Математически турнири - 25

  • 74 847
  • 702
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 5 259
Аналогично, ако детето посещава театрална школа или такава по музика, се възпитават определени качества без непременно крайната цел да е да блесне на сцената.
Peace
За спорта се отнася същото. Не всеки тренира с идеята да стане олимпийски шампион.

# 526
  • Мнения: 41 008

Djina, дъщеря ти се е справила много добре! Кажи и, че следващият път ще ги разбие Simple Smile


Баш това според мен е грешен подход. Ами ако не успее да ги разбие? Ако нея я разбият, тогава какво? Как ще се чувства? По-добре на децата да се внушава, че те се борят със задачите, а не с другарчетата си. И отиват да проверят себе си, а не да се наложат над другите. И че мама и татко не очакват от тях да са първи непременно.

Що се отнася до работата с невръстните - те ако им е заложено сами си искат. Не бива да бъдат карани редовно да решават, а просто да им се пуска мухата по малко и когато откликнат с настроение за математика да им се дават задачки като игра. Когато не са на кеф да не се тормозят. В 1 и 2 клас всеки родител може да помага, не се иска специално образование.

# 527
  • Мнения: 41 008
Тоест не съди по собствените си деца за децата на останалите

Много добър съвет. Остава и ти да се придържаш към него. Все пак детето на kodbg вече е на възраст, когато е показало афинитет към математиката. А ти сигурна ли си, че твоето дете ще постигне поне колкото неговото, че го съветваш да не съди по своето дете? Grinning

# 528
  • Мнения: 21 455
Не съм изненадана от многото майки на първокласници тук, по-скоро от малкото такива на по-големи деца.
Нормално е. С всеки по-горен клас броят на състезателите прогресивно намалява. Увеличение се забелязва в четвърти и седми клас по разбираеми причини. Simple Smile


Моето не е. И да ти кажа му личи от доста малко.
Примерно не беше започнал първи клас и събираше многоцифрени числа, вадеше многоцифрени числа и си учеше таблицата за умножение сам като си събираше числата за да види колко е например 8*6.
...
Тоест не съди по собствените си деца за децата на останалите....
Добрите изчислителни способности не правят някого непременно добър математик. Ще ви трябва време, за да разберете дали детето има някакви заложби или просто в момента му е по-лесно да работи с числа, отколкото с букви.
Що се отнася до втората част, ако код съдеше по собственото си дете, вероятно щеше да смята, че всички са отлични математици.

# 529
  • Мнения: 1 776
Твоето дете прасенце ли е?

Редовно се обръщам така към него, при нас боговете са на привършване Simple Smile
Проблемът е в твоето възприятие на определението, с което нямам никакво намерение да се съобразя, а не в самото определение.
За един гардже, за друг прасенце, това е нежно обръщение към дете, нямащо връзка със семплия ти опит за нападателен пост

# 530
  • София
  • Мнения: 9 111
Аз пък не виждам нищо лошо да ходят първолаци, след като има формати за тях. Децата са различни и всеки си преценява как ще се отрази на неговото едно подобно явяване.
На мен на времето ми отне сигурно 1-2 години ходене по олимпиади да се науча да описвам решения примерно, а не просто да реша задачите. Не че в първи клас нещо описват, но се учат да спазват време, регламент на конкретното състезание - къде и как да посочват отговорите, да не драскат и от сорта неща Wink. Това има значение, ако има планове за смяна на училището след 4-ти клас.
Моето дете се радва да ходи.  Peace

# 531
  • Мнения: 2 124
За един гардже, за друг прасенце, това е нежно обръщение към дете, нямащо връзка със семплия ти опит за нападателен пост

Мойто е маймунче, че и към децата на приятелки така се обръщам, обаче брат ми ме контрира, че било расистко Mr. Green

# 532
  • Мнения: 1
Здравейте,
за първи път пиша в темата, а и във форума въобще. Аз съм майка на първокласник, който вчера се яви на КМС. Поводът, който ме провокира да ви пиша е задача 6 от състезанието - пирамидите и по-конкретно представеният начин за решаването на задачата в публикуваните отговори. Бихте ли ми обяснили как дете в първи клас ще се сети, че по този начин трябва да реши задачата, при положение, че в училище решават такива задачи с единствено условие сборът на цифрите от всеки ред да е равен на числото най-отгоре. Още повече, че същата задача с пирамиди се е падала през 2009 и 2006 година на КМС и тогава начинът за решаване също не е бил като посоченият тази година, посмъртно не можеш да ги решиш както е изискването тази година. Какво да обясня на сина ми, който ме пита защо трябва да се решава по новия начин? Говорих с познати родители на първокласници от други училища от София, Бургас и Хасково, там също ги учат да решават задачите както и в нашето училище. Възмутена съм от съставителите на задачата. Доколкото знам и миналата година е имало проблем със задача №6 на КМС, просто съм възмутена.

# 533
  • София
  • Мнения: 4 025
Този спор между надъхани майки на умни първолаци и родители на по-големи състезатели, които знаят за какво иде реч, вече за не знам коя година все по това време се разгорещява Simple Smile

Според мен математическите способности се проявяват чак към 6-7 клас  Mr. Green

# 534
  • Мнения: 16
 :Кога  изнасят крайно класиране  на Салабашев и изобщо има ли такова? Иначе, похвала за Варна там при второкласниците има максимален резултат. Браво! Simple Smile

# 535
  • Мнения: 2 124
но се учат да спазват време, регламент на конкретното състезание - къде и как да посочват отговорите, да не драскат и от сорта неща Wink.

