Мошеническа фирма за асансьори - за новодомците!

  • 21 332
  • 80
  •   1
Отговори
  • Мнения: 359
И такова нещо имало!  #Cussing out На тези, на които предстои закупуване на жилище - внимавайте и обърнете внимание, за да не ви дерат после! Моля също, ако някой е имал такъв проблем (и особено ако го е решил) да пише!

Та нанесохме се в чисто новия си блок и тръгнахме да сключваме абонамент с фирма за поддръжка на асансьора. Обаче се оказа, че асансьорът ни работи единствено със специален софтуеър, който го има само фирмата, извършила доставката и монтажа (и вноса - асансьора е испански, разбирате ли Twisted Evil). Звъниме, естествено във въпросната фирма (ще я напиша коя е по-късно, няма да ги жаля!) и те ни искат месечна цена за поддръжка 3 пъти по-висока от нормалната и не, нямало да ни предоставят софтуеъра (без който все едно нямаме асансьор)!!!!  Shocked Та купуваш си кола, ама не ти дават ключовете... Един вид, сега сме принудени да сключим договор с тях (за 2 години, забележете, не за 1, както е нормално!), а на тях нищо не им пречи да ни поискат и 3000 лв. на месец за поддръжка! Да не говорим, че гаранционният срок за асансьора течал не от момента на монтиране (или пускане в експлоатация, или нещо подобно!), а от момента, когато асансьорът е напуснал фабриката в Испания!!!  #2gunfire Все едно си купуваш телевизор, ама гаранцията му тече откакто са го натоварили на кораба в Китай, примерно!

И през ум не ми е минавало за подобни проблеми, иначе щях да огледам всички договори и пр.предварително! Затова и го пиша - дано помогне на някой след нас - ние вече се прецакахме. Сега евентуално предстои Комисия за защита на потребителите.


# 1
  • София
  • Мнения: 7 990
Това ми звучи доста абсурдно...Те на практика са ви продали неработещо съоръжение... Аналогията с компютрите не е подходяща, тъй като отвсякъде можеш да си закупиш софтуер...Догововора за изработка и монтаж виждали ли сте го?

# 2
  • Мнения: 359
Да, в договора не пише и думичка по въпроса. И, на практика, съоръжението е неработещо, да.

# 3
  • Мнения: 1 541
Котково, къде живееш, и в нашия блок имаме подобен проблем - тоест не знам какъв е точно, защото управителя се занимава, но ми стана нтересно дали не сме съседи?

# 4
  • София
  • Мнения: 6 011
Провери дали вносителя на тези асансьори работи с други фирми за поддръжка. Обикновено всеки вносител/производител работи с няколко фирми и е възможно цените да варират.
Пиши ми на лични ако искаш кой е вносителя и коя фирма иска да ви го поддържа, както и исканата цена, ще се опитам да помогна.

# 5
  • Мнения: 359
Ники, вносителите ни обясниха, че имало, видиш ли поне 10 фирми, които работят с тези асансьори. "Чудесно, казвам аз, дайте ми телефоните, защото вашите условия и цени не ни удовлетворяват!" И какво мислите?! Дават ми 1 (един!!!!) телефон и когато се обадих на него, хората ме препратиха обратно, защото те били една и съща фирма на практика, били под шапката на вносителите, те им плащали и им приемали поръчките  #Cussing out Можете ли да си представите такава наглост!!!  #2gunfire

Тези дни смятам да напиша името на фирмата, за да си имате едно на ум. Засега се въздържам, че още "си говорим" с управителя, макар и на все по-приповдигнат тон.

 b]Naneto[/b], ние сме в Хиподрума.

