Документи - Кандидат-осиновители (01.2012)

  • 12 128
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 14
Здравейте! Преди да стартирам сагата с набирането на документи, разбира се, се опитах да се подготвя и спестя време, прегледах инфо и във форума. Информацията в библиотека е доста стара, а изискваните документи се менят, вероятно по обективни и субективни причини. След една седмица отпуск и тотален сблъсък с различните учреждения и службици, установих следното:
различните районни социални служби, дори и на територията на София, имат различни изисквания - странно, много странно, но факт (касае основно исканите резултати от изследвания). Съпругът ми не е с постоянен адрес в Сф и си вади част от документите в друг град, там пък нещата се случват по съвсем различен начин. Може проблемът да е в мен, но на страницата на Агенция за закрила на дете НЯМА списък, нито успях да намеря някъде другаде. Дамата в район Младост ми издиктува (буквално) списъка с шестнадесетте документа, които трябва да съберем, дано съм ги записала правилно. Попитах я за информация за адреси, работно време на институциите и т.н., отговорът й бе "Не зная", нищо, че това й е работата, що пък да се напъват. Все си мисля, че в 21 век е нормално тези неща да се качват някъде, за да не се чувстват кандидат - осиновителите малоумно, смятам по-късно да се заема и с този въпрос.
Списъкът с документи, който публикувам по-долу, е такъв, какъвто ми бе продиктуван от район Младост, имайте предвид, че са възможни вариации по райони. Надявам се да е полезен на някого, а ако темата се повтаря, моля модераторите да преценят какво да правят с нея.


1.   Акт за раждане – оригинал + 1  копие за всеки;
2.   Удостоверение за брак – оригинал + 2 копия;
3.   Съдебно решение за развод (ако е приложимо)  – оригинал +  копие;
4.   Документ, удостоверяващ, че не сте лишавани от родителски права и не сте поставени под запрещение – от ОБЩИНА по постоянен адрес – оригинал + копие за всеки. Издава се срещу депозирана молба до кмета на общината в свободен текст или попълнена бланка по образец (ако има такава в общината); заплаща се такса от 2 лв., издаването отнема минимум седмица, в Студенска община – не е готова вече 19ти ден.
5.   Удостоверение за семейно положение и членове на семейство - от ОБЩИНА по постоянен адрес – оригинал + копие; Издава се срещу попълнена молба –декларация - бланка по образец, в която подаващият молбата декларира членовете на семейството си ( изисква се вписането на трите им имена, ЕГН, на някои места искат и лична им карта). Стандартната услуга струва 2 лв., експресната, не е ясно доколко е достъпна във всички общини, при която удостоверението се издава веднага, е 10 лв.
6.   Удостоверение за психично здраве – че лицето не се води на отчет – от психодиспансер по постоянен адрес -  за София – Св. Наум, 4ти км – след бариерата – мисля, че беше първата или втората сграда в ляво, с автоматично отваряща се врата – непосредствено след входа в ляво е регистратурата – искат лична карта, плащате такса от 25 лв. Лошото е, че за да бъде издадено Удостоверението минавате през лекаря в дежурния кабинет, аз лично чаках час и половина, имайки предвид, че там чакат и пациенти за прием (може да се наложите и няколко часа, няма как да си запишете час предварително, от регистратурата разбрах, че кабинетът работи, докато има пациенти пред него, но не ми се вярва, нямаше посочено работно време никъде – предполагам, че е стандартно – до ранния следобяд). Лекарят ме пита какво работя и прочее глупости. Бележката се издава веднага от него. Съпругът ми извади неговата не в София – издадоха му я на регистратура, веднага, без „преглед” при лекар, срещу 10 лв, очевидно отново е различно навсякъде. Отново – оригинал + копие за всеки;

7.   Медицинско свидетелство за физическо здраве (карта за предварителен медицински преглед – зелена бланка) – от личен лекар – същата бланка като т. нар. „медицинско за започване на работа”, плаща се такса – задължително трябва да има амбулаторен номер и печат на медицинската практика (на личния лекар) - оригинал + копие за всеки;