Аз напр. на някаква олимпиада в 4ти или 5ти клас, след като забих тотално със задачите и реших, че няма накъде да се мъча повече и почнах да си драскам някакви мики мауси в свободните полета на листа и дойде квесторката да ми прави забележка, че слагам знаци за проверяващия!
 
Или друга честа грешка е пропускане на задача от недоглеждане - обаче това малката направи вкъщи (както писах по-горе - аз й давам темите и дори време засичам, все едно е на изпит) и й обърнах внимание, като се надявам да не се стига до подобни изпълнения при реална ситуация.

# 536
  • София
  • Мнения: 4 035
Здравейте,
за първи път пиша в темата, а и във форума въобще. Аз съм майка на първокласник, който вчера се яви на КМС. Поводът, който ме провокира да ви пиша е задача 6 от състезанието - пирамидите и по-конкретно представеният начин за решаването на задачата в публикуваните отговори. Бихте ли ми обяснили как дете в първи клас ще се сети, че по този начин трябва да реши задачата, при положение, че в училище решават такива задачи с единствено условие сборът на цифрите от всеки ред да е равен на числото най-отгоре. Още повече, че същата задача с пирамиди се е падала през 2009 и 2006 година на КМС и тогава начинът за решаване също не е бил като посоченият тази година, посмъртно не можеш да ги решиш както е изискването тази година. Какво да обясня на сина ми, който ме пита защо трябва да се решава по новия начин? Говорих с познати родители на първокласници от други училища от София, Бургас и Хасково, там също ги учат да решават задачите както и в нашето училище. Възмутена съм от съставителите на задачата. Доколкото знам и миналата година е имало проблем със задача №6 на КМС, просто съм възмутена.
Прочети 2-3 страници назад, обсъдихме точно пирамидите надълго и нашироко, в темата за първи клас също Simple Smile

# 537
  • Мнения: 1 668
Нямам представа нито колко е голямо детето на някоя, нито какви успехи има, нито ме вълнува и искам моето да стига успехите на някое форумско дете. Влязах да споделя нещо за МОЕТО дете и за неговото ПЪРВО състезание.
Изключително неуместно ми се струва да се използва сравнение с прасе, когато е цитирано мое мнение и след това да се говори за МОЕТО възпитание когато съм попитала съответната майка дали нейните деца така нарича. Моето не е прасе, маймуна, гардже, теле, овца, слон или магаре. Ние не използаве животински определения като говорим с децата си и животинските определения за моето дете от друг ги приемам като леко казано неуместни. Ако са казани общо нямам проблеми... Ако са казани като е цитирано моето мнение го приемам лично. дали ще се съобразиш с това е лично твое решение, несвързано с моето възпитание и възприятие и не намирай никакъв семпъл опит за нападателен пост. Напротив, изключително спокоен и уравновесен опит да ти обясня, че зоологическата градина и децата са 2 неща, които не всеки приема за едно и също
Още по-неуместно ми се струва когато едни майки споделят вълненията на своите първокласници, то те да бъдат наричани амбициозни и неоставящи децата си да си играят при положение, че лично за мен вълнението на част от вас, чиите доце ходят от години на състезания ми се струва още по неуместно, но не съм си позволила да ви давам наклон в какво сте превърнали децата си.
Тука като в клюкарника... Всички вълнуващи се майки на деца 4 ти клас е резонно да са така, а вълнуващите се майки на първокласниците са с болни амбиции. Темата е за всички и приемам, че мога да се включа в нея без да ме вълнуват дацета на останалите

# 538
  • Мнения: 5 160
Няма проблем с вълненията.
Но, задачите на КМС за 1-ви клас са си съвсем ок- и верижки, и пирамиди.
Изисква се съобразителност, оттам насетне - бакалски сметки.
Няма никакви двусмислици, за да се изкарват подадените задачи некоректни и подобни.
Та в тази насока са вметките на родителите с по-големи деца за вълненията на първокласните мами.
Но, както и за възпитание, порастване, докато не минем по този път и не го изпитаме, трудно се вслушваме и вярваме на вече миналите през него.



# 539
  • София
  • Мнения: 158
Да ви разкажа, може би ще е полезно, за моят личен скромен опит на дългогодишен състезател. На времето в школа в МГ ходехме 15-20 деца от целият град, след положен изпит след 3 клас. От тях в края на четвърти клас останахме под 10, другите просто не удържаха на темпото. Родителите ми ми помагаха до към 5 клас и то много. Все още си спомням как баща ми не можеше да реши някоя задача от домашното и как мисли върху нея, за да може да ми я обясни. После в МГ-то влезнаха в 7 и 8 клас още много деца, но никой не успя дори да влезе в разширения вариант на отбора. Имам наблюдения и върху други набори около моя- единици бяха тези, които не бяха се занимавали сериозно с математика, говоря не са са отличници на училищния материал, а състезателна математика, които след 7- клас успяха да пробият. Т.е. според мен детето се почва в 3-4 клас, 6-7 е късно и до 4-5 клас става ясно...

Освен това, таланта е 5-10%, другото е интерес от страна на детето и работа.

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 14:02 от Коти

Общи условия

Активация на акаунт