СУГЕСТОПЕДИЯТА-забравеният български бисер в педагогиката

  • 26 065
  • 82
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 761
Цитат
Сугестопедията е единственото голямо българско дело в световната педагогика, признато като метод за интензивно обучение. Днес сугестопедични центрове, школи и обучени преподаватели работят по всички краища на планетата. Освен в България... От 20 г. методът е осъден на забрава в родината си...

http://bg.zaman.com.tr/bg/detaylar.do?load=detay&link=2664

Бих искала да знам дали някой е участвал в училищни експерименти преди години и да разкаже  какво си спомня.Също ми е интересно има ли хора,които скоро са изкарали сугестопедичен курс по английски език(май само това се е запазило от цялата метода в наши дни) и да споделят дали наистина системата работи.Интерсуват ме предимства и недостатъци(ако има такива) на системата.Знам,че методата му е била забранена и материалните изчезнали незнайно къде.И все пак дали някъде не е останало нещо,къде мога да го намеря, и дали все пак този метод не се преподава някъде в милата ни Родина?(ства дума за преподаване в училищата).

Тук съм събрала няколко линка за въпросната метода,чийто автор е проф.Лозанов:
http://dr-lozanov.com/bg/bg1.htm

http://bglog.net/Obrazovanie/23280

http://www.capital.bg/show.php?storyid=6970

http://www.nbu.bg/PUBLIC/IMAGES/File/departments/foreign%20langu … n/research/10.pdf

http://www.novinar.net/news/sugestopediiata-s-relaks-i-rolevi-ig … MjgzNjs2Nw==.html

http://nachalnoobrazovanie.blog.bg/nauka/2010/01/06/za-sugestope … obucheniet.467454

http://nachalnoobrazovanie.blog.bg/nauka/2010/01/06/za-sugestope … obucheniet.467463

Книгата на проф.Лозанов може да се изтегли от спиралата.

Последна редакция: пт, 29 яну 2010, 17:14 от Omega

# 1
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
Ето още няколко линка за д-р Лозанов и системата му.
http://www.slancebg.com/articles.php?lng=bg&pg=138
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=pedagogika&Number=193 … p;part=1&vc=1
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B … BB%D0%BE%D0%B3%29 - а тук почти не се споменава за приложението в образованието, много малко е писано за човек допринесъл толкова много с методите си.

# 2
  • Мнения: 208
Много ме заинтригува! Ще прочета всичко! А има ли някой, който да работи в България по този метод?

# 3
  • Мнения: 2 761
За Варна намерих ето това,но то е само за езиков курс:
http://flash-varna.com/

Мен лично ме интересува самата система и приложението и в училищата.

Тук са сертифицираните преподаватели.Може би трябва да се свържем с тях... Thinking
http://dr-lozanov.com/bg/trainerspic.htm

# 4
  • София
  • Мнения: 4 412
Много ми харесаха някои неща, които прочетох в линковете към блоговете. Бях чувала и преди, но основно като обучение по чужд език, а сега се заинтересувах и за началното училище.

Ще следя информацията в темата.

# 5
  • Мнения: 3 479
Познавам една жена, която е учила френски по този метод. Това е било преди доста години. Тя ползва езика в работата си. Не го знае като филолог, но казва, че го знае точно колкото й трябва.

# 6
# 7
  • Мнения: 10
Здравейте,

Аз също се питах за ефекта от изучаването на чужд език по тази система.

Ето сайта, който мисля, че ще ви е полезен!
Ще следя темата с интерес!

http://www.sug.dir.bg/

# 8
  • Мнения: 2 761

До колкото знам,това е внучката на Лозанов,но тя не е сертифицирана.Все пак би ми било интересно да знам дали има някакъв резултат от нейното обучение.
Интересно ми е също така как става online обучението по сугестопедия,по-скоро  ми прилича на измислена работа.

# 9
  • Мнения: 1 866
Не съм имала никакъв досег с този метод, но мога да споделя какво се пише в университетските учебници във Франция. Та в моя учебник по дидактика методът на Лозанов е сложен в подточка - "неконвенционални методи" (става въпрос за преподаване на чужд език). След кратка презентация на метода, който на мен ми се стори доста чалнат (не знам защо, но докато четох описанието му, си представях група хипари, които пушат марихуана и учат чужд език, но може би съм се повлияла от датата на измислянето му), та след кратката презентация, моите преподаватели обясняват, че резултатите получени от този метод са по-добри в България от тези в Канада и в Европа (каквото и да означава това). И че методът изглежда е пригоден главно за начинаещи и създаването на по-високо ниво среща трудности. Това е. Не ми се стори да му се отдава толкова голямо значение. Аз лично бих го пробвала от чисто професионално любопитство, но ми се струва, че на мен лично не би ми допаднало да уча по този начин. Със сигурност на 30-тата минута ще ми заври чайника.

