Сериозен проблем със седмокласник!

  • 4 243
  • 51
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Здравейте, много съм притеснена. Объркана съм и не знам кой е най-добрият начин за отреагиране в следната ситуация.
Синът ми е в 7 клас. Възникна ни много сериозен проблем с учителката по Български език точно. Синът ми още от началото на годината ми разказва как в общи линии протичат часовете при тази госпожа. Как непрекъснато крещяла в час и ги обиждала, как ги гонила от час за какво ли не. Въпросите по литература им ги дава за домашна работа....да отговарят писмено без да са ги обсаждали в часа. Да си призная не обръщах много, много внимание на приказките му. До вчера...Когато възникнал проблем с някаква тетрадка на едно от децата и въпросната госпожа обвинила моят син...после този , който взел тетрадката си признал и я върнал. А госпожата се обърнала, крещейки към сина ми с думите : Ти да не си сакат, че да не му я върнеш?! Синът ми определено доста се е разстроил...да не говорим аз колко съм бясна от такова отношение. Поведение и думи на учител...който уж учи и възпитава децата ни. Срамота! Обадих се на класната. Поговорихме малко, но едва ли ще има някакъв резултат. Днес часът по Български език пак се е провел в крещене от госпожата ту към един ученик, ту към друг.
Класната ме посъветва да се обърна към директорката, защото проблемът с въпросната госпожа явно не е само с моя син...други родители също са се оплаквали. Но....до сега нищо не е предприето.
Кошмарна ситуация. Седмокласници. Точно по Български език. Не че е нормално такова поведение на учител, по който и да е предмет...
Моля ви за съвети. Имам разни идеи в главата, но ми е хаос като цяло. 

# 1
  • Мнения: 411
Ох ,много ти съчувствам!При нас не беше точно така ,но подобно.Особеността на нашата беше ,че в пети клас си определи " черни овце" и така си остана докато се разделят.
Госпожата го беше сложила в черния  списък ,а е много кротък по природа.Винаги нарочен с изоставащите.Детето ми е ми е умно и амбициозно ,но такъв кошмар беше...
В края на шести разговарях с класната дали да го преместя.Тя горката само повдигаше рамене и викаше " не знам ,при мен е перфектен".Посъветва ме да го оставим и седми клас в същото училище за да не се стресира преди изпитите.Откровено казано съжалих,защото същото отношение продължи и в седми.Имам си причини да  съм убедена ,че  отношението е било специално(гадно) ,но не бих искала да казвам публично причините.
Както и да е сега сме в частно училище и не мога да опиша ентусиазма с който сина ми учи и посещава училище,колко много харесва преподавателите...
Не знам, може би, най-добре е да го преместиш.

# 2
  • Мнения: 2 140
Няма смисъл да го мести - 7 клас е !
Задължително разговор първо с въпросната госпожа,
а след това и с директора.
БЕЛ е основен предмет , но поведението на госпожата  smile3511,
има нужда явно от специализирана помощ.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
и аз мисля, че е по-добре да го преместиш. С учителката няма да се разберете, ще го тормози до последно, ще му вгорчи живота с кофти оценки и ще му провали кандидатстването. В ново училище, колкото и да е трудно като адаптация, дететоо има по-голям шанс да завърши успешно.

# 4
  • Мнения: 411
Ако щете ми вярвайте за първи срок нашата беше решила да му остави 3.Беше писала четири 3 и три 4.Със зор му остави 4.
На изпитите след седми се яви само за да й докаже ,че не е за толкова(просто беше приет в училище за което не бяха важни  оценките от изпитите) и имаше 5,00
Е , нямаше как и му остави пет за годината ,но беше кошмар,колко рев,сополи,частни уроци,отвращение от предмета и т.н

