Избор на климатик

  • 246 095
  • 1 651
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 489
Това с профилактиките е задължително,но дори и да не е заради гаранцията е хубаво всяка година да я правите за да работи системата добре.Това е най-новия модел на електрик.Климатика е хубав ,но за мен лично тази цена е космическа за един климатик.Но в тези пари които гледате което и да вземете няма да сгрешите стига да е подходящ за вашето помещение.Така че взимайте който най много ви харесва

# 1 036
  • София
  • Мнения: 6 308
Какво се оказа сега? Кое от двете мицубишита е за предпочитане?
И аз съм чувал, че едното е по-добро от другото. Simple Smile
Дайкина и Тошибата не стават, така ли? Simple Smile

# 1 037
  • Мнения: 9 768
Това с профилактиката си е незаконно отвсякъде - гаранцията трябва да важи независимо дали давате едни 50 лв. - толкова ми беше преди 7-8 години, за нищо. Един път дадох тези пари и си пропилях 1 ден отпуска, за да дойдат от фирмата, от която го купих, и да цъкнат с дистанционното на отопление и охлаждане и да ми кажат, че е ОК. Като изврещях, ми фъснаха 2-3 пъти с почистващ спрей вътрешното тяло и си тръгнаха. Този спрей струваше 20-ина лева в техно-магазините и можеш да си фъснеш сам, като свалиш филтрите.
2-3 години по-късно, при смяна на някакъв чарколяк, ми направиха истинска профилактика от фирмата-вносител, със сваляне на цялото вътрешно тяло и тотално миене. Пак за същата цена, но отне около 2 часа на климатик поне, за климатик в помещение с интензивно пушене/готвене.
Съмнявам се, че много търговци ще си губят "ценното" време за една никаква сума.
Съветвам те да звъннеш на вносителя и да питаш имат ли те такова изискване - за Мицубиши електрик мисля, че е фирма Климаком, а за Дайкин - Атаро клима.
По мое непрофесионално мнение, за охлаждане може и по-евтин модел, от потребителска гледна точка е добре да може клапите да се въртят с дистанционното и в двете посоки - не само нагоре-надолу, но и наляво-надясно. Лично като потребител смятам, че това с филтрите е търговски, маркетингов трик, и тази екстра няма особено значение за мен. За зен-а да не говорим

# 1 038
  • Мнения: 489
Наистина има фирми които не извършват профилактика както трябва. 90 процента от марките си искат профилактика, а тя трябва да се извърши както трябва. Пак казвам нормално е на една макс на 2 години да се орави профилактика. За фирмите е по добре да не им звъните за профилактика,както жената по горе обясни при свястна профилактиктика си отива доста време за което те могат да изкарат доста пари а не да вземат 40 лева. Затова правете си профилактики, но изисквайте качество.

# 1 039
  • Мнения: 9 768
90 процента от марките си искат профилактика, а тя трябва да се извърши както трябва.

От моята марка не искат, а и подобно изискване е незаконно според Закона за защита на потребителите.
Имам чувството, че профилактика искат фирмите за монтаж, защото
1) така си докарват едни пари за нищо работа
2) имат повод да откажат рекламация по време на гаранцията, под претекст, че не е направена профилактика.
Затова препоръчах на търсещата потребителка да се свърже с официалните вносители на двете избрани от нея марки и да уточни това с профилактиката. Така ще разбере дали фирмата, от  която иска да купи климатика я баламосва, за да изкара едни пари.

Любимец, моля, не се опитвай да ми преиначаваш думите.

# 1 040
  • Пловдив
  • Мнения: 1 373
Климатиците имат нужда от профилактика и това не е "търговски трик".Аз лично през 2год.правя профилактика на моите климатици.Идват от сервиза,свалят капака на климатика,пръскат с някакъв препарат,чистят(на пода падат доста боклуци),сменят и филтрите.Плащах по 35лв. на климатик,но последният път,миналата година,през октомври,платих по 60лв-профилактика плюс нови филтри,за които казват,че са бонус,безплатни.Моите климатици отдавна не са гаранционни,но правя профилактика по мое желание през 2години,някои правят профилактика и всяка година...