# 10
  • Мнения: 2 761
Според книгата "Суперобучение 2000" резултатите в Бг са наистина добри,защото използват "оригинала".А американците се опитват да откраднат метода,но безуспешно,даже българите са им давали нарочно фалшива информация,което на мен лично много ми допадна  Laughing Та всичко,което се прави по света не е метода в чистия му вид,а някакви интерпретации и доразвиване,което също може би дава някакъв резултат.
Иначе мисля,че точно при този метод не може да "заври чайника",защото ако това се случи, значи учителя не е овладял начина на преподаване.Поне такива са моите наблюдения от прочетеното.

# 11
  • Мнения: 1 575
Записвам се - да следя!

# 12
  • Мнения: 2 761
За да не копирам целия постинг,може да прочетете повече за експеримента мнение 131 и малко по-нататък :

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=375434.120

# 13
  • Мнения: 3 506
Аз съм карала курс по този метод (френски) - второ ниво, а няколко мои близки - английски, начално ниво. Резултатите при всички бяха много добри, а като цяло сме различни като начин на учене. И аз бях леко скептична (като лала), но реално се оказа точната метода за мен и се отпуснах доста да говоря, при положение, че това ми е основният проблем с всички езици, които съм учила - не смея да говоря, докато не съм сигурна, че ще се получи почти перфектно. Преди години беше обаче и за съжаление след време позабравих усвоеното.

Чисто теоретично също не мога да си обясня квалификации от рода 'неконвенционални', 'липса на резултати' и прочее - ами че в момента почти всички системи, по които се учи език (и които станаха популярни в последните години), копират в голяма степен елементи от сугестопедията, особено детските. Набляга се на слушане на диалози, в много случаи музикално озвучени (или направо песнички), на картини (в учебниците и в класните стаи), спокойна обстановка и т.н. и т.н.

# 14
  • Мнения: 700
Аз съм карала курс по този метод ...
Maria.St, къде го кара този курс? Много съм заинтригувана и съм съгласна, че този метод се прилага частично при съвременното чуждоезиково обучение.

Някой има ли отзиви от обучението предлагано в този сайт http://www.sug.dir.bg/

# 15
  • Мнения: 3 506
В София, но преди доста години беше. Наскоро се бях замислила да изкарам още едно ниво, но не можах да намеря да се предлага някъде.

# 16
  • Мнения: 2 761
Мария,разкажи горе-долу как протичат тези занятия. Hug

# 17
  • Мнения: 3 506
Omega, за съжаление не си спомням вече съвсем точно всичко, но в общи линии ще разкажа. Уроците се базираха на едни много дълги текстове (10-тина страници), определено доста по-сложни от нивото, за което беше обявен курса (според общоприетите представи) - и като лексика, и като граматика. Спомням си (за някои от текстовете и досега), че винаги в началото на текста имаше описана много красива природна картина - напр. слънцето блести, небето е синьо и пр. /английските текстове също бяха такива/. Сега като ви чета, предполагам, че е трябвало да има някакви картини и в класната стая, ама това си го бяха спестили. След това се слушаше урока на фона на много приятна класическа музика. Всъщност музиката май започваше и свършваше преди, съответно след, самия текст - т.е. имаше нещо като релаксация по 5 мин. в началото и края, но не са ни казвали 'единият ти крак сега спи' или други от сорта (това щеше неимоверно да ме отблъсне от цялата работа), само да се отпуснем и да оставим мозъка ни да почине. Урока се слушаше няколко пъти, без да се прекъсва по никакъв повод (въпроси, етц.) - един като се гледа в текста (а текстът, забравих да кажа, беше написан в две колони - успоредно на френски и българския превод), един без да се гледа в текста, един като се гледа само на френски. Точната последователност обаче не помня. След това можеше да задаваме въпроси, учителката по настояване на някои от курсистите пишеше на дъската някои думи и обясняваше някои граматически конструкции. Това не беше предвидено, но се стори много възмутително на част от хората. За мен беше дразнещо и губи време в общи линии - винаги можеш да си го прочетеш на теория /бяха ни раздали май и някакви материали с граматиката, включена в нивото, но и да не бяха - граматики бол/. Иначе в самите текстове беше включена малка доза граматика - напр. както си върви диалога, следва спрежението на някой глагол, и след него продължава диалога. Като приключеше и тази част, започвахме да разиграваме диалозите с помощта на учителката, като бивахме инструктирани повече да се 'вживеем' в ситуацията, отколкото да се притесняваме дали ще кажем нещо правилно.
Това са ми основните спомени, както казах, бях почнала много да говоря, при положение, че това за мен е доста трудно - имам няколко езика, за които знам доста от граматиката, имам и понатрупана лексика (макар че се забравя като не се ползва активно), но не смея и дума да обеля. По онова време нямаше много голямо разнообразие от методи и това ми се стори абсолютно най-продуктивното преподаване на чужд език, на което бях попадала (в сравнение с училище, университет, други курсове, частни уроци). Сега децата ми учат чужд език и като гледам, определено виждам голяма част от метода и в техните материали и начин на преподаване /повърхностен поглед, разбира се - без претенции за кой пръв, кой втори и дали приликата е само привидна/. Ама и това вече го казах Simple Smile