# 6
  • Мнения: 734
Защо не опитате да сезирате отговорните за това институции - Комисия за защита на конкуренцията, Комисия за защита на потребителя? Колкото и да е странно, все пак от време на време и те си вършат работата като хората. Ние имахме подобен проблем с нашия блок. Искаха ни сума почти 3 пъти по-голяма от пазарната, отново за испански асансьори ставаше въпрос. Е, да, ама омекнаха (без въпросните комисии) и сега сме към тях, но месечната такса поддръжка е съвсем нормална. А и до колкото знам гаранцията започва да тече от момента на монтажа, всяко друго твърдение е пълен абсурд. Какво го интересува потребителя колко време даден продукт е пътувал или висял по складовете?  ooooh! За абсолютно всички стоки гаранцията започва да тече от датата на закупуване/монтаж.

# 7
  • София
  • Мнения: 7 990
Нали преди пускане в експлоатация на сградата, асансьорите минават някакви тестови изпитания. Как са го минали, при положение, че той не може да се движи без този софтуер?
kotkovo, хвани някой юрист да ви погледне договора и им изпратете мило писъмце на тема "как продавате съоръжение, което не функционира". 

# 8
  • Мнения: 734
Нали преди пускане в експлоатация на сградата, асансьорите минават някакви тестови изпитания. Как са го минали, при положение, че той не може да се движи без този софтуер?  

Много просто, правят тестовете, всичко е наред и след това си прибират платката...

# 9
  • София
  • Мнения: 7 990
То това е ясно, въпросът е, че от юридическа гл. точка те им продават, респ. приема се, работещ асансьор. Тоест доколкото съоръжението е предадено като работещо, дотолкова трябва сега да влезнат в сила гаранционните условия, тъй като в момента не работи. Аз заради това питах дали има нещо писано за софтуера - някъде да се задължават да си го купуват допълнително. Въпросът е с предимно юридически характер и някой специалист ще му се израдва...

# 10
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
имаше една структува за защита правата на потребителите ... да ли няма да свърши работа

# 11
  • Мнения: 359
Да, мисля да се обърна към Защитата на потребителя. Въпросът е, че изчаквам да видя дали няма да се разберем - още "текат преговори", засега без преки заплахи, но и до това ще стигнем.
No name, коя е вашата фирма, да не е същата?!
А в договора - не, не пише и думичка за софтуеър.

# 12
  • София
  • Мнения: 4 397
Как се казва въпросната фирма, така и не разбрахме, би ли споделила.

# 13
  • Мнения: 359
Уникен ЕООД

# 14
  • Мнения: 734

Същата е, kotkovo, същата. Договорът, който е подписан с тях в момента е съвсем приемлив. Но до колкото знам, бая разправия беше паднала. Лошото е, че дори алтернативните фирми за поддръжка, като чуят, че асансьорът е монтиран от тях, отказват да поемат случая. Действайте и ги притиснете.  Peace Стискам палци! Не може да си правят, каквото искат!

# 15
  • Мнения: 1 541
ще взема и аз да попитам нашия управител коя е нашата фирма, ако се съберем 3 случая в 3 блока, може би ще е по - лесно да направим нещо. За нашия само знам 4е е испански.
Живеем в Мотописта.

# 16
  • Мнения: 359
No name, а вие откога сте с тях? И, ако не е тайна колко плащате? Доколкото знам, цената е на асансьорна врата - в нашия случай се договорихме за 12 лв, т.е. общо 96 лв. Утре ще подписваме договора - няма как. Но аз още другата седмица ще се консултирам със Защитата на потребителите. Няма да я оставя тая работа така. Вие имате ли проблеми? Работи ли асансьора? Мислите ли да предприемате нещо или....?
Защото, нали разбираш, абонамента и договорената цена е само едната страна на въпроса. Ами какво ще стане, ако утре фирмата фалира, или шефа "се гътне", да не дава господ (те са ЕООД).... Абе всичко става на тоя свят!!! Ами ако след като изтече договорния срок решат да вдигнат цената двойно......тройно......десеторно.....?! И ние какво - оставаме с един нефункциониращ ламаринен сандък!!!!!