8.   Медицински документ с приложени резултати за Сифилис, СПИН и ХИВ – от лаборатория, задължително трябва да има амбулаторен номер и печат на лабораторията, оригинал + копие за всеки;

9.   Удостоверение от белодробен диспансер (който официално се нарича „Първи областен диспансер за пневмофтизиатрични заболявания без стационар – София град ООД), адрес – ул. „Св. Св. Кирил и Методий” 78 (пресечка на бул. „Мария Луиза”, по-близо е до Лъвов мост) – бележка, че не се водите на отчет + резултат от проба слюнка, кръв – това изследване ми бе поискано от социалните в Младост, в диспансера казаха, че такова изследване НЯМА, затова си пуснах изследване на „храчка” (не че здрав човек може да даде храчка, но както и да е – струва 5 лв, първият резултат е готов на следващия ден, окочателния – посявка – след 50 дни, няма да коментирам, очевидно ще караме с първия; за спорта си направих и Манту, което се отчита след 72 ч., абсолютно отрицателно) – проби „храчка” се приемат всеки ден, но само сутрин или следобед, затова първо се обадете на тел. на регистратурата, за да попитате – 02/ 983 27 27; на място ми казаха, че в София различните райони изискват различни документи, повечето – само бележка, че лицето не се води на отчет, на съпруга ми пък се готвеха да му правят рентгенова снимка, отново – вариации всякакви. Служебата бележка стува 2 лв., които плащате на каса – пращат ви в кабинет на 3 ет. според района на постоянни адрес, преглед няма, само ви дават хартийката, която на излизане от диспансера на регистратура оборудвате с амбулаторен номер и печат; на резултатите от изследването отказаха да ми сложат амб. Номер, нямали книга за тези номера, оригинал + копие за всеки;

10.   Свидетелство за съдимост – издава се от Софийски районен съд (бул. „Патриарх Евтимий” 2, бившият Норатиарт, на Попа), бюро „Съдимост”, раб. Време 9-17 ч., без обедна почивка, срещу подадена молба по образец, акт за раждане (ОРИГИНАЛ) + такса от 5 лв; издава се за около 5 раб. дни;  оригинал + копие за всеки;

11.   Удостоверение за липса на наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер – издава се от НСС, бул. Г.М. Димитров – входът е не този откъм булевард Г. М. Димитров, кръстовището на пазарчето на Мусагеница, а по-нагоре, в посока кръстовището на ракова (има малка уличка в края на оградата на НСС – между НСС и Патентната библиотека,  свивате в нея - на бариерарата има будка, посикайте си декларация, попълвате я и ви я вземат, заедно с 2 лв. – бележките са готови за около седмица, готовите се раздават по спомен само във вторник – на място ще ви обяснят всичко, може само един от семейството да вземе и двете, ако бъде вписано в бележката, с която ще си ги получите, тъй като с мъжа сме с различни фамилии, го помолиха да носи със себе си и акта за брак, за да може да му предадат и моята) – оригинал + копие за всеки;

12.   Препоръки – от две двойки, без роднинска връзка, желателно – семейни, с деца; живущи в същия град – 2 оригинала + по едно копие на всеки;

13.   Служебна бележка за получен брутен доход за 6 месеца назад – оригинал + копие;

14.   Снимка – 1 бр., обща.

# 1
  • Мнения: 14
И още - от отдел "ЗК" ми дадоха и три техни бланки, които следва да попълним. Една от тях е по-специфична - за движимо и недвижимо имущество - тя следва да бъде нотариално заверена.

Като цяло, аз лично се чувствах, все едно ще искам пари от държавата, а не се опитвам да осиновя дете. Абсурдно е да няма информация, да ми се диктува списък, да не зная дали наистина е нужно да предоставя тези документи и ако да - защо. Мисля си, че ако наистина не сме твърдо решени да осиновим дете, вероятно щяхме да се откажем, никой не обича да се чувства като идиот, опитвайки се да "открие топлата вода" за всяка една бележчица, кому е нужно. Защо някой не си е свършил работата, правейки процедурата ясна, прозрачна и предвидима. Наистина нямам думи и не разбирам.

