Олимпиади

  • 355 092
  • 2 020
  •   1
Отговори
# 1 620
  • Мнения: 365
По биология специално, където синът ми за втори път е на национален кръг, класирането се прави на две възрастови групи 7-9 клас и 10 -12. Изучават различен материал в една група. Миналият път път питахме, дошлата за банкета, представителка на министерството защо се прави тази подигравка с децата. Тя каза, че нямало пари за повече комплекти въпроси, като малко преди това хвалиха лауреати от предишните години, че доброволно ги пишели. А на въпроса защо поне не разделят резултатите според класа на децата, отговори че щяло да има много стипендии(?), а пари нямало   Shocked

# 1 621
  • Мнения: 8 057
"а пари нямало"
За какви точно суми става дума, а дали случайно не са им по-малко от 1/3 от коледната заплата в министерството  #Cussing out
Поне за другите природни науки групите не са групирани по признак "пари нема, действайте!"
За философия май само една група има...

# 1 622
  • Мнения: 2 024
Всички природни науки след 7ми клас са според изучавания натериал (освен Астрономия), т.е. групите не са "възрастова група", а са "учебно съдържание". В 8ми клас езиковите гимназии изобщо не учат физика например, а в 9ти клас са по осмокласните учебници... И ако от тези гимнаьии осмокласник се яви на олимпиада, то той ще е със 7ми клас. Затова физика, химия и други (не съм детаилно запозната с всички) са в една група 11 и 12 клас

Въпреки неученето на даден предмет в 8 клас, 8-класникът има предимство пред 7-класника, защото:
1. Е една година по-възрастен - разбирай по-зрял интелектуално, или поне 1 година повече е подобрявал този си капацитет, ходейки на училище;
2. Е имал 1 година повече да затвърждава или разширява знанията си (по своя желание)

Самото класиране доказва влиянието на тези фактори - първата половина от списъка е запълнена с 9-класници. На опашката са децата от 7-ми клас.

Последна редакция: ср, 05 апр 2017, 15:09 от agitak

# 1 623
  • Мнения: 2 024
По биология специално, където синът ми за втори път е на национален кръг, класирането се прави на две възрастови групи 7-9 клас и 10 -12. Изучават различен материал в една група. Миналият път път питахме, дошлата за банкета, представителка на министерството защо се прави тази подигравка с децата. Тя каза, че нямало пари за повече комплекти въпроси, като малко преди това хвалиха лауреати от предишните години, че доброволно ги пишели. А на въпроса защо поне не разделят резултатите според класа на децата, отговори че щяло да има много стипендии(?), а пари нямало   Shocked

Явно правилно съм предположила, че "нямат" пари, едно на ръка! А като нямат пари (да речем, че е вярно), що решават за кой клас да има и за кой да няма стипендии, на базата на несправедливо обединено класиране? Даже чоп да хвърлят кои три деца да вземат стипендия (измежду трите класа наградени, ако правят отделни класирания) пак е по-добре - ще има равен шанс за случайна печалба, а не да изместват малките, щото умствените им мускули са по-слаби от тези на по-големите ученици ...
 Mr. Green

# 1 624
  • Мнения: 6 925
Скрит текст:
На състезание Hippo по английски в нашето училище, на дъщеря ми (4 клас), са ѝ дали тема за 8 клас! Тя си казва, че това не е нейната група, но ѝ отговарят "заместник директорката не може да сбърка" и не ѝ сменят темата. Естествено, не се класира за втори кръг, но учителката ѝ в училище ѝ казва: "Но пък си се справила отлично за темата, която не ти отговаря на възрастта!". Изобщо не ми се коментира факта, че децата ги изкарват от час 4 дни преди състезанието, "за да не идват в събота". Всички ги събират в актовата зала, пишат на коляно и докато за едно ниво по уредбата звучат задачите за слушане, другите нива пишат частта "четене с разбиране" на съвсем различна от звучащия текст тема...
Пиша този спам, за да покажа, че във всички нива на образованието, нивото на безхаберие е стигнало връхна точка. Жалко за децата ни!