# 18
  • Мнения: 651
Maria,
беше ми мн.интересно. Благодаря, че разказа.   bouquet
Върнах се 10-тина години назад в милия за мен период на учителстване и безгрижни студентски години и си спомних, че всъщност преподавателката ни по методика на обучението по ЧЕ ни е учила да преподаваме по този метод (поне в по-голямата си част, защото все пак и учебника (на еди си кой) беше задължителен)...и си давам сметка, че доста учители по ЧЕ са вкарали сугестопедични елементи в преподаването си (осъзнавайки или не, че това е "специален" метод), търсейки интересния и най добър начин за научаване на език.
Имам и пресни примери с моите деца - дъщеря ми е очарована от новата (от тази уч.година) преподавателка по английски, децата са като омагьосани и учат с голямо желание. Постоянно си разказват какво са правили в час и си играят на "учителка по английски". Спряхме и допълнителните уроци (там нищо не правели...явно сравнява). Докато баткото говори с голяма неприязън за английския. Не случи на учителки - първата само им викала (беше му дърпала и ухото), втората все отсъствала, третата им давала по 2 стр. непознати думи...Изводите за мен: старите методи на обучение и възпитание осакатяват децата.
Тук бих искала да попитам (ако можеш да си спомниш):
... Това не беше предвидено, но се стори много възмутително на част от хората.
Кое е било дразнещото - самите обяснения на граматиката и съобщаването на значенията на думите; писането по дъската; прекъсването...?

# 19
  • Мнения: 3 506
Радвам се, че е бил интересен разказът ми  Hug  Сега се върнах назад и видях, че неясно съм написала тази част. За хората беше възмутително, че НЕ е предвидено в урока време за преподаване на нови думи и граматика - все пак хората си бяха свикнали на старите методи на обучение и докато аз се записах там, търсейки умишлено нещо различно, явно не за всички е било така. Съответно за мен беше дразнещо да се губи време в преподаване на нови думи (записването на дъската и пр.), при положение че ни бяха раздадени листове, съдържащи текста успоредно на български и френски език, т.е. изискваше се елементарно усилие сам да откриеш коя на коя дума съответства и да си ги извадиш в тетрадка-речник (ако толкова държиш). И с граматиката аналогично - след като текстът съдържаше една конструкция, поднесена достатъчен брой пъти, за да си извадиш правилото, а ако някакъв момент ти се губи, винаги можеш сам да си го прочетеш, не виждах смисъл да се губи ценно преподавателско време да се обясняват подробно граматически правила.

# 20
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4559991


Ето информация от днес видях статията във ФБ

# 21
  • Мнения: 487
Мой познат завърши скоро курса при внучката на Лозанов в София.Каза,че макар и не съвсем правилно прилаган,метода гарантира около три пъти по-бързо научаване на разговорния английски.Без никакви домашни.Той е много доволен.Преди време доста информация бях прочела за този метод,защото исках да запиша дъщеря си.Оказа се ,че няма курс за напреднали. В гр.Сливен се водят курсове от Ванина Бодурова-жената,която в момента се грижи за проф.Лозанов и която е обучена правилно да прилага неговия метод.Нямам информация до какво ниво на английски преподават.
Знам,че внучката на Лозанов ще има в най-скоро време курс по испански,а също и немски.По мое мнение,тези курсове са най-подходящи за начинаещи,които бързо искат да проговорят нов език,или за такива,които имат знания,но не могат да се отпуснат да говорят.
Жалко,че нашите управници са пропуснали възможността да въведат навремето този уникален метод на обучение в училищата.По този метод,развлекателно и без никакви усилия могат да се изучават всички предмети-математика,история,география и т.н. Дано министър Игнатов да е разбрал за уникалността на сугестопедията и посещението при проф. Лозанов да има някакви последствия

