Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 585 499
  • 6 123
  •   1
Отговори
# 4 425
  • Мнения: 2 321
Интересното е, че Хришчов е "right for the wrong reasons"

# 4 426
  • Мнения: 18 687
Това за Хрушчов не съм много сигурна, тъй като по негово време настъпва по-модерния социализъм (по-модерен в сравнение със Сталин) и започва масовото производство на много съвременни предмети за бита.
Но в днешно време цяло едно поколение в Западна Европа - милениалс-ите, - се отказват от притежаването на лични автомобили и имоти, за да могат да пътуват повече, да бъдат по-мобилни и да не зависят от вещите. Така че внезапно от Запад идват идеи, които ние тук смятаме за остарели. Парадокс.

# 4 427
  • София
  • Мнения: 10 825
Това за Хрушчов не съм много сигурна, тъй като по негово време настъпва по-модерния социализъм (по-модерен в сравнение със Сталин) и започва масовото производство на много съвременни предмети за бита.
Но в днешно време цяло едно поколение в Западна Европа - милениалс-ите, - се отказват от притежаването на лични автомобили и имоти, за да могат да пътуват повече, да бъдат по-мобилни и да не зависят от вещите. Така че внезапно от Запад идват идеи, които ние тук смятаме за остарели. Парадокс.
Новият социализъм настъпва от Запад, ако не сте забелязали Wink

# 4 428
  • Мнения: 969
Днес по ТВ-то казаха, че все пак срока на експлоатация на панелките е 50 години. Всяка отгоре е на собствен риск  Shocked Та нека не свеждаме спора до ГТ и автомобили, а да погледнем в сърцето на проблема - панелните квартали.
Не си цветна като Ванката, а дразниш!

# 4 429
  • София
  • Мнения: 983
Днес по ТВ-то казаха, че все пак срока на експлоатация на панелките е 50 години. Всяка отгоре е на собствен риск  Shocked Та нека не свеждаме спора до ГТ и автомобили, а да погледнем в сърцето на проблема - панелните квартали.

По ТВ-то казват много неща, ти на всичко ли вярваш? И какъв точно е проблемът с панелните квартали? През 30 стр. все се зачеква темата: панел - НС - тухла - ЕПК! Досадно става вече, а темата беше много полезна преди време, когато четях и научавах доста неща.

# 4 430
  • Мнения: 5 052
Личното ми мнение на абсолютен лаик в сферата е, че панелните блокове в някакъв момент, когато опре ножът до кокъл, ще се ремонтират. Ако държавата е ОК икономически, вероятно ремонтът им ще се финансира частично и от държавата. Без участие от собствениците обаче се съмнявам да стане качествено.

Факт е, че повечето панелни блокове са в кофти състояние, поне онова, което се вижда отвън. Дали конструктивната им устойчивост е нарушена, не мога да кажа, но допускам, че да, поне на местата, в които мазилката се е отлепила и железобетонът е изложен на стихиите. Как ще се спре корозията?

Много харесвам разположението на панелните апартаменти, това, че са просторни, с хубава гледка и добър транспорт. Въобще, много потенциал имат панелните квартали и няма да се изненадам, ако се окаже, че купилите панелно жилище в такива са направили много далновидна сделка.

Обаче жилището е и инвестиция и си мисля, че тухлените са по-стабилни при равни други условия. Ето, тухла и бетон в Рим стоят две хилядолетия, а е трудно да се договоря с 50 семейства да се налеят пари в панелния блок и да се санира качествено. Преди две седмици ходихме на гости в свекърите ми, уж в поддържан и спретнат вход (ама само козметично) в уж добър квартал, но мазилката паднала, виждат се панелите и железата с просто око. И това е "нов" панел от 90та. Не е моя работа да им давам акъл или да коментирам с тях въпроса, но аз лично не бих рискувала, а бих продала апартамента и бих купила нещо по-малко, ама тухлено. Децата са си изгледали, 3стаен не им е жизнено необходим, а това бетонно село, в което живеят, се опасявам, че е изгубена кауза.

Времето ще покаже каква ще е съдбата на панелните блокове, надявам се обаче собствениците и държавата да са достатъчно далновидни и да инвестират навреме в сградите, за да се предотвратят проблемите.

