Бойкот на "Джъмбо"

  • 6 682
  • 18
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 1 089
Днес гледах репортаж на бТВ за условията, при които работи персоналът в детския хипермарткет "Джъмбо".  #2gunfire Бях чувала и от много други места - предимно за шивашки цехове, какви работодатели са гърците -  третират персоналът си като роби, но това вече е прекалено!
Лично аз като потребител смятам да бойкотирам този хипермаркет докато не настъпи промяна в отношението към хората. Това е в силите ми да направя; знам, че не е много, но призовавам и вас да постъпите така. Не бива да позволяваме, който и да е било да произволничи, пък още повече и "гост" в държавата ни.

# 1
  • Мнения: 4 428
Нали не мислиш, че ще настъпи някаква промяна  Rolling Eyes Сега си афектирана. но ще мине някой и друг месец и пак ще отидеш там.
Пък и не мисля, че клиентите на магазина трябва да правят бойкот, защото на нас магазина с нищо не вреди  Peace

Бойкот трябва ад правят всички, които ен са доволни от условията на работа там  Peace Ако всички отказват да работят при тези условия, ще има някаква промяна. Но щом има хора, които и на това са доволни - какво очакваш да стане.

Аз съм учила в Благоевград и там е пълно с шивашки цехове на гърци. Всички ес оплакват от условията, но винаги ходят първо там да търсят работа, защото знаят, че винаги ще намерят. И това им е удобен временен вариант. Понякога става и не съвсем временен  Rolling Eyes

# 2
  • Мнения: 748
и аз гледах репортажа и също реших да не стъпя повече там.
да, нищо няма да се промени. но аз за себе си така реших. Peace
а няма да отида пак там след месец, защото същите неща ги има и в други магазини, много често на по-добри цени.

# 3
  • София
  • Мнения: 8 282
Дайте да видим newsm78

# 4
  • Мнения: 1 089
Ами дала съм линк- гледай!

# 5
  • Мнения: 3 157
Лично аз не харесвам Джъмбо.Китайските боклуци,който продават ,,изгодно'',отношението им към рекламациите(имаше скоро тема за това),липсата на човек,който да ти покаже как работи някоя играчка или да те насочи,примерно ако търсиш подарък.Даже и на Илиянци е по-подредено и има продавачи(друг е въпроса за качеството на продуктите и на обслужването).
 Но това изказване ми се струва много пресилено-Не бива да позволяваме, който и да е било да произволничи, пък още повече и "гост" в държавата ни..Какво значение има,че не е българска фирмата в случая?
От репортажа пък не разбрах кое му е нечовешкото в това,като имаш работа да си я вършиш,а не да висиш по столовете и да си лафиш.Преди 2 седмици бях почнала работа и имаше толкова много неща за вършене,че кафето,поръчано в 8 сутринта си го изпивах чак в 2 следобед.Изобщо не съм си позволявала да сядам,полягам някъде или да мрънкам,че това било нечовешко.Не ми се струва нечовешко,ама пък на мен ми се работеше...

# 6
  • София
  • Мнения: 8 282
Ами дала съм линк- гледай!

извинявай не видях, че има линк  Embarassed

# 7
  • София
  • Мнения: 44 120
Simple Smile
аз мисля, че ако работниците не ги устройва те трябва да бойкотират...като няма кой да им работи, ще променят отношението....като има....надали...

# 8
  • Мнения: 0
останах с впечатление, че бойкотират бивши служители, настоящите май не участват.
имам познати, които работят там. взимат доста големи заплати. и не се оплакват.

# 9
  • Има много детски смях.
  • Мнения: 3 152
Не съм гледала репортажа, но аз си го бойкотирам този магазин от самото начало  Peace

# 10
  • София
  • Мнения: 423
За мен този репортаж е направен много тенденциозно.Всъщност почти всичко ,което бившите служители казват, трябва да е така.
Не познавам никой,който работи там,но аз самата работя в също толкова голям магазин.Много ясно,че в тази сфера е забранено да говориш по личен телефон,всички имаме безжични служебни,но личните се заключват в сейфове при започване на смяна.Предполагам,че няма проблем да те потърсят от в къщи на служебния,ако е наложително.Аз не искам да ме обслужва някаква продавачка и да говори по телефона си.Нито да яде,да си седи на столче в присъствието на клиенти също,грозно е .На касова зона миналата седмица си имаха столове касиерките.Предполагам,че имат камери навсякъде,които освен клиенти за кражби ,следят и служителите как си вършат работата,това не им се харесва също.Редно е извънреден труд да се заплаща допълнително,това не знам защо там не е така.А по Коледа и други големи празници е нормално да е лудница навсякъде.Да не би в супермаркетите да е спокойно,или в магазините за техника,или в Метро или в моловете?Обикновено тези,които се оплакват от условията са над 40 годишни,те са свикнали на кафенца,моабети,клюки и малко работа.Едвам чакат да свърши работното време да си ходят,без значение самата работа свършена ли е .Поне при нас 20 годишен,ако си работи съвестно ще стане за година началник на някой отдел и ще има няколко подчинени,за 1-2 години може и много нагоре в йерархията да стигне,а подчинените си остават същите 40-45 годишни.

# 11
  • Мнения: 8
За мен този репортаж е направен много тенденциозно.Всъщност почти всичко ,което бившите служители казват, трябва да е така.
Не познавам никой,който работи там,но аз самата работя в също толкова голям магазин.Много ясно,че в тази сфера е забранено да говориш по личен телефон,всички имаме безжични служебни,но личните се заключват в сейфове при започване на смяна.Предполагам,че няма проблем да те потърсят от в къщи на служебния,ако е наложително.Аз не искам да ме обслужва някаква продавачка и да говори по телефона си.Нито да яде,да си седи на столче в присъствието на клиенти също,грозно е .На касова зона миналата седмица си имаха столове касиерките.Предполагам,че имат камери навсякъде,които освен клиенти за кражби ,следят и служителите как си вършат работата,това не им се харесва също.Редно е извънреден труд да се заплаща допълнително,това не знам защо там не е така.А по Коледа и други големи празници е нормално да е лудница навсякъде.Да не би в супермаркетите да е спокойно,или в магазините за техника,или в Метро или в моловете?Обикновено тези,които се оплакват от условията са над 40 годишни,те са свикнали на кафенца,моабети,клюки и малко работа.Едвам чакат да свърши работното време да си ходят,без значение самата работа свършена ли е .Поне при нас 20 годишен,ако си работи съвестно ще стане за година началник на някой отдел и ще има няколко подчинени,за 1-2 години може и много нагоре в йерархията да стигне,а подчинените си остават същите 40-45 годишни.

брей,коя е фирмата и ние да поработим като хората,че ми писна без работа

# 12
  • София
  • Мнения: 708
И аз съм на мнение че служителите трябва да бойкотират, не клиентите. Аз лично съм доволна от съотношението цена/качество в този магазин. Купувам предимно неща, които не се развалят, а цените им другаде са в пъти по-високи (говоря най-вече за декорации и разни канцеларски материали).
Така че при цялото ми уважение към човешките права не бих се отказала от пазаруването там!

# 13
  • Мнения: 156


Още от самото начало на мен ми приличаше на някои от складовете в илиенци. Сигурно и условията са същите.
Но все пак както гърците се подържат и защитават. Така би трябвало и ние българите да се подкрепяме.

Затова съм за бойкот !

# 14
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
строго забранен е личния ГСМ, в работно време, да.
Гледайте "Емигранти" на Карбовкси. Нека там да ви обяснят, как се бачка, от кога до кога и дали се говори по телефон в работно време... дали се подвива крак и т.н подробности.
Освен това, много се кефим, че в Гърция или в Испания всичко е тип-топ. Ми така е, там се бачка.

# 15
  • Мнения: 1 089
Личните ми наблюдения върху Испания и Гърция, за разлика от други европейски държави, е , че именно на тях нещата хич не са им тип-топ. А специално гърците са удивително мързеливи - имам много и разнообразни преки впечатления.
Не коментирам ситуацията в България, защото усещането ми е, че тук практически нямаме държава, а само грабител на данъци.
Тъй или иначе обаче в Германия  или Франция, например, никой не може с повод и без повод да те заплашва, че ще те уволни. Има си правила и за уволненията и не може да се прилага психически тормоз над персонала.
Още повече, че ако си средно интелигентен работодател, би трябвало да разбираш, че така не правиш служителите си по-лоялни към компанията си, а точно обратното.
Правилата за работа наистина трябва да се спазват, но също така трябва да се зачита човешкото достойнство и да се осигурява здравословна работна среда, а не място, което да ти докарва инфаркти.
И никак не мога да се съглася, че трябва да се търпи принципът - "който не му харесва - да си ходи". Точно затова са възникнали синдикатите - все пак в едно цивилизивано общество не може да "играят" само аргументите на силата.

# 16
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Ленито - гледай поредицата Емигранти на Карбовски. има защо да ти я препоръчвам.

Допълвам:
Гледай Шоуто на Слави от 01.06.2009г. Някъде през първите минутки той обясняваше за звън от личен гсм, през работното време на екипа му... И какво ще им се случи.
Значи и в БГ може. Но никой не го бойкотира Славчо, а?

Последна редакция: вт, 02 юни 2009, 11:02 от Шани

# 17
  • Мнения: 236
Ще започна да бойкотирам "Джъмбо", когато примерно българския производител извади на пазара артикули на тези цени и с това качество (визирам собственото производство на веригата), а за стоките от останалите марки като Фишър Прайс, Чико - те са на доста-по достъпни цени от другите големи подобни магазини.
Както са писали по-горе потребителките, не сме ние клиентите тези, които трябва да им защитаваме правата на работещите там. Аз като не съм доволна от нещо не чакам комшията или някой друг, а търся начин да се оправя сама. За веригата има изписано доста, но моите наблюдения са, че преобладаващите мнения са на хора, доволни от магазина в общи линии. На който не му харесва - да не пазарува от там. Във всеки български град, шивашките цехове предлагат подобни условия, имам предвид като заплащане. А относно това, че българина не е  научен да работи както трябва, да спазва правила и т.н. мисля, че няма две мнения ooooh!

# 18
  • София
  • Мнения: 2 508
Ние го бойкотираме от деня, в който стъпихме там. Такава цигания в живота си не съм виждала!

Общи условия

Активация на акаунт