Детската градина не оправдава очакванията ми

  • 1 901
  • 24
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 132
Здравейте,
Моят син тази година е в предучилищна група. Проблемът му е , че още три годишен се научи да чете, познава цифрите брои до хиляда и смята. Проблем е, защото в градината му е скучно, а никой не работи с децата индивидуално. Особено неприятно му е тази година защото заниманията са с почти задължителен характер а на него му е скучно да казва и повтаря буквички след като може вече субтитрите на филмите да чете. Много се дразня защото вече няколко пъти учителките ми казват, че не искал да се включва в занимания. Аз мислех, че е само защото вече знае повече неща, но вчера бяхме на тържество за есента и аз бях потресена от тъпата програма. Толкова тромава и скучна, че едва аз я издържах добре че музикалната педагожка беше направила танци и песнички които разведряваха. И сега си давам сметка, че учителките въобще не се замислят как да ангажират вниманието на децата. След като могат да направят такова тържество нали се предполага че на тържеството се показва най-доброто , с което се занимават и което децата са постигнали. Просто беше ужас.
Посъветвайте ме как да постъпя. Не мога да го преместя в друга градина, защото тази ни е почти пред блока . Ние сме с бебе, а  няма кой да го води освен мен. Струва ли си да правя опити да го местя в другата четвърта група или просто да наблегна на заниманията у дома.
Разчитам на вашите мнения.

# 1
  • ново
  • Мнения: 5 977
И сега си давам сметка, че учителките въобще не се замислят как да ангажират вниманието на децата.
Какво значи да ангажират вниманието на децата според теб newsm78? Ти запозната ли си добре с учебната програма за подготвителните групи и колко време им отнема за деня? За децата почти не остава време за игри и забавления, защото уч. програма им ангажира почти целия ден - не забравяй, че те са предучилищна група.
И как може едно детско преставление да изглежда тромаво и скучно? За мен всеки един такъв празник е едно невероятно изживяване, изпълнено с много емоции.
Ако мислиш, че проблема е във вашата ДГ си премести детето, но не мисля, че това ще промени нещо.
или просто да наблегна на заниманията у дома.

За кои занимания става въпрос, та нали сънът ти чете, смята newsm78 и т.н Можеш да го запишеш на допълнителни занимания напр. пеене, танци или някакъв спорт.

# 2
  • Мнения: 132
Да ангажират вниманието означава да участват в занимание и да правят упражнение дори когато то е познато за тях и да ги стимулират да направят нещо, което е ново и изглежда трудно.
С програмата съм много добре запозната, защото всеки петък настоявам да си взимаме учебните материали.
Не знам как организират времето и колко остава за игри и забавления, но с това темпо, с което работят по учебниците и тетрадките нашата група няма да стигне и до средата. А че не са ангажирани целия ден - не са защото изрично ни подканиха, който има възможност да си взима детето на обяд.
За тромавото и скучно тържество може би не се изразих правилно. Песничките и танците на децата, стихчетата бяха много приятни и лично поздравих музикалната педагожка за хореографиите и за настроението, с което децата изпълняваха всичко, но между тях учителките на групата водеха една безкрайна кръстословица от думички ,на които да се познават отделните звуци, която е нещо хубаво като част от ежедневната работа, но в този вид е тежка и тромава за да се представя на тържество.

# 3
  • София
  • Мнения: 6 999
pathy, добре дошла в образователната система.

Подготви се, защото не знаеш какво още те чака. Майка ми са я навиквали на родителски срещи, че мога да решавам всички задачи в учебника и не трябвало да ме учи, защото дразня децата или преча на учителката... почти през цялото време ми беше адски скучно в училище, защото разбирах и учех нещата около 2 -пъти по-бързо от другите, което ме направи доста мързелива.

Учителите, системата, другарчетата му - никой няма интерес сина ти да е напред с материала, за това ако искаш той да продължи така - трябва ти да го стимулираш, иначе просто го задръж на нивото, докато другите го настигнат и той се слее с масата.

# 4
  • София
  • Мнения: 6 999
[И как може едно детско преставление да изглежда тромаво и скучно? За мен всеки един такъв празник е едно невероятно изживяване, изпълнено с много емоции.

Е, хайде сега. Естествено, че може. Виждала съм безкрайно тъпи детски представления - лошо измислени и лошо поставени и сковани и скучни... когато ги извадиш от контекста на това, че детето ти участва в тях, повечето детски представления са точно такива.

