Внимавайте с Цептер България!

  • 4 153
  • 7
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте,

Искам да разкажа за моя скорошен опит/сага с покупка от Цептер-България. За миналата нова година реших да направя по-голям подарък за родителите ми  - система за пречистване на вода Aqueena. Около шест месеца по-рано бях закупил за себе си друг продукт на Цептер- уред за филтриране на въздуха у дома, Therapy Air iOn, от който съм сравнително доволен. Отделно, в средата на 90-те години родители ми закупиха няколко комплекта тенджери и посуда от Цептер, които използват и до ден днешен и от които са много доволни. Реших че ще се зарадват на друг продукт от Цептер, още повече че няма да им се налага повече да мъкнат тежки бутилки минерална вода от по 7 и 11 литра от магазина, които между другото са забранени в ЕС.

Речено-сторено. Звъннах на търговски представител на Цептер, срещнахме се и подписахме договор. Понеже оставаха само два работни дни до Нова Година и от Цептер ми предложиха преференциална цена, от фирмата ме помолиха да заплатя продукта в кеш вместо по банков път. Предпочитах разплащането да се осъществи по електронен път за да не разнасям големи суми по улицата и за да не се налага да тегля от банкомат суми на няколко пъти, но в крайна сметка се съобразих с желанието на Цептер.

Родителите ми живеят във Варна. Тъй като системата за вода изисква монтирането й от специалисти на Цептер, търговският представител обеща устно, че доставката и монтажа на системата ще се осъществят в рамките на две-три седмици от датата на подписване на договора в зависимост от това кога техниците на Цептер имат път към Варна. По договор, Цептер трябва да изпълнят доставката до 28 работни дни след датата на подписване на договора.

Накратко: продукта не беше доставен в рамките на ТРИ месеца, след което на мен лично ми омръзна да чакам и да чувам нови срокове кога ще доставят системата и се отказах от поръчката си в началото на Април. За целта, по съвет на търговския представител ръчно написах и подписах документ, с който декларирах че се отказвам от поръчката си. Беше ми обяснено, че така ще се задейства вътрешнофирмена процедура за възстановяване на парите ми в рамките на не повече от месец. В последвалите вече седем месеца, от Цептер-България многократно ми обещаваха разнообразни срокове (включително и в писмен форма) когато ще възстановят заплатената от мен през месец Декември 2010г сума, но нито един от тези срокове не бе спазен. Тук, нарочно спестявам на читателя всички обяснения, които чух за това защо се бавят първо с доставката на продукта, а след това с възстановяване на парите. Само ще кажа, че обясненията бяха най-разнообразни и често пъти противоречащи едно с друго.

В крайна сметка, след като неколкратно предупредих Цептер-България че ще си потърся правата си чрез съответните държавни инстанции, в средата на Октомври подадох жалба до Комисия за Защита на Потребителите (КЗП). Миналият Петък (04-Ноември) получих известие от КЗП за това че не е в правомощията на КЗП да разрешават случаи като този и че трябва да се обърна към съдилище. След разговор с юристи се оказа, че това е наистина така. Странно, но според българските закони ако от Цептер-България бяха доставили продукт, който по една или друга причина не отговаря на изискванията за качество, от КЗП щяха да ме защитят. Но при договор за покупка-продажба където продукта е заплатен, но недоставен, не е в правомощията на КЗП да се намеси.

В момента съм в процес на задействане на съдебна процедура срещу Цептер-България. Ще ви държа в течение за развитието на случая. Не знам колко типичен за фирмата е моята поръчка, но с цел да предпазя други потенциални жертви от подобни събития реших да споделя историята. Трябва да споделя и че за мен е напълно непонятно как международна компания, която твърди че продава продукти от изключително качество (и със сериозна надценка), е готова да съсипе реномето си за две хиляди лева. Но в крайна сметка ако една компания е готова да си жертва името за две хиляди лева, то тя заслужава точно това да й се случи.

Накрая искам да дам и няколко съвета когато имате вземане даване с тази или други фирми:

•   избирайте метод на заплащане, от който остава запис. Хубавото на плащането по банков път, с кредитна/дебитна карта и т.н. е че е документирано и лесно може да се проследи. От разплащане в кеш няма следа.

