Вече сме в ЧЕТВЪРТИ клас

  • 52 683
  • 755
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 9 517
Начало и край на ваканциите с изключение на лятната през учебната 2014/2015 година:

31.10.2014 г. – 02.11.2014 г. вкл. - есенна ваканция
24.12.2014 г. – 04.01.2015 г. вкл. - коледна ваканция
31.01.2015 г. – 03.02.2015 г. вкл. - зимна ваканция
02.04.2015 г. – 13.04.2015 г. вкл. - пролетна ваканция за І-ХІ клас  
08.04.2015 г. – 13.04.2015 г. вкл. - пролетна ваканция за ХІІ клас

Дати на тестовете за ВО в 4 клас:

Български език и литература – 07 май 2015 г.
Математика – 08 май 2015 г.
Човек и общество – 12 май 2015 г.
Човек и природа – 13 май 2015 г.


Общност "Начално образование"
Нещо интересно за занимание
Образователни игри и други
Всички актуални новини за образованието
Приказки
Сендовската система



Линк от Лоренца за генериране на задачки
Граматика - линк, предоставен от niky
Какво трябва да знаем по български език 3 клас - от Нем
Скрит текст:
ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 3 клас
Хората по света говорят на различни езици. Има и различна писменост. Ние, българите, пишем на кирилица и общуваме на български език. ОБЩУВАНЕТО може да се осъществи с помощта на УСТНА и ПИСМЕНА реч.
ВИДОВЕ ТЕКСТ :
ПОВЕСТВОВАТЕЛЕН ТЕКСТ е този, в който се разказва случка, в която участват различни герои. Отделните моменти в текста са подредени според реда на действията в случката. „Три съвета”, „Умна девойка”, „Малкият принц”, „Бременските музиканти” и други - преобладават глаголите.
ТЕКСТ ОПИСАНИЕ е този, в който се разкриват признаци и качества на предмет, животно, растение, лице и други. Описание на цвете, домашен любимец, любим човек, играчка и други - преобладават съществителните и прилагателните имена.
ХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, от който читателят си представя това, за което се говори. Внушават се чувства. „Карнавал в гората”, „За да имаш приятели”, „Храбрият оловен войник”, „Малкият принц” са художествени текстове.
НЕХУДОЖЕСТВЕН ТЕКСТ е този, с който се предават сведения, знания и други. Не се внушават чувства. Текстовите задачи по математика, синоптичната прогноза по телевизията, текстовете в учебниците по ЧО и ЧП и други са нехудожествени текстове.
РЕДАКТИРАМЕ ТЕКСТ, като ЗАМЕНЯМЕ дума, СЪКРАЩАВАМЕ дума или част от абзац, ДОБАВЯМЕ дума или част от абзац.
ВИДОВЕ ИЗРЕЧЕНИЯ:
СЪОБЩИТЕЛНИ, с които съобщаваме, разказваме. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ТОЧКА "Аз съм ученик от трети клас."
ВЪПРОСИТЕЛНИ, с които задаваме въпрос. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с ВЪПРОСИТЕЛЕН знак "Ще пътуваме ли за Червен бряг ?"
ВЪЗКЛИЦАТЕЛНИ, с които изразяваме чувство: радост, възхищение, болка, учудване, възторг, недоволство. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак "Моята родина е прекрасна !" Често се използват думичките : ах, ох, ех, ей, охо, их, как, колко, браво, ура, олеле ..., които се отделят със запетая от другите думи в изречението.
ПОДБУДИТЕЛНИ, с които изразяваме заповед, забрана, молба, съвет. Започват с ГЛАВНА буква и завършват с УДИВИТЕЛЕН знак. "Моля те, прочети ми приказка!"
ИЗРЕЧЕНИЕТО е съставено от ДУМИ.
ДУМАТА може да има различни ФОРМИ (за род, число, членуване ...) -
умен, умна, умно, умни, умния, умният, умната, умното, умните
ЗАПОМНЕТЕ: формата не променя значението на думата !!!
ДУМИ, които са близки по значение,  се наричат СИНОНИМИ -
дим - пушек, тъмнина - мрак, студено – мразовито.
ДУМИ, които имат обща част - КОРЕН, се наричат СРОДНИ -
лов, ловец, залови, улов, ловувам, налови.
ОБЩАТА част в група думи, която ги свързва по смисъл, се нарича КОРЕН на думата - уча, ученик, училище, науча, зауча, изучено, учение. Думи, които имат един и същ корен, се наричат СРОДНИ думи – глад, гладен, гладувам, огладнявам.
Тази част от думата, която стои пред корена и служи за образуване на нови думи, се нарича ПРЕДСТАВКА - разпиша, напиша, допиша, препиша, отпиша, надпиша. Пише се слято с корена. Представките раз-, из-, през-, без- се пишат винаги със з. Представките пред-, над-, под- се пишат винаги с д.
