Замъците по Лоара

• Виена, Варна
Замъците по Лоара са ми мечтана дестинация от много време. Някой би ли споделил своето пътуване по тези места?

Здравей, сега виждам темата и ще копирам разказа си от темата за Париж. Тогава нямаше отделна тема и затова си разказах преживяванията там:

На 6-ти се върнахме по живо и здраво от нашата 10 дневна френска ваканция, но чак сега ми остана малко време да ви разкажа за нея. Първо искам да кажа на всеки, които тепърва ще си организира пътуване до Франция да проверява за самолетни билети не само в Уиз, понякога другите авиокомпании имат дори и по-ниски цени. Такъв беше нашия случай – сам.билети ги резервирахме през януари и тогава БГ еър имаше най-ниските цени.
И така, датата е 27.08 сутринта, времето е ясно и слънчево. След 2.30 ч. полет кацнахме на летище Шарл де Гол, взехме си куфарите и се отправихме към фирмата за коли под наем. Първите 4 дни от нашата почивка бяха посветени на замъците на Лоара и след малко недоразумение с колата вече бяхме на път за Амбоаз – китно градче, разположено на реката и наша отправна точка за следващите дни. Разстоянието от летището до градчето е 220 км., а пътната такса е 18.30 евро. Кара се почти само по магистрали, указателни табели има навсякъде, но без GPS-а трудно щяхме да се оправим. Към 16 часа пристигнахме и се настанихме в www.villa-mary.fr. Това е 200 годишна реновирана къща, в която се отдават 4 стаи на хотелски начела. Ние бяхме си резервирали розовата стая. Всичко изглежда точно така, както е на сайта, а собственичката Мари е много приятна възрастна дама, която говори английски с ужасен френски акцент, та трудно й разбирахме  . Разтоварихме багажа и веднага излязохме да разгледаме градчето. Точно до нашата къща е и замъкът в Амбоаз, така че първо разгледахме него. Самият замък не е нищо особено, но се намира нависоко и има уникални панорамни гледки. След това хапнахме в едно малко италианско ресторантче (само то беше отворено), пийнахме си няколко гарафи с френско винце и с блеснал поглед се прибрахме да си почиваме. Всъщност ресторантите и локалчетата там работят от 18-18.30 до към 22-23 часа. На втория ден разгледахме замъка Шоненсо – уникалното на този замък е неговото разположение върху един от ръкавите на р.Лоара; град Тур – най-големият град в областта с красива катедрала и стар център, имаше и бит пазар, на който много се забавлявахме и къщата, където е живял Леонардо Да Винчи последните 3 години от живота си – Клос Люсе в Амбоаз – към къщата има голям парк, където са пресъздадени изобретенията на Леонардо и е много интересно, особено за децата. Третият ден посетихме замъка в Блоа – интересното на замъка е това, че е строен през различни епохи и във външната архитектура има 4 различни стила, Къщата на магиите – тук беше много забавно, цели 4 етажа, посветени на магиите и фокусите и 30 мин. представление на Алиса в страната на чудесата с фокуси, балет и т.н. и замъка Шаверни – това е най-новият и най-запазен замък, но и най-красивият, ако си купиш пълен билет има разходка из горите на имението с голф количка и обиколка на водните канали с електрическа лодка, като през цялото време с вас е екскурзовод, които разказва историята и разни любопитни неща на английски език. Третият ден посветихме на замъка Шамброд – това е най-големият замък с 440 стаи, 220 камини и уникално двойно стълбище, проектирано от Леонардо Да Винчи. Вътре самият замък не е нищо впечатляващо. Това, което пропуснахме от предварителната ни програма е замъка Виландри, но нещо се бяхме поизморили и решихме да си починем, че от следващия ден ни очакваха 6 дълги дни в Париж. Ето малко снимки от замъците по р.Лоара.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2299533723428.129338.11 … 5bc24e&type=1

За да разгледаш снимките, трябва да се логнеш в фейсбука. Ако имаш въпроси, насреща съм.