Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 374 462
  • 2 198
  •   1
Отговори
# 1 125
  • София
  • Мнения: 12 229
lila мерси  Hug
За темите за трети клас ще ги сканирам довечера и ще ги кача  Simple Smile

# 1 126
  • София
  • Мнения: 1 110
Тренировъчният тест за 4ти клас:







# 1 127
  • Мнения: 204
Привет момичета, благодаря за споделеното  bouquet
Искам да ви попитам тези от вас, чиито деца са при Зоя Савова в събота, за съжаление не успях да дойда на родителската среща, една приятелка ми каза датите на курсовете до края. сега виждам че на 19-ти март, когато е Европейското кенгуру ще имат пак курс. а други дати през март няма да имат. Някаква идея имате ли защо е така? започвам сериозно да се ядосвам на липсата на организация. какво е обяснението за датите на които няма да имат курс?

И да ви питам момичета, тези от вас, чиито деца са 4-ти клас, когато има състезания, които влизат в рейтинга за СМГ има ли курс или го местят? защото ако има това е някакъв абсурд според мен

# 1 128
  • София
  • Мнения: 12 229
laseine за съжаление не успях да си запиша точно датите, може ли да ми ги напишеш?
А иначе обяснението е, че датите са така разместени заради ученическите ваканции плюс работните дни, които са събота и невъзможността за друга подредба.
Това за Кенгуруто изобщо надали някой го е съобразил на родителската среща, дали вече е предала датите, предвид, че ние се движим с един урок назад и дали може да се опитаме да я изместим и да не съвпада с Кенгуруто?
Във връзка с това, какъв е шанса според вас догодина да има места на второто класиране при някои от известните преподаватели?

# 1 129
  • София
  • Мнения: 1 397
laseine, миналата година в дните на състезанията отменяха само курсовете от 8.00 и 10.30 за друг час, най - често пак в деня на състезанията, а тези от 13.00 си се провеждаха обичайно. Сещам се, че имаше и случай да си има курсове от 8.00, а после веднага състезание от 10.30 примерно.

Във връзка с това, какъв е шанса според вас догодина да има места на второто класиране при някои от известните преподаватели?

Не знам какъв е шанса, но аз например като първа блейка в края на миналата учебна година си преведох по банков път пари за курса, започващ от есента и както се сещате се оказа, че това не може да стане по банков път, защото е не продължение на стария курс, а нов курс и по погрешка освободих мястото си при Елза Тодорова. Знам и за 1 дете, което замина за чужбина и също освободи мястото си. Така, че някакъв шанс има. Освен това след като се оказахме без курс в началото на октомври и категорично ми отказаха да го добавят в предишната му група, защото не трябвало да са повече от 28 деца се оказа, че има големи шансове да се намери място след 1-ви модул, защото тогава най - често тези деца, които установявали, че курса не е за тях го напускали.

# 1 130
  • София
  • Мнения: 188
Във връзка с това, какъв е шанса според вас догодина да има места на второто класиране при някои от известните преподаватели?
А за непросветени - кои преподаватели точно визирате?

# 1 131
  • София
  • Мнения: 1 535
laseine, 5.03. е част от 4дневната почивка покрай 3.03., а 12.03. е работен ден, затова няма тогава курсове, за останалите дати от март нямам обяснение.
Учителката на сина каза още в началото да си преценят добре състезанията, на които ходят и че не е нужно да се ходи на всяко. Гледам, че не им е приоритет да отменят курса при всяко съботно състезание (примерно на Салабашев имаха курс от 13ч в същия ден), но за тези, които влизат в рейтинга на СМГ - ги отменят поне по мое виждане. За Кенгуруто може би се е получило недоразумение при вас, а може би заради това, че са 3ти клас и не кандидатстват, но пак няма много логика...
За домашните при нас ситуацията е както е обяснила byby4 - не се събират, а всеки път в началото децата казват кое ги е затруднило и се решава  и обяснява задачата. В тази връзка пък да попитам - по спомен пишеше майка (извинете ме, не помня ник  Blush) на дете при Петя Тодорова от някоя от съботните групи (моят е в петък) - събира ли им понякога домашните? На първата род. среща каза, че само понякога ще казва на някои деца да предадат домашното на лист, за да им го провери. Досега обаче не се е случвало. Нямам притеснения, защото всичко проблемно се обясянява. Единствено се чудя дали упражняват достатъчно подробното изписване за втори модул...?
Aila, не знам кои преподаватели те интересуват за 4 кл., но самият факт, че групите са с 6-7 повече от 3класните означава, че ще има св. места и като посещавали ще имате предимство при записване преди свободното обявяване за всички "външни" така да се каже Simple Smile.  Но например приятелско дете ходеше в 3 кл. при Линка Мичева и майката се беше ангажирала като си записва детето за 4 кл. да ми каже дали ще останат места, за да ходят заедно със сина ми. Но не останаха.  Някои преподаватели пък имат 1 група в повече вече в 4 кл.

# 1 132
  • София
  • Мнения: 615
Jiema, аз съм майката на детето в съботната група при Петя Тодорова Simple Smile
Досега не се е случвало да им събира домашните, даже на мен ми беше казала, че понякога може на моя син да дава допълнително текстови задачи (той има проблем с такива) и после да ги проверява, но засега не се е случило нито даване, нито проверка (честно казано аз и не натискам, че и без това с времето сме много зле, а и не ми е фикс идея кандидатсването и влизането в СМГ). Иначе ние в 3 клас бяхме при друга госпожа, като смених групата в 4 клас, но не съм сигурна дали е за добро  - в смисъл според мен всички учители са много добри, но зависи много от желанието и способностите на детето как ще се усвоява материала....

# 1 133
  • София
  • Мнения: 1 535
jabanka, благодаря ти за бързото включване. Simple Smile
Просто исках да си сверя часовника. И за нас кандидатстването не е фикс идея. Аз си имам някакви вътрешни колебания. Ще видим дали ще се наложи да го мислим изобщо.  Simple Smile
Иначе аз от преподавателката съм доволна - от 2та ми кратки контакта и това, което детето разказва, мисля че е добра. Но нямам и с кого да сравнявам - първа година му е за курсовете.

# 1 134
  • София
  • Мнения: 12 229
Много благодаря за отговорите по моите въпроси  Hug
Имате ли представа, кого ще излязът резултатите от вторият тренировъчен?
Във връзка с това, ако някои иска задачите за 3-ти клас да ми прати на ЛС мейла си.
А аз бих искала да помоля за задачите за четвърти клас, ако някой ги има сканирани.

# 1 135
  • Мнения: 2 687
айла и други, които са за 1ви път от 3ти клас на курсове: мислите ли, че са полезни? по-различно ли е, отколкото да даваш тестове от състезания и да решава вкъщи? или може би стават по-трудни адачите и не можеш да обясняваш вкъщи, ако не знае? аз с дете 2класниче засега действам с тестове вкъщи, но мисля от другата година на курс, че 4ти клас да започне стабилно на състезания. но не ме влече мисълта за всяка събота сутрин заета на курс. та да се уверя за смисъла  bouquet

# 1 136
  • София
  • Мнения: 12 229
arino моите ходеха първият модул втори клас на курс. Но не пожелаха да продължат, а и прецених, че за момента няма смисъл. За трети клас обаче бях по-категорична. За момента няма задачи с които да не можем да се справим с баща им вкъщи, но не желая и не искам да ставам учител по математика. И без това се налага да ръчкам и помагам по редица други предмети, имам домашни задължения и нужда от почивка.
Затова ми е много по-удобно да посещават курс, където преподавател с опит да им обяснява нещата, да си вървят по утвърдена и измислена програма през годината и да имат домашни дадени от учител. Съответно шанса да седнат да ги напишат се увеличава в сравнение с това, аз да ги карам да решават нещо.
Продължават да решават когато има някакво време и състезателни задачи вкъщи, но вече съм се изхитрила сама да си проверява отговорите от сборника и при сгрешена задача да си търси грешката и чак тогава ако се налага да идва при мен, ако не се е справила. За мен остава само отвреме на време да кажа, да седне да реши някоя тема примерно от Кенгуруто както е в момента. Горното се отнася предимно за едната близначка, която ходи по състезания и се справя по-добре с математиката.
За другата ми е достатъчно това което научава покрай курса и от домашните, рядко с нея стигаме до допълнителни задачи, а и тя не ходи на състезания. При нея по-често се налага да помагаме с някоя задача от домашното вкъщи, но и там понякога пращам сестра и да и обяснява.
Допълвам, че не съм от спокойните хора и за тях и за мен е по-добре да не се стига и да не им се налага аз да им обяснявам. Колкото и да не желая, лесно се изнервям и буквално почвам да крещя при някакви безумни грешки или невиждането на нещо очевидно.
Затова и вече след каквото и да е състезание изобщо не гледам задачите и решенията им, за да не се ядосвам, а когато излязат резултатите вече е минало повече време от самото състезание и приемам нещата много по-спокойно. Те пък се сърдят, че не проявявам интерес към постигнатото след състезание, но мисля, че така е по-добре и за двете страни.
Иначе определено курсовете са от полза поне според мен. Дете с много голям афинитет към математиката, както е едно момченце от класа на каките и което има масово злато или сребро на почти всички състезания или направо всички дотук очевидно може да се справя и само без курсове и без много решаване на задачи вкъщи.
Едната ми близначка сигурно, ако работя с нея също би се справяла добре и с подготовка вкъщи, но с курса ми е както казах по-удобно и лесно. Другата макар и да не стане математик, от курса се чувства по-уверена и поне на училищно ниво задачите са и елементарни и там има твърдо само шестици, което не е така за останалите предмети. А е хубаво за нея поне в една област в училище да се чувства уверена и спокойна, а дори и радостна, че някои неща са ги учили и ги знаят вече, които останалите в училище все още не са взимали.
Препоръките на повечето от тази тема са, че се получават по-лесно и плавно нещата, когато детето е посещавало курсовете от трети клас, отколкото от 4-ти. При деца с изравнени възможности, това което може да наклони везните е именно по-добрата подготовка от по-рано.
Винаги може да опиташ и да я запишеш на курсовете и след първият модул да прецениш дали има смисъл да продължите. Възможно е понякога просто да не сте попаднали на подходящият учител също така.

# 1 137
  • Мнения: 1 208
Подкрепям всичко казана от Айла. А за да бъда докрай честна има два типа задачи досега, на които начина за решаване не го знаех, въпреки хилядите изрешени от мен задачи. Други задачи пък не мога да обясня на ниво знания за трети клас.

# 1 138
  • Мнения: 80
Аз мисля, че курсовете ( 2 клас) са много полезни за детето ми. Там им показват начините на решения на различните типове задачи. От домашните се стимулира да решава допълнително задачи.

# 1 139
  • София
  • Мнения: 12 229
Най-накрая успях да погледна задачите на тренировъчният изпит за трети клас.
Изобщо не ми изглеждат лесни, определено ми се струват по-трудни от предният тренировъчен.
Дотук успях да прехвърля само за първият модул решенията на едната близначка, има 2-3 грешни със сигурност (17,19 и мисля 20,но за нея не ми остана време да я погледна хубаво) и една нерешена (18).
За вторият модул нямам представа какво е писала. Това е за едната близначки, другата ще има със сигурност при тези задачи, доста повече затруднили я.
Представям си какви ще са задачите за четвърти модул  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт