Избор на езикова гимназия София

  • 7 321
  • 51
  •   1
Отговори
  • Мнения: 844
Здравейте мили дами,

Днес излязоха резултатите от изпитите на седмокласниците и вече ни тресе треска как да подредим желанията. Балът ни е 34,238 и се триумим между 164 /испанската/, 1 английска и 9 френска гимназия.  newsm78 . Комбинацията е винаги с английски, ако стигне бала, разбира се.
Моля, спешно за отзиви за трите училища и за тези паралелки.

Чакам с нетърпение коментари.

Последна редакция: ср, 04 юни 2014, 22:37 от nezistratieva

# 1
  • гр. София
  • Мнения: 4 783
Здравейте мили дами,

Днес излязхоре резултатите от изпитите на седмокласниците и вече ни тресе треска как да подредим желанията. Балът ни е 34,238 и се триумим между 164 /испанската/, 1 английска и 9 френска гимназия.  newsm78 . Комбинацията е винаги с английски, ако стигн бала, разбира се.
Моля, спешно за отзиви за трите училища и за тези паралелки.

Чакам с нетърпение коментари.

За момиче ли става въпрос? В Испанската не знам дали ще ви стигне бала, но за другите две - би трябвало. А отзиви.......навсякъде има и плюсове, и минуси.  Peace Идеално място няма.

# 2
  • Мнения: 976
    За реална информация най-добре отделете време и попрочетете осмокласните теми от тази и предишни години. Представите на майките при кандидатстването се разминават понякога доста с реалността на приетите вече ученици. При трите обаче важи максимата, че е важно да случиш на добър учител.
    Но най-добре оставете детето само да избере. Миналата година редица майки пратиха децата си в немската, защото имаха високи балове и - къде другаде, освен в най-търсеното школо. После обаче... ще прочетете.

# 3
  • Мнения: 844
Става въпрос за момиче.

# 4
  • София
  • Мнения: 366
Много е важен добър преподавател по езика, особено първата година.

# 5
  • гр. София
  • Мнения: 4 783
Много е важен добър преподавател по езика, особено първата година.

Да, ама няма как да знаеш какъв преподавател ще се падне.... Peace

# 6
  • Мнения: 844
Много е важен добър преподавател по езика, особено първата година.

Да, ама няма как да знаеш какъв преподавател ще се падне.... Peace
Да, точно това ме притеснява и не знам как да постъпим. Sick #Cussing out

# 7
  • Мнения: 14 433
nezistratieva ,разбрах че предпочитате английския език,но като втори за 1АЕГ?
Кой език предпочитате за първи, тази гимназия поставете на първо място.По паралелки според втория език ,според мен ще бъдат различни баловете.Така ,че напишете си желанията и успех!

# 8
  • Мнения: 844
nezistratieva ,разбрах че предпочитате английския език,но като втори за 1АЕГ?
Кой език предпочитате за първи, тази гимназия поставете на първо място.По паралелки според втория език ,според мен ще бъдат различни баловете.Така ,че напишете си желанията и успех!
Ами аз съм с немска езикова, но дъщеря ми не ще и да чуе за този език. Последно ссе произнесе, в англиската с френски език. Та дано стане. Моето питане е - отлично ли е обучението по английски там и на какво ниво е френския??  Не намирам много отзиви в нета за 1 АЕГ - методика на обучаване, практики, ниво на владеене на езиците.

# 9
  • София
  • Мнения: 366
Много е важен добър преподавател по езика, особено първата година.

Да, ама няма как да знаеш какъв преподавател ще се падне.... Peace

Поразпитайте, обикновено едни и същи преподаватели, задължително филолози, водят подгответо.

# 10
  • Мнения: 14 433
За 1 АЕГ преподавателите по език са перфектни филилози,но както навсякъде не всички са такива педагози Laughing.  Факт е обаче ,че и учили и не учили език го научават.И в 9 клас например всички се справят повече от добре.На финала -12 клас нивото е С1 или дори С2.За втория език-голяма част от децата са го учили в основното училище.Понякога обаче се налага допълнителна подготовка извън училище.На финала допълнителни усилия-В1-В2.Това не означава ,че  така за всички.Извънкласно много се занимават и почти изравняват двата езика,уточнявам -при желание.
Написаното важи както за АЕГ,така и за испанската-преки лични впечатления.
Средата предполага за учене и от индивида си зависи до къде ще стигне.
Успех!