# 5
  • Мнения: 2 140
В кой клас е детето ?
Пишеш, че се е явил на изпити след 7 кл.Нещо не разбирам.

# 6
  • Мнения: 411
Синът на авторката е седми.
Моя е вече осми .
То стана,че аз повече се оплаквам от авторката,но имам такива "незабравими " спомени от седми с тая по БЕЛ.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Идеята за преместване я обсъждаме със сина ми, но не в друго училище, а в другия клас. Учителите по всички предмети са същите с изключение на въпросната госпожа по БЕЛ. Но как ли ще му се отрази...разговарям с него доста.
Разбира се, че ще говорим и с класната за тази идея, а с директорката и за проблема като цяло. Дали има начин да се смени  "учителката". Не мога да я нарека учител при това нейно абсурдно поведение. 

# 8
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не бих разчитала на друг клас. Учителитте са един колектив, ако сегашната ви учителка е толкова злобна, ще има търкания и с новата, пък и не се знае какви ще ги наговори на колежката си за детето. Аз бих сменила училището - ново училище с нов късмет и на място, където хората ще са непредубедени към детето.

# 9
  • Мнения: 442

     Seaa, говорете с въпросната учителка. Аз имах подобен проблем ( също по БЕЛ), но в 12 клас. Тогава ни смениха учителката. За някои явно професионализмът не е приоритет... Важното е да разбере, че няма право да се държи така спрямо децата. Говори с нея, за да види, че има кой да застане зад детето. Някои си позволяват повече, защото много от родителите мълчат.
     Това с преместването е добре, но ще го стресира допълнително. Ще го занимават други мисли- адаптация към новата обстановка и новите учители и приобщаване към новия клас. Може да говорите с учителката на другата паралелка (на вашето училище) и ще усетите дали ще се държи по същия начин, дали е близка с некоректната учителка.  Peace

# 10
  • Мнения: 142
Ако наистина има подобен проблем с учител, който засяга повече деца, т.е изключва се субективизмът, и директорът не вземе адекватно и задоволяващо заинтересованите страни решение, би било уместно да се информира районният инспекторат по образованието.

# 11
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Зеаа, запозната ли си с гледната точка на учителката, на класната, на други деца от класа или си добила впечатление само по разказите на детето? На мен би ми било интересно да разбера как се е стигнало до тук, какви са причините. Ако не ти се занимава - премести го. Най-лесно е.

# 12
  • Мнения: 142
 Местенето само по себе си може да създаде проблеми, дори и в най-прекрасното училище да опадне детето. Период на нагаждане към новите съученици, стила и изискванията на другите учители т.н. Особено ако детето има желание и амбиции за кандидатстване.
Не е редно, ако учителката се държи непрофесионално да бъде оставена да преподава и/или да травмира и други деца. Но това трабва да бъде проверено и доказано.

# 13
  • Мнения: 24 467
За първа година ли е тази жена по БЕЛ при сина ти? Ако не- до сега как се е държала и той имал ли е проблеми? С други учители има ли проблеми той? А останалите деца с тази учителка?

Ако положението е наистина зле заради нея- премести детето в друго училище още сега, т.к. не можеш да го местиш 30 дни преди края на срока, мисля, че още е така. Не съм гледала от миналата година въпроса дали не е изменен. Изясни си ситуацията още днес или утре и реши. Седми клас е много важен.
Т.к. едва ли ще махнат точно госпожата, каквато и да е тя и ако ще на целия випуск да обърка годината, при положение, че нещата са както ги описваш.