Тази част от думата, която стои след корена и служи за образуване на нови думи, се нарича НАСТАВКА - рибар, рибарник, рибен, рибарски.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ
Когато със съществителното име се назовава познат предмет, в края на думата се поставя определителен член - ЧЛЕНУВА СЕ, ако показва лице или предмет, който извършва или търпи действие.
За МЪЖКИ РОД се добавят: за ед.ч. - ЪТ, ЯТ, А, Я - столът, стола, лекарят, лекаря; за мн.ч. –ТЕ - столовете, лекарите.
За ЖЕНСКИ РОД се добавя: за ед.ч. - ТА - масата, вазата, красавицата, розата; за мн.ч. - ТЕ - масите, вазите, красавиците, розите.
За СРЕДЕН РОД се добавя: за ед.ч. - ТО - езерото, детето, цветето; за мн.ч. - ТА - езерата, децата, цветята.
ПРАВОПИС НА СЪЩЕСТВИТЕЛНИ ИМЕНА
Правописът на гласните А и Ъ в крайната сричка на същ. имена от мъжки род единствено число се проверява с формите за множествено число.
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) -  бухал - бухали, лекар – лекари.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изпада - вихър - вихри, метър – метри.
ЗАПОМНЕТЕ - винаги правим проверка с форми на думата, за която се съмняваме. Ако нямаме правописен речник, по-добре да заместим думата с подходящ синоним (правилото на баба)!
ДВОЙНО ТТ - съществителните имена от женски род единствено число, които завършват на Т, при членуване се пишат с двойно ТТ - радост -радостта, младост- младостта, нощ - нощта, свещ - свещта, пролет- пролетта.
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ
СТЕПЕНУВАНЕ - показва, че се сравнява един и същи признак на няколко предмета. Използват се частиците ПО - , НАЙ - - голям, по-голям, най-голям, хубава, по-хубава, най-хубава.
ПРАВОПИС НА ПРИЛАГАТЕЛНОТО ИМЕ
Правописът на гласните А и Ъ в крайна сричка на прил. имена от мъжки род се проверяват с формите за женски и среден род или множествено число.
ПИШЕ се Ъ, когато проверяваната гласна изчезне (изпадне) – кръгъл -кръгли, объл – обли.)
ПИШЕ се А, когато проверяваната гласна не изпада (не изчезва) – лъскав - лъскаво, гиздав - гиздави, пухкав – пухкави.
ПИШЕ се двойно НН, когато прилагателното име в мъжки род единствено число завършва на – НЕН - в другите форми се пише НН – военен - военна, есенен - есенна, невинен – невинна.
ЛИЧНИ МЕСТОИМЕНИЯ
Личните местоимения са думи, които заместват съществителните, прилагателните и др. имена. С тях се избягват повторенията. Имат форми за единствено и множествено число; първо, второ и трето лице - аз, ти, той, тя, то, ние, вие, те.
ед.ч.              мн.ч.
1л. аз            1л. ние
2л. ти            2л. вие
3л.той,тя,то  3л. Те
Форма за учтивост – 2л., мн. ч. - ВИЕ
Използваме ги, за да определим ЛИЦЕТО и ЧИСЛОТО на ГЛАГОЛИТЕ .
ед. Ч.                      мн.ч.
1л. аз пея                1л. ние пеем
2л. ти пееш             2л. вие пеете
3л. той, тя, то пее   3л. те пеят
ВРЕМЕ НА ГЛАГОЛА
СЕГАШНО ВРЕМЕ на глагола - показва, че действието се извършва в момента на говоренето - СЕГА: казвам, играя, пиша, тичат, пеете, скачаме, четеш.
МИНАЛО СВЪРШЕНО ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието е извършено преди момента на говоренето - ПРЕДИ : казах, играх, писах, тичаха, пяхте, чете.
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на глагола -  показва, че действието ще се извърши след момента на говоренето. Образува се с частицата ЩЕ и глагола в сегашно време. СЛЕД: ще казвам, ще играя, ще пиша, ще тичат, ще пеете, ще скачаме, ще четеш.
СПОМАГАТЕЛЕН ГЛАГОЛ "СЪМ"
СЕГАШНО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ:
ед. ч.                   мн.ч.
1л. аз съм            1л. ние сме
2л. ти си              2л. вие сте
3л. той, тя, то е   3л. те са
БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед. ч.                          мн.ч.
1л. аз ще съм              1л. ние ще сме
2л. ти ще си                 2л. вие ще сте
3л. той, тя, то ще е     3л. те ще са
МИНАЛО ВРЕМЕ на спомагателен глагол СЪМ :
ед.ч.                               мн.ч.
1л. аз                              1л. ние бяхме
2л. ти беше (бе)              2л. вие бяхте
3л. той, тя, то беше (бе) 3л. те бяха
ПРАВОПИС НА ГЛАГОЛА
Частиците ЩЕ и НЕ се изговарят слято с глагола, но се пишат отделно - ще пътувам, не ще пътувам, не искам, не пиша, не слушам, ще съм, не ще е.

