КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 41 669
  • 329
  •   1
Отговори
# 285
  • В офиса
  • Мнения: 4 029
Някой си, нямаше да ти отговарям на 1-вия пост, но след 2-рия се зарибих. Прегледах резултатите от Кенгуру-то за 3 години назад за 4-ти и 5-ти клас. Много, много стабилно присъствие на Българско Школо (изненадана съм), а с над 100 точки видях деца от всички по-популярни ЧУ  - Ерих Кестнер, ЕСПА, Веда, П. Берон, Св. София, Евростар (за 2009). Съотнесено към бройката деца, учещи в ЧУ, сравнено с ДУ, това са наистина добри резултати. Като отчетеш и че децата от СМГ, 107, 125 се занимават профилирано и са подбирани, съвсем не можа да ме убедиш в тезата си. Напротив, изненадана съм, че ЧУ са толкова стабилни на фронта на мат. състезания, а най-вече съм приятно изненадана от Българско Школо.

Не защитавам ЧУ, детето ми не учи в такова, но пък другите ти разсъждения почиват изцяло на градски легенди. Разбира се има училища и училища, за някои ЧУ може да важи това, което си писал, но ако се поровиш по правилниците на ЧУ, ще срещнеш и такива с критерии за изключване поради нисък успех. И се спазват, както е писала и Май:). Друг е въпросът какво обясняват родителите на изключените деца.

А дъщеря ти ходеше ли на частни уроци за СМГ?



# 286
Наистина не е важно от кое училище сме, по частните уроци засякохме деца от почти всички софийски ЧУ. За това се чудя какви са им учителите , в малък клас трябва да съумяват да подходят индивидуално към всеки, да се съобразят с особенностите на усвояване на материала от всяко дете. Защо от МОН не дадат класация какви са резултатите от малките матури по училищата, да лъснат ясно резултатите на частните. Защото това вече са резултати на съответното ЧУ.

# 287
  • Мнения: 4 877
Наистина не е важно от кое училище сме, по частните уроци засякохме деца от почти всички софийски ЧУ. За това се чудя какви са им учителите , в малък клас трябва да съумяват да подходят индивидуално към всеки, да се съобразят с особенностите на усвояване на материала от всяко дете. Защо от МОН не дадат класация какви са резултатите от малките матури по училищата, да лъснат ясно резултатите на частните. Защото това вече са резултати на съответното ЧУ.

Аз едно не мога да разбера - защо загрижени родители се появяват чак в 7 клас?! И тогава схващат, че нещо куца в обучението на децата им. И защо това да е само вина на учителите. До моето дете съм всеки ден и реално не е чак толкова трудно да преценя дали се справя, дали учителите са му добри или има нужда от помощ. Ако нещо не е наред, ще бия камбаната навреме и ще взема мерки и едва ли ще ми просветне чак в 7 клас. Едно мога да кажа, че това ниво, на което е детето ми едва ли сме били ние с баща му - възпитаници на супер добри училища и гимназии. Та, загрижени родители, хайде, моля, не вменявайте вина само на училищата и учителите. Ако сте били наистина загрижени, отдавна да сте схванали за какво иде реч.
Скоро четох някаква тема, че майка не може да реши задачите на дъщеря си за 2 или 3 клас. Ама като я четях, тя никога сигурно не е можела. И защо след като тя не може, детето й не може и моито дете също да му спират развитието тези "лоши хора" по училищата. Е, да, това няма нищо общо с темата за ЧУ, но все пак родителите затова сме завършили образование преди децата си, поне да схващаме на някакво ниво дали то се учи или му надуват оценките.

Относно ходенето на уроци - въпрос на личен избор на родителите е, а не дали училището или учителите се справят.