# 14
  • Мнения: 205
Това което чета тук ме възмущава, ужасно е. Ако бях на мястото на Judy не бих губила и ден повече за да чакам положението да се оправи, бих отишла първо при директора, ако директора прецени бих се срещнала и с учителката, ако в училището има и психолог и с него ще се срещна, а ако от тези мерки няма скорошен ефект бих подала жалба в инспектората, като ще се постарaя да събера и подписите на други родители.
Дъщеря ми също е 7 клас и за съжаление нейната чудесна учителка по БЕЛ в училище има сериозен здравословен проблем, поради което няколко месеца няма да работи. Заместничката е 22-23 годишна девойка, която още първият час е казала, че тя "няма да се хаби с тях", "който иска да си пише план", "който не иска да учи, ако иска". Това нейно поведение ме накара за първи път за тези седем години да отида при директорката. Разбира се изтъкнах цялостното си положително впечатление от училището, но и острото си възмущение от учителката по БЕЛ, казах че ходенето на уроци и школи не може да компенсира пълната липса на обучение по БЕЛ, казах и че ако на учителката не и се работи с децата, то едва ли някой я кара насила да работи в училище и помолих за съдействие, като се надявах директорката да замени тази учителка с друга от училището, но това се оказа почти не възможно. Директорката ми благодари за сигнала и каза,ч е ще направи всичко по силите си за да се промени ситуацията. Резултатът е налице сега учителката е доста по-старателна и обяснява материала.

# 15
  • София
  • Мнения: 409
Ако наистина има подобен проблем с учител, който засяга повече деца, т.е изключва се субективизмът, и директорът не вземе адекватно и задоволяващо заинтересованите страни решение, би било уместно да се информира районният инспекторат по образованието.
Напълно подкрепям Peace

Явно от разговорите няма резултат и думите увисват във въздуха. Писмен сигнал(жалба) от родителите до Столичния инспекторат и МОМН, ще принуди директора да вземе мерки.

В 20то училище , където дъщеря ми учи до 7ми клас имахме същия проблем с учител по немски език.
Родителите опитвахме всякакви мерки и с добро и с лошо, но в крайна сметка жалба да инспектората реши въпроса. Е, не смениха въпросния дразнител, но пък коренно промени поведението си.
Което си беше приемлив резултат!

Моят съвет е, да се организирате по-бързо и да реагирате съвместно, за да се вземат своевременно адекватни мерки, за да не се провали обучението на децата по този важен (особено в 7ми клас)предмет!

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Тя и да пусне жалбата, докато се разберат кой крив кой прав, учебната година ще сдърши и детето ще напусне училището! На тях им е важно точно сега и възможно най-бързо да решат въпроса.

# 17
  • София
  • Мнения: 409
В нашия случай, получихме резултат в рамките на месец, че и без това положението беше нетърпимо.
Учудващо, но от инспектората реагираха бързо. А и директорката се стресна, тъй като тази ситуация индиректно бие и по нейния авторитет!

Така че, действайте бързо и успех!!!

# 18
  • Мнения: 411
В моя случай проблемът засягаше 3 момчета от класа.
А зам дир.на училището беше съпругът на съответната госпожа.Той пък преподаваше по БЕЛ ЗИП и писал на моя 5.Отидох при него и го питам "как така вие сте писал две петици ,а тя четири тройки и три четворки".Никакъв смислен отговор.
Раговарях с предишната му учителка по БЕЛ ЗИП и тя вика "за пет си е детето",учителя от школата потвърди същото.Даже и да бях писала жалба до инспектората-нищо нямаше да направят.Да го местя в средата на седми клас -беше съмнитиелно доколко добре ще му се отрази.Така ,че си останахме в същия клас и накрая той й доказа ,че си беше за пет.
Щом като сина на авторката може да се премести в съседен клас,съветвам бързо да действа ,защото  обратното ще им коства много нерви.

# 19
  • гр.Варна
  • Мнения: 869
Имахме подобен проблем в 4 клас с една г-жа,но проблема беше с доста деца от класа.Събрахме се родителите и подадохме жалба до директора ,в която описахме подробно целия случай и споменахме ,че ако не получим съдействие, ще сигнализираме в инспектората.Молбата беше заведена с вх.№,както си му е реда и срока на отговор беше 2 седмици.Още преди да изтече седмицата преподавателката беше сменена. Peace

# 20
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Ами помоли класната да свика родителска среща само на вашия клас, след което обсъдете заедно с нея въпроса за колективна жалба срещу въпросната госпожа. Абсолютно неадекватно е поведението й. Извикайте и директора на училището на въпросната среща. Не бива да се оставя неразрешен такъв проблем, защото при всички положения БЕЛ е основен предмет на изпит след 7ми клас.