# 11
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Миналата година редица майки пратиха децата си в немската, защото имаха високи балове и - къде другаде, освен в най-търсеното школо. После обаче... ще прочетете.

Мари, какво имаш предвид. Попрочетох темата за НЕГ, и освен недобри отзиви за някои учители, не срещнах нещо много притеснително.
Моето иска НЕГ, но и на него не му е ясно защо. Не мога да разчитам на неговата преценка и желания.

# 12
  • Мнения: 14 433
За неучили езика 8 клас си е натоварваш ,има мноГо учене и децата "изпушват"-за това.

# 13
  • Мнения: 844
Благодаря много на отзовалите се. Щерката немска не иска, а и бала не стига. Но май мещата клонят към 1 АЕГ, но тя ще си реши в крайна сметка.

# 14
  • Мнения: 976
    В немската миналата година в средата на октомври в една паралелка бяха взели към 1000 думи и 90 глагола! Имало е доста сълзи. За сравнение във френската завършват с около 2500 думи в края на осми клас. Не че може да сравняваме така формално, но там доста се учи... #Crazy

# 15
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Разбрах, натоварването е голямо, особено за деца, незапознати с езика.

# 16
  • София
  • Мнения: 18 091
Разбрах, натоварването е голямо, особено за деца, незапознати с езика.

Не бих се съгласила с подобен извод. Peace Дъщеря ми и още ред нейни съученици не знаеха немски в 8 клас, но чак да са се претоварили.. Rolling Eyes Та нали по тази причина  годината е езикова? Не се учат разказвателни,  имат математика, БЕЛ, немски и предмети, които децата обичат и в часовете по  които си отдъхват и се разтоварват   - физическо, рисуване, пеене, инфомационни. При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща. Не сме спирали в 8 клас  допълнителните й занимания по пеене, излизаше си и  порядъчно често с приятели.  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.. Да, има оплаквания в темата за НЕГ, но те не са от преподавания обем, а от подхода на една определена учителка. А екземпляри има във всяка ЕГ. И още нещо - недоволни винаги ще има. Едни родители ще мрънкат, че детето е в езикова , за да учи солидно езика, а не да излиза на края на 8 клас  с 2500 думи. Други пък ще се оплакват, че децата им са претоварени и ще искат намаляване на темпото. Угодия няма. Mr. Green

Колкото до темата за НЕГ и написаното в нея, още вчера исках да кажа нещо.  Тя за мен е обективна и полезна, именно защото не е изкуствено превъзнасяно училището в нея. От лустросани теми, в които всичко казано за училището е на 6, особена полза няма.  В тази за НЕГ  се упоменават  негативи, родителите изразяват недоволството си от това или онова, но точно тези коментари я правят
по-обективна за външните хора, търсещи мнение. В нея пишат  доста родители с по две деца там. Дали ако беше такъв небивал ад,  родителското тяло, след опит с първото,  би пратило и второто си дете там? Тъкмо обратното. Знаят негативите на гимназията, не ги премълчават , но въпреки това преценяват  плюсовете й като повече на фона на минусите. Peace  При нас сега нещата са  малко на кантар и като бал,  а и като мерак за учене на немски. Ту сме за, ту се прехвърляме  в непосточнството си пак на идеята за английски. Но избистри ли се становището за езика и стигне ли балът, с удоволствие бих пратила и следващата смяна  в НЕГ. Peace

# 17
  • Мнения: 14 433
Бих искала така да коментирам Русалката:
При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща.
  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.
Без добра организация,не е мит.Просто ,всеки да прецени трезво възможностите на детето. Peace

# 18
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Много благодаря, Русалке, за обективното и аргументирано мнение.  Темата за НЕГ наистина е много полезна. Успех и на  вас при взимането на решение!
Моят младеж не е от най-ученолюбивите, но по чудо, може би ще има бал,  достатъчен за НЕГ.
Езиците му се удават (това ли е правилната дума, всеки път се чудя), но изказванията на Sause Baus и Мари ме притесниха....