Няма да спра дотук със сигурност. Смятам сериозно да подосаждам с писма до много, много институции, мразя безхаберието във всичките му форми. За момента чакам да си събера всички документи - бележката, че не съм лишавана от родителски права я чакам деветнадесети ден, и след като видя какво не съм съумяла да извадя както трябва, почвам да пиша, пък да видим аз ли съм малоумна или грешката е в някой друг.

# 2
  • София
  • Мнения: 76
selenn,добре  дошла сред нас,чакащите-с най-добри намерения!  bouquetЗнам,непримирима си за много неща...но.... не знам как ще реагираш,когато започне истинската същност на процедурата-чакането за среща със социалния работник,чакането на доклада и...голямото чакане за да срещнеш Вашето детенце! Знам,права си,знам,тъпо е,понякога повечето неща са излишна бюрокрация,но имай търпение и сили миличка,и ако можеш да строшиш скала с глава-давай-но надали една птичка пролет прави...а и важното е-запази се силна,уверена и обичаща,когато дойде "ИСТИНСКИЯ" момент-срещата с детето и това,да стане част от вашето семейство,от вашата история....всичко друго се преодолява...с пожелания за много лека процедура и позитивизъм smile3525

# 3
  • Мнения: 14
Много благодаря, Lisisko, за положителното отношение и пожеланията  Grinning Да, влизам в тази процедура с голяма вяра и позитивизъм и съвсем без илюзията, че събирането на документите ще е най-голямото препятствие, а след това всичко ще е цветя и рози. Но! Но не мога да се съглася, че сегашното положение е нормално, защото НЕ Е! Не мога да го приема, нито приемам, че нещата не могат да се променят. Не повеждам поход, просто ще направя това, което мога и вярвам, че нещо ще се промени, защото е правилно да се промени и съсем не е толкова трудно да се промени. Просто трябва да се шуми и да се прави нещо и това е отговорност на всеки един от нас. Не трябва да се злоупотребява с търпението на нашите семейства, то ни е нужно за друго, нали така?  Grinning

# 4
  • Мнения: 1 325
Selenn, и аз искам да ти пожелая леко извървяване на пътя до твоето дете. Събирането на документите е най-лесната част. За град като София, сигурно е по-времеемко, но в град като нашия всичко свърших за 5 работни дни края на 2007 год.
С изключение на акто за раждане и снимката, всичко друго искаха и от мен. Плюс удостоверение от Окръжна и отделно от Районно Прокуратура за лирса на заведени дела. Не виждам съществени разминавания, освен че при нас искаха само удостоверение, че не съм на отчет в Тубдиспансера, без допълнителни изследвания. Но доколкото знам малко след мен са започнали и тук да искат такива.

Не съм сигурна, че разбирам какво те притеснява. Нали трябва да удостоверим по някакъв начин, че сме здрави, неосъждани и можещи да се грижат финансово за себе си хора. Не може да една честна дума да се поверяват деца на напълно непознати хора. Нали малко от малко трябва да ни опознаят. Аз имах късмета да работя именно с такава социална работничка, която наистина си направи труда да ме опознае що за птица лекокрила съм. Така, че кураж, не се коси от едни документи, бъди себе си и не се притеснявай от никакви въпроси, бъди уверена и ще убедиш и социалнити, че ти си човека Wink

# 5
  • Мнения: 14
Мили момичета, струва ми се, че не ме разбирате правилно. Не отричам необходимостта да се предоставят въпросните документи, ясно е, че става въпрос за дете и не може деца да бъдат поверявани на семейства на базата на честна дума - изискванията към кандидат - осиновителите са посочени в закон и всички трябва да се съобразим с него, съобразявам се и аз.
За да бъдат максимално улеснени семействата, кандидатстващи за осиновители, за да се извеждат децата от домовете възможно най-бързо, процедурата следва да е ясна, точна, прозрачна и добре оповестена.
Давам следния пример - процедура по международно осиновяване - > електронна страница на Министерство на правосъдието - линкове към законовите норми, касаещи процедурата плюс описание на процедурата в "оперативен детайл" (посочени са необходимите документи, срокове и т.н. кратко, ясно и разбираемо), качени са дори образци на медицинските бланки http://www.justice.government.bg/new/Pages/Adoptions/Default.aspx
Отваряме страницата на Агенцията за социално подпомагане - институцията, която администрира процедурата до вписване в регистъра на кандидат- осиновителите - раздел "Осиновяване"- и се отваря едно голямо НИЩО! http://www.asp.government.bg/ASP_Client/ClientServlet?cmd=add_co … 739&selid=739
Защо процедурата е сведена във вид, годен за употреба, само за чужденците, а българските граждани трябва да откриват топлата вода и да се лутат по институциите? Толкова ли е трудно АСП да си свърши работата? нищо революционно не обсъждам, струва ми се, не зная защо се опитвате да ме успокоите, вместо да ме подкрепите, ами няма да склоня главица, най-малко заради дечицата, кито стоят и чакат, докато някой ми диктува списъка все едно сме в 18ти век