•   хубаво е комуникацията с компаниите да бъде в писмен вид – по този начин си гарантирате, че ако възникне спор имате черно на бяло цялата история и хронология на събитията. Имейл писмо може да се  използва за доказателство пред съда, разговор лице в лице или по телефона, значително по-трудно.

•   ако трябва да говорите по телефон, винаги е по-добре вие да звъннете отколкото те да ви звъннат. М-Тел, а предполагам и останалите оператори, предоставят история само за изходящите обаждания понеже само те се таксуват. Също така, ако звъннете и никой не ви вдигне, запис няма. В моя случай, в рамките на изминаващата година проведох вероятно над 50 разговора с търговския представител на Цептер-България, но по разписките на М-Тел има доказателство само за няколко проведени разговора. Случайно или не, в болшинството от случаите когато аз звънях, търговския представител се оказваше зает и връщаше обаждането по-късно.

# 1
  • София
  • Мнения: 1 742
Защо не се обадиш в Господари на ефира.Може нещо да постигнеш.

# 2
  • София
  • Мнения: 15 913
Би трябвало да има следа от кешовото плащане - не са ли ти дали квитанция към приходния касов ордер?

# 3
  • Варна.....
  • Мнения: 1 754
Всъщност, те не оспорват, че ти дължат пари, нали така?
Обълни се към адвокат, иска обезпечение и запорирай сметките. Те ще те търсят тогава.
Иначе аз също съм клиент на Цептер и не съм имала подобни проблеми до момента. Дано и да продължи така де!

# 4
  • Мнения: 1
Всъщност, те не оспорват, че ти дължат пари, нали така?
Да, Цептер сами признават че ми дължат парите, просто никога не ми ги възстановиха. Дори разполагам с имейл от тях от 5-Юни-2011, в който обещават да ми възстановят заплатената сума до 12-Юли-2011 плюс 10% отгоре обезщетение за закъснението. Вече сме Ноември месец... Отделно има безброй други срокове обещани в лични срещи или в разговори по телефона.

Защо не се обадиш в Господари на ефира.
Вече се свързах с тях. Благодаря за съвета!

# 5
  • Мнения: 1
Развръзката!

Миналият Четвъртък, Генералният Мениджър на Цептер-България ме потърси на мобилния, видяхме се в Петък където пълната история се изясни. Оказа се че търговския представител с когото комуникирах през цялото време е бил некоректен не само с мен, но и към работодателя си! След като сме подписали договор и платих за системата в кеш през Дек-2010г, парите никога не са стигнали до Цептер!

Също се оказа че въпросният търговски представител, Кирил Европиев, е бил уволнен от Цептер преди повече от месец за измами извършени спрямо други клиенти на фирмата и уронване престижа на Цептер! Покрай моят и останалите няколко случая, компанията в момента подготвя завеждането на дело срещу Кирил Европиев. В тази връзка, ако във форума има клиенти на Цептер с Кирил Европиев за търговски представител и сте били жертва на нередностти е добра идея да се свържете с компанията.

В крайна сметка, с генералния мениджър на Цептер-България, много точна и разтропана жена, се разбрахме за нула време и след още един разговор по телефона вчера и кратка среща днес, пълната сума ми бе възстановена. Нищо общо с 10-те месеца извинения, обяснения, увъртания, които слушах от Кирил!

# 6
  • Мнения: 2 786
Това определено е полезна тема, която трябва да пуснеш в много форуми така, че да достигне до повече хора! Честито за успешната развръзка.

# 7
  • Мнения: 309
Здравейте, разгледах подробно в сайта на Цептер система за обратна осмоза, за която стана въпрос. Доколкото разбрах при Цептер тя струва 2000лв и е без минерализатор. Купих си такава система, с минерализатор от български магазин за 400лв. Вярно, не е затворена в хубаво шкафче като тази на Цептер, но и без това се монтира под мивката в кухнята. Пък и когато не е затворена лесно се сменят филтрите. В комплекта има специялен ключ за това. Още веднъж се убедих, че фирмите от рода на Цептер продават стоките неколкократно по-скъпо от редовните магазини. Само имат добре изградена мрежа за обработка на клиенти.

Общи условия

Активация на акаунт