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали класната е реагирала с кършене на ръце и думи "не знам" на въпроса на авторката какво може да се направи!

# 22
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Нали класната е реагирала с кършене на ръце и думи "не знам" на въпроса на авторката какво може да се направи!
За това казах да се свика родителска среща и всички родители да решат заедно. Едно е да пуснеш анонимна жалбичка в инспектората и съвсем друго е жалбата да е колективна, а проблема обсъден и с директора.

# 23
  • София
  • Мнения: 409
Едно е да пуснеш анонимна жалбичка в инспектората и съвсем друго е жалбата да е колективна, а проблема обсъден и с директора.

Такова нещо, като "анонимна жалбичка" НЕ съществува. Такива писмени сигнали обикновено се подписват от всички заинтересовани родители, т.е. е колективна.
На анонимни сигнали не се дава ход!

# 24
  • Мнения: 7
Здравей те ,аз също имам седмокласник и знам колко са важни за Вас оценките тази година.Но и аз смятам че има достатъчно инстанций към който бихте могли да се обърните ,  а не да се стресира детето с преместване ,като се има предвид колко са чувствителни точно сега .Нека детето снима с телефона си въпросната госпожа и го изпратете в медиите ,то  май в нашета държава само така се постряскват всички .

# 25
  • Мнения: 151
Такова нещо, като "анонимна жалбичка" НЕ съществува.

Напротив, точно анонимно обаждане до един от двамата старши инспектори, отговарящи за обучението по БЕЛ в РИО ще свърши добра работа. Разказвате цялата история, за име /нито на родителя, нито на ученика/ никой няма да ви пита, за да не бъде застрашено детето. Стига потърпевши да са повече деца и да не бъде  разпознат обадилият се родител. За по-голяма сигурност обаждането може да е от телефон, който със сигурност не е вписан някъде в училищните бумаги /или при класната, или из декларациите, които родителите подават в у-ще/. Със сигурност можете да очаквате реакция до няколко дни.

# 26
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Едно е да пуснеш анонимна жалбичка в инспектората и съвсем друго е жалбата да е колективна, а проблема обсъден и с директора.

Такова нещо, като "анонимна жалбичка" НЕ съществува. Такива писмени сигнали обикновено се подписват от всички заинтересовани родители, т.е. е колективна.
На анонимни сигнали не се дава ход!
newsm78 Ти ли не четеш, аз ли не се изразявам правилно...
Изрично съм написала, че е по-добре жалбата да е колективна, за да се задейства инспектората.
И все пак, само за твое сведение, анонимна жалба ИМА Simple Smile

# 27
  • София
  • Мнения: 409
 Струва ми се , че малко се отклоняваме от рамките на добрия тон. Не разбирам, защо изразено мнение се възприема като заяждане и провокира такова?!

Оставам с впечатление, че из форума битуват  персони които имат личностни  проблеми  в общуването, поради което в сянката на форумската анонимност на воля се упражняват в дребно или по-едро заяждане.

Разбира се, че анонимни жалби съществуват, но на тях не се дава ход, както  и не водят до никакви правни последици!

П.П. анонимен сигнал = донос! Едва ли някой би се гордял с подобна постъпка!