# 6
  • София
  • Мнения: 1 864
Здравей Selenn, точно преди една година и аз събирах всички тези документи из софийските учреждения и впечатленията са ми още пресни. За мой късмет в района по местоживеене попаднах на  чудесни социални работници - списъкът с документи ми беше връчен  заедно с адресите и телефоните на повечето институции, от които трябваше да вадя документи, имаше даже и сумите, които се плащат при ваденето им. Единственият документ, който ме изнерви беше от психодиспансера - и на мене ми задаваха тъпи въпроси като къде съм учила, какво образование имам и дали съм боледувала от заразни болести, все едно това доказва колко съм изкукала  Laughing В едно със сигурност си права - нещата трябва да са ясни, прозрачни и да са еднакви за всички. Със съжаление трябва да те уведомя, че във всяка точка на страната не само изискванията за изходните документи са различини - проучването е различно, обучението е различно, процедурите във съдилищата, въпреки че закона е един също са мноооого различни, което за мене е необяснимо. Ако се разровиш във форума ще откриеш, че в някои съдилища ти дават копие от решението за осиновяване, на други места не ти дават да припариш до него и какви ли не още чудесии има. Много неща могат да се променят в цялата процедура и аз те подкрепям в желанието ти да повдигнеш въпроса!

# 7
  • Мнения: 1 325
Selenn, може би твоя случай не е показателен, защото на мен ми дадоха списък с пояснения относно документите. Относно работното време и местонахождението на определените институции, винаги вожеш да си намериш тази информация. Но тук изпадаме в прекалени детайли.
Чужденците не са запознати с нашето законодателство и не могат да отидат при техните социални служби да им дадат списъци с документи. Там е по-различно, най-малкото трябва да се информират кои са лицензираните агенции, посредници при осиновяванията в България.
А ние можем да отскочим до Д "СП" ОЗД и да получим информация.
От твоята преспектива може би въпроса е важен за теб. За това имаш пълното право да постъпиш както си решила. Но моля те, с риск да прозвуча грубо, не бъди такъв експерт по децата, чакащи в домове. Защото не си, нито пък някое е. Те децата стоят и чакат не само заради списъците, които са ти диктували и ние тук много добри го знаем. Нещо те е подразнило, но не го обличай в Донкихотовски одежди.
Ако си от тия дето не склоняват главица, по-добре се запознай с въпроса за платеното майчинство при осиновяване на деца над 1 год. възраст, което е далеч по съществен проблем, отколкото 16-те документа, които трябва да се качат в сайта на АСП.
Или с въпроса за унифициране съдебна практика при делата за осиновяване.
Апропо, то няма един национален регистър на децата и на кандидат осиновителите, всяка РДСП си води отделен, ти до 16-те документа го докара.

# 8
  • Мнения: 14
Е как излязох пак аз лошата, sislie, не разбрах! Аз ли съм виновна, че не е уеднаквена съдебната практика или че не е уреден въпросът с платеното майчинство над 1 година? Ти лично какво направи по въпроса, сериозно те питам! Какво значи "Донкихотовски одежди" точно? Айде стига с това овчедушие, като смяташ, че е по-правилно да си "отскачаш Д "СП" ОЗД и да получаваш информация" - и да, моли се всеки път като "отскочиш", да попаднеш на социална, на която й пука (да са живи и здрави всички хора, на които им пука), си "отскачай," докато всички си "отскачаме", нищо няма да се промени. ФАКТ. Айде да вземем да се мръднем малко, а? Не твърдя, че като понапиша няколко писма, всичко ще се оправи - но това мога, това ще направя, вместо само да пиша по форумите и да съветвам другите да са търпеливи и да си пазят силите, щото това било "бял кахър". Не знам защо моето поведение предизвиква раздразнение, ако не си помогнем сами, кой ще ни помогне?

