Пред пубертет ( Tanner stage) и как да подготвим децата? -1

  • 185 952
  • 1 384
  •   1
Отговори
# 1 305
  • Мнения: 11 910
      Аз пък до 7г. никакви наказания не успявах да наложа. Детето не се впечатляваше въобще, не го усещаше като липса. Лишавала съм го от играчки, от друго нямаше от какво, защото нито таблет имаше, нито телефон.Приема си липсата и толкова.

      И сега не е много лесно с наказанията, дори въобще.
      За учене няма особен стимул, не си разпределя правилно времето, мотае се.Аз се ядосвам, но гледам и на работа има колеги, зрели хора, а оставят всичко за последния момент и пак успяват.

      За оценки не бих предложила заплащане, някак ми се струва, че се изкривяват възприятията на детето.За мен е важно да разбере, че самО за себе си знанието е ценност.
      

# 1 306
  • София
  • Мнения: 38 489
Дъщеря ми от 1 до 4 клас имаше страхотна класна и страхотен клас, в който имаше яка конкуренция.
Обаче сега ... е трудно.

# 1 307
  • Мнения: 15 555
Дъщеря ми от 1 до 4 клас имаше страхотна класна и страхотен клас, в който имаше яка конкуренция.
Обаче сега ... е трудно.

Чувала съм от няколко места, че в 5-и клас им е много трудно на децата заради новата класна, многото нови учители по различните предмети и т.н. Казват, че оценките в този клас обикновено тръгвали надолу, а и поведението се променяло рязко, та доста съм се наплашила на тази тема. Като свикнели, обаче нещата се оправяли - просто всяко дете свиквало за различен период. Не го казвам от опит - просто споделям  Peace

# 1 308
  • Мнения: 477
Ако много се охлаби положението /почнат лоши оценки примерно/, следва сериозен разговор с приятелски тон от мен и спиране от тренировки.
Нямаше да се включвам, но - спиране от тренировки?? Тренировките не са ли нещо, което искаш да прави? Поощрявам максимално всякакви тренировки, ако ще само двойки да ми мъкнат. Ученето не изостава заради тренировките, а заради нежелание или липса на старание.

Още 2-3 години и ще му се молиш да отиде да тренира, вместо да виси със съмнителната компания в парка да пробват цигари или да се наливат с нещо. Понякога в стремежа си да накажем децата, поставяме неадекватни наказания.
Тренировките нямат нищо общо с ученето и не би следвало да се водят привилегия, както е таблета.

За неучене, понеже моята си я знам, че е прилежна и си учи, ще поговоря с нея да видя къде е проблемът. Но, за да стане прилежна и да си учи, като беше на 5 съм я възпитавала добре и е разбрала, че не може винаги да прави каквото си иска, също - че от нея ще се изисква. Гледам ги сега 5-годишните деца - заповядват на родителите си, изискват, мрънкат. И родителите изпълняват #Crazy Как тези деца ще искат да учат после, те не са свикнали на нищо освен на глезотия, нямат навици, нямат граници, нямат пример. Как пък да не залегнат зад учебниците, като може да не правят нищо.

# 1 309
  • София
  • Мнения: 38 489
Мани, ужасно е. Новата класна въобще не и дреме за тях, даже ги мрази. Новите учители ги мързи да ги учат. Направо и убиха мотивацията за една година. Трудно е да се бориш срещу цяла система, ама се опитваме. Сега сме 6 клас, надявам се да се променят малко нещата.

Треноровките ги спираме само за 2-3 пъти - действа бързо. За нас това работи.

# 1 310
  • Мнения: 477
     Аз пък до 7г. никакви наказания не успявах да наложа. Детето не се впечатляваше въобще, не го усещаше като липса. Лишавала съм го от играчки, от друго нямаше от какво, защото нито таблет имаше, нито телефон.Приема си липсата и толкова.
Безсмислено е да накажеш по начин, който няма да се усети. Взела си й някаква играчка, голям праз. И тя не се е впечатлила, разбира се. Нали има още 200, а и може да си играе на друго, а и има детски филмчета, изобщо - забавления да търси, пука й за играчката.

Пробва ли да я накажеш да седи в ъгъла? Като не я впечатлява отнетата играчка, отнеми нещо по-желано - свободата да прави каквото си иска. Три-четири пъти да поседи така наказана и да видиш после как няма да има и помен от глезотиите й.

# 1 311
  • Мнения: 11 910
Дъщеря ми от 1 до 4 клас имаше страхотна класна и страхотен клас, в който имаше яка конкуренция.
Обаче сега ... е трудно.