# 1 625
  • Мнения: 47 973
Аз знам за дете победител на национален кръг на олимпиада по френски, което така и не си получи стипендията. Нямало пари. И толкоз.
Спечелена на документи само
Моите деца не отиват за стипендия, но очаквам поне минимум откъм организация, провеждане, класиране
А не груба грозна подигравка
Все едно молят за някакво снизхождение или услуга

# 1 626
  • Мнения: 24 467
 Rolling Eyes
Това, което прочетох на последната страница, ме изненада много неприятно, макар че се учудвам, че у нас нещо въобще може да ме изненада, особено що се касае до държавно образование.
Като нямат пари /по-скоро качествени хора нямат, а не толкова средства/, да спрат да организират мероприятия. При този начин на изпълнение просто няма смисъл.
По история на областния кръг моят син разбрал, че за 11 клас няма класиране за национален кръг, но ако имаше го делели две точки. Не съм проверявала кое как е, каквото- такова. Но сега влязох в сайта на МОН и видях, че за миналата година има класиране само за 12-ти клас /и за седми имаше май, но този ни е далечен и за малкото ми дете/. Странно ми е защо останалите класове след областен кръг нямат национален.
Малкият тази година не напразно отказа всякакви състезания.

# 1 627
  • Мнения: 8 057
Въпреки неученето на даден предмет в 8 клас, 8-класникът има предимство пред 7-класника, защото:
1. Е една година по-възрастен - разбирай по-зрял интелектуално, или поне 1 година повече е подобрявал този си капацитет, ходейки на училище;
2. Е имал 1 година повече да затвърждава или разширява знанията си (по своя желание)
За това изобщо не си права - ако имаш 4-6 часа език дневно и домашни книги и думи на нов език, за какво време за упражнения говориш!?! А за възрастта - ами сина ми като беше 8 клас, набор с 7токласниците и не изучава дисциплината изобщо... в кое класиране според теб? За група според учебно съдържание съм категорично ЗА, но този абсурд с биологията  #Crazy седмокласници заедно с 9токласници НПМГ е пълен абсурд! (8ми клас в ПМГ учат съответния предмет и са си истински 8клас, не кято езиковите гимназии)

# 1 628
  • София
  • Мнения: 114
Някой може ли да помогне с теми от националните кръгове на олимпиадите по история и география?

# 1 629
  • Мнения: 24 467
Някой може ли да помогне с теми от националните кръгове на олимпиадите по история и география?
В сайта на МОН има такова подменю:
http://minedu.government.bg/?go=page&pageId=16&subpageId=94
"Олимпиади и състезания - Изпитни материали и решения".
Ако си харесате нещо от там - вижте го.

# 1 630
  • Мнения: 2 024
Въпреки неученето на даден предмет в 8 клас, 8-класникът има предимство пред 7-класника, защото:
1. Е една година по-възрастен - разбирай по-зрял интелектуално, или поне 1 година повече е подобрявал този си капацитет, ходейки на училище;
2. Е имал 1 година повече да затвърждава или разширява знанията си (по своя желание)
За това изобщо не си права - ако имаш 4-6 часа език дневно и домашни книги и думи на нов език, за какво време за упражнения говориш!?! А за възрастта - ами сина ми като беше 8 клас, набор с 7токласниците и не изучава дисциплината изобщо... в кое класиране според теб? За група според учебно съдържание съм категорично ЗА, но този абсурд с биологията  #Crazy седмокласници заедно с 9токласници НПМГ е пълен абсурд! (8ми клас в ПМГ учат съответния предмет и са си истински 8клас, не кято езиковите гимназии)

Хайде да погледем на нещата от по-високо:

1. Не всички 8-класници, участници в олимпиадите учат в езикови гимназии (визирам седмичната им натовареност, която цитираш).

