Къде още да се оплача?

  • 29 007
  • 195
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 647
Здравейте,

Искам да Ви  попитам  къде освен в НАП мога да се оплача за не издаване на касов бон/ бележка при он-лайн поръчки?

Около празниците си понапоръчах дрехи за детето от  български сайтове за дрехи.  Всички са с наложен платеж и всички пристигнаха  без касов  бон или  бележка. Ако случайно  искам да  върна нещо няма как да  докажа, че съм ги  купила.
Писах на Нап и ми върнаха:
Уважаема  госпожо ХХХХ,

.

НАП има  контролна  функция върху данъчно- осигурителното законодателство.

Сигнали за данъчно  осигурителни нарушения извършени от Физически  или Юридически лица може да подадете към НАП по най-удобният Ви начин от по долу изброените :

 

§    Телефон - чрез информационния център на НАП на телефон 0700 18 700. На цената на градски разговор от цялата страна или по тарифата на съответния мобилен оператор. Сигнали се приемат от понеделник до петък от 9.00 до 17.30 ч. Задължително условие при подаване на сигнал е обаждането да не е анонимно.

 

§    Пощата - информация за нередности  и сигнали за данъчно  осигурителни нарушения от Физически  и  Юридически лица в Национална агенция за приходите може да изпращате на адрес: 1000 София, бул."Дондуков" 52  или на адреса на компетентната ТД на НАП

 

§    През деловодството на ТД на НАП  или ЦУ на НАП  подадена в писмен вид с входящ номер

 

§    Чрез  електронна  поща ,но  писмото  Ви  задължително  следва  да е  подписано  с личният Ви универсален  електронен подпис и  подадено  на  електронен  адрес  nap@nra.bg .

 

Следва да Ви уведомим , че не  подадете ли  сигнала си  по някой  от изброените  по горе начини същият технически  не може  да бъде заведен и не би могло да бъдат предприети контролни  действия  по него.

 

Най-учтиво Ви молим при подаване на сигнал за констатирано от Вас нарушаване на данъчно-осигурителното законодателство, да предоставите по възможност, по детайлна информация,станала Ви известна при констатиране на самото нарушение, по отношение на : наименования на физическите или юридически лица извършители на нарушенията, адрес на извършване на нарушението или адрес на нарушителя, а също така ако Вие е известна информация за идентификатор на задълженото лице – ЕИК по БУЛСТАТ или ЕГН.

 

Във връзка с осъществяване на по ефективен и по качествен контрол от НАП, молим Ви, да предоставите възможно най-пълно описание на обстоятелствата, фактите и действията станали Ви, известни при констатиране на данъчно-осигурителното нарушение.
         Уведомяваме Ви, че съгласно разпоредбите на чл. 111, ал. 4 от Административнопроцесуалния кодекс, сигналите не могат да са анонимни. НАП гарантира запазване на пълна анонимност на гражданите.

След извършване на законоустановените действия от страна на НАП във връзка с предоставената от Вас информация, ще бъдете уведомени по надлежния ред за резултата от тях

Благодарим Ви за съдействието и за изразената гражданска позиция!

До тук добре, но една от фирмите няма на страницата си  нито ЕИК, нито ЕГН нито Булстат.

И да  попитам Вие бихте ли  звъннали на  НАП, ако Ви се случи нещо такова?

 

Последна редакция: вт, 13 дек 2011, 14:37 от ANGYA

# 1
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
А,вие свързахте ли се с тези фирми да си поискате касовата бележка?

# 2
  • Мнения: 3 647
Касовата бележка трябва да е в пакета със стоките.
Поръчвам доста неща он-лайн и почти винаги  има  касови бележки. Книги, техника, играчки.
Винаги плащам с наложен платеж, но  само  няколко фирми, около 5 до сега  не са ми пратили касов бон.  Става  въпрос  за  пазаруване от Български сайтове.

# 3
  • Мнения: 4 916
За неиздаване на касови бележки - само в НАП.
Но имайте предвид, че понякога касовите бележки се заменят от е-фактури.

ПП - бих сигнализирала НАп без никакви задръжки.

В КЗП съм редовен клиент, нямам нищо против да бъда такъв и в НАП.

# 4
  • Мнения: 3 647
Не мисля, че имам и е-фактура, понеже единственият "документ" е бележката  от  куриера за наложения платеж.