# 5
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Ако моята дъщеря беше в подобно положение, и при условие, че не искам да я местя, бих й предложила да си носи за ДГ книжка с приказки. Бих обяснила на учителките, че тя ги знае тези неща и не може ли да я оставят да си чете. И също така бих я вземала на обяд, ако тя иска. Има страшно много интересни занимания за децата и извън ДГ. Някакъв спорт, куклен театър, моделиране с глина, музикален инструмент, езици....Ако си амбициозна, или пък той има желание - варианти за заангажиране на вниманието бол.  Пък и в къщи си имате ПС, можеш да го впрегнеш да прави нещо полезно - да преписва текст, да разучава програмки...
По принцип има и друг вариант -  дечко да почне училище от сега - но за съжаление за него вече е късно...
Иса е права. И аз учех нещата бързо и станах ужасно мързелива:) И, с риск много хора да ме наплюят, струва ми се, че да се почва училище на 7 е доста късничко. Не е случайно, че на запад почват на 5. И как на техните 5-годишни не им идва свръх възможностите да се учат да четат, а нашите първолаци са все претоварени, все им е сложно...

# 6
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Ако имаш парична възможност - вземи му някой педагог в пенсия да се занимава с него - ще научи повече, пък и ще си организира деня както иска.
Ма ако подгответо е задължително - ок, тогава просто го запиши на някакви курсове - може езикови - алианса беше/а и мисля е една прекрасна алтернатива за добре развити деца

# 7
  • sofia
  • Мнения: 1 606
Simple Smile И, с риск много хора да ме наплюят, струва ми се, че да се почва училище на 7 е доста късничко. Не е случайно, че на запад почват на 5. И как на техните 5-годишни не им идва свръх възможностите да се учат да четат, а нашите първолаци са все претоварени, все им е сложно...

Тука вече можем да се запитаме каква е програмата на тези дечица, които от 5-годишни са на училище и каква на нашенските първолаци.
 

# 8
Ти опитвала ли се да водиш курс по нещо?

Представи си 20 човека, всеки от които знае нещо различно и съответно с различен характер. И ти трябва да почнеш от 0, защото мининмума за започване на този курс е 0.

Говори с госпожата да му намери някакво друго занимание, но не виждам с какво госпожата може да ангажира специално на него вниманието, след като тя успява да ангажира останалите 19 деца, а само защото ти или някой при теб е решил че е хубаво или трябва да научи детето ти на тези неща отрано, трябва да е виновна.

# 9
  • София
  • Мнения: 6 999
И как на техните 5-годишни не им идва свръх възможностите да се учат да четат, а нашите първолаци са все претоварени, все им е сложно...

Това е, защото нашата учебна програма е идиотска. Повярвай ми - наскоро разглеждах учебниците на 3-то класничка - ужасТ и безумие. Разглеждала съм и тетрадките на племениците ми /учещи извън БГ/ - там никой не смята, че няма време да се учат да пишат с молив и за това направо с химикал. Нито основата на образованието е запаметяване и възпроизвеждане на текстове, както при нас.

М/у другото в учебника за 3-ти клас по "Човек и природа" - пише, че едно от свойствата на водата е СИН цвят.  #2gunfire

# 10
  • Мнения: 132
Много добре си представям какво е да работиш с 20 или повече деца. Не твърдя, че е възможно постоянно да успееш да ангажираш вниманието на всички в групата, които наистина са с различни характери и ниво на подготовка. Това е абсурдно.  Аз се дразня, че те постоянно ми се оплакват от моето дете, че не ги слушал и не се занимава с това, което работят другите.
А  аз едва ли съм виновна и не мисля че трябва да се чувствам така още по-малко детето ми, че знае повече. Държа да отбележа, че той е много самостоятелен в заниманията си и никой не го е учил. Всичко това е научил съвсем само като пита от време на време.
Дразня се от това, че в нашата държава различното е трън в очите на всички и това, че някое детенце е по-напред не се приема добре , а точно обратното.

# 11
  • София
  • Мнения: 6 999
Ти опитвала ли се да водиш курс по нещо?

Представи си 20 човека, всеки от които знае нещо различно и съответно с различен характер. И ти трябва да почнеш от 0, защото мининмума за започване на този курс е 0.