# 19
  • Мнения: 14 433
Айяла,моля не се притеснявай. Peace
Просто лично мен ме изненада факта,че има сълзички и сополи Sad ,но явно е от възрастта и си зависи от конкретното детенце.
В крайна сметка,толкова деца са завършили тези училища и са успели да се справят. Peace

# 20
  • София
  • Мнения: 18 091
Бих искала така да коментирам Русалката:
При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща.
  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.
Без добра организация,не е мит.Просто ,всеки да прецени трезво възможностите на детето. Peace

Ами баш  мит е  всичко това, което се пише и говори в пространството  за НЕГ - изгърбвали ги от учене, редяли сълзи и сополи от натоварването, учели там тотални зубърчета без социален живот... Не е  въобще така. Peace Все за 4 години с дете там имам наблюдения над различни типове ученици - и над добре организиращи и разпредлящи   времето си за учене и забавления, и над  мотаещи се,които учат после  нощите  и над  такива, които имат по принцип нужда от повече време, за да се подготвят..  И никое от тях не е ревало. И преди казах, недоволството е от конкретен преподавател и не може да се припише на цяло едно училище тормоз по езика в 8 клас. Тъкмо напротив, в някои от паралелките е по-лежерно, отколкото следва да бъде. Поне според мен.. Колкото до думите, да, така е, в края на 8 клас дъщеря ми имаше в речника си над 8000. Мен би ме притеснило обратното. Активен речник от едва 2500 думи за цяла учебна година, при 18-20 часа седмично, е малко..

Последна редакция: пт, 06 юни 2014, 14:02 от пенсионирана русалка

# 21
  • Мнения: 14 433
Постът ми се отнася не до конкретна гимназия ,а за първите 4-5 по бал-прием.
Писала съм ,лично каквото съм видяла
Скрит текст:
сополи,сълзи,че и припадъци
,без това да е негатив на което и да е училище.Според мен си е до дете и родители.

# 22
  • София
  • Мнения: 18 091
Sause baus, извинявай ако постът ми е прозвучал като нападка. Той беше продължение на конкретно писаното за НЕГ и своево рода  отговор на зле прикрития намек на Мари.  Много висок бал - насилствен избор на НЕГ от родители - сълзи на детето ... Това далеч не е  някаква закономерност. Ако има отделни случаи, те си понасят последствията от погрешно взетото решение. Но това важи  и за всички други ЕГ.Това е обаче училището, за което определено се носят най-много митове  и  легенди, които много често  са далеч от истината. Нито натоварването е  толкова на макс, нито масово децата реват от преумора и много учене.. Peace

# 23
  • Мнения: 14 433
Злонамерени митове и легенди ,има за жалост за всички училища.Когато гроздето е високо...е кисело Laughing

# 24
  • Мнения: 1 531
......
Мен би ме притеснило обратното. Активен речник от едва 2500 думи за цяла учебна година, при 18-20 часа седмично, е малко..

Момичета, включвам се с леко пояснение по темата - системата в двете училища / ФЕГ и НЕГ / е обща, като ДОИ, но спецификата на двата езика налага различен подход. Не съм филолог, но имам пълно доверие на нашата госпожа и това, което тя ми обясни е , че сложността на френската граматика, налага по-внимателен подход при задаването на лексиката. Пасивният речник на един осмокласник е много по-голям от 2500 думи, но активният може и да е в тези рамки. Още повече, спецификата на произношението, както и редица фразеологични особености са далечни и трудни без определени граматични знания.

Русалка, не споря с теб, но мисля, че трябва да се сравняват две идентични гимназии / напр. 73 и НЕГ/за брой усвоени думи, а не два напълно различни езика, дори от различни езикови семейства.

Nezistratieva, м.г. с бал 34+ синът ми си избра ФЕГ, като аз бях против / държах на НЕ/, но не го спрях и сега изобщо не се чувствам притеснена , че може бу има 3000 думи в активния си речник. Доволна съм, че пребори ужасната граматика, щастлива съм, че вместо 100, има много по-малко думи дневно, но за сметка на това може да ги включва в изречения, текст, свободен , граматически правилен диалог, остава му достатъчно време , за да упражнява граматика, произношение....На училищната екскурзия е успял да се справи прилично с  немския в Австрия, в Швейцария и Франция е упражнил бедния си речник, останал е достатъчно добре информиран от беседите в музеите, а в Италия не са го разбирали нито на Английски, нито на Френски , случайно някаква южно-тиролка ги е чула , докато са се лутали изгубени из града, та на немско-английски ги е упътила.  Има отлична оценка на доклада си за ексурзията....НЕГ, АЕГ, ФЕГ, Испанска - всичко е въпрос на късмет с преподавателите , а не брой усвоени думи.