# 288
Някой си, нямаше да ти отговарям на 1-вия пост, но след 2-рия се зарибих. Прегледах резултатите от Кенгуру-то за 3 години назад за 4-ти и 5-ти клас. Много, много стабилно присъствие на Българско Школо (изненадана съм), а с над 100 точки видях деца от всички по-популярни ЧУ  - Ерих Кестнер, ЕСПА, Веда, П. Берон, Св. София, Евростар (за 2009). Съотнесено към бройката деца, учещи в ЧУ, сравнено с ДУ, това са наистина добри резултати. Като отчетеш и че децата от СМГ, 107, 125 се занимават профилирано и са подбирани, съвсем не можа да ме убедиш в тезата си. Напротив, изненадана съм, че ЧУ са толкова стабилни на фронта на мат. състезания, а най-вече съм приятно изненадана от Българско Школо.

Не защитавам ЧУ, детето ми не учи в такова, но пък другите ти разсъждения почиват изцяло на градски легенди. Разбира се има училища и училища, за някои ЧУ може да важи това, което си писал, но ако се поровиш по правилниците на ЧУ, ще срещнеш и такива с критерии за изключване поради нисък успех. И се спазват, както е писала и Май:). Друг е въпросът какво обясняват родителите на изключените деца.

А дъщеря ти ходеше ли на частни уроци за СМГ?


- Резултат около 100точки е ПРИЛИЧЕН резултат, но не е особен резултат. Хубаво е, че споменаваш Кенгуру-то, защото точно това състезание не е истинка математическа олимпиада, а по-скоро изисква логика и бърза мисъл. А според някои мнения учениците в ЧУ са каймакъ и получават най-доброто образование. От там си вадя извода, че би трябвало да показват и най-високи резултати, а не просто добри, за да си струват парите дадени за частно образование.  За да бъда честен трябва да кажа, че при 5, 6 и 7 клас се пявяват деца с наистина добри резултати от ЧОУРЧО Българско школо и ЧУ Евростар.  Т.е. две училища сигурно са добри.

- Дъщеря ми не е ходила на специални частни уроци за да влезе в СМГ. Година и половина посещаваше съботните им курсове, но я записахме не заради кандидатстването (още не мислехме да учи там) , а просто за да се натовари малко по-серизоно, защото материалът в училище беше безбожно лесен и изискванията елементарни. После ни хрумна, че СМГ е много добра алтернатива за след 4 клас и я записахме.

- Като става дума за частни училища и уроци, да попитам и аз нещо. Та занчи веднъж плащате такса за ЧУ, а после освен това пак плащате нови такси за частни уроци за кандидатстване в АК. Ако ЧУ си струваха парите не би трябвало децата от такива училища да се нуждаят от допълнителни частни уроци, не мислиш ли?

# 289
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Някой си, малко извън темата искам да те питам - ти какво целиш с обсъждането на ЧУ? Търсиш отзиви за АК (нали там се целите), към други ЧУ явно не проявяваш интерес; опитваш се да просветиш родителите на деца в ЧУ, че си дават залудо парите или нещо друго?
 newsm78

# 290
  • Мнения: 4 877
То няма лошо, де. Аз го разбирам напълно госта. Може би нещо като сверяване на часовника. Само, че обсъждаме 1 компонент - математика. Уважавам математиката и ми е приятно да си "сверявам часовника" с децата от СМГ, но може ли да включим и други компоненти. Макар че ние сме в по-малките класове и трябва да се включи родител в съответния клас, за да се прави коректен паралел.
ОК - може да зададем обаче някакви критерии, за да сме си полезни:
- бълг.
- англ.
- други чужди езици
- спорт - на какво ниво и колко често
- музика, пеене, муз. инструменти
- рисуване
- други допълнителни занимания - театър, танци, шах...
- сертификати за езици
- постижения в математиката
- постижения в други сфери

Всичко може да е в 2 насоки - в самото у-ще и извън него.

