ЧЕТВЪРТОКЛАСНИЦИ, успех в пети клас!

  • 43 859
  • 736
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 9 850
 Моето момиче ходи с апаратчета/шини от година и половина и резултатът е много добър. При нея проблемът е тясната челюст и отгоре, и отдолу, зъбите растат прекалено близо един до друг и макар и да не изглеждат видимо криви не е добре да са така приплескани- задържат храна, а и при растежа на всички постоянни зъби неминуемо ще се изкривят, защото са по-широки от млечните.
За съжаление малко след слагането на апаратче на горната челюст и паднаха два или три млечни зъба и се наложи да го свалим, защото няма на какво да се държи. Сега почти израстнаха новите и септември ще слагаме пак горното.
А отдолу нещата вървят към махане вече на апаратчето, зъбките и станаха прекрасни.
Според нашата ортодонтка е трябвало да отидем по-рано, права е, но...на 9 и половина си мислех, че е нормално.
Като отворихме темата за ортодонти, да ви попитам - как се решихте на прегледа при ортодонт? Зъболекар ли ви препрати или отидохте на профилактичен? Питам защото детето има леко разстояние между предните зъби, предполагам, че е с нормална захапка /зъболекарите нищо не са казвали до сега/, иначе зъбите изглеждат правилно наредени. Единственото неестетично е това леко разстояние между централните два зъба, но той все още има несменени странични зъби. Дали в такъв случай и аз да го водя при ортодонт? Ако съветът ви е да, моля препоръчайте добър детски специалист във Варна.
Моят съвет е да заведеш детето. Нашата зъболекарка също смяташе, че може да минем и без апаратче. То наистина можем, но с този застой на храна между близко наредените зъби нещата не са добре. Ортодонта затова е специалист и не всеки зъболекар е ортодонт.
При по-рано открит проблем нещата се решават с апаратче, не с брекети.

# 721
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Валенце, много благодаря - значи търся отзиви и координати на проверен детски ортодонт за Варна.

# 722
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Валенце, може ли координати на вашата ортодонтка, може и на лс. Теди не е ходила досега на ортодонт, но свекърва ми е зъболекар, макар и вече пенсиониран, та според нея с шини няма да се оправи, а само с брекети. Проблемният зъб е не крив, а просто се е качил върху съседния, а това с шина няма как да се коригира. Всички други са ок, но заради този ще се наложи да правят корекции. Thinking

# 723
  • София
  • Мнения: 2 952
Плановете бяха ЕГ след седми клас, защото лесно учи езици, приятно й е. Идеята беше за немска ег, защото английския така или иначе ще го учи. Но ни изненада с мераци за рисуване. Не съм убедена обаче, че профилирана гимназия е добър избор, още повече че тя е учещо дете и има доста други неща, които й се получават. Та предчувствам, че ще се изправи пред сериозна дилема. Thinking
Момичета, искам да вметна за тези, които планират ЕГ след седми клас и са в градове с по-голям избор и съответно дилеми  Simple Smile

Поне в София различните гимназии предлагат и различни профилиращи предмети. В някои гимназии част от профилиращите предмети са практически задължителни за всички, в други възможностите за избор са повече. Примерно при сина ми мисля, че БЕЛ, МАТ и АЕ са профилиращи за всеки. Лично аз съм ОК с това, но може пък някой да не е. В случая със сина ми могат да се избират 4 типа профили в допълнение на изброените предмети. Като избереш и един от 3-те втори езика и се получава доста шарено. Съвсем различен е профилът на деца, завършили примерно с френски и хуманитарен профил, друг е на тези с информатика, трети са децата, готвещи се за медицина, синът ми пък е с физика+немски.

Искам да обърна внимание и на нещо друго - ако децата ви ще продължат да учат икономика или точна наука задължителният хорариум математика не стига за част от университетите в чужбина, в България пък детето няма да се чувства ОК да учи примерно статистика след 2 часа седмично математика наравно с деца от МГ или дори такива учили по 5 часа математика на седмица. Има деца и семейства, които гледат да изберат по-лек профил с цел по-висока диплома. И това е тактика. За момента само обръщам внимание, че има и такова измерение на гимназиалните години  Simple Smile

И двете ми деца се наложи да ходят на ортодонт. Големият е все още със задържаща шина. При него лечението сигурно е вече над 10 години. Захапката му не беше добра вследствие на много голяма трета сливица. Мина през няколко етапа с апаратчета, после сложиха брекети, сега е с едно задържащо телче отвътре, което не се вижда.