# 22
  • Мнения: 1 479
Проф. Лозанов разработи технологията за обучение а за благодарност другарите го обявиха за шпионин и закриха института му. Не знам дали някой в Източна Европа има лиценз за неговият метод освен внучката му.
Не се препоръчва за лица под 40 г а особенно за млади хора. Мисля че това съобщение го имаше и на сайта на внучката му. Методът му подробно е описан от проф. Кurt Tepperwein.

# 23
  • Мнения: 487
Maria St.,писала съм ти на лични.Благодаря за информацията!

# 24
  • Мнения: 3 506
Vale3000, благодаря и тук   bouquet

За пръв път чувам, че методът не се препоръчва за лица под 40 год. Каква е разликата с 30-годишните примерно?

# 25
  • Мнения: 487

Не се препоръчва за лица под 40 г а особенно за млади хора.

Този метод е много ефективен при  деца.През 70-те години започва обучението на първокласници от проф.Лозанов в Педагогическата академия на Виена по покана на президента на страната. Австрийските му колеги са силно впечатлени от резултатите, постигнати чрез сугестопедията: децата се научават да четат без учене, а математиката им се представя чрез вълшебни детски опери за математика, композирани от изключително талантливата сътрудничка на д-р Лозанов, д-р Евелина Гатева. В резултат на този начин на обучение първокласниците взимат материала за първи и втори клас за една година без домашна работа, стават по-спокойни и агресивните тенденции в характера им се смекчават.
В България децата също са имали забележителни резултати,но академичната наука е наложила забрана на метода .
През 2010г. имаше семинар в НДК,където бе поканен проф. Лозанов.Там бе посочено ,че по неговия метод първокласници могат да се научат да четат гладко само за 34-35 учебни дни(като се има предвид ,че някои деца сричат до 3-4 клас)
На този семинар проф.Лозанов се обърна с молба към представителите на МОМН и РИО да му позволят да поработи с 5 деца от някоя детска градина,но не получи отговор.
Преди няколко дни министър Игнатов беше на посещение при професора.Дано излезе нещо от това.

# 26
  • Мнения: 2 761
Цитат
Преди няколко дни министър Игнатов беше на посещение при професора.Дано излезе нещо от това.
Дано да излезе наистина.

Относно четенето много ми се иска да видя тези материали за бързо четене.
Моят син макар и да познаваше буквите от много малък някак не можах да го науча да чете.Но нали съм една амбициозна мама Grinning,попаднах на една система за четене,която е писана от немски педагози и психолози.Работи се с нея за минимум по около 10 мин. всеки ден,на детето му е интересно и в крайна сметка за 3 седмици се запозна с висчките немски букви и комбинация от срички и започна да чете.Големият бонус е, че без повече да го занимавам с българския започна да чете и на български.Та ми е супер интересно да разбера дали има нещо копнато от сугестопедията в тази система.
Научих и че някои немски училища я предлагат експериментално и резултатите са много добри.

# 27
  • Мнения: 700
ОМ , моля те сподели повече за тази система. Живо ме интересува за моите деца. Може ли линк или някаква литература.  Благодаря!

# 28
  • Мнения: 169
Любопитно ми и на мен коя е тази система за ограмотяване на немски - да не би да е - IntraAct Plus?

Иначе за Лозанов през 90те години имаше едни курсове по английски  и немски по системата на Лозанов - Superlearning, организираше ги един мой познат, но доколкото знам  след това той замина за чужбина, от друга фирма му взеха идеята и почнаха курсове  Superlearning 2000 и т.н.

А една приятелка караше по тоталитарно време курсове по английски - истинските сугестопедични, при които се използват алфа вълните. Пак така като описаното беше с класическа музика и дълги текстове. Спомням си, че ги караха да си избера англйско име и да се вживеят в образа на англичанин, имаха непрекъснато ролеви игри, разиграваха диалозите като на театър. Поради използването нa хипнозата (алфа състояние) имаше критики към метода, че доста хора се чалдисвали след изкаран курс. Не се наемам обаче да кажа дали комунистите пускаха нарочно такива слxове, за да навредят на реномето на Лозанов или е имало наистина такива случаи.