# 1 041
  • Мнения: 9 768
По мое мнение това, за което говориш, не е профилактика.
Спрей за почистване на климатици може да се купи онлайн, има разни варианти, примерно този за 12 пари, има и по-евтини:

Това и ти сам/а можеш да си го направиш - вдигаш капака, махаш постоянните филтри и фъскаш, след това пускаш на макс на изстудяване за известно време, да изтече влагата. Филтри от ония "специалните" за еко/био/мио/ и всякакви подобни, се смятат консуматив, който също можеш да си купиш от фирма и да си ги сложиш сам/а.
Разликата между 35 лв. и 60 лв. (с бонус филтри) ми изглежда като 35-40 лв. за фъскането и да си си платил/а филтрите, без да са никакъв бонус.

Професионалната профилактика, която на мен ми направиха, включваше: разглобяване на цялото вътрешно тяло на парчета, фъскане с Мелио и измиване със слушалката на душа. Пак казвам, че става дума за помещения, в които се пуши нон-стоп и се готви традиционна българска кухня. Иначе аз сама си бях фъскала по пластините със спрей, купен от техно магазин, но естествено без разглобяване на климатика.
Ако е наистина съвсем професионална профилактиката, би било добре на няколко години да се свали и измие с пароструйка и външното тяло, там се наслагва много повече прах и боклук (листа, пухчета и др.) от вътрешното.

# 1 042
  • Мнения: 435
Mitsubishi electric със сигурност изискват такъв годишен преглед (предполагам плюс профилактика, когато се налага) Нов климатик не се мие (пяна плюс вода) всяка година.

# 1 043
  • Мнения: 9 768
Другото Мицубиши не искаха, поне до преди 2 години беше така. Нямат и право да искат, от нито една фирма.
За каква пяна говорим, за какъв "годишен преглед"?

# 1 044
  • Мнения: 418
Здравейте на всички. Необходимо е поставянето на още един климаник в къщи. Харесали сме този [url]https://vimax.bg/invertorni-klimatici/invertoren-klimatik-daikin-ftxc35b-rxc35b-sensira-12000-btu-klas-a.html[url]. Необходим ни е за стая около 15-16 кв.м. северна. За момента се ползва, когато имаме гости, но в последствие ще бъде детска стая. Има външна изолация, но прозореца е френски.  Какво мислите за климатика? Някакви други предложения? Спряхме се на тази марка климатик, защото когато миналата година се нансяхме в апартамента сложихме Дайкин и сме много доволни.

# 1 045
  • Мнения: 489
Офффф вие сте решили че нямат право и това е.затова хора слушайте госпожата и завеждайте дела хахахахах.

# 1 046
  • София
  • Мнения: 6 308
Фирмите вносители и/или производители, имат право да искат, каквото си поискат. И никой не може да им го забрани. Нито КЗП, нито арменския поп. Дали е редно, правилно или необходимо, съвсем отделен въпрос. Особено ако преценят, че е важно за добрата работа.
А това, че дилъри, дистрибутори и монтажници спекулират с това, пак е отделна "екстра" .
Обслужване, по принцип е редно да се прави, независимо дали е "задължително" или не. Но това решава потребителя.
На нова кола, до сега не съм чул да се просрочи или игнорира, обслужване или смяна на масла и консумативи. Напомнят, досаждат, че и гаранция намаляват понякога. Simple Smile

# 1 047
  • Мнения: 9 768
Фирмите вносители и/или производители, имат право да искат, каквото си поискат. И никой не може да им го забрани. Нито КЗП, нито арменския поп.

Офффф вие сте решили че нямат право и това е.затова хора слушайте госпожата и завеждайте дела хахахахах.

Не госпожата, нито КЗП или арменският поп са решили, че не може да се поставят такива условия за признаване на гаранция. Директива на Европейския съюз е решила така, така е написано и в Закона за защита на потребителите.

# 1 048
  • Мнения: 489
Пак повтарям, няма нито една нормална фирма която да иска да се занимава с профилактики, но ако недай си боже се развали климатика и трябва да се иска част от вносителя, а той ако има изисквания за профилактики трябва да се представи документ, че са изпълнени. Като не са направени не ти дават част и от там клиента трябва да си заплатощи ремонта. А вашите КЗП и там европейски директиви си ги четете вие. НАДАЛИ АКО НЕ БЕШЕ ПРАВИЛНО ЩЯХА ДА ГО ПИШАТ ЧЕРНО НА БЯЛО.

# 1 049
  • Мнения: 1
zdraveite kupih si klimatik ot diplomat dobur le nqkoi polzval lie klimatik na diplomat
___________
Пишете на кирилица.

Последна редакция: ср, 18 сеп 2019, 08:08 от AnMary

Общи условия

Активация на акаунт