ЧЕТВЪРТОКЛАСНИЦИ, успех в пети клас!

  • 43 860
  • 736
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 9 517
Последни неучебни дни през учебната 2014/2015 година:

20.05.2015 г. – ДЗИ по български език и литература и НВО в VII клас по български език и литература
22.05.2015 г. – Втори ДЗИ и НВО в VII клас по математика
25 май 2015 г. - бонус към 24 май  Simple Smile

Дати на тестовете за ВО в 4 клас:

Български език и литература – 07 май 2015 г.
Математика – 08 май 2015 г.
Човек и общество – 12 май 2015 г.
Човек и природа – 13 май 2015 г.


Край на учебната година - 29.05.2015 г.

Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система

Полезни линкове, заимствани от петокласната тема (с благодарности към Мама Цоцолана)

Образователен сайт по БЕЛ
Помощ за учениците от 5., 6.  и 7. клас в работата им по български език
Презентации на уроците по история
Електронен учебен курс по информационни технологии за 5-ти клас
Математически състезания за 5-ти клас
Тестове по математика за 5-ти клас
Материали по български език и литература
http://www.domashno.bg/
Тестове по история по класове с проверка[url=http://www.regalia6.com/olimpiads/ Олимпиади по всички предмети


Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език 3 клас - от Нем
Скрит текст:
ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 3 клас
Хората по света говорят на различни езици. Има и различна писменост. Ние, българите, пишем на кирилица и общуваме на български език. ОБЩУВАНЕТО може да се осъществи с помощта на УСТНА и ПИСМЕНА реч.
ВИДОВЕ ТЕКСТ :
ПОВЕСТВОВАТЕЛЕН ТЕКСТ е този, в който се разказва случка, в която участват различни герои. Отделните моменти в текста са подредени според реда на действията в случката. „Три съвета”, „Умна девойка”, „Малкият принц”, „Бременските музиканти” и други - преобладават глаголите.
ТЕКСТ ОПИСАНИЕ е този, в който се разкриват признаци и качества на предмет, животно, растение, лице и други. Описание на цвете, домашен любимец, любим човек, играчка и други - преобладават съществителните и прилагателните имена.
ХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, от който читателят си представя това, за което се говори. Внушават се чувства. „Карнавал в гората”, „За да имаш приятели”, „Храбрият оловен войник”, „Малкият принц” са художествени текстове.
НЕХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, с който се предават сведения, знания и други. Не се внушават чувства. Текстовите задачи по математика, синоптичната прогноза по телевизията, текстовете в учебниците по ЧО и ЧП и други са нехудожествени текстове.
РЕДАКТИРАМЕ ТЕКСТ, като ЗАМЕНЯМЕ дума, СЪКРАЩАВАМЕ дума или част от абзац, ДОБАВЯМЕ дума или част от абзац.
ВИДОВЕ ИЗРЕЧЕНИЯ:
СЪОБЩИТЕЛНИ, с които съобщаваме, разказваме. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ТОЧКА "Аз съм ученик от трети клас."
ВЪПРОСИТЕЛНИ, с които задаваме въпрос. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ВЪПРОСИТЕЛЕН знак "Ще пътуваме ли за Червен бряг ?"
ВЪЗКЛИЦАТЕЛНИ, с които изразяваме чувство: радост, възхищение, болка, учудване, възторг, недоволство. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак "Моята родина е прекрасна !" Често се използват думичките : ах, ох, ех, ей, охо, их, как, колко, браво, ура, олеле ..., които се отделят със запетая от другите думи в изречението.
ПОДБУДИТЕЛНИ, с които изразяваме заповед, забрана, молба, съвет. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак. "Моля те, прочети ми приказка!"
ИЗРЕЧЕНИЕТО е съставено от ДУМИ.
ДУМАТА може да има различни ФОРМИ (за род, число, членуване ...) -
умен, умна, умно, умни, умния, умният, умната, умното, умните
ЗАПОМНЕТЕ: формата не променя значението на думата !!!
ДУМИ, които са близки по значение,  се наричат СИНОНИМИ -
дим - пушек, тъмнина - мрак, студено – мразовито.
ДУМИ, които имат обща част - КОРЕН, се наричат СРОДНИ -
лов, ловец, залови, улов, ловувам, налови.
ОБЩАТА част в група думи, която ги свързва по смисъл, се нарича КОРЕН на думата - уча, ученик, училище, науча, зауча, изучено, учение. Думи, които имат един и същ корен, се наричат СРОДНИ думи – глад, гладен, гладувам, огладнявам.
Тази част от думата, която стои пред корена и служи за образуване на нови думи, се нарича ПРЕДСТАВКА - разпиша, напиша, допиша, препиша, отпиша, надпиша. Пише се слято с корена. Представките раз-, из-, през-, без- се пишат винаги със з. Представките пред-, над-, под- се пишат винаги с д.
