съм и казала, че децата са по 4-5- във всяка паралелка.
Казах, че в ЕГ паралелките набъбват до 30-32, на база данни от родители, с които разполагам. Имам познати с деца, сега в 9 клас, във всички езикови гимназии и в техните класове е така:
- 2-ра АЕГ - 32;
- 1-ва АЕГ - 31;
- ФЕГ - 30;
- НЕГ - 29;
- 73-то - 32.

Същите данни се споделяха от родители и в осмокласна тема за този випуск. Да, във 2-ра АЕГ относителния дял на допълнително приетите е най-голям /защото по план прием паралелките са с по 26 деца/. И да - това не ми харесва и няма нормален човек на който би му харесало. Вярно е също, че в НЕГ са най-малко. Нямам данни за Испанската и затова казах, че наистина се радвам ако там не е така.
Законов прием има /освен за чужденци и близнаци/ и за деца с определени заболявания и деца с еднакъв бал. Но голяма част от приетите надпланово не попадат в нито една от тези категории. Имам познати с деца, приети извънпланово и непопадащи в нито една от тези категории във: ФЕГ, 2-ра АЕГ, 73-то. Родителите не го крият, а и няма как, при положение, че знам бала на децата и той е под минималния за прием в съответната година.
Както казах, а и е видно от поста ми, не съм обсъждала причини. Казах само, че в езиковите броят на деца в паралелките достига до 30-32. И не виждам нищо нередно в това си изказване, нито пък невярно. Съвсем скоро, в темата за частните училища, при обсъждане на резултатите от матурите на НЕГ/АК, ти сама каза, че във всяка ЕГ има "поне по 10 парашутиста" и това влияе на резултатите от матурите. Сега ги изкара 3-4 за НЕГ. ОК.
За мен, дали допълнителния брой деца са приети по законовия надпланов прием или не /т. нар. "парашутисти"/, няма толкова голямо значение. По принцип, няма нищо лошо в общинските/държавни училища да има платен прием, както има в държавните университети. И регламентирано събраните пари да отиват за повишаване заплатите на учителите и подобряване на материалната база. Чудесно! Но този прием да е предварително оповестен и регламентиран и да не е за сметка на броя деца в паралелка.
 Това е, което не ми харесва на мен. Защото, едно е да се работи с 20 деца в клас /оптималеният брой, според мен/, друго е с 26 и трето - с 30/32.

# 721
  • Мнения: 838
Вече всички деца трябва да са кацнали в училищата гнезда, пожелавам им на нашите скъпи птички да отлетят в най-желаните за тях училища!

# 722
  • София
  • Мнения: 39 758
Моята ще я водя утре на "Мейкър работилница" - "Енергията навсякъде около нас".
Не знам дали ще ѝ е интересно. Ако не - ще си ходим Simple Smile

Къде ще бъде тази работилница?
http://www.acsofia.org/novini/35-novini-i-sabitiya/196-meikar-ra … -za-detza-20-yuni

# 723
  • Мнения: 183
има ли шанс класацията да е готова преди 25.06 и къде ще може да се види? става въпрос за Варна

# 724
  • София
  • Мнения: 3 824
.... По принцип, няма нищо лошо в общинските/държавни училища да има платен прием, както има в държавните университети. И регламентирано събраните пари да отиват за повишаване заплатите на учителите и подобряване на материалната база. Чудесно! Но този прием да е предварително оповестен и регламентиран и да не е за сметка на броя деца в паралелка....
До миналата година имаше регламентиран "директорски прием" срещу спонсорство (за училището, а не за директора) на две деца.  От тази година директорите нямат такова право.

# 725
  • София
  • Мнения: 660
Аз няма да се изненадам ако има и директорски прием срещу спонсорство за директора лично.

# 726
  • София
  • Мнения: 39 758
Ние навремето бяхме 37 или 38. Аз съм с буква "Т" и бях 36ти номер.
Паралелката ни беше с усилено изучаване на английски език в т.нар. ЕСПУ.
Щерката беше адски учудена как така сме били толкова много ученици в един клас. Тяхната паралелка е 22ма (мисля).

# 727
  • Пловдив
  • Мнения: 9 705
Аз няма да се изненадам ако има и директорски прием срещу спонсорство за директора лично.

Е, то може и да има, ама не е регламентиран. Обаче понякога и директорите не могат да направят нищо, понеже нареждането идва отгоре.  Confused

И ние бяхме 36 от първи клас. И муха да бръмнеше в стаята, се чуваше. Не е до брой деца, а до навици, възпитание и разбирания. 