обяснение на Morrighan за епитет и прилагателно
Скрит текст:
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
„поет-гигант”

Старите теми
Скрит текст:
Първа тема
Втора тема
Трета тема
Довиждане детска градина,здравей ПЪРВИ клас
Новите първолаци-2011/2012г.
Септември месец наближава,почва училищната надпревара
За 1ви път звънчето ще звъни,първолаче ти за час се приготви
Здравей златна есен,здравей ПЪРВИ клас
Много грижи имам аз сега,да си първокласник то не е е шега
Няма по-щастливо от детето в ПЪРВИклас
Първолаци -2011/2012
Пиша,смятам и чета в ПЪРВИ клас
Буквичките вече знаем и през ваканцията ще се наиграем!
Първи срок минах аз, ах колко ми е лесно в ПЪРВИ клас - 2011/2012г.
Бързам, бързам аз - да завърша ПЪРВИ клас 2011/2012г.
ВТОРОКЛАСНИК съм наесен, Първи клас ми беше лесен!
Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян
ВТОРИ клас - първи срок - 1
ВТОРИ клас - първи срок - 2
ВТОРИ клас - 3
ВТОРИ клас- втори срок - 4

Втори клас - втори срок - 5
Третокласници
Третокласници - 2
Третокласници - 3
Третокласници - 4
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=781257.0;topicrefid=19

Успех в четвърти клас!

Последна редакция: пт, 23 яну 2015, 16:26 от bubanka

# 1
  • Мнения: 5 790
Благодаря за новата тема.
Ние продължаваме с драмата по математика.
Решава без грешка задачите вкъщи. На тестовете - всичко вярно, но последната сметка грешна. Забравя едното на ум.
И няма оправия. Започвам да си мисля, че се притеснява или я е страх.

# 2
  • Мнения: 5 160
Дзвер    bouquet  Готина картинка - Победители Simple Smile А дано! Simple Smile

Алекс1, притеснява се, и може и от страх да не обърка, да бърка...
И аз водя подобни разговори в момента ... Че няма от какво да се притеснява, няма кой да се смее, и да се смее - колко да се смее- 1 секунда.
Често казва- аз точно този отговор мислех, а посочва друго. Обяснявам да се доверява на себе си, да не се чуди.

# 3
  • София
  • Мнения: 4 575
И аз при вас, въпреки нищожното време с третокласничка и четвъртокласник!
Дзвер   bouquet

# 4
  • Мнения: 27
Привет на всички,

Най-напред се извинявам, че влизам в темата ви без да пиша по темите, които обсъждате.

Бих искала да попитам някой има ли мнение или впечатления от следните училища - 38 ОУ, 129 ОУ, 119 СОУ, 138 СОУ и 31 СУЧЕМ - да споделите, може и на лични. Интересуват ме и кои учители ще поемат първи клас - 2015-2016.

Благодаря и още веднъж се извинявам.

Успех на четвъртокласниците!

# 5
  • Мнения: 8 695
   При нас има проблем при деленето с "опашка".Обяснявам,разбира ги,но на момента.След два дни пак е забравил какво да направи.
   За мен продължава да е проблем БЕЛ-не пишат съчинения,почти не преразказват,дори устно.

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 1 213
Привет и от мен в новата тема!

Аз оставам за сега приятно изненадана от моята четвъртокласничка относно преразказите. Като си спомня аз как ги мъдрех едвам, идвам...  Crazy

При нас проблем с опашката се очертава пропускането на 0, т.е. 848/8 =106 , често пише 16

# 7
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
Благодаря за новата тема  bouquet
При нас нищо интересно, затова и не пиша редовно Wink не виждам голям ентусиазъм за учене Mr. Green, което на моменти ме отчайва, дано с години се променят нещата Laughing

# 8
  • София
  • Мнения: 9 517
Този година моят син се явява доста по-самостоятелен, дано така се запази. При математиката проблемът са нулите... масово при събиране/изваждане пропуска да ги напише и сметката губи смисъл. Друго обаче ми прави впечатление - станал е силно неграмотен - когато пише в час, под диктовка или преписва нещата са наред, обаче почне ли да пише съчинение или преразказ - пълна мъка - вчера в едно разказче от 5 реда имаше 5 правописни грешки... А онзи ден си окачил на вратата табела "Моля, не ме беСпокойте!" Написах му, че като се научи да пише грамотно, няма да го беЗпокоя, до тогава да не пише подобни табели  ooooh!

