Всъщане на стока

  • 6 973
  • 34
  •   1
Отговори
  • Мнения: 32
Чувала съм, че в други страни е възможно връщане на стоката в срок от седем дни, естествено, ако тя не е използвана,и има всички етикети и да ти върнат парите. Не става въпрос да има дефект или нещо такова....Просто си взех дреха от Бершка,но като се върнах вкъщи не се харесах....Силно ме съмнява да е възможно такова нещо, но все пак да попитам.

# 1
  • София
  • Мнения: 44 092
може, ако си пазиш бележката. или поне би трябвало да може. та взимаш дрешката и бележката...и отиваш.

# 2
  • Мнения: 32
Имам бележка да....но реално такъв закон има ли? Някой да си е връщал парите по този начин?

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 5 120
Ако пазиш касовата бележка няма да имаш проблем.Но най- вероятно ще ти я заменят с друго нещо,а няма да ти върнат парите.

# 4
  • София
  • Мнения: 44 092
ми принципно закон някакъв има.... обаче и смотани търговци колкото искаш....но поне за замяна не трябва да имаш грижа. В някои магазини и пари биха ти върнали без разправии... но това е по-рядко...

# 5
  • Мнения: 32
За замяна знам, че няма да има абсолютно никакъв проблем., тъй като съм г оправила не веднъж...но сега просто няма с какво да я заменя тая дреха.

# 6
  • София
  • Мнения: 44 092
ами пробвай, така просто може да си гадаем, каква точно е тяхната политика, за стока купена от нета със сигурност може да се върне в 7 дневен срок, срещу пари, от магазин - зависи от магазина...

# 7
  • София
  • Мнения: 1 508
От същата фирма, но в Испания съм заменяла стока и то закупена от два различни града. Не ми направиха въобще проблем, така че ще ти я сменят и в България. Peace Разбира се срещу касовата бележка. Не вярвам обаче да ти върнат парите.

# 8
  • София
  • Мнения: 714
Няма причина да не ти върнат парите. Съгласно закона може да върнеш всичко. Но не съм сигурна за срока един месец или една седмица, но си мисля, че е по-добре да не преминаваш в другия месец, от счетоводна гл.т.
Миналата седмица върнах постелката за гимнастика на детето в Кауфланд, защото се оказа, че не ни трябва, но бях запазила касовата бележка. Върнаха ми парите, не ме караха да купувам нищо.
Длъжни са да ти върнат парите освен, ако ти не желаеш нещо друго.
Ако ти откажат ги заплаши с Комисията за защита на потребителите. Минималния акт е 1000лв.


На скоро рекламирах очилата които си купих от една оптика и въпреки, че са в гаранция, ми предложиха да си купя други на 50%. Просто откачих, питам ги, като им дефектира ТВ предлагат ли им нов на 50 % или им го заменят? Заплаших ги с КЗЗП и ми ги замениха без проблем. Просто се пробват, защото много хора не си търсят правата.

Последна редакция: вт, 25 окт 2011, 21:34 от geryger

# 9
  • Мнения: 505
Аз съм връщала стока в Лидл - без проблеми. В Маркс унд Спенсър съм връщала дрехи - приеха ги, но помолиха все пак, ако е удобно да си изберем нещо друго. Знаехме, че сме в правото си да си получим парите, но заради учтивостта на продавачите се съгласихме и на замяна. В такива магазини ми е по-лесно да пазарувам.

# 10
  • Варна
  • Мнения: 103
Подобен случай , но с дефектна стока, а не за замяна -В скапания магазин Паоло Ботичели веднъж връщах сандали, скъсани след второто носене. Казаха да си избера нещо друго, аз казах че не са за мен обувките и искам парите обратно. Отначало се опъваха.Извадих телефона да звъня веднага на КЗП, Онези се оплашиха и на момента върнаха парите. hahaha

# 11
  • Мнения: 1
Много такива теми чета и все се чудя, къде е тоно този закон, че можеш да върнеш стока и да ти върнат парите (ако тя не е дефектна). Ако е закупена онлайн съм съгласна, но доколкот виждам на
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=34&document_id=130#4

"-Възможно ли е да се замени качествено палто, което е купено преди седмица, защото потребителя е открил, че то не отива на ботушите му?

-Потребителят, по българското законодателство, няма право да замени закупена, качествена стока."


Та къде прочетохте, че имаме право да си искаме парите?

# 12
  • София
  • Мнения: 44 092
за он лайн със сигурност има, иначе не съм много сигурна, но факт е, че има магазини, които без проблем, въпроси или каквото и да е, приемат връщане.... евала им. Така и трябва да е.... в много страни е така, че имаш право и да я пробваш дори и ако нещо не ти хареса как работи да я върнеш.... и да няма закон...смонтани са ни търговците тук повечето.

Darkina - ти все пак какво направи?

# 13
  • Мнения: 3 157
Няма такъв закон,според който да са длъжни да върнат пари.(при тези условия)Ако желаят да го направят,то ще е по желание на фирмата и жест към клиента,но никой никого не може да задължи при това положение да връща/заменя стока...
За дефектна стока/стока,неотговаряща на упътването примерно положението е друго.
Типично селско изказване:Ако ти откажат ги заплаши с Комисията за защита на потребителите. Laughing Laughing Laughing

# 14
  • Мнения: 505
Чак пък "типично селско". Престаравате се. Защитавате остарели правила в бизнеса. Възможността да върнеш стока, която си закупил е възприета в най-развитите в икономическо отношение държави. Възприета е тъкмо защото насърчава хората да пазаруват спокойно, без притеснения. А това покачва оборота. Увеличава потреблението, оттам се насърчава производството и търговията. Всички печелят. 

Общи условия

Активация на акаунт