# 728
  • София
  • Мнения: 3 610
Ние навремето бяхме 37 или 38. Аз съм с буква "Т" и бях 36ти номер.
Паралелката ни беше с усилено изучаване на английски език в т.нар. ЕСПУ.

Ха, ние в гимназията имахме 46ти номер #Crazy Бях в обикновена гимназия .Така че сега и 30 да са, пак е нищо Wink Естествено, че колкото по-малко са, по-ефективно е обучението Peace

# 729
  • София
  • Мнения: 3 824
Аз съм в голяма чуденка за избора между 2 училища: ТУЕС и Джон Атанасов

Ходихме да подадем документи в Джон Атанасов, за да видим и проучим училището. И това ни беше грешката Simple Smile Кварталът е тих и приятен; сградата е санирана, изглежда като нова. Имат нови оборудвани кабинети и лаборатории. Във фоайето има два компютъра монтирани в стената (монитор с клавиатура) за свободно ползване. Охраната изглеждаше съвсем на място и като истинска охрана.
В същото време сградата на ТУЕС изглежда ужасно. Изобщо не видях нещо впечатляващо, а охраната не беше точно охрана.

Почвам да се чудя сериозно защо ТУЕС е по-доброто училище? Разбрах, че дисциплината в Джон Атанасов не е ниво. Никой не стяга децата и не ги юрка да учат, обаче в ТУЕС не вярвам да е по-различно. И двете училища са такива, че ако децата не са мотивирани никой не може да ги накара насила да учат.

Дайте съвет, че вече съвсем се обърках.

Иначе моето първо желание остава НПМГ, но младежът иска ТУЕС... Sad Защо го иска и той не е знае точно.

# 730
  • Пловдив
  • Мнения: 9 705
Ние навремето бяхме 37 или 38. Аз съм с буква "Т" и бях 36ти номер.
Паралелката ни беше с усилено изучаване на английски език в т.нар. ЕСПУ.

Ха, ние в гимназията имахме 46ти номер #Crazy Бях в обикновена гимназия .Така че сега и 30 да са, пак е нищо Wink Естествено, че колкото по-малко са, по-ефективно е обучението Peace

Като гледам колко двойки има на матурите тази година, се вижда колко е ефективно... като масово паралелките не надвишават 25 деца, да на говорим, че в по-малките населени места са с около 20 ученици, та и по-малко.

# 731
  • Мнения: 2 190
.... По принцип, няма нищо лошо в общинските/държавни училища да има платен прием, както има в държавните университети. И регламентирано събраните пари да отиват за повишаване заплатите на учителите и подобряване на материалната база. Чудесно! Но този прием да е предварително оповестен и регламентиран и да не е за сметка на броя деца в паралелка....
До миналата година имаше регламентиран "директорски прием" срещу спонсорство (за училището, а не за директора) на две деца.  От тази година директорите нямат такова право.

Елл,
Можеш ли да цитираш къде е бил регламентиран директорския прием срещу спонсорство на училището. Не е заяждане, а просто интерес към нормативните документи. Хоби ми е да ги чета и не са съм срещала да пише подобно нещо от "наредба нагоре".
Преди години имаше "спонсорска парелка" при приема в 5 клас в СМГ. Не знам дали го е пишело "черно на бяло", обаче канеха родители на среща - който плати такса около 1000 лв., записват детето. АКо не платиш - гориш. Още тогава твърдях, че това е незаконно, в смисъл противоречи на Закона за народната просвета (чл. 6, ако не се лъжа). Действително след репортаж на БТВ, МОН каза, че не може да има спонсорски прием в общинско училище, махнаха директора (Ненчев) и прекратиха практиката.

Принципно съм "за" такъв прием - но ясно да се знаят правилата и да е за училището. Сега е по усмотрение на директор, РИО и МОН.

Парашутизмът винаги го е имало. Даже мисля, че сега леко е намалял.
Скрит текст:
Давам пример със СМГ - средата на 80-те, с изпит се приемаха по 30 деца в клас. След това класовете набъбваха със 7-8 деца. В началото на 90-те беше по-страшно - 6 клас - с изпит 30 деца +12-13 парашутисти (клаовете бяха 42-43 деца! Не е шега).

Дописвам: ЕЛЛ, аз бих избрала ТУЕС. Цитирам майка на дете, което учеше там - "като почнаха да учат специалните предмети, сърчицето му пърхаше". Беше много доволна и вторият син също беше записан в ТУЕС. От родителите на деца, учещи в ДЖ. Атанасов чувам по-скоро негативни мнения от типа "никога не бих го записала отново там".