# 4 431
  • Мнения: 2 536
Е, нали направили Била някъде около П. Зографски и Тинтява в Дианабад? БМБ също е на пешеходно разстояние. Денонощна аптека има до комплекс Ловен парк. Малко по-нагоре са три други аптеки.
Обаче ми се струва, че като се насели, трафикът ще е голям. Днес ходих до Еконта там и си има постоянно движение. И без паркомясто ще е невъзможно.




О, да, със сигурност с гаражи, просто няма начин иначе. Мерси за информацията, приятно звучи значи.

Иване, точно срещу басейна става въпрос - там строят блд, артекс...

# 4 432
  • Мнения: 285
Малко по-надолу преди поликлиниката в Дианабад има денонощна аптека, 300 метра по-нагоре някакъв хранителен, а на оше толкова от него БМБ. Но не става да се ходи пеша всеки ден. Един ден там може и да стане приятно, но засега ще е просто район-спалня. Няма нищо около тези строежи.
 Не знам дали някой е ходил в басейна там през лятото, но шумотевицата е брутална.

# 4 433
  • Мнения: 3 970
Скрит текст:
Скрит текст:
На мен пък ми прави впечатление, че кучетата са по-малко от другите квартали, но това е много субективно усещане. Приятно е за разходка около езерото, имам много бърз достъп до Цариградско, околовръстното. Работя до Дъ мол и сутрин стигам за една песен време Grinning Повечето градинки не са поддържани, факт, има няколко детски площадки, доста свободни места в градини и ясли. Имам и удобен градски транспорт- метро на 5 минути, автобуси 606, 88, 205, 84, тролеи 4 и 11, на десетина минути има и трамвай. Минуси за мен са липсата на хубави училища, разнообразие на услуги от типа на фризьор, маникюр и т.н. Спортни услуги също, макар че сега има нова спортна зала - Европа. Заведения също не изобилстват, понякога съм се чудила къде да хапнем вечер, нещо непретенциозно, но не и тип кръчма. Все още се паркира спокойно. Когато ходех по огледи - преди пет години, попаднах на доста мизерни входове - предимно в панелите от 60те години. Моя е края на 80те, с много разбрани съседи - за тези години сменихме входните врати, пребоядиса се, нова дограма, лед осветление, пощенски кутии, ремонт на мазе, външната изолация е еднаква, а миналата седмица си взехме еднакви звънци за всички апартаменти Grinning. Но отчитам, че това също е въпрос на късмет - от 17 апартамента, повечето са млади хора, имаме 7-8 деца под 10 години. Но според мен това е въпрос на късмет, не само за Дружба, но и за всички останали квартали.

Автобуси 606 и 205 в София изобщо няма, автобусите за Дружба са 604  - за Дружба 1 и 204 за Дружба 2, 84 е за летището, който може да се ползва само за една част от квартала. Тролей 4 ходи до Дружба 2, а тролей 11 - до Дружба едно. Не винаги са взаимозаменяеми, защото Дружба цялата (и 1, и 2, който пък има микрорайони) е голям квартал и разстоянията от едния до другия му край са 4-5 км по права линия, по улиците е повече. Тоест, наличието на обществен транспорт в Дружба зависи от конкретното местопложнеие на имота.  Метрото има три спирки в рамките на квартала. Искам да кажа, че обобщение за целия квартал е трудно да се даде, защото зависи от конкретото място на имота. Подобно е и за другите големи панелни комплекси на София.

За училищата знам, че 4-то училище в Дружба 1 е с добра репутация,  но и за тях важи същото като за транспорта - зависи къде в квартала се намира имотът. Т.е, ако си в Дружба 2 до Горублянските ниви, 4-то училище ще ти е на 3-4 км разстояние.
Свободни съчинения: от центъра за градска мобилност ми казват:
Дружба 2: автобуси 204,304,384,404,604,88 и два селски 7 и 8
          тролей 4
          трамвай 23
за справка:https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A31.jpg  
/Старата версия в момента е малко сбъгавена и не мога да вмъкна адрес /