# 29
# 30
  • Мнения: 169
ОМ, точно за тази книга и аз си помислих. Идеята е сходна с методиката, по която в българските училища (поне по мое време) се учи/учеше четенето. Тя малко противоречи на структурата на немския език, затова и не се използва масово в Германия. Но факт е, че по-бързо се учи четенето с нея.

# 31
  • Мнения: 700
ОМ, благодаря!
А някой знае ли за такава система, но за  английски език...

# 32
  • Хасково
  • Мнения: 726
Цитат
Бих искала да знам дали някой е участвал в училищни експерименти преди години и да разкаже  какво си спомня.Също ми е интересно има ли хора,които скоро са изкарали сугестопедичен курс по английски език(май само това се е запазило от цялата метода в наши дни) и да споделят дали наистина системата работи.Интерсуват ме предимства и недостатъци(ако има такива) на системата.Знам,че методата му е била забранена и материалните изчезнали незнайно къде.И все пак дали някъде не е останало нещо,къде мога да го намеря, и дали все пак този метод не се преподава някъде в милата ни Родина?(ства дума за преподаване в училищата)
В началлното училище учих по тази система- особено първи до четвърти клас. Вече не си спомням много- уроци на фона на класическа музика, много тестове с картинки и асоциации. Спомням си че в първи клас започнахме направо да пишем ръкописно изречения- на втората седмица, дори помня първото-Котката спи" Не знам защо системата е отпаднала, на мен ми навява само хубави спомени.

Последна редакция: ср, 07 мар 2012, 00:25 от tony_nm

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 5 024
......
А някой знае ли за такава система, но за  английски език...

Хи хи хи..и аз се интересувам и от англ., и от френски... Flutter

# 34
  • Мнения: 454
http://www.suggestopedia.org/

Не знам дали този линк е даван на предишните страници. Аз се интересувам от испански и вчера разговарях с Ирена Младенова. На сайта са написании кога и какви курсове започват.

# 35
  • София
  • Мнения: 4 349
Много интересна тема. А курсовете наистина ли може да се научи повече?  newsm78 newsm78

# 36
  • Мнения: 623
Здравейте, и аз ще следя темата. Дали някой е посещавал тези курсове?
Спомням си, че преди няколко години много популярни бяха курсовете на Релакса, на фона на музика, дали и те са изработени на този принцип?

# 37
  • Мнения: 1 479
Eдинствено г-жа Ri45na спомена някои неща за метода на Лозанов.
Повечето тук говорят за методи които нямат нищо общо с  оригиналната методология използвана от Лозанов през осемдесетте години. освен може би някакви наименования.
Курсът е траял 23 дни от които 4 дни са се учели да се освобождават от напрежението  Дневно 4 часа учене.
Музиката е в основата на учебния процес и заедно с дишането има за цел да се синхронизират пулса на 60 удара в минута.
Дишането е също много важен елемент от подготовката. Има подготвително дишане и учебно дишане по време на което се приема учебния материал. Без усвояване на дихателната методика няма полза от курса.

Последна редакция: ср, 14 мар 2012, 10:35 от plamenhk

# 38
  • Мнения: 623
Повечето тук говорят за методи които нямат нищо общо с  оригиналната методология използвана от Лозанов през осемдесетте години. освен може би някакви наименования.

Нали това се опитваме да разберем, да достригнем до "светлината"???

# 39
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Сега като се рових из нета научих че д-р Георги Лозанов е починал тази година на 6 май. Мир на праха му http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=898020

# 40
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578

И аз съм пропуснала...

# 41
  • Мнения: 136
Вчера и аз прочетох една статия по темата и се заинтересувах.
Доста интересно....

# 42
# 43
  • Мнения: 487
В момента знам,че се набират дипломирани филолози по английски и немски за обучение по метода на сугестопедията.Разноските се поемат от филиала на фондацията на проф.д-р Лозанов в София.Обучението трае около 1,5 месеца,като две седмици е в гр.Сливен.Търсят се лъчезарни и добре владеещи езика преподаватели.Бройките са ограничени. За тези ,които се интересуват,телефона за връзка е: 0888627080

Последна редакция: сб, 25 авг 2012, 08:42 от vale3000

# 44
  • Мнения: 700
В момента знам,че се набират дипломирани филолози по английски и немски за обучение по метода на сугестопедията.Разноските се поемат от филиала на фондацията на проф.д-р Лозанов в София.Обучението трае около 1,5 месеца,като две седмици е в гр.Сливен.Търсят се лъчезарни и добре владеещи езика преподаватели.Бройките са ограничени. За тези ,които се интересуват,телефона за връзка е: 0888627080
Чудесна информация!   bouquet Напоследък темата стана тъжна, но с тази информация ме зарадва ,vale3000!
Жалко че не мога да се включа към курса! Sad