2. Осмокласникът, ако иска да затвърждава знания, може сам да учи през ваканцията между 7 и 8 клас - седмокласникът няма тоя шанс - той се явява на състезанието каквото е "учил-недоучи от вчера".

3. От друга страна, ако ще мерим натовареност на класовете - в днешни времена подготовката за кандидатстването след 7-ми клас не може да се мери с нищо! Тук става дума за конкурентност! Не просто да изкарваш висок успех през учебната година, а да покажеш че знаеш повече от другите - това изисква усилия от друго измерение, ... щото само шестиците в бележника не стигат, а се явяваш и на НВО... ей, за това мотивирания 7-мокласник цяла година в събота и неделя ходи на допълнителни курсове по БЕЛ и МАТ. (особено, ако учителите в клас не струват), че даже и на курс по природна наука, за да се представи подобаващо на олимпиада, което да е в плюс към бала му.

Ако някой учи не с набора си е изключение, по всяка вероятност по решение на родителите му, или по медицински причини, но не и на закона принципно.

 Peace

# 1 631
  • Мнения: 21 455

Хайде да погледем на нещата от по-високо...
А хайде сега да ги погледнем и отстрани.
1.Седмокласникът, който сега се е класирал, ще има възможност още две години да се състезава в същата група, ако се класира на национален кръг.
2. Можеше изобщо да няма национален кръг за седми клас.
3. Мога да цитирам олимпиади по други дисциплини, в които седмокласници се състезават в горна група, че и даже печелят.

# 1 632
  • Мнения: 8 057
Седмокласниците са най-частния случай от коментираните за олимпиади. Моя коментар беше за "изучавано учебно съдържание". Изключително рядко деца от езикови гимназии се явяват осми клас, след което в 9ти застъпват всички общообразователни дисциплини и им се подновява интетеса към тях, но те в 9ти учат по осмокласния учебник и нямат никакъв шанс да се пробват с набора си... и така върви до най-високата група 10-12 клас, като езиковите гимназии в 12 клас изучават учебник за 11ти, а ПМГ правят преговор. Редно е да има правило и то да е ясно защо е такова.
За 7класниците, ползващи олимпиадата вместо изпит (нали ги отмениха), следва да се дават точки за класиране на седмокласници, а не общото... Но (пак ще се повъоря) този абсурд с биологията е тотален! Не може 9ти клас със седми, сравняват круши с лимони и лимоните все излизат по-кисели!  ooooh!

# 1 633
  • Мнения: 365
Е, едно разделено класиране би спестило чувството на разочарование на децата, които все пак са the best of the best в съоетветните си дисциплини. Логичното е те да бъдат стимулирани в развитиети си.
Въпреки всичко синът ми се върна истински щастлив от националния кръг в Хасково. Каза, че е срещнал много деца от "неговата порода" и са си прекарали чудесно.

# 1 634
  • Мнения: 21 455
Изключително рядко деца от езикови гимназии се явяват осми клас, след което в 9ти застъпват всички общообразователни дисциплини и им се подновява интетеса към тях, но те в 9ти учат по осмокласния учебник и нямат никакъв шанс да се пробват с набора си... и така върви до най-високата група 10-12 клас, като езиковите гимназии в 12 клас изучават учебник за 11ти, а ПМГ правят преговор.
Преговор на какво? ПМГ и МГ с интензивно изучаване на език също вървят с година назад.Осми клас е езикова година и за тях.  Да речем, че има някои изключения като НПМГ и може би някои профилирани гимназии, които в осми клас поддържат темпото с помощта на СИП, но те са по-скоро частни случаи.
Е, едно разделено класиране би спестило чувството на разочарование на децата, които все пак са the best of the best в съоетветните си дисциплини.
Така е, просто националният кръг на олимпиадата по биология не е някакво изключение. Има и други състезания, които комбинират различни класове в една група.

Общи условия

Активация на акаунт