Учебниците за многократна употреба от 2 до 4 клас - абсурд

  • 4 601
  • 31
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11
Касае учебниците .Голяма част се издават във формата на учебна тетрадка или допълнително помагало, в които част от задачите и упражненията се изискват запълване на празни места или свързване на отделни части, а същевременно, ако се изпълни това изискване, учебниците стават негодни за употреба следващите две учебни години. / ползват три учебни години съгласно чл.5б, т.3 от Постановление №104 от 10 май 2003 г. за приемане на Наредба за учебниците и учебните помагала, с последна актуализация, публикувана в бр.14 на ДВ от 2008 г. /  Предполагам,че и др. родители са се сблъскали с проблема. На децата се раздават учебници в окаяно състояние. В началните класове трябва да е забавно, а не надраскано и разпокъсано.

# 1
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Детето ми е трети клас-в нито един от учебниците му не се попълва нищо.Попълва се в учебните тетрадки и сборниците.

# 2
  • Мнения: 11
Става дума за учебници на издателство Просвета.

# 3
  • София
  • Мнения: 2 431
Миналата година на синът ми учебника по математика беше с решени задачи. Той ползва учебниците третата - последна година от "експлоатацията им".

# 4
  • Мнения: 11
И какво направихте. Аз си спомням, че когато бях ученичка проверяваха какви учебници връщам. Не са ли в добър вид мама и татко плащат. Отделно -  Защо учебниците се издават във формата на учебна тетрадка или допълнително помагало, в които част от задачите и упражненията се изискват запълване на празни места или свързване на отделни части, а същевременно, ако се изпълни това изискване, учебниците стават негодни за употреба следващите две учебни години?

# 5
  • София
  • Мнения: 1 127
И-  Защо учебниците се издават във формата на учебна тетрадка или допълнително помагало, в които част от задачите и упражненията се изискват запълване на празни места или свързване на отделни части, а същевременно, ако се изпълни това изискване, учебниците стават негодни за употреба следващите две учебни години?


Поредното недомислие в нашата държава .
И в нашите учебници има за попълване и съответно попълнено от предишното детенце.Нашата учителка кара децата да попълват с молив и преди да върнем учебниците изтриваме.Това обаче не е много удачно , защото първо трием по два дена , второ хартията е такава че въпреки че е писано с молив и изтрито с гума пак се провижда.

# 6
  • Мнения: 11
Беше ми любопитно... Дали проблема е повсеместен. Повечето родители се втурват и копеват нови учебници. За да учи спокойно и качествено детето им. ААА единия е 20 лева Нито малко - нито много. Дразни ме факта,че навсякъде се тръби за бесплатно обучение..... Кое му е безплатно. Само учителите дето кретат на някакви мижави заплати. Говорят  по медиите за олекотяване на раниците. Раздаване на два комплекта учебници - за вкъщи и училище. Електрони учебници....ПОПУЛИЗЪМ Един комплект свестен не успяха да дадат...

# 7
  • у дома
  • Мнения: 7 140
По Просевта е,но не попълват нищо в учебника-всичко се пише и решава по математика в тетрадката за работа в клас.

# 8
  • Мнения: 11
Преписването и изпълнението на този тип задачи и упражнения в рабоните тетрадки изисква допълнително време, което явно не е замисълът на авторите на учебниците. И колкото са по-малки децата, толкова повече време ще им отнема. Не е ,ли по - добре да решат повече задачи. По- разнообразни и да им е цветно и забавно. Вместо да преписват целия час.
Мисълта ми е толкова ,ли е трудно този тип учебници или да не се одобряват по този начин. Или да са за еднократна употреба

# 9
  • Мнения: 8 999
В учебниците на моите деца е нямало нищо за попълване или оцветяване. Дъщеря ми е първи ползвател, а синът ми - втори. Синът ми успява да предаде в края на учебната година доста запазени учебници, така че не виждам проблем още едно дете да учи по тях.
И двамата до четвърти клас ползваха учебници на Булвест.
Когато аз бях ученичка, учебниците също се ползваха трикратно. И да, имаше задачи, които трябваше да се препишат в тетрадките и тогава да се решат, но никога, никога не е било разрешено да драскаме в учебниците. Аз бях щастлива, че наследявам читанката от някой батко или кака и изобщо не съм обръщала внимание на това дали картинките са весели и шарени /то, преди 40 г. и нямаше много цветни картинки в учебниците, де/. Сега не я разбирам тая мода учебните пособия да приличат на комикси, сякаш децата ни са някакви недоразвитъци, чийто интерес може да бъде предизвикан само с ярки цветове.