# 9
  • Мнения: 847
абе, трябва да признаем, че по български, щом има чужбински елемент и ставаме по-старателни Wink

и за мен е необяснимо, защо някак не преплуват добрите практики от едно министерство до друго ... но на МП им е по-лесно - те са едно звено само, докато социалните са една разклонена структура, по вертикала, по хоризонтала ... и всеки местен чиновник е жаден за своята слава ...

освен това, специално за международното - някои кандидати четат сайта, факт, но всъщност инфото там е адресирано към посредниците, а те вече са професионалисти и си защитават клиентите. защото чужденецът контактува с агенция в страната си, която от своя страна контактува с българската агенция, която вече ръчка министерството Simple Smile
а ние във вътрешната процедура сме сами срещу системата Wink

аз имах много свестна социална, а и известен административен опит и проблем с документите не съм имала. за документите, иди-дойди, преглъщам различията, но принципно selenn е права. аз не мога да преглътна лесно много разнообразната съдебна практика, защото там вече наистина се засягат права на децата и родителите и защото уж съдиите по-разбират от закони, а и България не е толкова голяма и не мога да разбера как един и същи текст въобще е възможно да се прочете по толкова много различни начини ... а и тия системи нямат ли в един момент обратна връзка и механизми да си уеднаквят практиката? разбира се, всичко това е свързано и с манталитета, как възприемаме потребителя да услугата, т.е. че в родната администрация само на хартия й пука за него ... това е вече много дълъг път, който обаче няма как да се измине, ако някой не почне да ръчка Simple Smile

# 10
  • Някъде в България
  • Мнения: 1 036
На мен ми беше даден списък с необходимите документи и разяснение кое от къде се взима. Естествено, че наша е грижата да ги набавим и да ги представим. Не разбрах къде е "овчедушието" ни.