Говори с госпожата да му намери някакво друго занимание, но не виждам с какво госпожата може да ангажира специално на него вниманието, след като тя успява да ангажира останалите 19 деца, а само защото ти или някой при теб е решил че е хубаво или трябва да научи детето ти на тези неща отрано, трябва да е виновна.

Ами сигурно не е опитвала да води. Както и аз не съм опитвала, но не е наша работа, щом не сме ПЕДАГОЗИ, нали?

И за какво е учила госпожата 5 години ако трябва всички деца да са й на едно ниво, за да може да преподава - то това и аз го мога. Ако пък й е толкоз трудно да ангажира вниманието на едно от децата, бас хващам, че и с други и е трудно.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 6 878
Сина ти бил ли е на градина предните години или сега е записан заради задължителния характер на предучилищната подготовка? Явно не е бил щом си изненадана чак сега.
Какви конкретни очаквания си имала всъщност и на база какво? Как си представяш обучението в групата така, че да няма ощетени.

Интересно ми е и какво мисли сина ти за учителките и за 'съучениците си'.


# 13
  • Мнения: 132
сина ми тръгна на ясла на 1г и 3м и не е спирал въобще. В тази ДГ сме от миналата учебна година и на него му харесва. Не се оплаква освен стандартните детски оплаквания - че с някой се скарали, че някой го бил и т.н. Той не е мрънкало  точно обратното прекалено малко споделя и много пъти разбирам за проблеми от други деца на познати в същата група.

# 14
...
Дразня се от това, че в нашата държава различното е трън в очите на всички и това, че някое детенце е по-напред не се приема добре , а точно обратното.

Ами свиквай, защото в училище различното е още по-дразнещо за учителката.
И това е целта на предучилищната, да свикнат децата в колектив.

В нашата държава нещата са така. За другите държави - не знам как е.
Дали е правилно или неправлино - не мога да преценя, защото не знам какво ни чака в бъдеще, но всичко в крайна сметка се прави за да подготви децата за техния живот.

# 15
  • Мнения: 132
Сега като си чета какво съм написала си мисля, че може би по-емоционално съм реагирала веднага след тържеството. Не мисля, че ако си местя детето точно сега ще спечели нещо той. Най- малкото ( Иса благодаря ти, че ме наведе на тези мисли) той си има приятели и обича учителките си. Говори винаги много мило за тях, а лелята е направо разкошна. Може би в един момент се вторачвам прекалено в негативите, които винаги ги има. Не може всичко да е идеално. А пък децата трябва в края на краищата да свикнат да се приспособяват, защото в училище всичко е много по-различно от детската градина.
Благодаря на всички

# 16
  • Мнения: 1 383
Пати, без да искам да се заяждам, темата ти звучи малко претенциозно. Записала си детето си в масова детска градина, не можеш да очакваш индивидуално обучение. Ако толкова държиш на такова, потърси някой, който да се занимава с него индивидуално, или го запиши в градина за надарени деца. Също може да проучиш дали нашата образователна система позволява да се вземат две години за една. Но те съветвам да търсиш баланс между емоционалните нужди на детето и обучението му. Това, че рано се е научил да чете и смята не означава че е по-зрял от другарчетата си.

# 17
  • Мнения: 1 356
Щом детето ти има нужда от допълнителни занятия, извън стандартните за системата, е редно да потърсиш начини. Чувала съм, че към МЕНСА има занятия за деца с висока интелигентност. В Двореца на децата пък има какви ли не форми на допълнително обучение, където в групите има и по-големи. Не чакай системата да ти го ошлайфа и демотивира, сега е времето да му покажеш, че знанието е безкрайно и интригуващо и да го подготвиш сам да търси как да задоволи своите интереси.

# 18
  • София
  • Мнения: 469
Аз бих записала детето си по-рано на училище, след като проявява такива наклонности, за да не му бъде скучно в дет.градина при наборите.
Другия вариант е да го запишеш на повече от доп. дейности, които предлага градината.