# 17
  • Мнения: 734
No name, а вие откога сте с тях? И, ако не е тайна колко плащате? Доколкото знам, цената е на асансьорна врата - в нашия случай се договорихме за 12 лв, т.е. общо 96 лв. Утре ще подписваме договора - няма как. Но аз още другата седмица ще се консултирам със Защитата на потребителите. Няма да я оставя тая работа така. Вие имате ли проблеми? Работи ли асансьора? Мислите ли да предприемате нещо или....?
Защото, нали разбираш, абонамента и договорената цена е само едната страна на въпроса. Ами какво ще стане, ако утре фирмата фалира, или шефа "се гътне", да не дава господ (те са ЕООД).... Абе всичко става на тоя свят!!! Ами ако след като изтече договорния срок решат да вдигнат цената двойно......тройно......десеторно.....?! И ние какво - оставаме с един нефункциониращ ламаринен сандък!!!!!

Здравей, за точната сума трябва да се допитам до домоуправителя, но със сигурност е под 100лв. В началото бяха поискали 180 лв/месец. С тях сме вече около година (10-11 месеца най-малко). Проблеми никакви не сме имали. На 2-3 пъти се е налагало да ги викаме, ако не работи асансьора - винаги са се отзовавали много бързо. Правят разни профилактики периодично (и забравят лампата на шахтата да свети понякога, но това е бял кахър, обаждаме им се пак и идват да си изключат осветлението). Не виждам причина да се тревожиш, ако "утре фирмата фалира, или шефа "се гътне", да не дава господ". А след като изтече договора, преговаряте отново и толкова. Във всички търговски преговори има известна доза нерви. Но асансьорът не е собственост на фирмата, която го поддържа и всяко своеволие би трябвало да се санкционира.  Peace Не си трови живота предварително, действай си по схемата - питай Комисията за защита на потребителя, а все си мисля, че и от КЗК (комисията за защита на конкуренцията) би трябвало да имат становище по този въпрос. Нищо не пречи да осъществиш и един контакт с тях за всеки случай. Сподели после как се е развила ситуацията, че ми стана интересно.
Успех! И без излишни нерви - ще ти трябват за по-сериозни неща от някаква си фирма за поддръжка на асансьори.   bouquet

# 18
  • София
  • Мнения: 6 011
Котково, а по колко се пада такса на апартамент, разбрах, че е 12 лв. на етаж? Защото ние плащаме мисля по 3 лв. на ап. и ми се виждат съвсем нормално, по-евтино едва ли може да се намери. Все пак наистина трябва да разчитате на качествена поддръжка - в смисъл фирмата да си има превоз, хора, части, обучен персонал и т.н. , иначе кой знае на какви дебили може да попаднете за 10-20 лв. разлика.

# 19
  • Мнения: 359
Ники, 20 апартамента сме, ама нали първият етаж не плащат, вторият също се ослушват, та сумата набъбва. Но, както вече писах, не е там въпроса!

# 20
  • Мнения: 13
Здравейте! Темата е страхотна, защото в този бранш /както и във всички други/ има мошеници, мърлячи и фантоми, които ни дразнят, тормозят и обират. Наистина ние всички сме длъжни да имаме ясна и твърда гражданска позиция. Но не трябва да забравяме, че в живота и в работата си в един момент сме потребители, а в следващия момент сме търговци, защото сега купуваме някаква стока или услуга, а после продаваме стока, услуга или своя труд. Това го казвам, защото за да сме убедителни, трябва да погледнем нещата от различни страни и да съберем информация за тая „мошеническа” фирма като например:
- Има ли съдебна регистрация и от кога.
- Сертифицирана ли е по ISO.
- Какви продукти предлага на пазара и отговарят ли те на европейските стандарти.
- Какъв дял заема на пазара.
- Какъв и е обема и годишния отчет за миналата година.
- Плаща ли си данъците.
- Има ли офис и достатъчно квалифициран персонал.
- Клиенти, обекти.
- Има ли нарушения, системни и сериозни оплаквания от тяхната работа.
Хайде заедно да съберем тая информация и тогава да определим дали тая фирма е мошеническа или не.
А защо това да не се превърне във форум за добри или лоши впечатления и от други асансьорни фирми.Mimeto59