Също така за мен важен критерий са:
- храна - има ли стол, каква храна се предлага, колко често или се купуват боклуци
- охрана
- посещения на театри, музеи, опера, ...
- посещения на интерсни личности в у-ще
- база на училището - имат ли добре оборудвани кабинети, физкулт. салони, игрища
- има ли място за релакс/игра



също така:
- други услуги като транспорт, екскурзии


А може и среда, родители ....

И най-вече учители.



Някой си, надявам се да се регистрираш и да си бъдем взаимно полезни. Мисля, че стана ясно, че сме наясно със СМГ и с другите елитни училища, щом сме техни възпитаници.


...............

Иначе защо някой да не ходи на частни уроци? Ей това не мога да разбера. То може да се ходи на уроци и не само, за  да се учи А, Б-то по даден предмет, а за да се върви още повече нагоре. Далеч ни е треската след 7 клас, но ето един пример:

ако детето ми тренира в училище тенис и е много добро, защо да не го запиша на допълнителни часове по тенис и да стане още по-добро след като му харесва и му се удава.

Ама много тесногръдо разсъждавате за тези уроци. Не всичко се свежда до придобиване на елементарни знания!

# 291
Някой си, малко извън темата искам да те питам - ти какво целиш с обсъждането на ЧУ? Търсиш отзиви за АК (нали там се целите), към други ЧУ явно не проявяваш интерес; опитваш се да просветиш родителите на деца в ЧУ, че си дават залудо парите или нещо друго?
 newsm78

Е, явно се натрапвам и ще се оттегля. Всъщност нищо не целя. Прочетох темата за да убия времето и се впечатлих от суперлативите за ЧУ. В същото време нашето семейство също ги проучи, когато детето ни трябваше да тръгва на училище, и решението ни беше в полза на кварталното училище. Та затова се впечатлих и не се сдържах да си кажа мнението. Опазил ме бог да критикувам когото и да е за начина, по който си харчи парите.
А да, направи ми впечатление, че в началото на темата са изброени над 50 ЧУ, като 80-90% от тях не съм чувал никога и никъде. Но сигурно си имат своя ниша.
Всичко най-добро.

# 292
  • Мнения: 967
Някой си, след като се целите в АК (също частно училище  Mr. Green) или НЕГ, то изборът на СМГ е изключително добър, особено що се отнася за АК. Много деца от СМГ влизат в АК, може би, защото се занимават с подобни задачи!
Ето за вас си, вие си имате стратегия, но защо така скочи срещу ЧУ - не ми стана ясно! Пътят математика, математически състезания, АК не е общовалиден за всички и не е необходимо да бъде. Далеч не всички деца ходят на мат. състезания - независимо дали те са от държавно или частно училище.

От Фр. Лицей, едва ли някой някога се е явявал на състезание по математика. Те си имат своите състезания, където се състезават между Лицеите от цял свят Simple Smile, а последното Великденско състезание им го дадоха като забавление в час и всички получиха награда - линийка! Моята дъщеря не е кой знае каква математичка, но се е забавлявала със задачите и със сигурност е научила нещо ново.

Ето едно много добро ЧУ, чиито деца не се явяват по състезания. И прави ли го това по-лошо училище - разбира се  - не!
Ето защо е редно да се оценява едно училище по различни критерии, а не едностранчиво!

# 293
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Някой си, нямам против да пишеш в темата, но се учудих как скочи с/у частното образование като цяло... А че има кофти ЧУ - има, но далеч не са всички.

# 294
Аз съм страшно взискателна към всичко в нашето училище и в този сайт сте събрани само от моята кръвна група. Радвам се, че не съм само аз такава претенция, само така ще вървят напред децата. Моето съм го включила навсякъде, състезания, олимпиади, сертификати за 2 езика. Справя се добре, не се оплаква, има време за игра. Но го постигам с разчекване от МОЯ страна, в нашето ЧУ не ми задоволяват критериите. Та искам съвет от май:), къде ги намираш тия екстри от твоите критерии на куп. Благодаря за съвета.