P.S. Sause baus, детето на Мари съвсем спокойно си влезе с огромен бал в СМГ, така че нея поговорката за гроздето не я касае....

# 25
  • Мнения: 14 433

ellis-за гроздето ,нямам никого в предвид конкретно ,а принципно.Винаги има и положителни и отрицателни мнения за училищата.

# 26
  • Мнения: 1 531
 Съгласна съм с теб...Училищата са и въпрос на "мода ", тенденция, легенди и митове... Peace

# 27
  • София
  • Мнения: 18 091
Елис, така е принципно.. Но  не аз се захванах за думите, а именно Мари.  Wink  И  върнах отговора с мнението, че 2500 думи ми се струват   малко именно като онагледяване на абсурдността на подобно сравнение. По-горе написах, че угодия няма, един иска повече, на друг пък му идва в повече и обобщенията са излишни.. Системата с изучаването на немския е такава от години, овладяването на граматиката му просто изисква по-голям наличен словесен багаж. Немската граматика също не е от лесните, който е имал досег до езика го знае. А и  чистосърдечно ще си призная кое най-много ме подразни. Peace Предупреждава родителите да внимават доколко удачен е изборът на  НЕГ, приканвайки ги да четат какво става после... Ами аз безумно много уважавам СМГ, но  на нейната  логика да взема  да приканя двоумящите се да четат именно нейни постове, изразяващи назад във времето  разочарованието й  от  случващото се  в СМГ след приема на първото й дете. Но тези видени негативи не са попречили и второто й  дете  да е там.  Wink Та точно така е и другаде, човек претегля плюсове и минуси и прави своя избор. Не е нужна директна  подкана хората да четат едикакво си, за да научат "истината" за това какво се случвало  след като...... Всеки сам стига до своята истина, тя не е една за всички.

# 28
  • Мнения: 1 531
...... Всеки сам стига до своята истина, тя не е една за всички.

Русалка, сега те разбрах напълно. Знаеш донякъде миналогодишните ми терзания и просто се опитвах да внеса яснота... Peace

# 29
  • Мнения: 976
   Ужасно съжалявам, че съм създала такава погрешна представа с изказването си. Абсолютно сте прави за вторите деца и т.н. Моите все едно учат не в различни училища, а в различни вселени. Но най-важното е, че като си го избраха сами, всяка вселена си съответства на детето - на сина се паднаха учители, които дават свобода, а на дъщерята - толкова пунктуални, тъкмо като за учещо човече. Но като гледам сегашните майки как се вълнуват, ме хваща ужасен яд на системата, която позволява всичко да е въпрос на късмет. Защото имам ученици, попаднали при такива учители, които  са незаинтересовани  и мързеливи и много свестни деца са стресирани от отношението им и фантастичните методи на /не/преподаване. Не трябва ли в ЕГ да са най-добрите? Не трябва ли от време на време учителите да бъдат проверявани какво правят и ако само си чакат пенсията, да ги пратят да я чакат другаде? Та оттам ми тръгва болката, защото няма по-важно нещо от учителя в подготве.

# 30
  • София
  • Мнения: 18 091
Под горното вече се подписвам, изключително неприятно е да си се трудил, да си приет заслужено  в добро училище и късметът да ти изиграе лоша шега с недостатъчно добър преподавател...