Малката е с шини, защото зъбите растяха във всякакви посоки. Подредиха се. Има вероятност да не слагаме брекети, но ще стане ясно до около 2 години. Тя си сменя зъбите много късно, млечните също излизаха много късно.

На ЛС съм на разположение да споделям координати, опит и цени. Че то си е един голям бизнес освен лечение  Embarassed

Ние знаехме от 4-5 годишна възраст на сина ни, че ще се наложи ортодонтско лечение. Видеше ли го медицинско лице, познаваше захапката и питаше знаем ли за третата сливица. Знаехме, но бяхме посъветвани да я махнем късно, защото в друг случай ще има рецидив. В интерес на истината добре, че я махнахме късно, защото той прие тежко операцията. Два пъти щеше да бъде много травмиращо.

За дъщеря ни беше видно, че зъбчетата излизат накриво, млечните не падаха и я водехме да я следят и да ги вадят, когато им стане време. Съответно преминаването и в ортодонтската фаза беше очаквано. Не ни се е налагало да се чудим ще го има ли  Embarassed

# 724
  • София
  • Мнения: 2 952
Извинете за дългия чаршаф по-горе.

Като го публикувах и някак осъзнах през какво ли не сме минали докато поотраснат.
Да са ни живи и здрави на всички дечерлигата. Много голяма занимавка е да имаш деца  Blush

# 725
  • Мнения: 2 755
Като отворихме темата за ортодонти, да ви попитам - как се решихте на прегледа при ортодонт? Зъболекар ли ви препрати или отидохте на профилактичен?
Ами при моето и с просто око се вижда, че долните зъбки са криви, а наскоро забелязах, че горните постоянни кучешки са тръгнали без да са паднали млечните. Както написа Лулумба, като акула.  Wink Е, още не е забележимо, но до месец, ако не се извадят двата млечни кучешки, проблемът ще е видим. Преди време исках от ортодонтката ни да сложим апаратче на долните, но тя каза, че в неговия случай, след изникване и на постоянните горни, направо ще се сложат брекети.

Има деца и семейства, които гледат да изберат по-лек профил с цел по-висока диплома. И това е тактика.
Ето заради тази тактика, да се взима общия бал от дипломата не е справедливо решение.

# 726
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
По темата - и аз не съм от твърде настойчивите, гледам каквото прави да е с желание, усмивка и в никакъв случай натиск. Плановете бяха ЕГ след седми клас, защото лесно учи езици, приятно й е. Идеята беше за немска ег, защото английския така или иначе ще го учи. Но ни изненада с мераци за рисуване. Не съм убедена обаче, че профилирана гимназия е добър избор, още повече че тя е учещо дете и има доста други неща, които й се получават. Та предчувствам, че ще се изправи пред сериозна дилема. Thinking

 НПГПФ е добър избор с рисуване.  Peace Но зависи и от другите наклонности на детето все пак.
 Голямата по свой избор отиде в ЕГ, избра немски, понеже до сега учи английски в училище и Британика и ще продължи там с него. Вторият език ще е руски, ще видим как ще се справи с него. Малката е различна от кака си - тя се интересува от музика, танци и рисуване. Ще търсим нещо подходящо в тази посока.

# 727
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Торнадо, на нея много й върви литературата. От малка обича книгите, пише разкази, стихове и есета, и то доста добри. Езиците също много й вървят - учила е немски и английски, но по стечение на обстоятелствата последната година изостави немския. В същото време в рисуването много я бива, ама наистина много. И й харесва. Но там има и ген - прадядо й е художник, аз съм минала по този път... Влекат я обаче живопис и моден дизайн, и двете доста тежки откъм реализация. Притеснява ме това, че ако се насочи към такова училище, после няма да е конкурентна, ако реши да продължи в съвършено друга посока. Докато, ако завърши ЕГ пак може да продължи с рисуване, но ще има по-стабилна подготовка и за друго, а и ще владее 2 или 3 езика. Това са ми терзанията лично на мен. Thinking

# 728
  • Мнения: 10 547
Дала съм пети клас като стартовия за реалното профилиране на детето след седми.
Ще учи в математическа паралелка, ще продължи с усиления ежедневен английски и понеже откривам творчески заложби, най-вече като приложник, започва с рисуване. По прости сметки до седми клас нивото на английски ще бъде като на деветокласник в АЕГ, та не държа на ЕГ независимо от езика.
Въпрос на упоритост е да напредне и с френския. Там аз съм насреща до ниво подготовка за ВУЗ.