Чувала съм от няколко места, че в 5-и клас им е много трудно на децата заради новата класна, многото нови учители по различните предмети и т.н.  Peace

      Моят син е V клас, но при него от първи клас имаше различни учители, затова сега това не е новост. Беше трудно дете на тема учене, голямо размотаване, никакви стимули за нищо. Някак, в края на ІV клас се стегна сам и изкара прекрасни р-ти на НВО, не само спрямо себе си, а и спрямо другите деца в класа и училището. Имаме пълни отличници с по-нисък резултат от него на НВО, а той дори не е отличник.Като му казах резултатите, той не можа да повярва.А на мен ми стана тъжно за неговата себеоценка. И сега, горе-долу това го е мотивирало, пак трудно, пак с променлив успех, но виждам по-сериозна мотивация да учи. При него още не са настъпили характерови промени, типични за пубертета,вероятно и това има значение. Но ми се струва, че в тази възраст децата вече почват да се осъзнават повече .

П.С. За наказанията- наистина нищо не можех да измисля.Нямах 200играчки, имах няколко и ги прибирах.Като ги прибера, той ми взе една гривна и почна да я върти като кормило.-беше на около 3г. и нещо. В яда си грабвах гривната, той взе един химикал-фъъър- самолет.Той/ не е тя/ е дете, което винаги си намира забавление. Нямаше филмчета, нямаше ТВ. С един конец, с една тапа ще си играе така, както със скъпа играчка, просто е такъв тип.В ъгъла не седеше, просто го напускаше, трябваше да го вържа. Един път го набих-когато си махна колана в колата, след като съм казала 100 пъти да го сложи.Имаше ефект, но не се гордея с тази постъпка, дори напротив.

# 1 312
  • Мнения: X
Мани, ужасно е. Новата класна въобще не и дреме за тях, даже ги мрази. Новите учители ги мързи да ги учат. Направо и убиха мотивацията за една година. Трудно е да се бориш срещу цяла система, ама се опитваме. Сега сме 6 клас, надявам се да се променят малко нещата.

Треноровките ги спираме само за 2-3 пъти - действа бързо. За нас това работи.
Хич не чакам учителите да създават мотивация. Добре е да го правят, но като цяло, мотивация на децата ми създавам аз. Ако учи и има знания, ще отиде в добро училище, ако не- ще учи с идиоти. Дори малко дете може да разбере това и да се мотивира. Като по-голямо може да схване, че ако не учи, ще живее като прошляк. Признавам си, че ако се случи дъщеря ми да претупа някое домашно, ѝ казвам:"Ако искаш си върши работата като хората. В крайна сметка, все някой трябва да ми сервира кафето в заведението и да почисти след мен. Защо това да не си ти?" Знам, че звучи гадно, но се ла ви.

# 1 313
  • Мнения: 477
В ъгъла не седеше, просто го напускаше, трябваше да го вържа. Един път го набих-когато си махна колана в колата, след като съм казала 100 пъти да го сложи.Имаше ефект, но не се гордея с тази постъпка, дори напротив.
Но имаше ефект. Като го набиеш, и в ъгъла ще седи, че повече няма и да се държи лошо. Сега всички ще скочат как не бивало да се бият и наказват децата, по новата мода. Но пък това, се оказва, че работи. А модата с галенето с перце, докато то те плюе в лицето, не дава ефект.

Като по-голямо може да схване, че ако не учи, ще живее като прошляк. Признавам си, че ако се случи дъщеря ми да претупа някое домашно, ѝ казвам:"Ако искаш си върши работата като хората. В крайна сметка, все някой трябва да ми сервира кафето в заведението и да почисти след мен. Защо това да не си ти?" Знам, че звучи гадно, но се ла ви.
Много добре си й казала даже. Какво като звучи гадно? Истината е гадна. Като не иска да учи, ей го контейнера, да ходи да помага на "Чистота". За там май ти искат само 8-ми клас. Улиците ни са мръсни, ще ни дойде добре нейното съдействие.
Няма какво да я жалиш сега, защото след няколко години вместо на думи, тези неща ще вземат да й се случат наживо. Добре правиш, че я предупреждаваш сега, за да избере друг път.