В първите 3 класа не правеше такива грешки, не знам какво стана.

# 9
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Привет и от мен.
Дзвер, благодаря за темата.  Hug Изби рибата с картинката. Heart Eyes
И за да не е само един гол запис, малко прясно инфо от нас. Мързелът е почти преборен. Почти, защото все още съществуват едни такива дребни червейчета, които го подклаждат от време на време.  Wink Много добре върви по английски. Peace И омразните ЧО и ЧП май ги преодоля като ненавист, сега учи и се готви с интерес по тях. Ще ходи на соф.математическо, но да реши някоя друга задача преди това - няма такъв филм. Ще я видя какво ще прави. Иска да си остане след 4 клас в същото училище и да кандидатства в езикова гимназия. Започна да оформя някакви желания за бъдещето си, но до края на годината кой знае още колко пъти ще ги смени. Но май ще си остане в същото училище. Thinking

# 10
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Привет и от мен в новата темичка! Благодаря за нея!  bouquet

Моя се притеснява единствено от ЧО ,и то защото трябва да разказва ,не толкова , защото му е трудно да научи . Тъкмо го похвалих с хубавия преразказ и вчера носи един не толкова хубав. Mr. Green
На Черноризеца пълна излагация. На чернова е решил само 4 задачи,една от които грешна. Всичко друго наум бил разсъждавал и резултата е 11 верни и една непопълнена заради меридианите и паралелите. Единственото,което ме радва в случая е ,че е мъчил всички,имал е идеи за решаването им ,ама наум няма как да стане. Говоря ,говоря, че математиката иска писане ,все пак не е роден гений ...ама кой ме чува . Crazy

Лоренца спомена за присмиването. Калоян ми се оплака,че на школата като питал учителката за някоя задача му се смеели. Обясних му че е там за да пита като не му е ясно ,ако няма да пита ,няма да е на школа,нали така?!  Wink И разни други неща за присмиващите се му обясних ,но определено не ми е хубаво,че се налага да търпи присмехите на невъзпитани самоповярвали си хлапета .Групата му е много силна и май това в слчуая не е добре за него и имам време да помисля дали въобще 2 я срок да го оставя там. Rolling Eyes Извинете ,че ви занимавам с моите терзания!

Хубав ви слънчев ден!

# 11
  • Мнения: 8 695
   Привет!
    Деси,честно казано и мен ме притеснява това поведение от страна на други деца,защото съм сигурна,че и при моят син ще се получи нещо такова.Или той изобщо не би се осмелил да попита нещо,от страх.Което на мен не ми е Окей,защото ако смятам,че мога да му обяснявам задачите както трябва,няма да ходи на школа.Затова са там,за да се научат.Ще видим в събота,тогава най-после почват.
   Нулите и моят син пропуска за напише при деление,изобщо много се страхува от деление с опашка.
   По ЧО аз го карам да учи да разказва,в клас не ги карат,което мен лично ме вбесява.

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 1 213
Ах тези разказвателни. Засега ЧО  се учи с интерес, но ЧП й е много далечно. Трудно й е, но ще се борим, няма как  Peace

# 13
  • Мнения: 790
Не мога да разбера указанието на Черноризец Храбър - какво ще рече, че за непопълнена задача се дават 3 точки. Просто така я оставяш и получаваш точки, вместо да се опиташ да решиш, макар и грешно - тогава 0. Аз ли не съм разбрала правило? Водихме разгорещен спор още в колата след състезанието , но като зачетох инструкциите изглежда детето е право.

Момичета, ако вашите деца се явяват на Таралеж в училище, откъде им принтите стари тестове, за да се упражнят?

# 14
  • Мнения: 298
Моя по ЧП е супер не отваря учебник , а само шестици носи. Каза ми ,че било елементарно , но с ЧО е мъка. Рисуването си остана проблемно , той го намрази от предния клас и сега пак ми донесе четворка, което ме дразни , защото знам , че може повече. Общо взето хич не му се учи. Ако може по цял ден да играе футбол ще е най доволен.

Общи условия

Активация на акаунт