Е, кое е свободни съчинения - и в твоя линк автобуси 606 и 205 няма, 204 и 604 слизат в центъра, 84 за летището- също, останалите са по хордите на София - до Зоопарка, до НИМ и т.н. 204 ходи в Дружба 2 и за по-голямата част от Дружба 1 е неудобен, 604 - обратното. Тролеите и двата минават покрай СУ, т.е. в центъра, но единият отива в Дружба 1, а другият - в Дружба 2, и съответно вършат работа на различните части на комплекса. Като цяло за различните части вършат работа различни видове транспорт, което и казах - например трамваят не върши работа на тези, които са до Фесто и тръбите, защото до него са няколко спирки на автобуса. Метрото пък не върши работа на тези към Горубляне, защото е на 2,5  км до най-близката станция. И т.н. Затова казах, че за целия квартал не може да се обобщава, трябва да се гледа конкретното място. Иначе си е обикновен панелен квартал, подобен на другите в София, голям, с различни видове транспорт, вкл. метро, които покриват различните му части.  Същите са и Люлин, Надежда, Левски (метрото предстои там), Младост. Нямам нищо против Дружба, както и против никой друг панелен квартал, просто казвам, че поради големината им трябва да се гледа конкретното място и какво ходи до него, и какво може да се ползва. А то явно има обидени на чест дружбенци Simple Smile
Аз градски транспорт не ползвам и цитирах само автобусите които дава центъра за градска мобилност за Дружба 2. Даже се учудих за 304 и 384,а по схемата 604 вече минава около Кауфланд или метростанцията и май всички линии са довеждащи до метро. За Дружба 1 и дори Цариградски нямам впечатления, но за  Дружба 2, смятам че  спирките на градския транспорт /изключая метрото/ са на много поносимо пешеходно разстояние.

Значи, не ми се обиждайте (ти и съфорумката назад), обаче звучите като  свидетелите по делото на Пастернак, когато го съдили заради "Доктор Живаго" - "аз не съм чел книгата, но я осъждам" Simple Smile "Аз ГТ не ползвам, ама знам, защото го пише в ЦГМ" - а то има ред практически детайли, които не ги пише в ЦГМ, но ако живееш там, трябва да ги знаеш и да се съобразяваш с тях.

Спирките може да се нагъсто (което е нормално и браво на ЦГМ), но минаващите от там автобуси не са всички автобуси до Дружба. Например ако живееш в Дружба 1 на Дим. Списаревски, може да ползваш и 204, и 604, но ако си в Дружба 1 до езерото, 204 ти е вече далеч по целия му маршурут и никаква близост на спирките му не ти върши работа. Това е просто пример.

На спирката до нас минават 604, 88, 184, 384, 84. На минута от нея е спирката на тролей 11, на още 2 е на 404. 204 е може би на 5. Метрото е на повече - 10. Но, пак казвам, чист късмет Simple Smile 604, 84 и 184 ми вършеха идеална работа да се кача за една спирка и да съм буквално пред офиса. Минават достатъчно редовно, особено сутрин, че дори да изпуснеш един, другият е след 2 минути. Излизах от вкъщи в 7:45, в 7:47 минаваше 604, в 7:55 вече съм си на бюрото в Мегапарк.
Живяла съм и в друга част на квартала, на Илия Бешков, а работех в Бизнес парка. Беше преди 6-7 години, отнемаше ми около час и няколко прекачвания, за да измина колосалните 6 км.
Напълно съгласна съм, че е сууупер относително.
На мен ми харесват редовите къщички отвъд Околовръстното, събирам от закуски сега, да видим  Laughing

# 4 434
  • Мнения: 6 978
Опре ли наистина ножа до кокала (ама аз се съмнявам дълбоко, че ще е скоро) ще се започне в ремонти по укрепване на стабилността на панелните сгради - не външна изолация а саниране в истинския смисъл, придружено от външна изолация. Собствениците няма да кажат "Ааа не, нека пада", защото имота си е имот и повечето ще плащат. Ще се помогне с пари по проекти, евентуално държавни субсидии, сигурно ще се кандидатства по някакви критерии за ред и така. Когато и ако дойде този момент действително.

Проблемни са панелите, строени по начало некачествено или на мочурища, свлачища и така нататък. Тук бачкатор ще се изкаже много по-компетентно.