# 5
  • Мнения: 4 916
Давай ги на НАП с чиста съвест.
Най-малкото често гаранцията тече в зависимост от датата на касовата бележка (обаче гаранционното обслужване е към КЗП).

# 6
  • София
  • Мнения: 278
А,вие свързахте ли се с тези фирми да си поискате касовата бележка?

Уместен въпрос  Peace

Доколкото разбирам,  притеснението ви е дали ще можете да върнете стоката ако пожелаете. Обадихте ли се във фирмата да попитате как се процедира в подобни случаи?

И изобщо защо трябва да се топим, без да се опитаме да решим проблема директно с магазина?

Администрирам онлайн магазин, гаранцията си върви и без касова бележка. Нали лично съм се подписала, поставила печат и написала датата на гаранционната карта?

Възможно е случая да е друг, ама защо все с рогата напред? Малко щото изисквания имат към търговците и многото пари, дето ги печелим. Сигурна съм, че ако се обадите във фирмата и поискате бележка, ще си я получите.

# 7
  • Мнения: 3 647
Стоките са  без гаранция - книги, дрехи, календари и снимки, но въпреки това трябва да издадат касов бон.
Явно е-търговията е новия начин за  укриване на доходи.

И аз съм редовен ползвател на КЗП, но при липсата на  касов бон, даже там не  мога да се оплача, ако възникне проблем.

По- късно  ще звънна в НАП  Twisted Evil Twisted Evil

# 8
  • Мнения: 4 916
Стана ми интересно.
Питала ли си в КЗП как се доказва гаранция при интернет покупка, когато не ти е издадена е-фактура или касов бон?
Що се отнася до стоките и гаранцията - не ми се търси, но по мои спомени всички промишлени стоки имат гаранция 2 години - тук попадат дрехи, обувки и т.н.

# 9
  • Мнения: 599
Като пазаруваш в определен сайт, там няма ли история на поръчките, с която винаги може да докажеш, че нещо купено от тях, е издало багажа?
Или просто си мислиш, че някой е забогатял на твой гръб и не мож го преглътна?

# 10
  • София
  • Мнения: 28 474
Мисля, че в НАП е достатъчно. И магазините са длъжни да ти изпратят касова бележка, тя е за твоя защита в случай на проблем. Успех  Simple Smile

# 11
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Като пазаруваш в определен сайт, там няма ли история на поръчките, с която винаги може да докажеш, че нещо купено от тях, е издало багажа?
Или просто си мислиш, че някой е забогатял на твой гръб и не мож го преглътна?
И според мен , нещо е станало на лична основа./ между авторката и сайта/
Имате, плащане с наложен платеж, то ви важи като гаранция. Няма ,нужда да им правите проблеми, вместо да се разберете преди това с тях по телефона.  Peace

# 12
  • София
  • Мнения: 2 481
Явно още е нормална практика да не се издават касови бележки...и явно на малко хора това прави впечатление. Няма значение дали ще има или няма гаранция, неиздаването на касови бележки говори за укриване на данъци... което е нещо лошо, независимо от мнението на българските търговци.

# 13
  • Мнения: 3 647
Syn , нищо лично нямам и към 5те фирми, които не са ми пратили касов  бон.
Имах проблем със фирма, която ми беше пратила касов бон, но не работещи играчки. Милата дама  на рекламации ми държа груб тон, който прерасна във викове и затваряне на  телефона. КЗП си свършиха чудесно  работата и играчките бяха подменени.

Дали мога или не да преглътна нещо не е въпросът в темата!

argun  , не мисля, че за обувките има гаранция 2 години. Масово се продават с гаранция от  1 месец, а тези от  разпродажбите даже нямат гаранция.

sisilia , бихте ли била така добра да ми обясните, кого точно ще натопя?  Некоректният търговец ли ще стане моя жертва?

# 14
  • Мнения: 4 916
...

argun  , не мисля, че за обувките има гаранция 2 години. Масово се продават с гаранция от  1 месец, а тези от  разпродажбите даже нямат гаранция.
...

Подчертаното със сигурност е нарушение на закона. Но дори да не бъде издадена гаранционна карта на такива обувки, касовата бележка я замества - вероятно след като въпросът бъде отнесен до КЗП.
За гаранцията на промшлените стоки съм сигурна, само дето днес няма да имам време да изровя текста от закона.

Общи условия

Активация на акаунт