Отговори
  • Мнения: 0
"Някои от новите моменти в проекта предвиждат учениците от 6-ти и 7-ми клас да могат да преминават в горен клас дори с двойка по някои от предметите. Важното е да имат общ успех над Добър 4."
Нормално ли е?  #Crazy #2gunfire

# 1
  • Мнения: 768
Има логика, мдаа.
Общ успех над 4 означава сравнително високи оценки по другите предмети, значи не става дума за перманентно неучене, а за проблем с даден предмет или учител.

# 2
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Дам. Да избутат до 8 и до там. Иначе защо да повтаря 3 пъти 7 клас.

# 3
  • София
  • Мнения: 11 894
Има логика, мдаа.
Общ успех над 4 означава сравнително високи оценки по другите предмети, значи не става дума за перманентно неучене, а за проблем с даден предмет или учител.
Проблеми, проблеми, но двойка за срока... Аз винаги съм имала проблеми с математиката, в частност алгебрата. Наистина съм много зле там, много. Имам две роднини, които са учителки по математика и, да са живи и здрави, само с тяхна помощ, решаване на учебника няколко пъти, на сборници успявах да изкарам 5 в основното училище. В гимназията бяха по- строги и изкарвах 4 за срока. Представям си, че трябва изобщо да не си опитал, за да изкараш 2. Поне за старанието ще ти пишат 3.

# 4
  • Мнения: 768
Бояна, училището на сина ми вече трети подред математик пише оценка, различна от двойка само при точно получен отговор - всяко старание отива на вятъра, ако не докараш задача до решение. Друг е въпросът, че наистина колкото и сложна да идва математиката за някои, с подходящи усилия все ще върже поне тройка.

# 5
  • Мнения: 1 849
Математиката си е точно изкаран отговор. На мен никога не са ми писали оценка за старание. Също съм била скарана с математиката. Но за това при едно контролно, тест или каквото и да е там има и по-трудни и по-лесни задачи, поне на по-лесните да изкараш отговор.

# 6
  • Мнения: 10 547
Нормално е. Защо да не е нормално? Те и сега някои така преминават в по-горен клас, независимо че в бележниците пише "среден 3".
С един или два условно взети изпита се избутва цял университет.

# 7
  • Мнения: 12 648
Направо да го закрият образованиего.  За какво си губят времето и учители, и ученици.

Математиката си е точно изкаран отговор.

Ще ме прощавате, но на мойто време не беше.  Може някъде да сбъркаш цифричка, но ако начинът ти на разсъждение е правилен...Сега с тия тестове и с мързелът на учителите стана така.

# 8
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Всъщност, защо ни е задължително по закон образование?
Право - да, задължение защо? Като задължаваме някого да
ходи на училище, значи задължаваме себе си да го избутаме
до някой си там клас. Неговите проблеми за него не са проб-
леми, за сметка на това стават наши проблеми.

# 9
  • София
  • Мнения: 11 894
Математиката е и геометрия, не само алгебра. Ако толкова не ти излизат сметките поне по геометрия ще се справяш. А и ако схващаш решението, но очевидно имаш проблем със сметките си личи, това имам предвид под 3 за старание. Реално схващаш основната част от материала. Проблема със сметките е непреодолим и е нещо като дислексията. Учителите по математика знаят, че има такива деца и ги отличават от тези, които грам не учат.

Забелязвам, че днес родителите са все по- негативно настроени към учителите и при лош успех на детето изключително рядко търсят грешката в себе си и детето си. Все слушам за онеправдани деца, набедени, нарочени и прочее.

Всъщност, защо ни е задължително по закон образование?
Право - да, задължение защо? Като задължаваме някого да
ходи на училище, значи задължаваме себе си да го избутаме
до някой си там клас. Неговите проблеми за него не са проб-
леми, за сметка на това стават наши проблеми.
Ако не избута до някой си клас неговите проблеми ще ни струват много повече, отколкото ако избута. Затова ни е нужно образованието да е задължително и безплатно.

# 10
  • Мнения: 46 437
"Някои от новите моменти в проекта предвиждат учениците от 6-ти и 7-ми клас да могат да преминават в горен клас дори с двойка по някои от предметите. Важното е да имат общ успех над Добър 4."
Нормално ли е?  #Crazy #2gunfire

Може би аз не го тълкувам правилно, но май просто им дават още една дата за поправка - ако до 30-ти септември не успее да изкара повече от 2 - все пак повтаря класа.

Чл. 128. (1) Ученик в присъствена форма, който има годишна оценка слаб (2) само по един учебен предмет/модул от задължителната, профилираната/професионалната или задължителноизбираемата подготовка, може да започне обучението си в следващия клас, когато:
1. не се е явил или не е положил успешно поправителния изпит в определените сесии и
2. има общ успех най-малко добър (4) по останалите учебни предмети.
(2) Алинея 1 не се прилага, когато ученикът не е завършил успешно последния клас от съответния етап на образование.
(3) В случаите по ал. 1 ученикът полага поправителния изпит не по-късно от 30 септември при условия и по ред, определени с наредбата по чл. 124.
(4) Когато ученикът не се яви или не положи успешно поправителния изпит по ал. 3, повтаря класа, който не е завършил успешно.

# 11
  • Мнения: 10 547
НСЧ, това са промени, които се предвиждат в новия закон за  образованието.

# 12
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Математиката е повече геометрия, отколкото алгебра, но това е друга тема.

Бояна, знам теорията на масовото образование. Не съм убедена, че е вярна.
Тя залага, че насила можеш да дадеш, а това е невярна презумпция. Обаче
спирам по темата, че ще стане твърде дълго и ангажиращо.

Проблемът е, че ми е безразлично дали ще има условно преминаване
през класовете. Това е почти същото, както това да не е задължително обра-
зованието. А ми е безразлично, защото нищо не мога да направя, защото ни-
що в темата образование не е изолирано от всичко останало, защото отново
виждам как основният ни ресурс е насочен не към онези, които могат, а към
онези, които не искат, което е най-важният (поне според мен) проблем.

# 13
  • Мнения: 46 437
НСЧ, това са промени, които се предвиждат в новия закон за  образованието.

Така де, това е част от проекта на новия закон, нали за него говори авторката  newsm78
http://bgvesti.com/index.php?option=com_content&view=article … z-&Itemid=106

# 14
  • Мнения: 12 648
Забелязвам, че днес родителите са все по- негативно настроени към учителите и при лош успех на детето изключително рядко търсят грешката в себе си и детето си. Все слушам за онеправдани деца, набедени, нарочени и прочее.

Набедени, нарочени - има. Но в много случаи учителите ги мързи. Майка ми дава уроци на деца 4-5 клас. Нормално ли е?

За задължителното образование -  маже да заведеш коня до реката, но не може да го накараш да пие.

Общи условия

Активация на акаунт