# 45
  • Мнения: 19 322
Много интересна тема!
 Ом, има ли училища, които да прилагат метода?

# 46
  • Мнения: 2 761
Не знам,Солей.Преди няколко години се бях запознала с директорката на "Малкият принц" - Варна и знам,че тя подготвяше учители за нейното училище.По-късно разбрах,че училището имало проблеми с оцеляването,не знам какво е станало в последствие,не съм се интересувала.
Иначе се бях запознала и с 2 възрастни учителки от София-едната преподаваше английски в държавна гимназия,другата немcки в частна(или обратно),те са работили навремето с Лозанов и казаха,че използват сугестопедията в часовете си-показваха и снимки.Казаха,че имат много добри резултати и самите те бяха много всеотдайни жени.
Потърси в нета инфо,или се обърни към Ванина Бодурова-мисля,че тя трябва да има повече информация ако има такива училища.
Иначе съм чeла,че правят езикови курсове на много места в страната,но то е друго.

# 47
  • Мнения: 2
Здравейте!
Мога да потвърдя, че в "Малкия принц" във Варна се прилага методиката Сугестопедия само в един клас - сега трети, вече за трета година, откакто децата са започнали училище... Учителката е Веси Дамаскова и до тази година беше единствената, обучена и работеща по този начин. Доколкото знам вече има интерес и от други преподаватели да бъдат обучени и сертифицирани - силно се надявам това да се случи скоро.
Освен тях в нашия регион в едно селско училище (нашето в село Николаевка) сме общо 5 учители обучени от Ванина Бодурова през лятото на 2012. Най-активно работи колежката с първи клас, тъй като не само се оказа най-смела, но и имаше на какво да се опре - споделен опит от Веси и практиката в начален етап през годините в експерименталните класове...
Освен учителката ни на първи клас се обучиха още учителят по природни науки (география, биология и човекът и природата), учителката по математика, тази по езиците (руски и английски) и аз - моите специалности са БФ, психология и английски).
Спънка също ни е базата - имаме нужда от доста подобрения, а сугестопедичната среда е специална, изисква доста средства... Иначе сме си ентусиасти.
Ако ви интересува по-подробна информация, можете да ми пишете на имейл: lina_70@mail.bg
Павлина

# 48
  • Мнения: 2 761

Освен учителката ни на първи клас се обучиха още учителят по природни науки (география, биология и човекът и природата), учителката по математика, тази по езиците (руски и английски) и аз - моите специалности са БФ, психология и английски).
Спънка също ни е базата - имаме нужда от доста подобрения, а сугестопедичната среда е специална, изисква доста средства... Иначе сме си ентусиасти.

Павлина,това е доста интересна информация.А тези учители всъщност след като са обучени на метода в своята специалност ли го преподават-т.е. примерно сугестопедия за природни науки,или математика?
А има ли идея да се направи примерно лятна занималня по сугестопедия?
И нещо друго-ясно е,че сега Ванина е единственият преподавател,който може да извършава обучения,но не е ли по-добре тя да обучи хора,които също да сертифицират преподаватели и по този начин метода би могъл да се разпространи.Все пак не на всеки му е лесно да ходи до Сливен.

# 49
  • Мнения: 487
   Информация за  всички ,които искат да изучават английски,немски,италиански,френски и испански език :  https://www.facebook.com/suggestopediabg
Сайт на центъра по класическа сугестопедия:http://suggestopediabg.com/?page_id=39

Последна редакция: пт, 15 мар 2013, 19:48 от vale3000

# 50
  • Мнения: 1 474
Ето ви! Едва от 3 дена чета, гледам и се захласвам по сугестопедията. Интересува ме много живо за 1. 5-7 кл. София има ли и кои са у-щата, в които се прилага по всички предмето (не само езика), особено математика.
2. Има ли някакви резултати към днешна дата в селдствие прилагане на метода - постижения, кариерни успехи и т.н. на хора учили или учещи сега по метода?
3. Как например ще се яви едно дете на олимпиада по математика или физика ..., ще седне на чина и ще решава, след като е пяло и танцувало, подготвяйки си урока (не, че е грешно)

# 51
  • Мнения: 555
Аз също съм впечатлена от сугестопедията ... Оказа се , че моя близка като студентка е присъствала на лекциите на проф. Лозанов дори им е демонстрирал методите си ; разказа ми с подробности.
Като човек е бил много мил, благ, лъчезарен Simple Smile

# 52
  • Мнения: 1
Здравейте,
Интересува ме някои изучавал ли е английски език  или италиански по този метод в София?
 newsm78

# 53
  • Мнения: 11 479
Много интересна тема. Преди 7-8 години бях наета на работа като преподавател по английски език по системата на Лозанов. Шефката ме обучаваше в естеството на работа в продължение на около 2 месеца. За съжаление, школата впоследствие се разпадна, аз преди това вече се бях преместила на друго работно място, но научените неща все още ги прилагам в обучението по английски.

