Русалке, никъде в поста си не говоря за "парашутизъм" :
Ако в 164ГПИЕ паралелките остават по 28 деца, поздравления Казвам го съвсем чистосърдечно. Това ви прави единствената езикова гимназия в София, в която паралелките не набъбват до 30 - 32 бройки. Защото в останалите е точно така.
Не съм и казала, че децата са по 4-5- във всяка паралелка.
Казах, че в ЕГ паралелките набъбват до 30-32, на база данни от родители, с които разполагам. Имам познати с деца, сега в 9 клас, във всички езикови гимназии и в техните класове е така:
- 2-ра АЕГ - 32;
- 1-ва АЕГ - 31;
- ФЕГ - 30;
- НЕГ - 29;
- 73-то - 32.
Същите данни се споделяха от родители и в осмокласна тема за този випуск. Да, във 2-ра АЕГ относителния дял на допълнително приетите е най-голям /защото по план прием паралелките са с по 26 деца/. И да - това не ми харесва и няма нормален човек на който би му харесало. Вярно е също, че в НЕГ са най-малко. Нямам данни за Испанската и затова казах, че наистина се радвам ако там не е така.
Законов прием има /освен за чужденци и близнаци/ и за деца с определени заболявания и деца с еднакъв бал. Но голяма част от приетите надпланово не попадат в нито една от тези категории. Имам познати с деца, приети извънпланово и непопадащи в нито една от тези категории във: ФЕГ, 2-ра АЕГ, 73-то. Родителите не го крият, а и няма как, при положение, че знам бала на децата и той е под минималния за прием в съответната година.
Както казах, а и е видно от поста ми, не съм обсъждала причини. Казах само, че в езиковите броят на деца в паралелките достига до 30-32. И не виждам нищо нередно в това си изказване, нито пък невярно. Съвсем скоро, в темата за частните училища, при обсъждане на резултатите от матурите на НЕГ/АК, ти сама каза, че във всяка ЕГ има "поне по 10 парашутиста" и това влияе на резултатите от матурите. Сега ги изкара 3-4 за НЕГ. ОК.
За мен, дали допълнителния брой деца са приети по законовия надпланов прием или не /т. нар. "парашутисти"/, няма толкова голямо значение. По принцип, няма нищо лошо в общинските/държавни училища да има платен прием, както има в държавните университети. И регламентирано събраните пари да отиват за повишаване заплатите на учителите и подобряване на материалната база. Чудесно! Но този прием да е предварително оповестен и регламентиран и да не е за сметка на броя деца в паралелка.
Това е, което не ми харесва на мен. Защото, едно е да се работи с 20 деца в клас /оптималеният брой, според мен/, друго е с 26 и трето - с 30/32.