# 11
  • Мнения: 1 325
Условия и ред за извършване на социално проучване, обучение и подкрепа и за издаване и прекратяване на разрешение за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване
Чл. 24. (1) Лице с обичайно местопребиваване в Република България, което желае да осинови дете при условията на пълно осиновяване, подава писмено заявление по приложение № 6 за получаване на разрешение за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване до дирекция „Социално подпомагане“ по постоянния си адрес.
(2) В случай че желаещите да осиновят са съпрузи с различни постоянни адреси, заявлението се подава в дирекцията по постоянния адрес на единия от тях.
(3) Заявлението съдържа:
1. лични данни – имена, единен граждански номер (ЕГН), съответно личен номер на чужденец, дата и място на раждане, номер на документа за самоличност и органа, който го е издал, постоянен и настоящ адрес, гражданство;
2. кратка история на семейството на осиновяващия;
3. информация за икономическото и социалното положение на осиновяващия;
4. изброяване на регионалните дирекции за социално подпомагане, в чиито регистри лицето желае да бъде вписано;
5. мотиви за осиновяването;
6. други обстоятелства от значение за осиновяването;
7. подпис на заявителя.
(4) В случаите на осиновяване от съпрузи заявлението съдържа информация и за двамата.
Чл. 25. (1) Към заявлението по чл. 24 се прилагат следните документи:
1. документ, удостоверяващ, че лицето не е лишавано от родителски права, който се издава от общината по постоянния му адрес след проверка в другите общини, в които той е имал постоянен адрес;
2. удостоверение за психично здраве и медицинско удостоверение за физическо здраве, липса на тежки хронични заболявания и други застрашаващи живота на осиновяващия, сексуално предавани инфекции с приложени резултати от проведени изследвания за туберкулоза, сифилис, хепатит В, ХИВ/СПИН;
3. свидетелство за съдимост;
4. документ, удостоверяващ, че срещу лицето не е образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер;
5. документи за доходи и имотно състояние (декларация, удостоверение и др.);
6. препоръки за лицето, което желае да осинови, както и за лицата, които живеят с него.
(2) Към заявлението, подадено от съпрузи или един от тях, се прилагат документите по ал. 1 за всеки от съпрузите и удостоверение за сключен граждански брак.
(3) В случаите, когато осиновяващият е чужд гражданин с обичайно местопребиваване в Република България, се прилагат и документи, удостоверяващи обстоятелствата по ал. 1, т. 1, 3 и 4 съгласно законодателството на държавата, чийто гражданин е лицето.
(4) В случай на пропуски, фактически грешки или несъответствия в приложените документи директорът на дирекция „Социално подпомагане“ определя срок и дава указания за отстраняването им, а при необходимост изисква уточняване на наличната и предоставяне на допълнителна информация.
(5) Заедно с документите по ал. 1 лицето, което желае да осинови дете, подава и декларация за готовност за сътрудничество с дирекция „Социално подпомагане“ при наблюдението на отглеждането на детето и спазването на неговите права и законни интереси, включително и за предоставяне на информация за развитието на детето на всеки шест месеца през първите две години от осиновяването съгласно приложение № 7.
(6) Към заявлението се прилага и фотокопие на описаните документи.
Чл. 26. (1) В срок до три месеца от подаване на заявлението дирекция „Социално подпомагане“ извършва социално проучване на лицето относно годността му да осинови дете. Срокът може да бъде удължен еднократно с два месеца по обективни причини, касаещи кандидатите.
(2) В случаите, когато заявлението е подадено от един от съпрузите, дирекция „Социално подпомагане“ осъществява социалното проучване и по отношение на другия съпруг.
(3) Социалното проучване се извършва от определен от директора на дирекция „Социално подпомагане“ социален работник. При необходимост в извършването на социалното проучване директорът включва и други специалисти от дирекцията.
(4) Проучването включва:
1. най-малко три срещи с лицето, което желае да осинови;
2. най-малко едно посещение в дома на желаещия да осинови, в който ще бъде отглеждано детето и в който трябва да бъде гарантирана безопасна и сигурна среда за отглеждането му;
3. най-малко една среща с членовете на семейството на лицето, което желае да осинови, и с лицата, живеещи с него;
4. най-малко една среща с лицата, дали препоръки.
(5) В хода на социалното проучване дирекция „Социално подпомагане“ извършва обучение или насочва за обучение осиновяващите към друг доставчик на социални услуги за деца и семейства по програма, утвърдена от министъра на труда и социалната политика по предложение на председателя на Държавната агенция за закрила на детето и изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане.