И тъй като предполагам, че всички, които се включихме в темата, сме водени единствено от желанието да помогнем на авторката да се справи с проблема, давайки й примери от личен опит или просто подкрепа, не виждам смисъл да продължаваме да спамим дребнаво. Peace

Последна редакция: ср, 09 ное 2011, 16:09 от Есенна соната

# 28
  • Мнения: 47
Виждам, че тук има хора, които знаят много по-добре процедурите за жалване от учител, така че няма да се изказвам по тази точка, но успоредно с другите процедури, които решите да предприемете, аз подкрепям мнението на една от съфорумничките да се сдобиете и с видео материал. Знам, че на някои им звучи детинско, но съм бил свидетел как няма по-мощно средство от едно видео в разрешаването на пробеми от такова естество. Всичко се нарежда за часове!
Иначе учителката ще подочуе нещо, ще коригира най-видната част от лошото си поведение, но това не й пречи изобщо да си го върне на сина ви особено по предмет където оценките винаги допускат и субективен елемент.
Имайте си едно видео, за да можете във всеки един момент да докажете на какво се дължи едно тенденциозно отношение от нейна страна.

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Ха, учителката да му нацвъка тройките на детето, пък те после да доказват кой крив, кой прав, ако ще да си устроят биг брадър! Като при кандидат-студентските изпити е - можеш да си видиш работата, но дори да има очевадно подценяване и несъответствие с оценката, ти казват едно сори и те пускат да пасеш.

# 30
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Есенна соната, явно си изключително изнервена, след като скачаш по този начин на чужди коментари и виждаш нещо, което е само в твоята глава. Нито съм целяла да се заяждам с теб, нито да се дърляме като кокошки. Изразих мнение-точка. Факт е, че ти си абсолютно съгласна с него, но незнайно защо се опитваш да спориш Confused
Не съм имала грам желание да спамя и всичко, което съм написала (с изключение на този пост) е било по темата.

# 31
  • Мнения: 2 140
Сеаа, освен детето ти, има ли и други деца потърпевши от
отношението на госпожата ?
Преподавала  ли е в този клас и преди ?

# 32
  • Мнения: 47
Ха, учителката да му нацвъка тройките на детето, пък те после да доказват кой крив, кой прав, ако ще да си устроят биг брадър! Като при кандидат-студентските изпити е - можеш да си видиш работата, но дори да има очевадно подценяване и несъответствие с оценката, ти казват едно сори и те пускат да пасеш.

Ами мислех да се използва като превантивна мярка, която да се покаже на учителката, че има доказателства за поведението й и тогава да не може да си позволи тенденциозно отношение в последствие, но може би си права, а и няма да е приятно да го хване, че я заснема.

# 33
  • Мнения: 151
П.П. анонимен сигнал = донос! Едва ли някой би се гордял с подобна постъпка!

Според описания от теб случай вие сте направили колективен неанонимен донос.
Проблемите /на вашия клас и на авторката на темата/ са аналогични, факторът, който трябва да ги оправи, е един и същ, само загубата на време би била различна.

Ако е вярно написаното от авторката, става дума за сериозен проблем в процеса на обучение по БЕЛ и целият клас е потърпевш. РИО е органът, който трябва да сложи в ред нещата. Разбира се това може  да направи и зам.директорът по учебната част, стига да си е на мястото. А с въпросната учителка никой не би се занимавал /като това да прави "доноси" за нея/, ако тя правеше правилнте неща.

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Много благодаря за коментарите и съветите на всички!
Днес синът ми по негова си инициатива ходил да говори с класната. Разказал и какво се е случило конкретно, а също и за цялостното поведение на госпожата по БЕЛ ..как крещи и обижда всички. Класната му казала, че нищо не може да направи, да не се притеснява, да не обръща внимание на тази госпожа, защото била на възраст , така била възпитана и не можело на тази възраст да се превъзпитава човек...такива приказки. Синът ми обаче явно не се е успокоил и ме пита как така нищо не можело да се направи, как така не можело да им сменят госпожата...както и да е...говорих пак с него и му пообясних в общи линии какво може да се направи. Решихме да говорим с директорката първо..както писаха някои от вас, а ако не се предприеме нищо, тогава ще действаме според обстоятелствата...най-вероятно РИО или преместване в другия клас. Повярвайте ми, много ми е трудно да предприемам всички тези действия точно тази последна година в това училище. До сега не сме имали проблеми с учители. Много опасения имам относно това как ще му се отразят всички тези действия или бездействия.
Проблеми с тази госпожа имат и другите деца. По повод на друг проблем с част от класа няколко майки са ходили при директорката да разговарят. Нея я е нямало...съответно били препратени към зам. директорката. Тя обаче застанала на страната на госпожата. Как е било точно...все пак не съм присъствала. Това ми го разказа синът ми. Факт е, че проблемите си стоят и госпожата също, със същото си поведение.
Тази госпожа им предаваше по БЕЛ - ЗИП миналата година. Оставяла ги е да си говорят през часа, нищо друго не са правили и им беше пуснала няколко контролни за оценки.

