Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 374 035
  • 2 198
  •   1
Отговори
# 1 470
  • Мнения: 409
desimira, какво точно имаше предвид? Не за подготовката, а издържането на стреса и психологическата подготовка при това натоварване ли?
По мое наблюдение и скромен опит 😊
През последните две години се дават няколко идеи по-комплексни задачи още в пърия модул, който е с продължителност час. Изискващи повече изчисления, теоретична подготовка!!! Ако детето не е подготвено психически да премине към Модул 2 с цялата си сила и концентрация, а си каже " Не се справих с първи модул "достатъчно" добре щото ни даха трудни задачи" губи - битката, а като краен резултат и войната! И не защото не знае, напротив! Децата теоретично са подготвени, но то трябва да премине мотивирано във втората част и да се бори за всяка точка, та даже и половина!

Енергията трябва да се съхранява за финала, по-малко разсейване през годината с други състезания, освен тези в предварителния рейтинг и концентрация за решаващия етап!

Дори и да получава ниски точки на предварителните тестове, резултатът от тях да се използва за транплин в мотивационно отношение! В смисъла на : Как продължавам като се провалих и как да съм устойчив накрая!... За да успея не на всички състезания и всички пробни тестове, а на най- важния - ОМТ!

Последна редакция: пт, 01 юли 2016, 12:51 от КераЦудка

# 1 471
  • Софето
  • Мнения: 618
Привет на всички Simple Smile, в понеделник ще запиша и моите близначки на курс за 2 клас. Избрах маломерна група, сряда от 16:30, при Д.Найденова. Интересува ме колко модули са в една учебна година и по колко часа е курса?
Поздравления за записването, Д. Найденова е отличен избор  Hug
Модулите за 2 и 3 -ти клас са три, а продължителността на едно занятие е два астрономически часа. Имат мнооого кратка пауза да хапнат и пийнат нещо обикновено през тези два часа.
Благодаря  Hug,

# 1 472
  • София
  • Мнения: 1 110
desimira, какво точно имаше предвид? Не за подготовката, а издържането на стреса и психологическата подготовка при това натоварване ли?
Важно е да се работи с детето вкъщи поне няколко пъти седмично. С него да работи родителят, който може да му обяснява задачите спокойно и да има точния подход с цел стимулиране и поддържане на желанието да се справя с трудностите. Отделно, ако целта е прием в СМГ трябва да се разиграва състезание със засичане на час и решаване на задачи от сборниците, за да се прецени къде е слабото му място и да се работи върху грешките. И това отново трябва да бъде методично.
При нас това не се получи, къде поради липса на време, къде поради липса на желание в конкретен момент.
Втори модул е по-труден, но много важен, а при моите деца той беше системно пренебрегван "... защото е много труден и не ми се занимава...".  Wink

# 1 473
  • Мнения: 4 204
desimira, не допускаш ли, че ако се случи предложения от теб сценарий детето ще е намразило математиката още в 4 клас.
Моя скромен опит е в голяма степен в противоположната посока. Laughing

# 1 474
  • София
  • Мнения: 1 110
desimira, не допускаш ли, че ако се случи предложения от теб сценарий детето ще е намразило математиката още в 4 клас.
Моя скромен опит е в голяма степен в противоположната посока. Laughing
Зависи от подхода. Ако не поддава, пробва се друго и така. Факт при нас е без много натискане същия ефект. Всяко дете си е индивидуално. Аз споделям моите/нашите грешки, всеки си познава детето и знае докъде може да натисне. Само курс и добър преподавател не са достатъчни, това е личното ми мнение.

# 1 475
  • София
  • Мнения: 12 221
Определено всяко дете си е индивидуално, но според мен зависи много и от математическият потенциал на децата. Дали има смисъл да натискаш, какъв натиск е ок за даденото дете и дали то ще може да го приеме и как ще му се отрази.
Познавам дете, което съм убедена, че и без курсове, догодина ако кандидатсва най-вероятно ще го приемат. И обратното, напълно ми е ясно, че едната близначка при нас с каквато  и да е работа с нея, курсове и учители няма шанс да се класира за СМГ. Това което споделяш според мен може да е от полза и да свърши работа за останалата част от децата, които са посредата, както е при мен едната близначка. Това са децата, които все пак имат афинитет към математиката, но е нужна и работа и решаване на задачи за да поддържат нужното ниво, да не правят глупави грешки и да са свикнали на натоварването, формата и провеждането на изпита.
Признавам, че границата между необходимият натиск и обема задачи за решаване на курса и вкъщи е много тънка. При мен ми помага това, че едната близначка е решила, че иска да учи в СМГ и когато мрънка и не иска да си реши задачите и казвам, че няма проблем, просто си остава в старото училище и няма да се занимаваме с решаване на задачи и курсове и тя веднага скача да решава. Другата при последният ни разговор за записването на курсове за догодина, тъй като не и допадат особено курсовете и допълнителните занимания, заяви, че по-скоро би искала да си остане в старият клас и да се раздели със сестрата си близначка, отколкото да ходи на курсове. Доскоро беше съгласна евентуално да се премести със сестра си. Ще видим дали до догодина няма отново да си смени няколко пъти мнението.