# 21
  • Мнения: 359
Това, че фирмата има всички изискващи се от закона регистрации абсолютно и по никакъв начин не означава, че не изнудва клиентите си! Не виждам какво общо има едното с другото! Аз не споря за това дали един продукт е добър или лош. А за това, че ако не ми харесва продукта (независимо от европейските му сертификати) искам ДА ИМАМ ПРАВО ДА СЕ ОТЪРВА ОТ НЕГО! Въпросното право ми е отказано в случая . Или звучи така - откажете се и няма да имате асансьор!

И, моля, това не е рекламен сайт!

# 22
  • Мнения: 13
Не разбрах, тоя асансьор добър ли е или лош?
И каква такса на месец ви искат?

# 23
  • Мнения: 19 485
Ако в договора, който сте подписали НЕ се съдържа изискването за определен софтуер, без който както разбирам асансьорът не може да работи според мен налице е неизпълнение на договора - може да прегледате ЗЗД /Закон за задълженията и договорите/ и да предприемете по-нататъшни стъпки, в това число и съдебни. Ако пък има клауза, която указва, че тези асансьори работят само с определен софтуер - сезирайте Комисия за защита на конкуренцията, защото тогава пък въпросната фирма притежава господстващо положение на пазара и към нея ЗЗК предвижда определени рестрикции, включително и свързани с цените.

# 24
  • Мнения: 359
Ако в договора, който сте подписали НЕ се съдържа изискването за определен софтуер, без който както разбирам асансьорът не може да работи според мен налице е неизпълнение на договора - може да прегледате ЗЗД /Закон за задълженията и договорите/ и да предприемете по-нататъшни стъпки, в това число и съдебни. Ако пък има клауза, която указва, че тези асансьори работят само с определен софтуер - сезирайте Комисия за защита на конкуренцията, защото тогава пък въпросната фирма притежава господстващо положение на пазара и към нея ЗЗК предвижда определени рестрикции, включително и свързани с цените.

Думичка няма в договора по този въпрос!!! Ако имаше нямаше да пиша, че фирмата е мошеническа - да сме чели! Обаче не!  #Cussing out Така че, както вече писах - Комисията за защита на конкуренцията, или Потребителите, или и двете - предстои!

А дали е добър или лош асансьора - откъде да знам, работи от 3 месеца! А и какво ме интересува - в случая става въпрос за нещо съвсем, съвсем друго!

# 25
  • Мнения: 13
Колко пъти се е развалял асансьора за тези три месеца? И все пак колко плащате за поддръжката на месец / ако не е тайна /, защото и ние имаме такъв асансьор и искам да направя сравнение?

# 26
  • Мнения: 359
Не се е развалял, а и още е в гаранция. Месечният абонамент е 100 лв.

# 27
  • Мнения: 13
kotkovo, извинявай ако ти досаждам, но на колко етажа е вашата сграда и колко семейства плащате за асансьор? В кой квартал на София сте?

# 28
  • Елин Пелин
  • Мнения: 209
    Здравейте, момичета.
    Аз работя във фирма за производство на асансьори /за добро или лошо/, но за пръви път чувам, че фирма- конкурент си е позволила да направи подобно нещо: да ви застави да сключите с нея договор за поддръжка. И то по такъв долен начин!
    Като се пуска една сграда в експлоатация, винаги асансьора трябва да е работещ и да е минал комисия, която му е издала сертификат за съответствие с европейските норми и типовете асансьори. С този и още няколко други документа /като наприменр "Техническа документация на асансьора"/ се пуска сградата в експлоатация. А да, и сключен договор за поддръжка. Задължително! Иначе незнам как са дали разрешително на инвеститорите Thinking?
   А таксите за поддръжка на асансьори в София са от 8-12 лв. на врата /или спирка/.
    Надявам се да съм ви била поне малко полезна. Ако мога да помогна, тук съм. Hug

# 29
  • Мнения: 142
Ей, danadi, мерси, че даде актуални цени!  Hug Нашият не е специален асансьор, но се чудех как вървят цените за поддръжка.