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Като те чета, работата при вас е ясна - спасявайте се както можете, щом онази учителка е на възраст, явно ще я изтраят до пенсия! Дали в друг клас или в друго училище, не си губете времето да искате справедливост, а направете най-доброто за детето. То вече е достатъчно разочаровано и напушено, ако остане при тази учителка ще се демотивира или ще се разгневи от безсилие, което ще му опропасти годинита, а точно тази година трябва да му е спокойно, не да воюва с учители. Бързо мислете вкъщи и действайте индивидуално, хич не чакайте смяна на учителката. Дори да решат да я сменят, докато се намери нова ще ви пратят заместник, който я ги подготвя добре, я не.

# 36
  • Мнения: 442

     И аз смятам, че няма да я сменят...
     А защо не говориш със самата учителка?  Thinking Постави въпроса- искай обяснение за поведението й.
     

# 37
  • Мнения: 24 467
Виждам, че тук има хора, които знаят много по-добре процедурите за жалване от учител, така че няма да се изказвам по тази точка, но успоредно с другите процедури, които решите да предприемете, аз подкрепям мнението на една от съфорумничките да се сдобиете и с видео материал. Знам, че на някои им звучи детинско, но съм бил свидетел как няма по-мощно средство от едно видео в разрешаването на пробеми от такова естество. Всичко се нарежда за часове!
Иначе учителката ще подочуе нещо, ще коригира най-видната част от лошото си поведение, но това не й пречи изобщо да си го върне на сина ви особено по предмет където оценките винаги допускат и субективен елемент.
Имайте си едно видео, за да можете във всеки един момент да докажете на какво се дължи едно тенденциозно отношение от нейна страна.

Аз съм гледала и слушала такива записи.
Много е интересно и това, лично за мен, е единственият начин да се сдобия с реална представа за някои... хм, неща, които се случват там, до където ние, родителите, нямаме достъп. Бих привествала идеята във всяка стая да работи камерка. Официално. Много проблеми биха се изчистили така, но някой няма ищах да я свърши работата, понеже си знае кирливите ризи и липсата на перилни препарати и гореща вода.

# 38
  • Мнения: 411
Seaa,не си хаби нервите .Послушай ме и незабавно премести детето.Ако решиш да действаш ,може да се отрази и на него.
Казвам ти като човек ,който е преживял подобно нещо и знае горе долу отношенията в учителския колектив.Да,те са колектив и колеги и също като всички останали се делят на лагери и някои си симпатизират ,други не чак толкова.Това ,че сте тръгнали да говорите с класната нищо не означава.Тя е напълно безсилна и не знаеш в какви отношения е с учителката по БЕЛ.Не знаеш в какви отношения е тя и с директора.
Преди аз да реша да действам по моя проблем с тройките на сина ми,се осведомих от вътрешен човек какво мога да направя,кой симпатизира на нашата госпожа и по-точно лагерите в учителския колектив.Разбрах дали директорката е "неин човек" и т.н.Предвид това ,че и мъжа й беше зам дир,,с директорката бяха  в много добри отношения ,както  и особеностите на характера й като заядливост и инатливост ,реших че повече ще навредя отколкото да помогна с нещо.Това беше и съвета на моя "вътрешен човек".
Не си губи времето да се бориш вятърни мелници и помогни на детето да избута спокойно годината ,съсредоточавайки се върху изпитите.
Още един съвет:не действай прибързано и под влияние на чувствата.Т.е не отивай първо да оплюваш въпросната госпожа.За преместване в друг клас си измисли ако трябва друга причина .Най-важно е в момента спокойствието на детето ти и няма как да стане ако ти си решила да воюваш .

