Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 374 069
  • 2 198
  •   1
Отговори
# 1 410
  • Мнения: 47 963
От опит- може
Зависи къде ще има място

# 1 411
  • София
  • Мнения: 1 888
Може, ако има отказали се.
В групите във втори клас, доста деца не записваха следващите модули, но не знам какво е положението в 4-ти .

# 1 412
  • София
  • Мнения: 1 397
И в четвърти се отказват. Най - често след 1-ви модул.

# 1 413
  • София
  • Мнения: 158
Благодаря! Кога приблизително е записването за втори модул?

# 1 414
  • София
  • Мнения: 196
Относно въпроса кога започва втори модул е добре да погледнете на сайта графика на преподавателите. Там обикновено изписват дарите на 10-те занятия на първи модул и ще се ориентирате. Последната седмица преди последното занятие или тази след последното могат да се плащат таксите за следващия модул. Занятията за всеки модул са 10 бр. Т.е 10 седмици, но сега гледам, че първите две занятия от есента са в два поредни дни.

# 1 415
  • София
  • Мнения: 196
Много ми похвалиха Киселова от различни места, но моята госпожица не иска да и сменям преподавателя и затова си оставаме при Ангел Ангелов. Тя много го харесва Simple Smile. Аз също съм много доволна. Нямам забележки. Дано да продължава така. Реших да му дам шанс, защото много ми се искаше да заложа на вече доказал се преподавател, защото май до сега не е подготвял групи за кандидатстване в СМГ(доста млад ми се вижда).
Само да добава, че бяхме сега 2 ри клас. Догодина сме 3-ти.

Последна редакция: пт, 17 юни 2016, 23:31 от kappeli

# 1 416
  • Мнения: 549
Мнения за преподавателите за втори клас? Кого бихте препоръчали и защо?

# 1 417
  • Мнения: 2 687
от преподавателите за 3ти клас следните от тези, които ме интересуват, не са в схемата за 4ти: М.Тодорова, Р.Караджова, З.Стоицева, М.Борисова, Надя Кръстева, А.Ангелов, Е.Гигова.
това означава ли, че не са математици, или просто сега ги няма 4ти клас, но другата година ще ги има? (поне за последните трима мисля, че са математици от прочетеното, но може и да бъркам)

# 1 418
  • Мнения: 1 208
Караджова е математик, но тази година не в водила никакви курсове.

# 1 419
  • Мнения: 309
Мнения за преподавателите за втори клас? Кого бихте препоръчали и защо?

От това, което чух и видях за две години, Детелина Найденова остава един от най-добрите и предпочитани преподаватели, като изключим светила като Линка Минчева и Златилов (не съм сигурна, че някой от тях водеше курсове по наше време, но аз имам задръжки към светилата Crazy). Доколкото съм запозната, Найденова е млад, амбициозен и отдаден преподавател, който има подход към децата и обяснява добре и доста познати дават добри отзиви за нея.
Моят син започна с курсовете в СМГ в трети клас и понеже при Найденова нямаше места (фактът че никой не се беше отказал от курса, също е показателен), го записах при Зорница Стоицева, която е доста хвалена по форумите. Въпреки че имаше полза и моят син показа доста високи резултати, аз лично не бих препоръчала Стоицева. Спокойна е и има подход към децата, но според мен и липсва достатъчно енергия (според мен наближава вече пенсионна възраст), доколкото знам тя е преподавател по информатика в СМГ, а не по математика и най-вече НЕ води курсове за подготовка за СМГ в четвърти клас, което за мен беше доста неприятна изненада и най-големият недостатък, защото според мен е грешка да се сменя преподавателя. Също така домашни писмено не проверява, а това е много важно, защото родителят получава обратна връзка за това как се справя детето.
В четвърти клас курсът пое Мария Томова (Кузманова), която беше на другия полюс - доста по-млада преподавателка (аз не бих и дала повече от 28), енергична, но и спокойна, доста обяснява, дава домашни на лист, които проверява, има подход към децата и те я харесват, винаги ми е вдигала телефона и отговаряла на имейлите. Ако не се лъжа, тя сама изготвя задачи по теми със забавни заглавия, които им дава, разпечатани на листове. Синът ми определено придоби доста знания и умения за решаване на задачи. Обаче естествено пълно щастие няма  Mr. Green
Според личното мнение на друг страничен преподавател, задачите не се описват достатъчно подробно от Томова, умишлено или не. Подробното описване на задачите е изключително важно и се взимат точки на изпита, ако липсва. Държа да отбележа обаче, че синът ми описва и излага задачите много по-подробно от преди, като детайлното описание винаги е било проблем за него и затова е работено доста върху това умение.
 Другото, което не харесах е че на децата им беше казано малко преди изпита, че в СМГ се дава домашно по 80 задачи от днес за утре и при нерешена една задача, се пише двойка. Това за мен са ненормално много задачи за 5-ти клас при положение, че ще имат и други домашни, но Томова не е първият човек, който казва горното за СМГ и предполагам, че е вярно. Но това изказване определено демотивира моя син, който и без това не е кой знае колко мотивиран за СМГ, въпреки нашите усилия. Имай пред вид, че след една-две години решаване яко на задачи и ходене на курсове и състезания събота и неделя, докато гледат как техните съученици си живеят безгрижно, много деца искат да се откажат). Едно от обясненията за горното изказване и то не е мое, е че децата умишлено или не, се демотивират преди изпита. Злите езици от години говорят колко много деца влизат по втория начин в СМГ, въпреки официалните мерки, които се взимат всичко да е честно (тази година за първи път се въвежда на изпита задачите да се пишат с индиго с оглед да има три екземпляра), а простосмъртните кандидати се прецеждат през 300 цедки и без да твърдя за достоверност, им се намаляват шансовете по един или друг начин посредством смяна на преподаватели, начин на преподаване и леко промиване на мозъците от време на време. И това естествено не може да е целенасочена политика на един единствен преподавател. Естествено, да не забравяме, че чуждото грозде, все е кисело и СМГ, колкото поддръжници има, толкова и хора го хулят в това число фактически и аз с този пост Laughing
Другото, което не харесах е, че имаше доста повече занятия и в събота и неделя главно заради състезания и ваканции, в сравнение с предишната година, което аз не одобрявам, тъй като считам, че децата трябва да имат време да смелят материала, а и да починат. Трябва да отбележа, че когато са имали и в събота и неделя, домашно от събота за неделя не е давано никога като правило. Като обем домашното варира, но по принцип времето стига да се напише за седмица.
Когато разпитвах за мнения за Мария Томова, някой каза, че нейните възпитаници имали над 80 % успеваемост на приемния изпит. Нямам идея доколко това е вярно, но моят син определено имаше по-ниски резултати тази година в сравнение с миналата година, но това може да се дължи на факта, че учителят се смени, задачите станаха много по-трудни от миналата година, имаше много състезания, а и матури и в допълнение детето още миналото лято заяви, че не иска да продължава със СМГ, но ние го натиснахме да не се отказва, което се оказа голяма грешка и ни натовари всички.
И така в резюме: от мнения и наблюдения на познати с деца, посещаващи курсове в СМГ, според мен Детелина Найденова е един от най-добрите преподаватели без да има претенции да е от свръх висока класа и тъй като тя извежда тази година пети клас, логично е пак да поеме втори. Мария Томова също е страхотен преподавател и децата я харесват с гореизложените забележки. Моят съвет е да разпиташ приятели и познати и да не базираш мнението си изцяло на мнения от форума. А също така всички родители, които искат детето им да влезе в СМГ трябва да имат пред вид, че училището не е за всеки и наистина да приемат буквално името на състезанието за прием: "Откриване на млади таланти". Естествено нашите деца са си най-умни и можещи  Heart Eyes, но това не означава, че всички кандидати са математически гении, а състезанието и СМГ според мен са именно за такива деца, за които не е проблем да праскат по над 50 задачи от днес за утре и (пак според пустите зли езици) за деца на депутати и други подобни можещи и имащи хора.
Според мен формулата за успех е детето наистина да има доказани математически заложби, да се запише на курс при наистина добър учител (по възможност през седмицата и ако може да не е нито прекалено млад, нито пред пенсия) и ако е необходимо, да му се наеме учител, който преподава в СМГ, за да помага да се решават задачите по начина, по който се изисква от СМГ (намирането на такъв учител за мен се оказа невъзможно, въпреки че разпитвах в продължение на няколко години), както и детето да има желание да влезе и да издържи на натоварването, което не е малко и е в продължение на няколко години. Аз лично, ако трябваше да избирам пак, не бих минала през всичко това и си признавам без бой болните амбиции за единствения наследник Mr. Green Но се надявам, че усилията и труда не са напразно и е положена основата за развиване на математическа мисъл и логически връзки, както и че този безумно дълъг пост ще помогне на някой.

Последна редакция: нд, 19 юни 2016, 15:39 от Petruna

# 1 420
  • Мнения: 4 204
Харесвате даден преподавател, детето също, има високи резултати, но НЕ го препоръчвате, защото не води курсове в 4 клас!?!  #Crazy #Crazy #Crazy
Всеки преподавател има какво да даде на децата и колкото повече и разнообразни такива контакти имат децата ще им е само от полза. По тази причина се правят и лагер школите.... нооооо щом злите езици казват ние им вярваме, включително и за "деца на депутати и други подобни можещи и имащи хора. " Де ги?   newsm78

# 1 421
  • Мнения: 309
Харесвам е силно казано. Томова според мен е по-добрият преподавател въпреки забележките. Смяната на преподавател е грешка и задължително се отразява на децата в тази възраст и Вие като родител или учител  Wink би трябвало да го знаете. Още повече, че при нас смяната не беше с подобен, а коренно различен преподавател.
Това за депутатските деца са го казвали и хора, на които децата учат там, но злите езици, са си зли Simple Smile

# 1 422
  • Мнения: 4 204
Харесвам е силно казано. Томова според мен е по-добрият преподавател въпреки забележките. Смяната на преподавател е грешка и задължително се отразява на децата в тази възраст и вие като родител или учител  Wink би трябвало да го знаете. Още повече, че при нас смяната не беше с подобен, а коренно различен преподавател.
Това за депутатските деца са го казвали и хора, на които децата учат там, но злите езици, са си зли Simple Smile

Може и да има депутатски, аз лично не съм запозната, но си мисля: това, че са депутатски задължително условие ли е да са влезли по втория начин.

Аз като родител не мисля, че смяната на учител е грешка.

Домашни никой не проверява писмено. Това не е контролно. Задачите от домашното, които са затруднили децата се решават на дъската на следващото занимание. децата са тези, които трябва да казват кое не им е ясно и то се обяснява отново.

Последно Томова или Найденова?!?

# 1 423
  • София
  • Мнения: 4 996
Освен за Мария Томова, не съм чувала за друг преподавател, който редовно да проверява домашни на децата в свободното си време. Ако има такъв преподавател, добре е да се сподели тази информация, защото е полезна.

Смяна на преподавателя при нас се отрази отлично.

# 1 424
  • Мнения: 309
Харесвам е силно казано. Томова според мен е по-добрият преподавател въпреки забележките. Смяната на преподавател е грешка и задължително се отразява на децата в тази възраст и вие като родител или учител  Wink би трябвало да го знаете. Още повече, че при нас смяната не беше с подобен, а коренно различен преподавател.
Това за депутатските деца са го казвали и хора, на които децата учат там, но злите езици, са си зли Simple Smile

Може и да има депутатски, аз лично не съм запозната, но си мисля: това, че са депутатски задължително условие ли е да са влезли по втория начин.

Аз като родител не мисля, че смяната на учител е грешка.

Домашни никой не проверява писмено. Това не е контролно. Задачите от домашното, които са затруднили децата се решават на дъската на следващото занимание. децата са тези, които трябва да казват кое не им е ясно и то се обяснява отново.

Последно Томова или Найденова?!?

Найденова беше първият ми избор за преподавател след едногодишно проучване, но за съжаление не можах да запиша моето дете при нея, като през годините беше потвърдено от познати, че е добър преподавател. Лични впечатления нямам, но имам наблюдения върху деца, които ходят при нея и отзивите от родители за нея винаги са били хубави.
За мен обратната връзка е много важна и проверката на домашно на лист, което г-жа Томова прави усилие да провери беше много полезно поне за мен и показваше ясно грешките и пропуските.

Общи условия

Активация на акаунт