(6) В случаите, когато има издадено направление за ползване на социални услуги, доставчикът на социални услуги изготвя доклад до дирекция „Социално подпомагане“ за резултатите от предоставените услуги.
Чл. 27. (1) За резултатите от социалното проучване социалният работник изготвя доклад относно годността на лицето да осинови дете при условията на пълно осиновяване, който задължително съдържа информацията по чл. 24 и 25, както и информация за:
1. възрастта, пола и здравословното състояние на детето, за което би бил подходящ осиновител;
2. възможността за осигуряване на условия за задоволяване на специални потребности на детето;
3. възможността за осигуряване на безопасна и сигурна среда за отглеждането на детето;
4. готовността за осигуряване на приемственост при отглеждането на детето, както и на етническите, религиозните, културните и езиковите особености на средата, от която то произхожда;
5. проведените срещи с лицето, което желае да осинови, с членовете на неговото семейство и с лицата, които живеят с него;
6. посещенията в дома на лицето, което желае да осинови;
7. проведените срещи с лицата, дали препоръки;
8. резултатите от проведеното обучение по чл. 26, ал. 5;
9. други обстоятелства от значение за преценката.
(2) В случаите, когато осиновяващият не е български гражданин, социалният работник по ал. 1 отразява в доклада и обстоятелството дали държавата, чийто гражданин е лицето, ще признае решението на българския съд за осиновяване.
(3) В доклада по ал. 1 социалният работник дава заключение относно годността на лицето, което желае да осинови, и прави мотивирано предложение до директора на дирекция „Социално подпомагане“ за издаване или отказ за издаване на разрешение за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване.
Чл. 28. (1) В 7-дневен срок от представянето на доклада по чл. 27 директорът на дирекция „Социално подпомагане“ издава разрешение или мотивиран отказ за вписване в регистъра на осиновяващи при условията на пълно осиновяване. В разрешението задължително се посочват и другите регионални дирекции за социално подпомагане, в чиито регистри да бъде вписано лицето.
(2) За издаване на разрешение за вписване в регистъра се вземат предвид възможностите за осигуряване на физическо, психическо и социално благополучие на детето, както и информацията за осиновяващия относно личностното и семейното му развитие, здравословното му състояние, неговата социална среда, мотивите му за осиновяване, способността му да осигури подходящи условия за специалните потребности на детето и други обстоятелства от значение за осиновяването.
(3) Отказът по ал. 1 подлежи на обжалване при условията и по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Чл. 29. (1) В 3-дневен срок от издаване на разрешението директорът на дирекция „Социално подпомагане“ го изпраща заедно с доклада относно годността, заявлението по чл. 24 и всички документи по чл. 25 на директора на регионалната дирекция за социално подпомагане по постоянния адрес на осиновяващия за вписване в регистъра.
(2) В дирекция „Социално подпомагане“ се съхранява досие, съдържащо фотокопие от посочените в ал. 1 документи.
Чл. 30. (1) Разрешението за вписване в регистъра се прекратява преди изтичането на срока в следните случаи:
1. по молба на осиновяващия;
2. по преценка на директора на дирекция „Социално подпомагане“ в случаите по чл. 87, ал. 2 от Семейния кодекс;
3. при наличие на влязло в сила съдебно решение за осиновяване, освен ако лицето не е било одобрено за осиновяване на повече от едно дете;
4. при смърт на осиновяващия.
(2) Разрешението за вписване в регистъра се прекратява със заповед на директора на дирекция „Социално подпомагане“.
(3) В 3-дневен срок от издаване на заповедта по ал. 2 директорът на дирекция „Социално подпомагане“ я изпраща на директора на регионалната дирекция за заличаване на вписването на осиновяващия в регистъра, а в случаите по ал. 1, т. 1 – 2 – и на самия осиновяващ.
Чл. 31. (1) При промяна на обстоятелствата от значение за издаване на разрешението осиновяващият е длъжен незабавно да информира дирекция „Социално подпомагане“.
(2) Когато промяната е от съществено значение, директорът на дирекция „Социално подпомагане“ разпорежда да се извърши ново социално проучване.
Чл. 32. (1) В двугодишен срок от датата на осиновяването дирекция „Социално подпомагане“ осигурява подкрепа на семейството и детето или ги насочва за подкрепа към друг доставчик на социални услуги за деца и семейства.
(2) В случаите, когато има издадено направление за ползване на социални услуги, доставчикът на социални услуги изготвя доклад до дирекция „Социално подпомагане“ за резултатите от предоставените услуги.