# 39
  • София
  • Мнения: 409
Наистина, ако липсва солидарност и от останалите родители в желанието и мерките за решаване на проблема, най-добре е да се спасявате поединично. Преместването на детето в друг клас на същото училище, според мен крие риска положението да се влоши. Учителите непрекъснато си обменят информация за своите ученици, особено ако има нещо фрапиращо. Те рядко се изправят един срещу друг, независимо от наличието и ли не на вина от тяхна страна, а по-скоро се обединяват в отмъщението си към ученика, създал проблема , според  тях. Не, че няма и достойни, които не биха се поддали на такива провокации, но едно преместване е въпрос на добре премерен риск  и познаване на ситуацията отвътре.

Ако нямаш подкрепа от повече родители, така че да обедините усилия (защото аз мисля, че родителите сме голяма сила, когато се борим заедно за обща цел), тогава действай незабавно.

Аз бих преместила детето направо в друго училище. Децата често приемат промяна в ситуацията много по-леко, отколкото ние си представяме. Понякога пречка за решаването на проблем са само собствените ни опасения.

Каквото и да предприемеш, говори задълбочено с детето си и се помъчи да разбереш как се чувства то и  как то вижда изхода от ситуацията. Може самото то да ти подскаже верният изход.
И не забравяй, седмокласникът е подложен на голям натиск и напрежение, които  трудно понася. Търсете решение, максимално щадящо неговата психика и не го подлагайте излишно на допълнителен стрес.
Желая здрав разум и успех за благоприятно развитие!

Според описания от теб случай вие сте направили колективен неанонимен донос.

Не бих квалифицирала сигнал за проблем или нередност, зад който  с доблест застават реални хора с имената  и авторитета си, като донос! Wink

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно, съгласна съм с Есенна соната! И аз го написах по-рано същото - по-добре в друго училище. за съжаление някои учителски колективи гледат на нещата по следния начин - учениците днес са тук- утре ги няма, защо да се настройваме един срещу друг заради тях. Зная, че изглежда страшно точно сега да сменяте училището, но сто пъти по-добре никой да не знае детето и то сега да се докаже на ново място с чиста съвест, друго е да си влачите старите конфликти и предубеденост в другия клас. а и в новото училище може учителите да са по-благосклонни в началото с адаптацията, а ако детето покаже добрите си страни, нещата да потръгат повече от добре.

# 41
  • София
  • Мнения: 221
имаш няколко алтернативи:
 - Ново училище. Само не ми е ясно каква е гаранцията, че като отиде в друго училище и отново няма да попадне на лоша учителка. после, ако влезе в университет на лоши преподаватели , а после като започне работа не дай си боже на лоши колеги.
 -  Вкупом всички родители да изгоните госпожата.
 -  Оставане в това училище с тази госпожа. Като обясниш на сина ти , че не всичко в живота е цветя и рози и да се опитате да изгладите отнощенията с госпожата по БЕЛ, като разговаряш с нея и и обясниш, че за сина ти този предмет е много важен и поискаш съвет какво да направите за да се представи по-добре и наистина дапокажете много старание.