# 31
  • София
  • Мнения: 366
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

# 32
  • София
  • Мнения: 18 091
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

И е така, и не е... заблуда е това, че в 8 клас, колкото и години да си учил английски преди  това, няма какво да научиш. Peace Единици са тези, които са чак на такова ниво.  И все пак и аз съм поддръжник на идеята за нов език след 7 клас. Колкото до малкото часове нагоре - не трябва да се забравят и предметите на езика, те са си обогатяване на речника  на детето с по-специфична лексика, трениране са  на устната реч.
Що се отнася до втория език - пак всичко е много относително. Първо часовете не са по 3, май в 9,10 и 11 клас са по 4 часа седмично , а в 12 даже 5. Няма как децата да останат напримeр в НЕГ на максимум ниво А2 по английски като втори език на финала в 12 клас , като по начало започват с учебник за B1+ още в 9 клас.  Провежда се  тест за ниво  и на база резултатите от него се определя учебника /учебниците,  по които децата ще учат. Има ги обявени на сайта. Няма единно утвърден, при всяка преподавателка е различен, съобразен с нивото на децата. Колкото и невероятно да звучи, единадесетокласниците в паралелката на моята девойка учат  английски като втори език по учебник за  подготовка  за CPE.  А вчера или онзи ден е правено класно по английски - есе  въху цитата "Sin from my lips? ... Give me my sin again"" от Ромео и Жулиета. #Crazy Далеч е това от идеята за  ниво А2. Peace Та и  в тази посока има вариации...

Последна редакция: сб, 07 юни 2014, 00:28 от пенсионирана русалка

# 33
  • Мнения: 1 007
Само да вметна, че тази година първо се сформираха паралелките, купиха се учебниците и чак тогава се направи тест за определяне на нивото по английски Laughing Не знам защо така.

# 34
  • Мнения: 338
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

По мое време в НЕГ също го имаше това. Някъде началото на втория срок незнаещите предварително език позастигнаха знаещите. Но в края на годината вече имаше деца от "незнаещите", които бяха далеч по-напред от другите по простата причина, че първите месеци на подгответо, тези, които знаеха езика, се чудеха какво да правят и леко изгубиха тренинга.
"Ееее, аз това го знам, какво да го уча"...
Да поясня, че не става дума за всички - зависи си от самото дете. Идеята ми е, че това не е довод, за да не се запишеш в дадена езикова гимназия, защото си бил учил езика 10г. преди това.

Моята основна идея за гимназия, различна от английска, е, че влизайки там ще научиш втори език на доста добро ниво. А английският - за него имам чувство, че децата вече си го знаят "по дефолт". Така или иначе ще го научат.

# 35
  • София
  • Мнения: 366
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

По мое време в НЕГ също го имаше това. Някъде началото на втория срок незнаещите предварително език позастигнаха знаещите. Но в края на годината вече имаше деца от "незнаещите", които бяха далеч по-напред от другите по простата причина, че първите месеци на подгответо, тези, които знаеха езика, се чудеха какво да правят и леко изгубиха тренинга.
"Ееее, аз това го знам, какво да го уча"...
Да поясня, че не става дума за всички - зависи си от самото дете. Идеята ми е, че това не е довод, за да не се запишеш в дадена езикова гимназия, защото си бил учил езика 10г. преди това.

Моята основна идея за гимназия, различна от английска, е, че влизайки там ще научиш втори език на доста добро ниво. А английският - за него имам чувство, че децата вече си го знаят "по дефолт". Така или иначе ще го научат.

Ако ще дреме 4-5 месеца в подготве, докато останалите стигнат нивото на детето или се изравнят лингвистичните умения, то има ли смисъл?  Peace По-добре е езикова гимназия с нов език, а другият да се готви самостоятелно - има частни учители, курсове - според джоба. После - международен сертификат за нивото на владеене на езика.

Нов език за 3 часа седмично НЕ се учи на добро ниво, а в 12 клас покрай матури, кандидат-студентски, балове и прочие вълнения не остава време за учене на език, за съжаление. Повечето часове трябва да са в началото, докато се усвоява основата, а на по-късен етап се поддържа и надгражда базата.

Моето дете работи по английски език с прекрасен учител, но след 7 клас, ако има успех и желание, не бих я пратила в АЕ, а в НЕ или математическа с друг език. А дано системата се промени дотогава.  newsm78

Всеки решава според това какво е видял и преживял лично Wink

# 36
  • София
  • Мнения: 31
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

# 37
  • София
  • Мнения: 366
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

За това става дума.  Simple Smile newsm10

# 38
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 540
Здравейте мили дами,

Днес излязоха резултатите от изпитите на седмокласниците и вече ни тресе треска как да подредим желанията. Балът ни е 34,238 и се триумим между 164 /испанската/, 1 английска и 9 френска гимназия.  newsm78 . Комбинацията е винаги с английски, ако стигне бала, разбира се.
Моля, спешно за отзиви за трите училища и за тези паралелки.