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 1 162
Не можеш да очеквеш учителките да обръщат повече внимание на едно дата за сметка на друго. Те си имат спусната програма, с наредба при това, лично аз им я разпечатвах от ДВ и колкото и да са елементарни изискванията за някои деца, защото са по-напред с учебния материал, това са държавни станарти и трябва да се спазват. В групата на сина ми са 26 деца, учителките се опитват да обърнат на всяко дете персонално внимание, но при учебен час от 45   минути/все пак толкова са часовете в училище/ сама сметни по колко време се пада на 1 дете. А и се предполага, че децата, които се справят по-трудно с материала имат нужда от повече внимание, за да не изостават от общото ниво в групата. Ако детето ти наистина скучае в предучилищната е трябвало да го запишеш в първи клас, за да не считаш, че тази година си е губене на време за него. Има си и паралелки за надарени деца, също регламентирани с наредба между другото, това пак е бил вариант за него. Все пак щом детето посещава масова ДГ, не може родителите да очакват по-специално отношение, защото то можело да чете и пише и му е било скучно. Моят син не може да чете, но за сметка на това смята добре, справя се с повечето от материала по математика за първи клас, по английски е доста по-добре от  децата в групата, но за да не скучае му намирам други занимания по време на тези занятия в групата. И не мога да се сърдя на учителките, че виждате ли детето ми боксува по математика, защото го учат да брои до 10, а то вече смята спокойно. 

# 20
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Пати - може да се кара предучилищна и в някое училище. Там е на принципа на ученето както в 1-ви (и всеки следващ) клас.
Имат няколко часа с междучасия и точна програма ден, за ден.
Водиш го към 8-8:30 и си го взимаш 12-12:30ч.
Няма закуска, няма обяд, но няма и такса това нещо. Ако искаш - опитай. Може да се хареса и на 2-ма Ви.

# 21
  • София/Сливен
  • Мнения: 1 194
защото разбирах и учех нещата около 2 -пъти по-бързо от другите, което ме направи доста мързелива.


Това се отнася и за мен, и силно се надявам за децата ми да не е така (след 30 години), ама май пак така...

# 22
  • София/Сливен
  • Мнения: 1 194
сега е времето да му покажеш, че знанието е безкрайно и интригуващо и да го подготвиш сам да търси как да задоволи своите интереси.

Това много ми хареса   smile3501

# 23
  • Мнения: 132
За съжаление в нашия град не са направили все още предучилищни групи в училище. Знам със сигурност защото работя към "Образование". наясно съм какво трябва да правя за да стимулирам детето си и не очаквам да му се обръща особено внимание в детската градина.
ЕДИНСТВЕНОТО КОЕТО ИСКАМ Е ДА МУ НАМИРАТ ЗАНИМАНИЕ ЗА ДА НЕ МУ Е СКУЧНО , А ВМЕСТО ТОВА ТЕ МИ СЕ ОПЛАКВАТ ОТ НЕГО ЧЕ НЕ РАБОТИ.
Аз лично настоявах когато сме говорили с мъжа ми той да не тръгва по-рано на училище, защото въпреки всичките неща които знае емоционално и психически не е готов. Понякога се сърди защото не може да си вдигне както трябва панталоните или не може да си оправи обувката и така все неща, които до 7г се отработват. Има деца, които перфектно се обслужват ама ние още и дупето не можем да си обършем. Но едно за сметка на друго.

# 24
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Пати, само да ти кажа, че те разбирам.
А който просто иска да се заяжда с теб - моля другаде.
Жената се оплаква не от лелките, че не работят, а че НАМИРАТ проблеми дето ги няма! Кво сега тя да си накаже детето, че върви напред и му е скучно ли????? Да му се кара в къщи, че в ДГ не прави това дето правят всички? Не виждам що ще се ОПЛАКВАТ лелките, че детето е по-напред с материала.
Както е казала майката - гадното е когато детето, защото е РАЗЛИЧНО /визирам тук и СПЕЦИАЛНИТЕ деца/ го сочат с пръст лелки, директорки и всички останали!!! Та нали ДГ е за интеграция - ако не можеш да помогнеш, поне не сочи с пръст и не мрънкай, нали затова държавата те е сложила там да работиш!!! Мен шефа ще ме уволни ако мрънкам от криентите - ТРЯБВА да се справя с всеки един, затова съм наета, затова съм на работа, ако не ме кефи - което е разрешено - моля да не мрънкам, а ако не мога да не мрънкам - да ходя в къщи да си мрънкам!
Този случай ми напомня как лелките пробват всячески да елиминират всяко РАЗЛИЧНО дете - особено специалните като на Мама Иги!

Пати, щом те кефят лелките - поговори с тях, да го оставят на мира. Не да му създават впечатление, че е виновен, че е РАЗЛИЧЕН!

Общи условия

Активация на акаунт