# 54
  • София
  • Мнения: 4 349
Скоро чух реклама по радиото за курсове по системата на Лозанов. Някой заслушвал ли се е в тези реклами, че не помня нито радио, нито адреса в София  Mr. Green

# 55
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
в сайта на фондацията http://suggestology.org/ има списък на сертифицираните преподаватели. Търсете ги в нета.

# 56
  • Мнения: 63
А какви са изискванията за обучение на преподаватели по сугестопедия, някой знае ли??

# 57
  • Мнения: 2 761
А какви са изискванията за обучение на преподаватели по сугестопедия, някой знае ли??

Да си професионалист в областта си.И да можеш да се обучаваш в Сливен-не за всеки е удобно.После мисля има и проверка на знанията на 1-2 години.Ако те интересува се свържи с Ванина Бодурова.

# 58
  • София
  • Мнения: 1 036
Миналата година ходих на курсове базирани на сугесторедия,но не за език,я metareading. Представлява различен начин да се научим да четем - диагонално четене. Имаше отпускаща музика и релаксация,освобождаване на мозъка от мисли. Влизахме в ролята на избрани от нас герои.. Според мен нещо не беше доизпипан курса,а може и да е защоо не упражнявах това,което правим,а определено имаше нужда от упражнения.
Но мисля,че езиковите са по-добри,даже мисля скоро да отида на такъв по английски,тъй като знам граматика и думи,но не мога да се тпусна да говоря.

# 59
  • Мнения: 46
Освен двете гореспоменати училища, има ли други в България, където се прилага тази методика (изключвам частните школи за преподаване на чужди езици)? В момента търся такова за дъщеря си, но никъде не намирам ...

# 60
  • Мнения: 34
Има ли деца посещавали езикови курсове по тази методика и какви са отзивите?

# 61
  • Мнения: 135
И аз търся курс за деца, но досега не съм намерила.

# 62
  • Sofia
  • Мнения: 2 472
запис  Sunglasses

# 63
  • Мнения: 78
Ето тук има курсове за деца - http://mediaedu.bg/ezikov-centar/sugestopedia/

# 64
  • Варна
  • Мнения: 3 240
Аз записах дъщеря си на курс по английски, но все още не сме започнали, така че отзиви не мога да дам. Става дума за Варна: http://materika-bg.com/

# 65
  • Мнения: 1 479
Сигурна ли сте, че работят по методът на обучение на проф. Лозанов?

Доколкото ми е известно методът му е патентован а в България го прилагаше единствено неговата внучка д-р Ина Лозанова и то само за възрастни хора. Дори на сайта им имаше и граница над 40 години.
Методът на Лозанов се характеризира и със специално дишане което се учи няколко дена.

Потвърждавам :

Център за Сугестология и Сугестопедия – Д-р Лозанов®

Ние сме водеща школа в областта на чуждоезиковото обучение. На българския пазар сме от 2001 г. Основната ни дейност е свързана с провеждане на курсове по разговорен английски език за възрастни.

Последна редакция: чт, 12 сеп 2013, 08:59 от plamenhk

# 66
  • Мнения: 2 761
В последният брой на "списание 8" има обширна статия за сугестопедията.Hаправи ми впечатление тази информация(сугестопедична занималня),някой има ли преки наблюдения?:
http://www.spisanie8.bg/%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0% … %D1%82%D0%B0.html

# 67
# 68
  • Мнения: 479
Моето дете учи английски по този метод.Отзиви не мога да дам,защото започна миналата седмица.Разговарях с майки,чиито деца посещават школата от доста време и те ми казаха,че са страшно доволни.А иначе детето казва,че му е много интересно и лесно,и дори не усеща как минава времето.Колебаех се дали да го запиша на този курс,понеже е първокласник и си мислех ,че ще му дойде повече,но сега не съжалявам.Още повече след като прочетох за сугестопедията.

# 69
  • Мнения: 5
Някой има ли представа дали в София има детска ясла, където да са застъпени принципите на този метод? Аз също се интересувам от темата, но не намирам нищо за най-малките (2-3 годишни).

# 70
  • Мнения: 2
Петък и Събота тази седмица ще има демо-курс по метачетене в София, съответно за деца с родители и за възрастни. Имам безплатни покани, така че който прояви желание може да ми пише на ЛС или тук в темата.

Поздрави

# 71
  • Мнения: 5
Каква е минималната възраст за децата, които могат да участват?

# 72
  • Мнения: 1 474
Петък и Събота тази седмица ще има демо-курс по метачетене в София, съответно за деца с родители и за възрастни. Имам безплатни покани, така че който прояви желание може да ми пише на ЛС или тук в темата.

Поздрави

Хайде, покани ме Simple Smile

# 73
  • София
  • Мнения: 1 845
Може ли някой да сподели лични впечатления от детски курс по английски по метода на сугестопедията или от такава занималня? Може и на лични.

В София от септември знам, че стартираха такива детски курсове, а отзиви от мами няма. newsm78

# 74
  • Мнения: 3
Влизам в темата  и се надявам скоро да се появят пресни отзиви за обучението.
Моя приятелка ме кара да се запишем в курса за възрастни и според мнение на нейни близки резултатите са много добри. Това разбира се е само трето мнение и нямам лични впечатления , но ще следя с интерес.
Ако науча нещо от първа ръка ще пиша  Hug

# 75
  • Мнения: 19 322
А за лятото дали няма да стартират такива курсове за деца по немски или английски?

# 76
  • Варна
  • Мнения: 3 240
Моето дете от началото на учебната година посещава английски език в център по тази методика, аз съм страшно доволна от бързия й напредък, без изобщо нещо да е знаела преди това.
Голямото предизвикателство сега е мъжът ми, който започва едномесечен курс по испански език, а да кажем, езиците не са му силата  Laughing

# 77
  • варна
  • Мнения: 193
Alexandra синът ми е първи клас и обмисляме вариант да го запишем в школа материка. Би ли споделила как протича един урок,дават ли домашни.

# 78
  • Варна
  • Мнения: 3 240
Alexandra синът ми е първи клас и обмисляме вариант да го запишем в школа материка. Би ли споделила как протича един урок,дават ли домашни.
Точно как протича не знам, дъщеря ми не разказва много. Знам че пеят песни, играят игри, домашно не винаги има, по някое друго упражнение. Резултата за мен е важен, а той е много добър, на нея й харесва да ходи и не й е трудно.

# 79
  • Мнения: 68
Alexandra синът ми е първи клас и обмисляме вариант да го запишем в школа материка. Би ли споделила как протича един урок,дават ли домашни.
Точно как протича не знам, дъщеря ми не разказва много. Знам че пеят песни, играят игри, домашно не винаги има, по някое друго упражнение. Резултата за мен е важен, а той е много добър, на нея й харесва да ходи и не й е трудно.
а в какво се изразява добрият резултат? тези хора предлагат и т.н. меатчетене и твърдят, че на месец четът по 80 книги !? та в контекста на езиково обучение  - какво научава детето за една учебна година - може ли да води ежедневен разговор с англоговорящ например ?

# 80
# 81
  • Мнения: 19 322
Аз съм  малко разочарована. Преди време някой тук беше пуснал реклама, че събота ще има представяне на метода. Уж щеше да праща информация на лични. Нищо!
Питах в една група по сугестопедия във фейса за курсове. Пак нищо! А там пишат преподаватели.
Несериозна работа.
Имам отзиви от две познати, които са карали курс по английски. Казаха, че са се отпуснали да говорят без притеснение, но натрупаната лексика е недостатъчна и човек трябва допълнително да учи.

# 82
  • Мнения: 1 321
Alexandra синът ми е първи клас и обмисляме вариант да го запишем в школа материка. Би ли споделила как протича един урок,дават ли домашни.
Точно как протича не знам, дъщеря ми не разказва много. Знам че пеят песни, играят игри, домашно не винаги има, по някое друго упражнение. Резултата за мен е важен, а той е много добър, на нея й харесва да ходи и не й е трудно.
Повдигам темата ...понеже не е писано доста време в нея.. Peace
Изчетох цялата темичка и силно се интересувам от детското обучение по английски чрез метода на професор Лозанов.
Понеже най-скоро АЛЕКСАНДРА пишете че детето ви е било на такъв курс и сте доволни бихте ли дали към днешна дата отзиви и къде сте посещавали курсовете?
Благодаря предварително. Hug

Общи условия

Активация на акаунт