СЕДМИ КЛАС - тема 59

  • 53 546
  • 754
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 8 796
При мен уроците вървят така: Детето прави тест пред мен, в това време аз проверявам теста и преразказа, които съм дала за домашна работа предишния път. Гледам да подбирам тестове, близки един до друг като съдържание на въпросите в тях, за да засека грешките от незнание и да ги отделя от случайните грешки заради недоглеждане или моментно недомисляне на въпроса. Щом детето свърши теста, проверявам веднага пред него и обсъждаме грешките. Успоредно с това сравнявам еднотипните грешки в двата теста и обръщам внимание, че това трябва да се запомни, защото точно така се получава-бъркат на едно и също място, когато нещо не знаят. Обсъждаме и другите грешки, които не са съвпаднали в двата теста, и уточняваме на какво се дължат те. Обсъждаме отделно преразказа. За домашна отново тест и преразказ.
Когато взимат нов материал, винаги диктувам съвсем сбит план, с най-важното, което ще трябва, защото в училище им дават подробни планове за всяко произведение, за всяка отделна глава(които обикновено не се четат) и няма смисъл да се губи време. Надеждата ми е, че ще прочетат краткото сбито планче, което съм дала. Поне него. Simple Smile Теза има винаги в теста, давам отделно по някоя и за домашна работа. Понякога вместо преразказ давам 3-4 тези. За новия материал по български питам има ли нещо неясно и ако не е разбрано нещо, обяснявам наново. В тестовете после има включени въпроси, които проверяват този материал как е усвоен. Времето никога не ми стига и винаги просрочвам с 10-15 мин. Случвало се е родители да звънят, защото са решили, че детето забило нанякъде след урока, а то още е у нас. Не знам другите колеги как се справят с времето, но аз съм.... Tired

# 16
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 737
Благодаря ви за споделения опит. Ще изчакам резултатите от пробните изпити, на които ще ходи този месец и тогава ще предприема действия. Междувременно ще направя консултация с една учителка.

# 17
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
dundi73, ще мига на парцали, според мен.  Laughing

Щерката беше вчера на олимпиада по математика, уж всички задачи била решила, само не се знае вярно ли. Излезе 2 часа след началото, та й се карах. Първите 2 чадачи решила за половин час, а третата - за почти цял. А следобед беше на пробен изпит в Лого, още 2,5 часа математика + есе. Вчера й беше ден.  Crazy
Втората задача има три варианта за разглеждане, така, че малко ми се вижда времето  за описание на двете задачи-половин час. Ако е успяла браво!!!  bouquet

# 18
  • Варна
  • Мнения: 2 036
При моя син уроците протичат по следния начин - обясняват се грешките от преразказа и теста, които са били за домашно/г-жата ги е проверила като нейно домашно Mr. Green/. Освен това пишат в тетрадките разни неща - допълнителни тестове, обяснения, тези - обикновено 1-2 стр.  Дава се домашно за другия път - пак преразказ и тест по формата на ПИ/тестовете ги почнаха наскоро, а преразказ е правил всяка седмица от септември досега/. Понякога и той ззакъснява, ама гледам да не звъня да не ги притеснявам. Grinning

# 19
  • Варна
  • Мнения: 6 865
Не знам как минават уроците по БЕЛ при моята дъщеря. Единствено ме интересува тя дали е доволна от тях, мнението и ми е достатъчно. По този повод два пъти от началото на годината ходих с нея при учителката, втория път за да уговорим самостоятелни уроци защото беше в група с още 3 деца преди това. Не беше доволна ... има изисквания девойката и като не получи очакваното и необходимото си казва. Пак по нейно желание прави повече неща за домашно между уроците от това което е достатъчно според учителката.
Математиката пък съвсем не знам докъде са стигнали... там изобщо не се оплаква, много си харесва учителките и на уроците и в училище. Учи си сама, не ме търси за помощ. Аз от време на време предлагам, особено след като попрочета темата  Simple Smile Ама не се възползва.
Срочните и оценки са отлични. На пробни изпити още не е ходила. Този месец иска да отиде на такива във Вектор. От март предполагам, че МГ ще има ПИ и ще се явява там. Мина олимпиадите успешно, ще се явява на 2ри кръг.
Ън, и дъщеря ми все остава извън уговореното време. Та и аз звъня ... че я чакам с колата и се ядосвам. Laughing

# 20
  • Мнения: 5 321
моите не са носили тетрадки на уроците по български. Само тестови книжки. Броила съм книжките на миналогодишния седмиокласник - бяха 17 на брой.  На уроците не  учеха теория по училищен материал. Само упражнения. По подразбиране това се е случвало в училище. На уроците - тренировки и свикване с формата.