# 1 476
  • София
  • Мнения: 9 107
При нас пък подобно решаване няколко вечери в седмицата + курс, състезания и домашните от курса би довело до изпушване на детето  smile3517. Не виждам смисъл лично в нашия случай. Предпочитам с малко по-спокоен темп и последователност да се изгради начин на мислене, отколкото да прекалим в една конкретна година и после да не иска да погледне задачи.
Не знам как е при другите деца, но нашето ходи и на футбол, английски и плуване, целодневно е на училище. Като добавим дни, в които е на рожден ден, някоя екскурзия, дни, в които просто е изморен или решава по някоя задача за състезание по математика - ами тя учебната година си минава.
Може би е вариант, ако детето не ходи на други допълнителни занимания, но той си харесва спортовете и не ми се иска да се ограничава само с едно нещо - в случая математиката.

# 1 477
  • Мнения: 1 208
След разговор с учителка от СМГ моят го спрях от английския за следващата учебна година, за да има време да се занимаваме повече у дома и да има време за почивка.

# 1 478
  • София
  • Мнения: 1 397
Мен ме посъветва преподавател в друго училище, не СМГ, в последните месеци да вземем и 10-тина частни урока при учител от СМГ, но аз лично за нас прецених, че е прекалено да засилят толкова детето и че, ако не става само с курс, то явно не е за това училище. В крайна сметка не го приеха, но не съжалявам за усията, нито пък смятам, че е някакъв провал. Каквото научил през годината научил, пък като има по-добри математици от него, то синът ми явно ще се проявява в друга област.

# 1 479
  • Мнения: 1 208
Оооо, аз курсовете ги смятам за много полезни, на фона на никаква математика в училище. Дори само заради това ще ходи, пък ако го пречат догодина супер.

# 1 480
  • София
  • Мнения: 12 221
zazu1 имах предвид, че близначката на която и се отдава математиката, ако не ходи на курс и не решава извън училищни задачи, най-вероятно няма да се класира дори и тя. На курса решават, отделно имат домашно и се налага и някои състезателни теми да се минат, както и тренировъчни изпити. Друго не е необходимо, а и определено не остава време.
Определено на втората близначка, поне за училище курса и е от полза, там има твърдо шест и поне по този предмет е спокойна и сигурна в знанията си, което пак е нещо.
Моите също са по цял ден на училище, имат уикенда домашно по немски, освен задачита за СМГ то. Не ходят на курс по английски и няма да ги записвам. Ходят на плуване, кънки и спортна гимнастика.
Планирам ако успея, да порешават малко теми от тренировъчните изпити и балообразуващите състезания сега лятото, защото когато почнат училище буквално не остава време за нищо. Минаха близо два месеца и половина в които не са училищ нищо така че вече са си починали и ще се опитам да изтегля натоварването през учебната година с теми за състезания поне отчасти сега лятото.

# 1 481
  • Мнения: 4 204
Ама,  хора, моля ви,  не говорим за кандидатстване на Луната все пак. Как ще спирате децата от език,  камо ли спорт!?! Просто приемете,  че ако се налагат такива жертви,  частни уроци и прочие, то СМГ не е най-доброто училище за вашето дете.
Съжалявам,  ако ще разочаровам някой.

# 1 482
  • София
  • Мнения: 9 107
Aila, аз нямах предвид твоя пост, а предходен с препоръката да решаваме у дома с децата - успоредно на курса, за ад успеят да влязат.
При нас е идентична ситуацията - времето  е запълнено и за да има време допълнително да решаваме у дома, трябва примерно да спрем футбола, а детето го обожава и подобен ход само ще го настрои срещу математиката. Не виждам смисъл от това. По-добре 2 часа курс и 7 задачи за домашно седмично (от курса), отколкото 50 задачи на седмица, стресирано дете, нерви и стрес за всички.
Ако не успее, значи не му е било писано просто.
Иначе за английския и аз много се чудя дали да не пропусне в четвърти клас. Но според мен ще забрави половината неща, ако пропусне сега и ще отидат на вятъра три години последователно надграждане  Rolling Eyes.

# 1 483
  • София
  • Мнения: 12 221
Моите са в Шилер, тоест учат усилено немски. Към държавното училище си учат задължителният английски. Повечето деца от класа ходят и на курсове по английски, но за моите дъщери лично аз прецених, че към момента няма нужда от това допълнително натоварване. Имат сериозно изучаване на един език и все пак запознаване на училищно ниво с английският. Смятам, че спорта е не по-малко важен, плюс необходимоста от свободно време за почивка. За математиката е ясно, какво ми е мнението и отношението. Ако и двете се справяха обаче на нивото на по-затруднената близначка със задачите най-вероятно нямаше да ходят на курсове. Засега тя ходи със сестра си, тъй като все още не сме взели решение дали при евентуален прием на сестра й да се възползваме от предимството при близнаците и да я запишем и нея. Учителката и спомена, че ако мислим да направим така е задължително следващата година да е посещавала курсовете и тя за да не е прекалено голяма разликата между нивата.

# 1 484
  • София
  • Мнения: 1 397
Честно казано при нас последната година домашните от курса бяха по 15-20 задачи поне, а в края на годината имаше и по 2-3 теста от по 20 задачи и аз лично се бях ангажирала поне тези от домашното да ги проверявам и ако се наложи да показвам как се решават и това упражнение ни отнемаше по 2 часа седмично поне. Никак не е малко, а допълнителни задачи, изобщо не ни е оставало време да се решават. Доста труд си е това и за родителите.

Общи условия

Активация на акаунт