Тази част от думата, която стои след корена и служи за образуване на нови думи, се нарича НАСТАВКА - рибар, рибарник, рибен, рибарски.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ
Когато със съществителното име се назовава познат предмет, в края на думата се поставя определителен член - ЧЛЕНУВА СЕ, ако показва лице или предмет, който извършва или търпи действие.
За МЪЖКИ РОД се добавят: за ед.ч. - ЪТ, ЯТ, А, Я - столът, стола, лекарят, лекаря; за мн.ч. –ТЕ - столовете, лекарите.
За ЖЕНСКИ РОД се добавя: за ед.ч. - ТА - масата, вазата, красавицата, розата; за мн.ч. - ТЕ - масите, вазите, красавиците, розите.
За СРЕДЕН РОД се добавя: за ед.ч. - ТО - езерото, детето, цветето; за мн.ч. - ТА - езерата, децата, цветята.
ПРАВОПИС НА СЪЩЕСТВИТЕЛНИ ИМЕНА
Правописът на гласните А и Ъ в крайната сричка на същ. имена от мъжки род единствено число се проверява с формите за множествено число.
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) -  бухал - бухали, лекар – лекари.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изпада - вихър - вихри, метър – метри.
ЗАПОМНЕТЕ - винаги правим проверка с форми на думата, за която се съмняваме. Ако нямаме правописен речник, по-добре да заместим думата с подходящ синоним (правилото на баба)!
ДВОЙНО ТТ - съществителните имена от женски род единствено число, които завършват на Т, при членуване се пишат с двойно ТТ - радост -радостта, младост- младостта, нощ - нощта, свещ - свещта, пролет- пролетта.
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ
СТЕПЕНУВАНЕ - показва, че се сравнява един и същи признак на няколко предмета. Използват се частиците ПО - , НАЙ - - голям, по-голям, най-голям, хубава, по-хубава, най-хубава.
ПРАВОПИС НА ПРИЛАГАТЕЛНОТО ИМЕ
Правописът на гласните А и Ъ в крайна сричка на прил. имена от мъжки род се проверяват с формите за женски и среден род или множествено число.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изчезне (изпадне) – кръгъл -кръгли, объл – обли.)
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) – лъскав - лъскаво, гиздав - гиздави, пухкав – пухкави.
ПИШЕ се двойно НН, когато прилагателното име в мъжки род единствено число завършва на – НЕН - в другите форми се пише НН – военен - военна, есенен - есенна, невинен – невинна.
ЛИЧНИ МЕСТОИМЕНИЯ
Личните местоимения са думи, които заместват съществителните, прилагателните и др. имена. С тях се избягват повторенията. Имат форми за единствено и множествено число; първо, второ и трето лице - аз, ти, той, тя, то, ние, вие, те.
ед.ч.              мн.ч.
1л. аз            1л. ние
2л. ти            2л. вие
3л.той,тя,то  3л. Те
Форма за учтивост – 2л., мн. ч. - ВИЕ
Използваме ги, за да определим ЛИЦЕТО и ЧИСЛОТО на ГЛАГОЛИТЕ .
ед. Ч.                      мн.ч.
1л. аз пея                1л. ние пеем
2л. ти пееш             2л. вие пеете
3л. той, тя, то пее   3л. те пеят
ВРЕМЕ НА ГЛАГОЛА
СЕГАШНО ВРЕМЕ на глагола - показва, че действието се извършва в момента на говоренето - СЕГА: казвам, играя, пиша, тичат, пеете, скачаме, четеш.
МИНАЛО СВЪРШЕНО ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието е извършено преди момента на говоренето - ПРЕДИ : казах, играх, писах, тичаха, пяхте, чете.
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието ще се извърши след момента на говоренето. Образува се с частицата ЩЕ и глагола в сегашно време. СЛЕД: ще казвам, ще играя, ще пиша, ще тичат, ще пеете, ще скачаме, ще четеш.
СПОМАГАТЕЛЕН ГЛАГОЛ "СЪМ"
СЕГАШНО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ:
ед. ч.                   мн.ч.
1л. аз съм            1л. ние сме
2л. ти си              2л. вие сте
3л. той, тя, то е   3л. те са
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед. ч.                          мн.ч.
1л. аз ще съм              1л. ние ще сме
2л. ти ще си                 2л. вие ще сте
3л. той, тя, то ще е     3л. те ще са
МИНАЛО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед.ч.                               мн.ч.
1л. аз                              1л. ние бяхме
2л. ти беше (бе)              2л. вие бяхте
3л. той, тя, то беше (бе) 3л. те бяха
ПРАВОПИС НА ГЛАГОЛА
Частиците ЩЕ и НЕ се изговарят слято с глагола, но се пишат отделно - ще пътувам, не ще пътувам, не искам, не пиша, не слушам, ще съм, не ще е.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”

Старите теми
Скрит текст:
Първа тема
Втора тема
Трета тема
Довиждане детска градина,здравей ПЪРВИ клас
Новите първолаци-2011/2012г.
Септември месец наближава,почва училищната надпревара
За 1ви път звънчето ще звъни,първолаче ти за час се приготви
Здравей златна есен,здравей ПЪРВИ клас
Много грижи имам аз сега,да си първокласник то не е е шега
Няма по-щастливо от детето в ПЪРВИклас
Първолаци -2011/2012
Пиша,смятам и чета в ПЪРВИ клас
Буквичките вече знаем и през ваканцията ще се наиграем!
Първи срок минах аз, ах колко ми е лесно в ПЪРВИ клас - 2011/2012г.
Бързам, бързам аз - да завърша ПЪРВИ клас 2011/2012г.
ВТОРОКЛАСНИК съм наесен, Първи клас ми беше лесен!
Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян
ВТОРИ клас - първи срок - 1
ВТОРИ клас - първи срок - 2
ВТОРИ клас - 3
ВТОРИ клас- втори срок - 4

Втори клас - втори срок - 5
Третокласници
Третокласници - 2
Третокласници - 3
Третокласници - 4
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=781257.0;topicrefid=19
Вече сме в ЧЕТВЪРТИ клас

Весела ваканция и успех на кандидатстващите!

Последна редакция: пт, 08 май 2015, 17:08 от Дзвер

# 1
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Дзвер, благодаря отново за хубавата темичка!   bouquet

# 2
  • София
  • Мнения: 9 517
Питах мама цоцолана, дали можем да ползваме техните линкове от петокласната тема, като отговори, ще ги сложа и тях.

Моля, ако някой има предложения за друго, което да се включи в първия пост, да го направи до утре.

На мен вече ми е ваканционно, та затова тематиката е такава, ще извинявате  Laughing

# 3
  • на път
  • Мнения: 2 804
....
На мен вече ми е ваканционно, та затова тематиката е такава, ще извинявате  Laughing

Руди, имаш ли идеи за ваканцията. Марти кандиса да ходи на лагер и тези дни ровя, но не мога да намеря нищо. Ако имаш, да го присламча Мартин към вас ...

# 4
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Дзвер,   bouquet за темата.
От курса по Аво Бел им предлагат лятно интензивно обучение - с бг и англ. преподаватели, полудневно и целодневно, за юни и юли. Колебая се още, защото не знам какво ще се случи със селската ни къща и съответно къде ще карат лятото. Та програмата на този етап е висяща. Thinking

# 5
  • Мнения: 2 760
Привет от мен и успех на "матурите"!
Нова съм в темата   bouquet, ще прочета и старите теми.
Има ли майки, които ще местят децата си от едно училище в друго след 4-ти клас? Предстои ми такава промяна и малко съм притеснена. Дъщеря ми иска да смени училището, аз съм за, понеже искам да смени класа. Дано не изглеждам надута, но класът не е на ниво и има много проблеми. Дъщеря ми там няма нито един приятел/ка, наричат я зубрачка и какво ли още не. Всичките й приятели са в другото училище и тя копнее да е заедно с тях.

# 6
  • Мнения: 5 790
И аз да се запиша в темата.
Неочаквано за мен, и по БЕЛ и по математика има по 20 точки.... За математиката бях сигурна, че ще се оплеска.

# 7
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
Запис и от мен в темата.
И на мен вече ми е ваканционно, две преминали матури, скоро и другите. Simple Smile И ние имаме невзет материал, който е оставен за след матурите, но като гледам как сме се отпуснали, да го приключваме направо.

Montessori, моята дъщеря си е сменяла класа 2 пъти. Подкрепям напълно, щом детето не се чувства добре. Ние, големите може да си изберем колектив и трябва да осигурим такава възможност на децата. Щом има и приятелчета в новото училище, най-вероятно всичко ще е безпроблемно.

lulumba,  дъщеря ми изкарва по 1 месец на тези занимални на аво. Доволна съм, ако искаш да питаш нещо конкретно, мога да отговоря на лични.

# 8
  • Мнения: 29
Здравейте,

може ли да ми кажете публикувани ли са някъде резултатите от НВО по БЕЛ и математика?

# 9
  • София
  • Мнения: 9 517
....
На мен вече ми е ваканционно, та затова тематиката е такава, ще извинявате  Laughing

Руди, имаш ли идеи за ваканцията. Марти кандиса да ходи на лагер и тези дни ровя, но не мога да намеря нищо. Ако имаш, да го присламча Мартин към вас ...

За сега няма да ходят на лагери... ще си посещават миналогодишната лятна занималня, море в края на юни, малката има състезание в Бургас в края на юли, така че тогава ще спретнем още едно 4 дневно море и август се надявам да идат на планина. Следя сайта на Конна база Периволас - искат да ходят там на лагер, понеже обичат да ходят да яздят там, но не съм съвсем сигурна, дали ще ги пусна.

# 10
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
TanyaMG, ще питам, ще питам.  Hug Аз съм много доволна от курса, а летният звучи също много добре. Peace Просто още не знам какво ще се случва с другия ни проблем
Скрит текст:
ураган ни помете къщата и предстои тежък, сложен, скъп и почти невъзможен ремонт
, от който зависи и цялата лятна организация. Засега съм заявила, че ще ходи юни, но все още е под въпрос.  Thinking
Montessori, изобщо не се колебай - щом така детето ще бъде по-щастливо и спокойно, то решението е добро за него. Peace И аз обмислям евентуална смяна, тъй като класът им е предимно мъжки и се очертава да останат съвсем без девойки. Не ми се иска да бъде единственото момиче в мъжката компания, макар че с голяма част от тази компания са заедно от първа група в ДГ и са приятели. А и тя не иска да остава сама, така че също умувам над такъв вариант.

# 11
  • на път
  • Мнения: 2 804
....
За сега няма да ходят на лагери... ще си посещават миналогодишната лятна занималня, море в края на юни, малката има състезание в Бургас в края на юли, така че тогава ще спретнем още едно 4 дневно море и август се надявам да идат на планина. Следя сайта на Конна база Периволас - искат да ходят там на лагер, понеже обичат да ходят да яздят там, но не съм съвсем сигурна, дали ще ги пусна.

Ясно, ще стискаме палци на Дара  Grinning.

# 12
  • Мнения: 1 622
Здравейте, кога ще са ясни резултатите от матурите?
Те се казват на децата от учителите или се публикуват някъде?

# 13
  • Мнения: 5 160
Не се изнасят. Учителите ги съобщават. Някои училища пускат инфо в сайтовете си и то среден успех, по паралелки, но мисля след всички предмети.

Дзвер, Весела ваканция!  Joy

# 14
  • Мнения: 408
https://https://www.mon.bg/?go=page&pageId=1&subpageId=26


    Здравейте! За притеснените мами на четвъртокласници - линк  МОН -тестовете по БЕЛ и Математика за 4 клас - НВО 2015г., /верни отговори и критерии за оценяване/

     Успех по Човекът  и обществото  и Човекът  и природата

Общи условия

Активация на акаунт