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 9 703
моите не са носили тетрадки на уроците по български. Само тестови книжки. Броила съм книжките на миналогодишния седмиокласник - бяха 17 на брой.  На уроците не  учеха теория по училищен материал. Само упражнения. По подразбиране това се е случвало в училище. На уроците - тренировки и свикване с формата.

За големия ти син не знам как е било, но знам къде учеше малкият и при кого.  Grinning Та с тази подготовка в училище, е имал нужда точно само от тестове.  Peace
И понеже моето, детето на fros и още 1-2 деца от форума сме в същото училище, важно поне за мен е свикването с формата. Другото в училище е свършено на ниво.
Но за съжаление не навсякъде учителите си вършат работата съвестно.

# 22
  • Мнения: 5 321
Така е. dundi - детето ми все още тъжи и по училището, и по класа, и по класната си. Не всяко дете има шанса да се готви при учители като тези.
 Но и деветокласника, когато се готвеше за матури теорията взимаше в клас ( изключително недоволна бяха от преподавателя му, но добре или зле -  теорията я учеше от неговите часове ), а на уроци - преразкази по два на седмица и тестове, тестове... много тестове. Недостатък беше, че купувах едни и същи помагала (тестови книжки) по два пъти, защото госпожата от уроците  пишеше вътре, тикваше отговорите с червено и на практика те ставаха неизползваеми след първото дете.
 

# 23
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
.....
Втората задача има три варианта за разглеждане, така, че малко ми се вижда времето  за описание на двете задачи-половин час. Ако е успяла браво!!!  bouquet

На мен ми се видя много лесна, кои са трите варианта, които трябва да се разгледат?  newsm78 Аз ги погледнах набързо в нас, Петьо отказа да ги коментира същия ден.

# 24
  • Мнения: X
Втората задача има три варианта за разглеждане, така, че малко ми се вижда времето  за описание на двете задачи-половин час. Ако е успяла браво!!!  bouquet

А, браво - кой знае какво е сътворила.  Grinning
Хич я няма в описателните задачи, за разлика от тези, които са блиц, но поне да види и малко по-различен формат.
Не очаквам да се класира, предвид регламента, че само 60 деца от 7 и 8 клас ще отидат на нац.кръг.

Последна редакция: ср, 04 фев 2015, 14:04 от Анонимен

# 25
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
.....
Втората задача има три варианта за разглеждане, така, че малко ми се вижда времето  за описание на двете задачи-половин час. Ако е успяла браво!!!  bouquet

На мен ми се видя много лесна, кои са трите варианта, които трябва да се разгледат?  newsm78 Аз ги погледнах набързо в нас, Петьо отказа да ги коментира същия ден.
Не съм много сигурна, но той говореше, че може да има и външни точки и тогава се получавало тъп ъгъл, говоря като лаик, но в сайта на  Крис се обсъди това и в крайна сметка, отговорите на тази задача са два- първи вариант-70;60;50 гр. и втори-60;110 и 10гр. Третият бил невъзможен, това ми обясни детето..

# 26
  • Мнения: X
Oтговорите е получила, но как е достигнала до тях, мистерия. Лошото при нея е, че никой не я е учил как да описва. Решава наум, или маже неразбираеми изчисления по черновата. Какво ще намерят проверяващите на беловата, не се знае.

Последна редакция: ср, 04 фев 2015, 15:44 от Анонимен

# 27
  • Мнения: 4 192
колко струва 1 час индивидуални занимания?

# 28
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 737
колко струва 1 час индивидуални занимания?

Ние плащаме за час и половина 25 лв.

При моя син уроците протичат по следния начин - обясняват се грешките от преразказа и теста, които са били за домашно/г-жата ги е проверила като нейно домашно Mr. Green/. Освен това пишат в тетрадките разни неща - допълнителни тестове, обяснения, тези - обикновено 1-2 стр.  Дава се домашно за другия път - пак преразказ и тест по формата на ПИ/тестовете ги почнаха наскоро, а преразказ е правил всяка седмица от септември досега/. Понякога и той ззакъснява, ама гледам да не звъня да не ги притеснявам. Grinning

В моите представи така трябва да протича един урок. Не намирам за уместно по време на урок да се решават тестове или да се пишат преразкази, нито пък учителката да ги проверява в същото време.

# 29
  • Мнения: 836
Извинете, но какъв е този сайт на Крис?  Може ли линк?

Общи условия

Активация на акаунт