В блока, в който живея (9 входа) почти няма апартаменти без външна изолация, засега ние правим изключение и още няколко, защото още ремонтираме отвътре. После като стигнем до там и ние ще сложим. Покривите се ремонтират, мазетата също. Като няма влага, като основата е стабилна, едва ли ще паднем до 20 години, ама айде нека видим. Ако още има бг-мама след 20 години ще се похваля имам ли апартамент още.

# 4 435
  • София
  • Мнения: 6 030
След 20 години бг бабба направо да има с първа форумска тема "паднаха ли панелките? Плюсове и минуси на живота в очакване!" 😉

# 4 436
  • София
  • Мнения: 528
Това за Хрушчов не съм много сигурна, тъй като по негово време настъпва по-модерния социализъм (по-модерен в сравнение със Сталин) и започва масовото производство на много съвременни предмети за бита.
Но в днешно време цяло едно поколение в Западна Европа - милениалс-ите, - се отказват от притежаването на лични автомобили и имоти, за да могат да пътуват повече, да бъдат по-мобилни и да не зависят от вещите. Така че внезапно от Запад идват идеи, които ние тук смятаме за остарели. Парадокс.
За Никита Сергеевич можеш да си съвсем сигурна. Е, в СУ сигурно не е преподавано. То и за Белене не е преподавано сигурно и за много други неща. Поне се надявам да е така, защото ако не е историците имат да обясняват много неща. Като започнат от мълчанието си.
Концепцията на Хрушчов има и продължение. Според него с парите, които щели да бъдат спестени от това, че гражданите няма да купуват автомобили трябвало да се стоят "полезни неща" като кина, магазини и т.н. Образец на комунистическа индоктринална логика - с парите които гражданите не са похарчили за автомобили се строят държавни обекти. Само, че градският транспорт трябвало да е евтин. Е, днес това последното е пропуснато. В крайна сметка става дума за монопол и за много пари. И за подобаваща кампания за популязизиране на идеите. Поне на мен ми се струва така.
Що се отнася до "милениалс-ите", то в 21 държави по света такива не са ми попадали. Може би се движим в различни среди Simple Smile Или са легенда? Simple Smile

# 4 437
  • Мнения: 6 321
А също така и никой не е длъжен да мисли като теб. Но ти май искаш точно това - всички да мислят като теб.

Е това е точно в десятката:) Въобще целият постинг ме изкефи много. И всичко за Никита Сергеевич е вярно.Simple Smile Между другото и за градския транспорт е вярно за евтинията - при соца билета беше 4 ст. в София, а във Варна беше дори 3 ст. В СССР метрото  струваше 5 копейки, а трамваят - само 3. Но в момента както билета е 1,60, хем даваш пари за такси, ако примерно сте двама, хем се возиш на миризливия ГТ! Трябва да си мазохист.

А колкото до Дания и Норвегия - изключително нелепо е да се сравнява България с тях. А ако се сравним с Румъния, Гърция или дори с Унгария, ами в техните столици колите и задръстванията са в пъти повече, отколкото тук.
Ми че в Солун, дето е по-малък от Пловдив, задръстванията са 100 пъти по-жестоки от тези в София. Верно, че през последните 5 години не съм ходил в Гърция, сега покрай кризата може и да не е вече така, може да нямат пари за гориво, но не ми се вярва нещо.

# 4 438
  • Мнения: 2 321
Е, кво като е вярно? Кво общо има това със София? Всички големи градове в света ограничават автомобилите по един или друг начин. Бай Ганьо до Хрушчов ще опре, ама няма да слезе от колата.

# 4 439
  • Мнения: 979
Днес по ТВ-то казаха, че все пак срока на експлоатация на панелките е 50 години. Всяка отгоре е на собствен риск  Shocked Та нека не свеждаме спора до ГТ и автомобили, а да погледнем в сърцето на проблема - панелните квартали.
Не си цветна като Ванката, а дразниш!

Не искам да съм цветна, нито да дразня. Фактите са си факти. Искам сертификация, паспортизация, или каквото се казва на пазара, за да се диференцират цените. И всеки да знае какво купува, за колко години и така  newsm78 Ако имаш нещо за продаване побързай, че след година и нещо, ще е непродаваемо, сори пич.

Общи условия

Активация на акаунт