Съжалявам, че с горното повторям да болка познати неща, но там ясно е визирано какви са документите, които трябва да се приложат към заявлението и кой извършва проучането. Така, че повече от нормално е да се "отскача" до този, в чиято компенетция е извършването на проучването.
Не съм вменявала никаква вина, но щом повдигаш въпроса Selenn, ще ти отговоря :
1. По въпроса за различната съдебна практика съм изпратила запитване до МСТП, МП и НС, като отговор получих единствено от МТСП, че въпроса е в компетенцията на МП и НС. Права си, трябваше да бъда по-настоятелна, но на този етап имах други грижи;
2. По въпроса за майчинството, осъществих среща с местен народен представител, които поиска от мен да направя нещо акто подписка, но все пак обеща че въпроса ще бъде обсъден. До този момент няма развитие, може би трябва пак да отида да се срещна с него и да потам какво се прави. Междувременно друг Пловдивски депутат е внесъл вече предложение за законови промени.

Аз наистина не разбирам за каква помощ с случая говориш, защото тук много рядко е имало кандидати, срещащи трудности в процеса на изясняване какви документи е необходимо да бъдат приложени към заявлението. Въпроси е имало по-скоро за институциите, които ги издават и тяхното работното време За това ти предложих други, много по-важни каузи, в които да вложиш енергията си.

# 12
  • Мнения: 14
Добре, sislie, приеми моите извинения - доказа ми, че не съм права и че това, което ме тормози, е маловажно.  Grinning Защо всеки път почваме да се дърлим за глупости? Както и да е.
По същество - повдигнатите от теб въпроси със сигурност са по-важни, няма спор. Не зная какви са критериите една подписка да се води представителна, мога да опитам да проверя, а форумът е прекрасно място една такава подписка да се случи - въпрос на организация, едва ли има потребител тук, който да не я подпише. Има и НПО, които могат да помогнат - напр. БАОО, предполагам, че много от вас имат контакт и / или членуват там, аз съм твърде нова и все още се ориентирам, но съм убедена, че и БАОО би застанала за тези каузи.
Със или без подписка, винаги е по-добре, когато проблемите се адресират до повече институции (рядко отговорността е само в една службица), затова смятам за разумно проблемите, които визираш, да бъдат отнесени не само до един народен представител, но и до съотв. комисия в НС (по правни въпроси, социална политика, въпроси на детето), Председателя на НС, съотв. министър, Омбудсманът на РБ (нали защитава правата на хората) и т.н. по редичка - едно писмо с копие до всички. Повярвай ми, не си проветрявам устата, искрено вярвам, че трябва да вдигаме шум, по-добре е не по единично, права си, искам да помогна с каквото мога, независимо дали ще имам лична изгода или не, съвсем не е това въпроса. Аз мога да съчиня засега само частта с оповестяването на документите, нищо, че ми се смеете, че е маловажно  Grinning Казвай какво правим

# 13
  • Мнения: 1 325
Мила Selenn, първо изпитвам удовлетворение, че съм успяла да разсее притесненията ти във връзка с документите. Повярвай ми, човек трябва да щади силите си и да ги насочва към наистина важните неща, защото иначе ще сдаде багажа!
Аз не съм специалист по подписките и обществената дейност. Тук дискутирахме въпроса за подкрепа на народния представител от Пловдив, Захари Георгиев, който е внесъл в народно събрание проект за законова промяна във връзка с майчинството при осиновяване. Тук може да се направи една подписка по интернет и да се прати на сайта на НС, но не съм много наясно как точно става.
За унифицираната съдебна практика, аз не съм юрист и рискувам да стана смешна. Тук има майки юристи, аз мога да помогна конкретно с фактологията по моя случай.
Само да оздравее дребната, че сега ума ми е предимно там. А и голяма част от майките тук си имат страшно много грижи с децата, особено когато са болнички и не е никак лесно някой от нас да се заеме и с тая задача.
А и ние не се дърляме, спорим. Спора е здравословен, все нещо се научава в неговия ход. Аз от теб, ти от мен....

# 14
  • Мнения: 14
Sislie, оздравяйвате бързо! Пожелавам ви от сърце да сте много здрави през цялата година, това е най-важно!
А иначе - за петициите си има много хубаво инфо в самия форум, естествено  Grinning http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=277400.0
Има и сайт, който предлага безплатно администриране на петиции http://www.peticiq.com/start-petition
Не зная дали този вид петиции са ок и дали този сайт е ок - всички безплатни нещица са винаги леко съмнителни, дано някой може да помогне със съвет.
Има и фейсбук и т.н. - ако пуснем петиция и всеки информира приятелите си, може би ще успеем да посъберем подписи, освен тези на съфорумцте.
Остава въпроса с това кой проблем е най-важен - може би майчинството при осиновяване? или не? Аз наистина няма как да зная и да преценя, надявам се на повече мнения от хора, които вече са се сблъскали или в момента се сблъскват с двата проблема - само вие можете да прецените. И накрая - все пак е нужно точно и ясно да се формулира петицията. Дано повече хора се включат, иначе всичко ще си остане дотук.

Общи условия

Активация на акаунт