Чакам с нетърпение коментари.

За мен е задължително детето след гимназия да знае два езика на много добро ниво и, съответно, да има документ за това. Бих заложила на испанската. Имам 3-ма познати, чиито деца я завършиха/учат там и тримата са доволни от обучението и средата. Едното дете вече е 3-ти курс в университет в Испания, другото учи в ТУ-София, третото още е ученик. Английски бих я записала да учи на друго място /напр. Британския съвет/. При желание може да държи приравнителен изпит към английска гимназия и да получи диплома, но не го смятам за задължително. На френския бих заложила само ако този език й е фаворит и изрично настоява.

# 39
  • София
  • Мнения: 18 091
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

За това става дума.  Simple Smile newsm10

Ами то дотук всички това са написали,а именно, че са поддръжници на идеята за нов език след 7 клас. Единственото, с което аз лично не се съгласих, е че училите до 7 клас английски, няма какво да научат в 8-ми и бездействат. Има, винаги има. Познавам  деца, учили в Британика, Аво-Бел или Алианса до 7 клас и имащи  в 8 клас  петици в АЕГ. Тоест винаги има какво ново да научиш.  Но по-добрият избор и за мен е това доучване  и надграждане да става навън, докато се полагат основите на овладяването на друг език в училище.

Вселена, приравнителни към езиковите  вече няма. А и да имаше, не виждам  с какво биха помогнали. Едно време ниво на владеене на език се удостоверяваше с диплома от езикова. Днес такава диплома няма никаква стойност по отношение на езика , ако не е окомплектована със сертификат.

Последна редакция: сб, 07 юни 2014, 15:28 от пенсионирана русалка

# 40
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 540

Вселена, приравнителни към езиковите  вече няма. А и да имаше, не виждам  с какво биха помогнали. Едно време ниво на владееене на език се удостоверяваше с диплома от езикова. Днес такава диплома няма никаква стойност, ако не е окомплектована със сертификат.

Не знаех, че са отпаднали. Благодаря за инфото. Казах го само, защото съм била свидетел, при кандидатстване за работа, че човек, представил такава диплома беше предпочетен пред друг, който имаше само сертификат. Това беше преди няколко години. Както и да е, вече има доста възможности да се получи международен сертификат и да се докаже владеене на езика.  Peace

# 41
  • София
  • Мнения: 366
В някои частни школи преподавателите не са на ниво.  Peace

Зависи и детето колко усилия полага в подготовката по езика. Не говоря за отделни деца, а за общата маса в клас от 25-30 деца, които са на различно езиково ниво. На някои идва много материал, а на други е познато всичко в началото. А домашните не могат да се разделят и заради 3 деца (примерно), които са начинаещи, останалите ще учат отново азбуката, ще пишат cat, dog, table, pen, защото иначе не е честно, родители и деца се сърдят, че ги делят. Системата, уви, е безнадеждно остарялаnewsm78

# 42
  • Мнения: 338
 Mr. Green

Нещо встрани от темата.
Току що се разрових за нивата на усвояване на немски. C2:

Може да разбира без усилие практически всичко, което чете или чува. Може да възстановява факти и аргументира от различни писмени и устни източници, като ги резюмира взаимосвързано. Може да се изразява спонтанно, много свободно и точно. Може да отличава фини смислови нюанси дори в по-сложни ситуации.

Според мен това ще затрудни 3/4 от населението на матерния ни български език!  Joy

# 43
  • Мнения: 87
Имате ли мнение за 33 ЕГ гр.София?

# 44
  • София
  • Мнения: 366
Не бих искала да те разочаровам newsm78

# 45
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Момичета, а кога се включва вторият чужд език в ЕГ?
Повечето ЕГ в София са с предварително разпределение на паралелките, съобразно избора на втори ЧЕ. Само НЕГ не е така. Там как се разпределят децата и кога?