# 295
  • Мнения: 4 877
Някой си, малко извън темата искам да те питам - ти какво целиш с обсъждането на ЧУ? Търсиш отзиви за АК (нали там се целите), към други ЧУ явно не проявяваш интерес; опитваш се да просветиш родителите на деца в ЧУ, че си дават залудо парите или нещо друго?
 newsm78

Е, явно се натрапвам и ще се оттегля. Всъщност нищо не целя. Прочетох темата за да убия времето и се впечатлих от суперлативите за ЧУ. В същото време нашето семейство също ги проучи, когато детето ни трябваше да тръгва на училище, и решението ни беше в полза на кварталното училище. Та затова се впечатлих и не се сдържах да си кажа мнението. Опазил ме бог да критикувам когото и да е за начина, по който си харчи парите.
А да, направи ми впечатление, че в началото на темата са изброени над 50 ЧУ, като 80-90% от тях не съм чувал никога и никъде. Но сигурно си имат своя ниша.
Всичко най-добро.

Няма такова нещо, че се натрапваш. На мен ми е интересно как изглеждат нещата отстрани. Също смятам, че СМГ е супер училище и слава богу, че все още оттам излизат умни деца. А защо не искаш СМГ след 7 клас?
Реално всеки говори въз основа главно на своя опит. И това, че ние тук сме в някаква степен фенове на частното образование, не означава, че навсякъде е така готино. А има и доста различни ЧУ.

Така че чакаме ново включване.  Hug

# 296
  • Мнения: 4 877
Аз съм страшно взискателна към всичко в нашето училище и в този сайт сте събрани само от моята кръвна група. Радвам се, че не съм само аз такава претенция, само така ще вървят напред децата. Моето съм го включила навсякъде, състезания, олимпиади, сертификати за 2 езика. Справя се добре, не се оплаква, има време за игра. Но го постигам с разчекване от МОЯ страна, в нашето ЧУ не ми задоволяват критериите. Та искам съвет от май:), къде ги намираш тия екстри от твоите критерии на куп. Благодаря за съвета.

Радвам се, че пишеш. Разкажи повече - значи сте в по-горните класове, щом сте с 2 сертификата (кои са те?) и можеш да се включиш в "допитването". Наистина е интересна съпоставката със СМГ.
Критериите са долу-горе това, което се предлага в ЧУ, но съм посочила и занимания извън училище. За мен това, което получава едно дете от частното образование, е една много висока база, над която НИЕ (родителите) надграждаме. Както и ти, Претенция, правиш. Simple Smile Според мен, както посочих в примера с тениса, може да се остане и само на училищно ниво, ама ако човек има възможност - защо да не надгражда?

Претенция, ако искаш "чекни" въпросите в "допитването". Ще се радвам и Някой си да се включи.  Hug

