Бихте ли дали мнението си в "Книгата за мнения" на заведение ???

  • 2 081
  • 43
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 2 623
Защо пускам темата ли ?
Защото снощи бяхме в любимия ми ресторант.
До сега не съм посещавала заведение като това,
в което всичко да ми харесва, наистина всичко:
- обстановка
- атмосфера
- обслужване
- кухня
Ходили сме десетки пъти там, защото ми е любим,
но снощи видях книгата за мнения на клиенти.
Много исках да напиша всичко хубаво, което мисля за
любимия ми ресторант, но някак си не се престраших да я
поискам. Стана ми неудобно  Rolling Eyes

Затова искам да ви запитам - вие бихте ли дали мнението си
за дадено заведение, хотел и т.н. ?
Бихте ли писали в тези книги независимо дали мнението
ви е положително или отрицателно ?
Има ли значение за собственика например това, което
са написали клиентите или му е все едно ?
Хубаво би било да се включат и собственици на заведения
ако има такива. Ще ми е интересно да дадат отговор  Hug

# 1
  • Мнения: 2 070
С Удоволствие бих
Обичам да си споделям впечатленията

# 2
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Не. Има сайтове в Нета, където ако нещо ми е харесало или не и го споделя, наистина ще свърши работа на другите клиенти, пък и собствениците могат да го прочетат. А книгата на заведението, кой ще седне да я чете, безсмислено е, според мен.

# 3
  • Мнения: 677
Наскоро видях такава книга за препоръки в един пиано бар. Умилих се и написах:

Ще се радвам, ако има руски балерини с пера, танцуващи насам-натам.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 271
Не. Има сайтове в Нета, където ако нещо ми е харесало или не и го споделя, наистина ще свърши работа на другите клиенти, пък и собствениците могат да го прочетат. А книгата на заведението, кой ще седне да я чете, безсмислено е, според мен.
Книгата е за собствениците, не за другите клиенти.
Ако искам по някакъв начин да уведомя за нещо управителя на ресторанта, единят вариант е да го напиша в книгата за мнения, а другият е  да извикам управителя, за да му го кажа лично.
В Бг има практика да се вика управителя, само когато трябва да се оплакваш. Имам приятел, който е управител на елитен ресторант и казва, че чужденците имат практика да повикат управителя и да споделят с него, колко им харесва ресторанта и обслужването...

# 5
  • Мнения: 3 521
Споделяла съм мнението си в такива книги, да.
Особено в заведения, които харесваш не виждам никаква причина да не го направиш. Не зная да има човек, който да не се зарадва, когато клиент му каже "Евала, беце, колко добре си се справил!", ако мнението е отрицателно също - в момента има пресищане от заведения и книгата за гости и интернет сайтовете са начин хората, които работят в гастрономията да си сверят часовника Peace.

# 6
  • София
  • Мнения: 2 623
Наскоро видях такава книга за препоръки в един пиано бар. Умилих се и написах:

Ще се радвам, ако има руски балерини с пера, танцуващи насам-натам.

В крайна сметка зарадваха ли те или си остана само пожелание ?  Wink

# 7
  • Here, There and Everywhere
  • Мнения: 373
Бих си дала мнението. Мисля, че споделянето на впечатленията има смисъл- в интернет стига до по- голям кръг от хора, предимно клиенти, в книгата ще го прочете най- напред собственика. За това и аз оставям впечатленията си- в интернет, или директно на собствениците.

# 8
  • Мнения: 1 941
О, да естествено. Сега се сещам, че редовно в Старбъкс и Коста попълвам едни анкетни карти. В едната пиша - "Направете кът за пушачи", а в другата - "Много е задимено, оправете си вентилацията..."
Иначе понякога ужасно ми се иска да пиша в такива книги, но те липсват. Например колко са кисели сервитьорките в Мотто, особено една с очила. Или как управителката в Оливс на Графа излъга, че би изяла пилешкото, което ми поднесоха в заведението.....И колко невъзпитани са хората от персонала им. 

# 9
  • Мнения: 95
Съвсем наскоро се замислих над това..Приех обаждане от ресторант в София,звънеше управителя,който от онлайн книгата за мнения по ip беше разбрал,че човекът оставил отрицателно мнение е наш абонат.Искаше ми адрес,телефон някак да се свърже с този човек.Ще си помислите,че е искал да разбере какво точно не му е харесало,за да го промени...е да,ама не.Като разбра,че няма как да издадем лична информация искаше да му забраним да пише,защото така развалял мнението на клиентите...За мен тая книга е както,за да понася положителни,така и отрицателните мнения.И да писала съм и пак бих писала..

# 10
  • Мнения: 2 257
Без никакво притеснение бих поискала книга и бих написала мнение.
Иначе тук, в чужбина, където живея, е най-нормално да си кажеш какво мислиш за някоя услуга, дори повечето ти пращат една анкетка, която попълваш въз основа на опита и впечатленията си от тях.

Всъщност в БГ, в Пловдив, бяхме на посещение с мъжа ми, видях такава книга - там се разписахме, но не беше ресторант, а къща-музей. В София не съм виждала по ресторантите такова нещо, но аз и не съм се сещала да питам. Къде ги държат - на видимо място ли или трябва винаги да си я поискаш?

# 11
  • Мнения: 672
Там, където работя от Защита на потребителите ни направиха предписание заради липсата на такава книга. Трябвало да стои на видно място и да им я показваме, когато идват на проверки.
По темата - ако имам какво да казвам, предпочитам да извикам управителя.

# 12
  • Мнения: 4 447
Да, бих го направила!
Наличието на такава книга в заведение
подсказва за уважение към клиента и
стремеж за усъвършенстване!

 Peace

# 13
  • София
  • Мнения: 1 735
Лошото е,че предимно когато има някакъв проблем ще се пише.С майка ми лятото бяхме в някакво ресторантче и тя похвали на сервитьора едно от ястията и на него му стана мн. приятно.Аз съм по-затворена и не бих го направила.Иначе,в хотела миналото лято ни бяха дали анкета за условията на хотела, дали сме доволни и дали пак ще го посетим-е,не я попълних,а бяхме относително доволни.Това също е начин за контакт и уважение към клиента.

# 14
  • Мнения: 4 300
Пиша доста често, но когато я видя. Ако я няма не ми се е случвало да я искам.
Освен в една галерия, където голобрад разпоредител ехидно попита колежките си "Какво е това? Не беше ли някаква комунистическа измислица?"  ooooh!

# 15
  • Мнения: 116
естествено нали затова я има тая книга ,за друго неино предназначение не се сещам!

# 16
  • София
  • Мнения: 979
Да, бих го направила!
Наличието на такава книга в заведение
подсказва за уважение към клиента и
стремеж за усъвършенстване!

 Peace

 Peace Подкрепям!

# 17
  • Мнения: 2 407
Да споделяла съм и положителни и отрицателни критики.Мисля ,че е хубаво да се пише ,какво мислиш за да подобрят заведението.

# 18
  • Мнения: 6 206
Не.
Аз съм имала такива книги и ми е показало, че не работят
Нито позитивните изказвания са много верни
Нито отрицателните
Като мениджър съм се научила да чета по устните когато си говорят за заведението по между си, по изражението на лицата, по начина, по който разговарят с персонала. Това никоя книга не може да го предаде.
Често не се радвам на прекалено доволни клиенти
Често нито пък се притеснявам от някои недоволни


# 19
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 913
Не съм се сетила за книгата за мнения. Но като типична странна птица непременно споменавам на сервитьора, или на този, който отговаря за съответните маси, дали ми е харесало нещо, или пък да похваля готвача. Това за мен си е напълно нормално  Peace

# 20
  • Мнения: 6 621
Да .Във всеки хотел в ,който е имало такива анкети най- обективно попълвам.
В заведение не съм виждала досега.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 623
Често не се радвам на прекалено доволни клиенти
Често нито пък се притеснявам от някои недоволни

За недоволните разбирам - за някои просто няма угодия,
но за доволните да не се радваш  Shocked
Би ли обяснила, защо ?

# 22
  • Мнения: 4 187
Да, бих, давала съм го нееднократно.

# 23
  • Мнения: 940
Да, писала съм много пъти и лоши и добри неща. Даже няколко пъти са ми се обаждали след това да ми дадат талон за безплатно ядене--тогава не бях доволна.
Но са ми се обаждали и да ми благодарят за отзивчивото мнение (ресторанта е малък).
И анкети съм попълвала.

Преди като работех в няколко ресторанта, винаги се радвах и на доволните и на недоволните клиенти. Все пак те те поддържат жив и те карат да се развиват.

# 24
  • Мнения: 1 941
.... ако имам какво да казвам, предпочитам да извикам управителя.
В моите случай това няма голям ефект. Управителят е агресивен и още по - недоволен от останалите...

# 25
  • Мнения: 2 401
В кое заведение я виде тая книга? И  някой подсказа ли ти, че я има или ти я забеляза някъде небрежно подпряна?
Питам, защото не съм мяркала такава в заведение досега. Иначе бих се разписала с мерак.

# 26
  • Мнения: 1 212
Книгите за мнения казваш ...  Simple Smile
Не съм попадала скоро на такива , от времето когато като дете баба ми ме водеше
по разни музеи  - там винаги имаше такава.
На въпроса конкретно :
За заведение / ресторант / мисля, че не бих искала книга .
Достатъчно ще ми е да видя човека на когото трябва да благодаря .
Собственика  .... ако пък го няма защо да не стисна ръката на хората, които са там и също са допринесли за хубавите ми чувства ?

# 27
  • София
  • Мнения: 2 623
В кое заведение я виде тая книга? И  някой подсказа ли ти, че я има или ти я забеляза някъде небрежно подпряна?
Питам, защото не съм мяркала такава в заведение досега. Иначе бих се разписала с мерак.

Да, поставена е на видно място, сигнално червена
и със златни букви пише " Книга за мнения на клиенти "
Виждалите тази книга, ще се сетят и кое е заведението  Hug

# 28
  • Мнения: 6 206
Често не се радвам на прекалено доволни клиенти
Често нито пък се притеснявам от някои недоволни

За недоволните разбирам - за някои просто няма угодия,
но за доволните да не се радваш  Shocked
Би ли обяснила, защо ?
Набързо казвам
Понеже говорите за заведения - ще дам пример със заведение
Примерно деликатес някакъв.
За да е добър той са нужни два компонента - добрия продукт и добрия готвач
Клиент Х идва и опитва, много му харесва и сипе похвали. Но той никога не е опитвал дадения деликатес и не може да направи разлика. Така че той все ще е доволен.
Може продуктът в този ден да не е бил добър, но готвачът си е свършил работата. Или пък хубав продукт, но готвачът не е в кондиция, то добрата суровина трудно можеш да я развалиш.
Но клиент У, който е опитвал този деликатес и тук и на други места, той знае разликата. И по начинът, по който ще похвали днешния деликатес, можеш да си направиш извода.
Така че на моите хора казвам  винаги - независимо колко ви хвалят, аз видях къде сгрешихте и ви го казвам. Или пък не мина добре, но не зависеше от вас. Вие направихте всичко по силите си.

# 29
  • Мнения: 1 217
Ако не съм доволна от обслужването и среща с управителя съм искала Mr. Green ,обаче и похвали съм писала,не помня къде,аз какво съм обядвала не помня,та заведения Grinning Кажи го твоето заведение,че често се чудим къде да отидем Hug

# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 2 388
Да,писала съм.Но ако я мерна някъде.Не съм си я искала специално.

# 31
  • Мнения: 2 257
Сега пък се сетих, че ми се е случвало самият собственик/управител да ходи из ресторанта и да разговаря с клиентите, като ги пита как са, всичко наред ли е и как е храната. Не в БГ.

# 32
  • Мнения: 2 401
Сега пък се сетих, че ми се е случвало самият собственик/управител да ходи из ресторанта и да разговаря с клиентите, като ги пита как са, всичко наред ли е и как е храната. Не в БГ.

У нас Миро (сърбин) го прави това упражнение.  Simple Smile

# 33
  • Мнения: 6 206
Сега пък се сетих, че ми се е случвало самият собственик/управител да ходи из ресторанта и да разговаря с клиентите, като ги пита как са, всичко наред ли е и как е храната. Не в БГ.
Защо?
Това се случва често и в БГ. Сещам се за един собственик на доста успешна верига, който преди близо 10 години минаваше покрай всичките си клиенти, поздравяваше ги, говореше им, препоръчваше им нещо, уж им споделя голяма тайна.  Simple Smile Сега този човек е на съвсем друго ниво, сигурно е милионер. Но никога не ме е подминал, въпреки че съм просто един клиент отпреди 10 години. Винаги спира, подава ми ръка, пита как съм... Не че е толкова важно.
Още тогава това ми направи голямо впечатление. Нямах си и на идея колко е успешен този подход, докато не го пробвах.

# 34
  • Мнения: 2 257
Сега пък се сетих, че ми се е случвало самият собственик/управител да ходи из ресторанта и да разговаря с клиентите, като ги пита как са, всичко наред ли е и как е храната. Не в БГ.
Защо?

Какво защо?

И аз смятам, че този подход е успешен. Не знаех за БГ, но се радвам, че и там е така.

# 35
  • Мнения: 395
Работила съм като супервайзър в ресторант в чужбина и там е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО:
- да има книга за мнения/препоръки/оплаквания/похвали - винаги с интерес я четяхме и се радвахме на положителните коментари, а отрицателните НАИСТИНА се мъчехме да подобрим за напред.
- да има т.н. common cards- въпросник оценяващ посрещането, настаняването, пбслужването, менюто, бързината на приготвяне и вкусът на ястията, както и цените, атмосферата- това беше важно за големите шефове, не за нас  Mr. Green те само мрънкаха ако видеха лоша оценка
- последното задължително нещо беше мениджърът или супервайзърът на заведението да посети всяка маса 1 път- около 15 минути след като е сервирано основното ястие и да се заинтересува дали гостите са доволни и има ли нещо друго, което желаят ( музикални желание, температура, осветление, вентилация- такива работи).
... Аз лично бих се радвала ако и тук стане така  PeaceСлед като съм го работила това и съм видяла един доста успешен модел, сега винаги с удоволствие разговарям с управителите на заведенията, оставям мнения и давам препоръки Hug

# 36
  • Мнения: 2 478
ДА,давам го.Дори един от ресторантите,който често посещавам ,всеки път към сметката прибавят анкетна карта.Редовно я попълвам.

# 37
  • Мнения: 677
Наскоро видях такава книга за препоръки в един пиано бар. Умилих се и написах:

Ще се радвам, ако има руски балерини с пера, танцуващи насам-натам.

В крайна сметка зарадваха ли те или си остана само пожелание ?  Wink

Е, прекалено е хубаво, за стане реалност.
И къде зачезнаха всички тези балерини от руски произход накичени с пера...Мъка.

# 38
  • Мнения: 2 759
                       Обичам да има такива книги, но рядко успявам да измисля нещо очарователно. Най-вече ги срещам по клиники и болници, като първата в клиника видях преди 20 години, беше попълвана от възторжени хора от целия свят и беше оставена в чакалнята. Принципно бих писала, когато съм доволна. Когато съм недоволна коментирам в нет-а - да не им цапам книгата  Blush.

# 39
  • Мнения: 17 546

И къде зачезнаха всички тези балерини от руски произход накичени с пера...Мъка.

Все още с пера танцуват в Junior.

Ако в едно заведение са си направили труда да си направят такава Книга, значи ги интересува мнението на клиента, защото сега съществуването и не е задължително както беше при соц.време. Бих дала мнението си, да.

# 40
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 712
Мерси за идеята. Имам си любимо бистро. Ще напиша в книгата им колко съм доволна от обслужването и кухнята им.

# 41
  • Мнения: 502
    Ще пиша,разбира се. Само да ми се отдаде случай! Laughing

# 42
  • Мнения: 12 670
Свързвам ги със социализъма. Голяма борба беше да ти дадат тази книга. И после късаха страниците.
Има една такава варненска тема - много полезна според мен. Доста по-  от книгите.

# 43
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 537
До сега ни се е случвало само веднъж да напишем мнение в книга за похвали и оплаквания. Поводът не беше добър обаче. На мъжа ми му кипна от обслужването в една бензиностанция и си изля душата в книгата, а той е от търпеливите и неконфликтни хора.

По темата - да. Бих писала в такава книга. Не веки път разбира се, но когато наистина ме впечатлят с нещо, ще си го кажа.

Общи условия

Активация на акаунт