# 46
  • София
  • Мнения: 18 091
В края на 8 клас. Тези, които бъдат приети и се запишат в лайстунг, задължително като втори учат английски. Имат ли мерак и  за руски, могат да го учат като СИП. Останалите деца заявяват желание за английски или руски и съответно биват в 9 клас преразпределени по паралелки в зависимост от заявения език.

# 47
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Благодаря  Hug

# 48
  • София
  • Мнения: 18 091
Аз ли съм луда, защо ми излизат такива часове на постовете - 9:31, 9:33? hahaha

# 49
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Mда  Laughing, поне засега е датата е вярна. БГ Мама връща времето назад  Wink (записвам се със заявка за едни скромни 4-5 годинки).

Последна редакция: пн, 09 юни 2014, 09:55 от Айяла

# 50
  • София
  • Мнения: 752
Разбрах, натоварването е голямо, особено за деца, незапознати с езика.

Не бих се съгласила с подобен извод. Peace Дъщеря ми и още ред нейни съученици не знаеха немски в 8 клас, но чак да са се претоварили.. Rolling Eyes Та нали по тази причина  годината е езикова? Не се учат разказвателни,  имат математика, БЕЛ, немски и предмети, които децата обичат и в часовете по  които си отдъхват и се разтоварват   - физическо, рисуване, пеене, инфомационни. При добра организация детето не само си научава, а му остава и достатъчно  време за любими неща. Не сме спирали в 8 клас  допълнителните й занимания по пеене, излизаше си и  порядъчно често с приятели.  Мит е това с тормоза и зверското натоварване.. Да, има оплаквания в темата за НЕГ, но те не са от преподавания обем, а от подхода на една определена учителка. А екземпляри има във всяка ЕГ. И още нещо - недоволни винаги ще има. Едни родители ще мрънкат, че детето е в езикова , за да учи солидно езика, а не да излиза на края на 8 клас  с 2500 думи. Други пък ще се оплакват, че децата им са претоварени и ще искат намаляване на темпото. Угодия няма. Mr. Green

....
Понеже аз се оплаквах от някои неща в НЕГ, да поясня. Когато избирахме у-ще, най-много от всичко се опасявах детето да не попадне някъде, където в часовете по език ще дремят или ще правят всичко друго, но не и да учат (имах горчив опит с езикова година с друго дете) и после ще се налага да търсим частни учители, за да се научи езика на ниво. Наистина, ако не попаднеш на добър учител, часовете по език в 8 клас са загубено време. Затова, като разгледах резултати от ВО в осми клас по език, както и по редица други съображения, понатиснах детето за НЕГ, понеже то самото не знаеше кое училище да избере. От гледна точка на ученето в НЕГ - не мога да се оплача. Учат, та пушек се вдига. Flutter Обаче сега пък се оплаквам, че много учели. Ама представете си, ако не учеха, как тогава щях да рИвЪ. Mr. Green Както каза Русалката - няма угодия. Wink Подходът на нашата г-жа не пасна на моето артистично дете, но пък не мога да си кривя душата - жената се старае, макар по нейния си начин. Crazy И има деца, които си я харесват. Не винаги се получава стиковане между учител и ученик. Това няма как да се знае предварително. От гледна точка на натоварването - наистина особено в началото й беше много трудно и се беше стресирала. Но много неща наведнъж й се струпаха, а тя по принцип трудно се адаптира. После се научи по-добре да се организира. Може би не съм споменавала, че "претовареното" ми дете все пак е активна спортистка и не само, че не е прекъсвала спорта и други любими занимания, ами увеличи тренировките до ежедневни. Наистина няма време за киснене във фейса и шляене по молове или по-точно има, ама само понякога.Party С училището според мен добре се справя, но това също е относително. Ако за мен петицата е добра оценка, то за нашата г-жа това е "Мнного ниска оценка!" smile3506
Скрит текст:
казва го с натъртване на всяка дума и много строго изражение Rolling Eyes
Та нещата са доста относителни и от отделни мнения обективна картина трудно се получава.
Едно е сигурно, което и училище да изберете, ще има неща и учители, от които няма да сте доволни. Но това е положението в нашето образование. Sick

# 51
  • Мнения: 1
Здравейте, някой може ли да сподели мнение за 203 ПЕГ "Св.Методий", интересува ме средата, учителите, нивото на преподаване на английски език и като цяло самото училище?

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт