Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 374 220
  • 2 198
  •   1
Отговори
# 930
  • Мнения: 5 160
Вероятно е от типа "хайде на пазар".

# 931
  • Мнения: 838
Някой има ли от 6 клас в събота от 10,30 при Буюклиева? Ако има би ли споделил домашното, че миналата седмица след СМГ пропуснахме курса.

# 932
  • София
  • Мнения: 1 891
Ами, със системи са Simple Smile
Пример: 4 големи торти и 8 малки струват 66 лв, а 2 големи и 7 малки са 42 лв. Колко струва голяма торта? (примерът е подобен, числата, абсолютно произволни, та може да не получат цели числа)
Друг пример:-  Ако 4 сливи струват колкото 8 череши, а 2 сливи и 14 ягоди колкото 11 череши, колко ягоди са 1 череши?

Последна редакция: чт, 12 ное 2015, 10:43 от molive

# 933
  • Мнения: 5 160
Така де, но решението не е класическото (чрез заместване, както бихме го решили ние)Wink
А търсиш да елиминираш едното неизвестно:)

# 934
  • Мнения: 47 973
И ние решавахме снощи сходни, аз надзърнах в решенията на раздела отзад на читанката, погледни там и ще видиш как ги решават Simple Smile и ще се ориентираш
Не се прави точно уравнение

# 935
  • Мнения: 2 687
тази с черешите: правиш сливите в череши, ако 4 сливи са 8 череши, то 2 сливи са 4 череши, т.е. 14 ягоди са 7 череши.

# 936
  • София
  • Мнения: 1 891
Благодаря ви, мацки Simple Smile
Аз разбирам как да реша задачите. Въпросът на Бендива беше- КАК да се обяснят на второкласниците Simple Smile т.е. има ли друг вариант, някак по- лесен, от "от първото уравнение, вадиш второто, получаваш трето и като го съпоставиш с първото, заместваш (ох, и аз се обърках от собствените си "разяснения")
Иначе, благодаря за съвета- ще поглеждам и отзад решенията, за да се "вкарам в час" Simple Smile

# 937
  • Мнения: 5 160
Ами няма по-просто  Laughing Така ги учат. Делиш, умножаваш, вадиш, събираш, докато стане Wink

# 938
  • София
  • Мнения: 1 043
Събиране на двете страни на две уравнения, както и "съкращаване"/" отнемане" на еднакви неща с еднакви знаци от двете страни на едно уравнение второкласниците го разбират. Вярно, че съдя само по дъщеря си, но тя не е някакъв велик талант, така че предполагам повечето деца също ще го разберат.

# 939
  • София
  • Мнения: 3 648
Моя не беше чувал за съкращаване, иначе измислих начин начин със съкращаване, защото традиционния е пък със събиране на отрицателни числа. Ще видя отзад дали нещо пише в този сборник, че снощи не видях.

# 940
  • София
  • Мнения: 3 648
Събиране на двете страни на две уравнения, ......
Благодаря ти! Отключи ми как да стане! А и той снощи нещо се опитваше да си припомни подобно, но не успя.

# 941
  • sofia
  • Мнения: 1 474
По темата за бързането и грешенето на задачи по състезания - моят син е 3 клас, като ми отне целия 2-ри клас за да изясня за себе си, че детето ми просто няма психика на състезател. Винаги се представя под възможностите си, няма амбиция да се сравнява и състезава с другите деца, често дори не стига до края на задачите, като миналата година си излизаше на 30 минута. Сега поне стои до края. 13-15 задачи накуп без да има възможност да се поразсее и разтъпче му идват много. У дома всичко е различно - след всеки 3-4 задачи си почива за 10 минути и резултатите са отлични. Вече знам, че математическите състезания не са неговата стихия, въпреки установен математически талант от учителите му. Питам се какво правим с такъв талант, който няма да служи за нищо, след като всеки изпит по математика е всъщност едно състезание, което той не издържа ? Оставила съм го да си живее детството, като за сега най-важното му е да си играе Crazy По природа е изключително разсеян, което  не е плюс за състезания по математика Laughing
  След края на всеки модул преподавателя прави нещо като тест на взетия материал - така беше при нас миналата година. Това е различно от тренировъчния тест. Тази година на първата родителска среща нашият преподавател ни предупреди да направим избор -  състезания или курс, като препоръката беше да изберем 5-6 състезания за цялата година и да се явяват на тях, като се стремят да са редовни на курсовете, където всъщност ще научат нещо ново. Напълно подкрепям това. Разнасянето на 8-9 годишно дете всяка събота и неделя по състезания и курсове ги насища и пречупва според мен. Има деца, които са изключение, но те са единици.
   Мисля, че е добре да се отиде на тренировъчен тест, за да може децата да имат представа и приемния изпит да не ги стресира.
   Като пиша в тази тема,  изпитвам огромна носталгия по моето училищно време - никой не ме е влачил по курсове и състезания, приеха ме и в езикова и в математическа гимназия,  без да съм имала медали и грамоти и  детската ми душа беше волна и щастлива. Много ми е мъчно, че днес просто ограбваме детството им....

# 942
  • София
  • Мнения: 12 228
Здравейте,
имам един въпрос, имате ли представа от кога и до кога трябва да се плаща вторият модул и само в стая номер 1 ли може или има вариант по сметка?

# 943
  • Мнения: 47 973
Вчера плащаха вече,   може и по банков път

# 944
  • София
  • Мнения: 12 228
Благодаря,
а къде има информация на сайта, защото не успях да я открия за плащането по банков път?
Номер на сметка, основание и тн?
П.П Другата събота имаме родителска среща при Зоя Савова, петнайсет минути преди началото на курса.

Общи условия

Активация на акаунт