# 1 314
  • София
  • Мнения: 5 289
увала съм от няколко места, че в 5-и клас им е много трудно на децата заради новата класна, многото нови учители по различните предмети и т.н. Казват, че оценките в този клас обикновено тръгвали надолу, а и поведението се променяло рязко, та доста съм се наплашила на тази тема. Като свикнели, обаче нещата се оправяли - просто всяко дете свиквало за различен период. Не го казвам от опит - просто споделям  Peace
При сина ми така и стана, 5-ти клас успеха му се понижи...Говорехме си често с новата му класна и тя ми обясни, че обикновенно в 5-ти клас се случва точно това. Нови, различни учители, местене по етажи и стаи, и че това малко или много си е стрес за децата. Говорих и с родители на съученици, които са му по близки приятели-същото и при тях. А бяха отличници, хвалени, грамоти работи....Втория срок малко се подобриха нещата, ще видим тази година. По принцип сина ми ходи на занималня, с домашни за вкъщи се справя сам, като обсъждаме понякога разкази и идеи, след това проверявам и така. Не му се бъркам особено, ако има нужда от помощ се обръща към мен.
 Иначе от към поведение, определено се промени, влезе в пубертета с всички съпътстващи екстри. Поодмина мрънкането, сега се държи някак по зряло, по мъжки, но понякога така се изказва сякаш знае повече от мен и ми се прави на отворко. Crazy

# 1 315
  • Русе, у дома
  • Мнения: 740
При голямата щерка в първи, втори клас много помогна дневен режим, с баща И написахме по часове какво да прави. Така свикна...
От тогава извършвам само контрол, лек.... Малката - като голямата, то е ясно.... Но и двете за сега са съвестни и си вършат задълженията. Водим се от максимата първо задълж., после удоволствията.  Пети и трети клас са.
Най-редовно "набивам" канчета за контейнери и професии, които завършват на -ьорки.... , когато надуша мързела...  hahaha
Като се замисля, аз не наказвам. Май това означава, че съм изключ. лоша майка.... newsm78

Последна редакция: пн, 26 сеп 2016, 21:01 от barfly

# 1 316
  • Мнения: 477
При голямата щерка в първи, втори клас много помогна дневен режим, с баща И написахме по часове какво да прави. Така свикна...
От тогава извършвам само контрол, лек.... Малката - като голямата, то е ясно.... Но и двете за сега са съвестни и си вършат задълженията. Водим се от максимата първо задълж., после удоволствията.  Пети и трети клас са.
Най-редовно "набивам" канчета за контейнери и професии, които завършват на -ьорки.... , когато надушва мързела...  hahaha
Като се замисля аз не наказвам. Май това означава, че съм изключ. лоша майка.... newsm78

Ако децата ти се държат с уважение към теб и останалите, и поемат отговорност за себе си и нещата, които са тяхна работа, значи си добра майка.

# 1 317
  • Мнения: 4 127
Той ходи с домашно,има максимален резултат на входящите-просто се мотае и пили нервите на баба си
Затова искам да го науча да е по-отговорен и прави нещата сам
Направих график по часове-не помогна
Бях сигурна,че ще се включи някоя майка  размахваща пръст как съм изтървала нещата и първите седем  Joy

# 1 318
  • Бургас
  • Мнения: 6 470
Той ходи с домашно,има максимален резултат на входящите-просто се мотае и пили нервите на баба си
Има деца, които просто са такива. И това не зависи от баба, майка, занималня и т.н.
Моят син е така: има шестици, учителите нямат никакви оплаквания от него, просто ми скъсва нервите всеки ден докато си научи и приключи с домашните. До 3-ти клас го държах изкъсо, проверявах домашни и т.н.
От 4-ти клас го оставих да се оправя сам. Успехът не се понижи, но няма такова мотане, честно ....
Сега е в 5-ти клас, засега се справя, но напредък с мотането няма ...
В състояние е да пише една домашна, която може да свърши за 30 мин, няколко часа ... и не защото не знае или не може, просто му е скучно, досадно и го мързи за трима.
За сравнение: аз навремето бях сама вкъщи от първи клас / бях от шестгодишните/. Прибирах се, ядях и за 2 часа приключвах всичко. Бях отличничка и имах награди за отличен успех всяка година /това не като тъпа хвалба, а че никой не ми е висял на главата и съм учила сама съвестно, нашите бяха много либерални, не учех от страх, че ще ме накажат, просто ми беше кеф да съм на върха/. Едва след като си науча си играех и се мотаех.
А моят син сега отделя 5 мин за учене по разказвателните предмети, за писмените домашни малко повече, всичко друго е мотане, мързел и пилене на нерви...

Последна редакция: пн, 26 сеп 2016, 22:02 от Мон...

# 1 319
  • Мнения: 11 910
AfterShock, вторият цитат не е мой, нямам дъщеря. Simple Smile Но принципно си права!

За размотаването и аз се чудя как може да се преседява час на място, за да се свърши десетминутна работа. Но имам и такива колеги- много добри специалисти, ама се размотават ,докато свършат нещо и все в последния момент, какво остава за децата.



Общи условия

Активация на акаунт