# 42
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 636
Според мен трябва да говориш с другите родители, които имат отношение към въпросната госпожа. Чуй тяхното мнение и задължително (дали сама или с друга от тези майки) отивайте при директора. Няма как да я няма постоянно тази директорка. Разговорът би трябвало да протече спокойно, с правилно изнесена фактология и без излишни емоции. Ще разберете задължително мнението на директора и след това ще предприемете нужните действия. Или тази недостойна така наречена учителка ще се вразуми или местите детето в друго училище. Точно 7 клас е много важен, а децата се адаптират бързо. Спокойно, това с психологическите травми от преместване ми изглежданякак преиграно. Какво ще кажете за психологическите травми, нанесени му от този хомо сапиенс с неадекватно поведение???!!!!???
Успех!

# 43
  • София
  • Мнения: 221
Цитат
Спокойно, това с психологическите травми от преместване ми изглежданякак преиграно. Какво ще кажете за психологическите травми, нанесени му от този хомо сапиенс с неадекватно поведение???!!!!???
Успех!
*Jane* то хомо сапиенс с неадекватно поведение има навсякъде.
 

# 44
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 636
Така е, съгласна съм, но тук ставаше въпрос за евентуални травми в единия и в другия случай.

# 45
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
В този ред на мисли, че става въпрос за дете, така е. Но е на 13/14 години и може сам да си каже, кое би било по-добре за него. Може и сам да предпочете да бъде преместен в друго училище, или друга паралелка. А може и да си обича класа и да предпочита жалба срещу въпросната госпожа.

# 46
  • Мнения: 24 467
А детето иска ли да се премести или гледа с ужас на такова развитие на нещата?
И двете са възможни.

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето е по-вероятно да го гони страхът, несигурността, че и стадното чувство. Нещо като "по-добре познатото зло пред непознатото добро". Затова може да има известна съпротива, защото на него не му е на ума, че догодина изобщо няма да е с тези деца. Ако родителите решат да го местят, то ще намерят подходящия начин да подготвят детето и да му представят положителните ефекти от действието.

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Синът ми категорично отхвърля идеята за местене в другия клас, да не говорим за друго училище. Защо той трябвало да се мести като госпожата не се държала нормално в часовете. Училището си му харесва, а и сам той ми казва, че в ново училище също можело да има такива госпожи и то по повече предмети. Това, което той си иска от самото начало е да им сменят госпожата. Аз съм почти 100% сигурна, че това няма да се случи доколкото познавам системата, но се чуствам длъжна да направя поне необходимото. Със сина ми се разбрахме да се свържа и с други майки...на предните пострадали деца и да се организираме да отидем заедно при директорката за разговор.
И знаете ли днес какво ми каза детето.."Логично е да я махне директорката, защото примерно аз ако започна да обиждам госпожите мен ще ме изгонят от училище, нали?". Какво повече да му кажа. 

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, какво да ти кажа, аз бих рискувала с горчивата истина за това как аршинът при възрастните е различен, какви се алтернативите и каква е вероятността за всяка от тях! Не казвам да не се бориш, но говорете с детето още веднъж по въпроса след ден-два, за да има време да осмисли реалността. Каквото и да правиш, дръж сметка за крайния срок, докойто можеш да смениш училището, ако се наложи - онези седмици преди края на първия срок. Особено ако изгубите битката и учителката остане, ще ви стъжни живота от едно чисто отмъщение.

# 50
  • Мнения: 442

      Seaa, а говори ли със самата учителка?   Peace

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 680
Не, не съм говорила с тази госпожа. Мисля, че ако тръгна да говоря с такъв човек по-скоро би се влошило отношението и поведението й към децата.
Този weekend ми е ад. Дала им е направо две теми за понеделник да пишат съчинение - разсъждение за два  часа без ИЗОБЩО да го е преподавала като теория поне или да са обсъждали темите, компонентите, планове някакви.. Примерните теми са:
1. Животът на българските хъшове в чуждата и негостоприемна страна.
2. Речта на Странджата - израз на идеалите и мечтите на българските хъшове.
Щяла да даде една от тях, по която да пишат двата часа... 

Общи условия

Активация на акаунт