# 729
  • София
  • Мнения: 2 952
По прости сметки до седми клас нивото на английски ще бъде като на деветокласник в АЕГ, та не държа на ЕГ независимо от езика.
Ще задам един много тъп въпрос, но не ме сдържа  Embarassed

Езиковите гимназии имат подготвителна година за езика, има такава и в математическите, в останалите гимназии четири или пет години учат? Има ли останали четиригодишни гимназии и къде всъщност нямат езикова година?

Срам ме е, но не съм се интересувала....

# 730
  • София
  • Мнения: 3 659
Всички учат до 12 клас .
Ходят на училище вече пълнолетни.

# 731
  • София
  • Мнения: 2 952
Asa, аз имам в къщи пълнолетен ученик.

Това, което не ми е ясно е каква е алтернативата на подготвителния езиков клас. Че то ако няма алтернатива, защо младите хора извън елитните училища не знаят езици? Мисля си просто, питам си  Laughing

# 732
  • София
  • Мнения: 3 659
Май няма алтернатива Rolling Eyes на подготвителен клас. Признавам, че не съм съвсем наясно. По-скоро си мисля какъв е смисълът на 12-тия клас в реалните гимназии?

# 733
  • София
  • Мнения: 2 952
Точно над същите неща разсъждавам и аз  Simple Smile

Доколкото аз знам в София масово не се ходи на училище редовно в 12-ти клас, като имам предвид не случайни училища, а т. нар. елитни гимназии. Има си някакъв неписан ред къде минава границата на приличието и кога можеш да не отидеш и така тече животът...

И на този фон главата ми не побира защо държат в училище до такава преклонна възраст включително и тези, които няма да си продължат образованието. И затова и се чудя има ли навсякъде подготвителна година за езика, ако пък няма, какво правят по 5 години в училище? Ако пък има, защо масовото дете не знае добре и един език.

Иначе знам какво правят в чисто практически план 12-токласниците през тази година - езикови сертификати, кандидатстване (има държави, където се кандидатства по време на последната учебна година), шофьорски курсове, курсове и уроци за матури.

Такива едни въпроси ми се въртят из главата, но няма да им намеря обяснение  Embarassed Не говоря за нашите деца, упражнявам се по принцип  Simple Smile

Хубава седмица желая на всички  Hug

# 734
  • София
  • Мнения: 3 659


И на този фон главата ми не побира защо държат в училище до такава преклонна възраст включително и тези, които няма да си продължат образованието. И затова и се чудя има ли навсякъде подготвителна година за езика, ако пък няма, какво правят по 5 години в училище? Ако пък има, защо масовото дете не знае добре и един език.

Иначе знам какво правят в чисто практически план 12-токласниците през тази година - езикови сертификати, кандидатстване (има държави, където се кандидатства по време на последната учебна година), шофьорски курсове, курсове и уроци за матури.



Аз имам обяснение, това е политика - една допълнителна година скрита безработица. Големи пълноценни хора живеят на гърба на родителите си, които пък от своя страна финансират сертификатите, курсовете за матури и шофьорските курсове. Не на последно място е и кандидатстването във ВУЗ, където всеки с диплома от средното може да изкара поне един семестър - значи още половин година скрит безработен.

Доста се поизместихме от темата за петокласниците, но и аз имам син в единадесети клас вече и се замислям сериозно по такива въпроси.

Искам да кажа, че аз особено държа на чуждите езици и затова синовете ми ходят на допълнителен АЕ още от предучилищната група. Не съм мислила за сертификати, защото не знам точно от какъв ще имат нужда. За мен важно е да научат да достатъчно високо ниво АЕ плюс допълнителен до 12 клас т.е. до тогава да са с 2 перфектни чужди езика. Големия е с ФЕ и АЕ, а петокласника е с АЕ засега. След седми клас ще се стремим към език различен от АЕ. И според мен това наистина са най-добре вложените средства до сега.

Май е време за нова тема.

Общи условия

Активация на акаунт