Отговори
  • Мнения: 5 370
...като търговска практика.

Какво е личното ви мнение за автоматичното предподновяване, включено като клауза с видими и не толкова видими букви, било то онлайн или в писмен договор? Приемате ли някой друг да решава вместо вас КАКВО и ДОКОГА ще продължите като услуга, договор?

Идеята за темата ми дойде след едно мое, хм сериозно учудване преди малко.
Моят договор за Мтел се занулява на всяко 28 число. От 28-число аз имам определен брой минути, СМС и безплатни, интернет, и минути към други оператори, които далеч не са използвани докрай. Какво беше учудването ми, когато одеве реших да проверя какво, все пак, се случва със сметката ми и установих, че имам начислени пари!!!  Shocked Разцъках детайлно, проверих си телефона, няма откъде да дойдат! Звъннах на оператор, който обясни следното:
В някой момент предния месец съм цъкнала на приложение във Водафоун Лайв, ползвала съм го, тогава съм платила, но то било....ПОДНОВЯЕМО ПРИЛОЖЕНИЕ! Изцъклих се е така и помолих момчето учтиво да го спре на момента.
Та...какво е вашето мнение за такива подновявания? Знам,че една камара антивирусни го практикуват, както и Скайп кредит май, за мобилни и кабелни оператори дори не ми се говори.

# 1
  • София
  • Мнения: 2 437
И мен ме интересува.
Точно днес се разправях с НЕТ 1. Имам договор, който е изтекъл. Преподновили са го автоматично, спрели са ми нета и ТВ, но сега след 3месеца ми се обаждат за неплатени сметки. ОК, моя е грешката, че не съм прекратила договора, но как ще ми взимат пари за два месеца назад при спряна услуга  newsm78  Добре, месец след последната платена сметка казват, че съм имала нет и ТВ (не знам, но да предположим, че е така), но следващите 2 месеца са ги спряли, защото не съм платила първата. И сега имам да плащам за 3 месеца.
Изобщо, не го ли забраниха това автоматично подновяване без предупреждение, съгласие или нещо подобно?

# 2
  • Мнения: 3 181
Некоректност го наричам аз. Редно е преди изтичане на договора, да ни уведомят. Мтел, ако искаш да се разведеш с тях трябва писмено да ги уведомиш 1 месец преди изтичане на договора.

# 3
  • Мнения: 6
Това е нормална търговска практика по целия свят (автоматичното подновяване на договори). Нашите мобилни оператори и други търговци не откриват топлата вода като го прилагат. За мен лично няма никакъв проблем - когато се сключва договора той трябва да се чете. В него е описано как се прекратява и как се подновява. Ако не ти харесва автоматичното подновяване се опитваш да се договориш то да отпадне. Ако търговеца не се съгласи, просто не сключваш договора и си тръгваш по живо, по здраво... Толкова.

# 4
  • Мнения: 5 370
Ами не е никак нормална, да ти кажа ли, защото работя точно за голяма западна компания, оперираща в няколко европейски държави, и най-редовно клиенти от една държава реват срещу автоматичното чарджване на банковите им сметки.
Не е нормална и по още една причина, защото винаги това за подновяването е скрито някъде там, с дрени буквички и шрифтчета, та колкото и да четеше, невинаги се усещаш.
За Мтел ми е ясно, но това чудо, на което съм кликнала в портала им , да ми го чарджат пак, е не, моля! Stop

# 5
  • Мнения: 57
не е приемливо и нормално и нали точно затова КРС ги глоби всичките три оператора, заради автоматично подновяване и бавене при пренос на номер от един оператор към друг. За съжаление и Глобул все още имат тази практика за стари абонати. Мисля, че само за новите клиенти Мтел и Глобул махнаха тази клауза, за тези, които са сключили договор от март нататък или от май беше newsm78 Виваком махнаха автомат. подновяване и за старите клиенти, но за сметка на това пък си избиват с дистанционните практики и зарибявки Joy Едва ли има някой на когото му е приятно да определят вместо него и без негово съгласие да се преподписват автоматично договори, но докато не се приеме промяната в закона едва ли имаме голям избор...

# 6
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Педераските номера на пазарната икономика.
 #Cussing out #2gunfire

# 7
  • Мнения: 7 325
Това е нормална търговска практика по целия свят (автоматичното подновяване на договори).
Не е точно така. Ние също имахме договори за определен период за телефони и интернет. Когато изтече този период станаха безсрочни. Ония ден се обадиха на съпругът ми и му предложиха отново да сключи договор за една година като първите 6 месеца цената е на половина. Такива самоподновяемни се договори не само че не са нормални и коректни ами май са и незаконни ( в доста държави )

# 8
  • Мнения: 2 759
...Точно днес се разправях с НЕТ 1. Имам договор, който е изтекъл. Преподновили са го автоматично, спрели са ми нета и ТВ, но сега след 3месеца ми се обаждат за неплатени сметки...
                            Щом ти се обаждат едва ли е сходен случая, но аз преминах от една компания в друга, като с първата прекратих всякакви отношения. Питаха ме защо - казах им истината - новата компания ми прадлага по-добри условия. Те ми казаха, че ще продължат да ми изпращат сметки, та ако реша да се върна на тях просто трябва да им кажа и да започна да плащам. Разбрахме се, че не желая, но въпреки това продължавам да получавам сметки. Звънях още на първата сметка - казаха да не се притеснявам. И така - сега получавам редовни сметки от тях, които не плащам. Малко съмнително ми звъчи сега докато го обяснявам, но на място и по телефона звучат много убедително. Дано не цъфнат някой ден някакви огромни дългове. Но едва ли - аз с тях така и нямам подписан договор  Twisted Evil.

# 9
  • Мнения: 1 788
Това е нормална търговска практика по целия свят (автоматичното подновяване на договори). Нашите мобилни оператори и други търговци не откриват топлата вода като го прилагат....
"Нормална практика" са думи за пред онези, които не са си показвали носа извън пределите на страната.
Ехо, отдавна отвориха границите!
А защо "нашите" оператори и търговци не вземат да изкопират нещо по-добро от прилаганите в чужбина практики, а само онези, които са свързани с подмолни истории и тарикатлък?!
Не ми харесва автоматичното подновяване.

Общи условия

Активация на акаунт