Последна редакция: пт, 19 юни 2015, 21:39 от biborana

# 732
  • София
  • Мнения: 3 824
Мога да дам подробности в понеделник. Чувала съм го от близък в системата. Знам, че тази година няма  директорски прием.

# 733
  • София
  • Мнения: 18 025
Санака, нищо не съм "изкарала" сега. Показах ти  и сметките.  Имам статистика от  2010/2011, според която от випуска в НЕГ на НВО в 8 клас са се явили 204 деца. Същият випуск тази година завърши и на матурата по БЕЛ са се явили 203 деца. Нямам данни за 2 АЕГ, загубила съм ги за жалост (ще потърся), както  и за 73 СОУ. За сметка на това имам цифрите за 1 АЕГ, СМГ, 9 ФЕГ и 164 ГПИЕ. През 2011 на НВО в 1 АЕГ са се явили 206 деца, 4 години по-късно завършват 214. От СМГ на НВО са се явили 173 деца, тази година са завършили 171. От 164 ГПИЕ отношението е 144 към 142, а във ФЕГ  199 към 200. Тоест постът ми нямаше за цел да  омаловажава  неприятния факт с  парашутизма, а да  илюстрира как той не е еднакъв навсякъде като процент, та да се обобщава.. А за настоящия випуск на НЕГ  - има доколкото знам една паралелка с 29 деца, да. Но в нея има и тризнаци.  Peace А акцентът на поста в другата тема, за която говориш, беше различен, да не раводняваме  тук нещата... Дори и с парашутисти, държавните гимназии изпреварват на ДЗИ частните, това беше смисълът. И дали са 4,5,9 или 10 приземилите се по втория начин пречи на самите деца вътре предимно, но не въпрепятства въпреки това по-доброто цялостно представяне на училищата. Което, разбира се, по никакъв начин не оправдава наличието на  кацналите отгоре... Peace Не виждам повод да се сърдиш за очевидни неща, цифрите сами говорят. Не настаняваш ти "гостите" в  2 АЕГ, нито аз тези в НЕГ, та да има засегнати. Просто е  факт (подкрепен с цифри през последните години) най-осезаемото набъбване на класове в 2 АЕГ. А и всъщност не толкова  доброто представяне на 2 АЕГ на матурата по БЕЛ тази година (не слабо,а просто по-слабо в сравнение с това на останалите ЕГ)  може и да има връзка с тази пренаселеност, нали... Защото обяснението, че другите ходят на уроци  и се справят затова по-добре, не минава съвсем, просто болшинството деца  от всички "елитни" гимназии ходят в гонене на оценки за чужди университети.. Няколко потребители споделят такива размисли в темата на 2 АЕГ, не е новост казаното и може би не е съвсем лишена от смисъл тази теза. Наличието на такива елементи в което и да е училище от имащите претенции за добри не лепва етикет на останалите деца, влезли по канален ред, учещи, мотивирани и можещи ВЪПРЕКИ това или онова... Затова няма и повод за сърдене и обиждане. Да не говорим как в отделни случаи става и обратното. Влезли с висок бал се сриват по една или друга причина, а връзкарчета нахъсано се справятв пъти по-добре. Правило няма. Но това набъбване просто не трябва да го има в този вид никъде или поне може да е някак регламентирано с официален платен прием (той без това си е платен, поне  да придобие прозрачност...някога.. някъде..)

Последна редакция: пт, 19 юни 2015, 23:20 от пенсионирана русалка

# 734
  • София
  • Мнения: 11 982
Русалке, къде пък видя, че се сърдя Grinning Знаеш ли колко усилия трябва да положиш, за да ме обидиш?  Joy Отговорих само заради изказването ти, че постът ми не е коректен, а не смятам, че това е така. И постът ми се отнасяше за положението в момента, а не преди 5 години - за тогава не съм се интересувала. А в момента масово е между 30 - 32 деца по данни от родители, както познати, така и пишещи във форума. Факт е, че най-малко са в НЕГ /не знам за Испанската/, а най-много във 2-ра АЕГ и 73-то /и в двете преобладаващо са по 32 деца и по някоя паралелка с 31/. А дали са парашутисти или не - няма значение. Между другото, сред "парашутистите" също има мотивирани и можещи деца. Това са деца, променят се и през различни етапи от живота си мотивираните могат да се превърнат в немотивирани и обратното. А кои са наистина можещи се разбира по-късно - при упражняването на професията. Peace

Общи условия

Активация на акаунт