# 297
Аз не съм против частното образование. По принцип съм фен на всичко частно - здравеопазване, зъболечение, спорт и пр. Но повечето частни училища са гавра с родителската амбиция. Замисли се, в списъка по-горе има 55 училища. От къде ще се намерят толкова деца, дето да са хем много талантливи и кадърни, хем родителите им да са склонни да плащат за частно училище, че да запълнят всички паралелки на 55 частни училища? По-скоро приемат куцо, келяво и сакато, само и само да си вземат парите. Сигурно има 4-5 елитни ЧУ, но масата хич не ми ги хвали. На времето искахме да запишем дъщеря ми в предучилищната група на "Дойче шуле". Ходихме на някаква изложба на училища, говорихме с директорката, тя ни каза, че при тях не приемат кой да е, а искат първо да проверят възможностите на детето. Уговорихме дата за интервю. Когато отидохме първо намерихме някаква гнусна барака. После вътре имаше 7-8 деца, дето ядяха от пластмасови чинийки за еднократна употреба. След това директорката я нямаше (беше забравила за интервюто). Посрещна ни някаква заместничка. Тя се обади на шефката, шефката я попита как е детето, а тя отговори "Ми добре е, момиче". После ни казаха, че сме приети, но ние хукнахме да се спасяваме. Едва ни пуснаха да си излезем.
От скоро са ми и впечатленията за ПЧМГ. Не знам дали има и едно дете, дето да е там по първо желание. В ПЧМГ отиват деца, които са се провалили на изпитите за СМГ, но амбициозните им родители са готови да плащат за матемнатическо образование. Звучи гадно, но е истина.
Виж, АК е различна работа, но АК няма голяма конкуренция от равностойни училища, желаещите са 5 пъти повече от местата и може да си позволи да приема с подбор. Затова и нивото е високо. Но ме е страх, че с новите такси нивото ще падне и там - много добри деца няма да кандидатстват, защото родителите им не могат да си позволят таксите. За тяхна сметка ще влязат посредствени деца със заможни родители. Да видим как ще бъде де. А от собствен опит знам колко е важно нивото. Завършил съм 91НЕГ преди 23 години и помня, че малкото деца с посредствени възможности влезли по втория начин също бяха изтеглени нагоре от общото ниво.
Най-накрая училището може да е каквото си ще, но ако детето няма заложби и хъс нещата винаги ще вървят трудно. Но пък успехите в училище далеч не винаги съвпадат с успехитев живота, та и образованието е нещо относително. 

# 298
  • Мнения: 4 877
Да, определено си попаднал на кофти ЧУ. Sad Преди няколко темички една мама от "клубчето" ни също разказва за перипети с това у-ще - monechka. Жалко, че не си видял и други частни училища - поне тези с немски. За ПЧМГ има също доста писано в темите ни. Имай предвид, че са младо училище все пак и му трябва малко време, за да се наложи. Но там е Иван Симеонов и поне това, че децата могат да се докоснат до него, пак е достатъчно на този етап.

Иначе за АК и ние доста дълго ги обсъждахме таксите и стипендиите. Сега дано някой пише какво ще става. Видяхме критериите и не е чак толкова страшно.

# 299
  • София
  • Мнения: 5 045
Някой си, сърцето ми се сви от последния ти постинг. Много, много тежка оценка за ПЧМГ. За приема на децата може  в голяма степен да си прав /прием по второ желание/, но оттам нататък нещата са по-различни. Децата са мотивирани, учителите - също. Учебната таксата на училището е приемлива и това дава възможност на по-широк кръг семейства да се насочат към него. ПЧМГ е ново училище, ако се развива в този дух, може скоро да стане първо желание за много деца.
И още нещо. Това, че има безобразни частни училища е факт, но тяхното оцеляване не се дължи само на родителска амбиция. Проблемът е и в това, че у нас началните държавни училища не са по силите на семейства, в които и двамата родители работят на нормиран работен ден и нямат близки хора, които да помагат. А без помощ не става - дори и детето да посещава занималня, обикновено работното време на тези занимални е до 17.00часа. Следва заплащане - за жена, която да прибере детето от занималнята, а също и за някакви странични занимания, ако се счита, че е добре детето да има странични занимания през седмицата. Или няма да има? Някой може да реши да напусне работа, за да отговори на организацията на учебния процес в държавните училища - днес имат 4 часа и приключват в 11:40,  утре имат 6 часа и приключват в 12:50 например.
Наскоро четох тема за първокласници. Направи ми впечатление, че се обсъждаше това, че голяма част от майките не ходят на работа - дали защото гледат второ дете, дали защото така са преценили или пък не могат да намерят работа /особено ако тя трябва да е с плаващо работно време/. Не ми изглежда да е съвпадение.
Всеки преценява по кой път да тръгне, но се съобразява и с обстоятелствата. Не бих съдила за решенията на човек, без да мога да се поставя на неговото място.

Последна редакция: чт, 23 апр 2009, 23:17 от Prizma

Общи условия

Активация на акаунт