# 10
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Преписването и изпълнението на този тип задачи и упражнения в рабоните тетрадки изисква допълнително време, което явно не е замисълът на авторите на учебниците. И колкото са по-малки децата, толкова повече време ще им отнема. Не е ,ли по - добре да решат повече задачи. По- разнообразни и да им е цветно и забавно. Вместо да преписват целия час.
Мисълта ми е толкова ,ли е трудно този тип учебници или да не се одобряват по този начин. Или да са за еднократна употреба


Синът ми и повечето деца от класа успяват да си решат всичко от учебника по математика,от там никога нямат за домашно(същото важи и за българския,но там понякога някои от упражненията ги правят устно) и всичко си е записано в тетрадките за работа в клас като решения,даже понякога са си решили и в учебната тетрадка и за домашно е останало само в сборника.Всичко зависи от нивото на класа и темпото на решаване,което наложи учителя. И въобще нямам претенции да му е шаренко,даже предпочитам вестникарска хартия,защото тя е по-лека-правя сравнение със сборника му,който е на такава хартия и е два пъти по-дебел от учебника ,а иначе е два пъти по-лек  Peace

# 11
  • Бургас
  • Мнения: 372
Ами неприятно е,разбира се!Особено,когато учебниците са попълнени,то реално никаква полза няма от тези упражнения в тях.Не е приятно и когато получиш опърпан,намачкан и разпадащ се учебник.И да се чудиш как да го опазиш!Простотия си е.Но не в трикратното използване е проблемът,а в това,че като се връщат учебниците хубаво трябва да се прегледат -ако учебникът е попълнен с химикал или пък с молив,но така че всичко си личи или ако е намачкан,изцапан и разпокъсан,просто мама и татко купуват нов!Толкова.Другият вариант е да се изработват от по-качествена хартия,но това пак не пречи да бъде съсипан.Когато започнат да карат родителите да ги плащат,когато ги връщат в окаяно състояние,всичко ще си бъде наред и децата ще ползват нормални учебници. Wink

# 12
  • Мнения: 11
Не е проблем в многократната употреба. Аз също съм учила по тази система. Защо едно издателство , като Булвест може да направи "учебник " , а Просвета да го изработи под формата на учебна тетрадка? Да се приемат и раздават надраскани учебници. Защо трябва да има 150 издателства за едно и също неща? Да конкуренция... Ама тези дето ги одобряват да гледат малко. Не само да се нагушват ....

# 13
  • Мнения: 3 479
Моят второкласник получи всякакви учебници на изд. Анубис - нови, стари запазени, стари попълнени. Последните бяха по български език и математика както се досещате. Как да работи по тях детето? Бях с готовност да купя нови, но първо реших да се обадя на директорката и да питам дали може да ги сменят. Смениха ги - учебникът по български е стар, но в отлично състояние, учебникът по математика е нов (класната му е дала нейният). Малко ми стана неудобно от последното, защото има и други деца с попълнени учебници в класа, обаче не съм знаела, че ще стане така, нито съм настоявала за смяната. Просто попитах има ли възможност за смяна.
Смятам, че този формат на учебника е пълна глупост. Освен това в училище трябва да упражняват по-добър контрол по отношение на вида на връщаните учебници. Като цяло приветствам идеята учебниците да се използват по този начин, защото хартията не е неизчерпаем ресурс. Това е ценен урок, който трябва да предадем на децата си. Пазенето на учебниците, за да ги предадем чисти и здрави на друго дете  също е добър урок. Моят син го научи още във втори клас, когато видя колко е неприятно да ти дадат нещо старо, смачкато и надраскано.

# 14
  • Мнения: 6 031
...
Сега не я разбирам тая мода учебните пособия да приличат на комикси, сякаш децата ни са някакви недоразвитъци, чийто интерес може да бъде предизвикан само с ярки цветове.

Ето това не го разбирам и аз. На преден план в учебника изпъкват всякакви картинки, а това, което е важно и трябва да бъде запомнено е сбито между тях.

Колкото да учебниците, нашите са чисто нови тази година. миналата година бяха стари и доста запазени с изключение на учебника по Български език - в него нямаше попълвани упражнения, но имаше доста грозно изрисувани снимки и картинки/например с мустаци, бради и т.н./.
Аз си реших проблема, като купих чисто нов учебник на детето, като предверително уведомих госпожата за състоянието на стария. Не можем да учим децата на красивото и доброто с изрисувани учебници.

Общи условия

Активация на акаунт