# 30
  • Мнения: 359
danadi, благодаря ти за помощта! Значи, всички сертификати си има нашият асансьор - комисии, съответствия, дрън-дрън - всичко! Изненадата последва в момента, в който пробвахме да сключим договор за поддръжка с друга фирма (с 4 други фирми!!!!). Т.е. "заложили шапка в комина" един вид. И, пак повтарям, нито дума в договора, че видиш ли, въпросният асансьор практически не работи без съответния софтуеър (условно казвам софтуеър, те го нарекоха по друг начин, но все тая)!
Mime, в Хиподрума сме. Сградата е на 7 етажа +партер, т.е. 8 спирки. Първият етаж и партерът, обаче, не плащат такса. 17 "плащащи" апартамента сме. Таксата е 100 лв. Какво прави това.... около 6 лв. на апартамент, значи около 13 лв. на спирка .
Ама за да стигнем до тази цена що пазарлъци и заплахи бяха..... Освен това, както вече казах, не е там въпроса. Ами ако утре ни поискат не 100, ами 1000 или 2000 лв. какво?! Оставаме без асансьор ли?! Ами ако фирмата фалира, или шефът се гътне, или го опандизят, или продаде фирмата (която е ЕООД)?!?! Обясниха ни любезно, че не били единствената фирма, която поддържа този тип асансьори, имало и други. Демек, видите ли, не сме монополисти. Да, ама другите фирми се оказаха техни клонинги (клонове, офиси или каквото там, не знам точно...)

# 31
  • Мнения: 353
Тъй като темата е насочена към новодомците - искам да напиша ние от какво се опарихме при ново строителство.
СЕптември трябваше да излезе акт 16, закъсня и излезе през ноември. Тока го пуснаха почти края на март. Парното и водата малко преди това. Ние имаме и гараж - до гаража имахме достъп някъде през април. Съпругът ми решава да вкарва колата и установява че нашата кола се влачи и наклона не е правилен. Съседа си вкарва колата, неговата почти не опира, но нашата  отпред опира и бронята и се трие... Строителя му казва че "колата не ти е добре - много е ниска". Наново му обясняваме че няма начин да не е добре след като почти всяка втора кола е такава. Той пак не обърна внимание и аз реших да се заема с проблема по-на сериозно. Обадих се на един познат строителен инженер, каза ми наредби и прочие, свалих ги, и точно за наклоните ги пуснах по факса на строителя. Обадих се и казах на секретарката му, че ако става въпрос за 300 лева, колкото ще струва отремонтирането на гаража, то да му предаде че ще се обърнем към орган за контрол, който да установи с документ че този гараж не отговаря на изискванията и пак ще се наложи да го оправят те. Около празниците бяха дошли и са го замазали - оставили са си ръцете както се казва, но факт е че си признават че не са го направили както трябва. Отидохме до съседката да видим жилището й, че ни покани - стана въпрос за вратите и тя ни казва че си е поръчала от неговите врати, ние не знаем дали е практика навсякъде, но вратата която е монтирана на момичето е интериорна без стъкло?!? Стъклото си го е купила допълнително. Аз за такова нещо за пръв път чух, все пак тя си е поръчала врата със стъкло и не са я предупредили когато е поръчала вратата че ще е без стъкло
АЗ не знам има ли тема за "минавките" които преживяват новодомците - ако има подобна, моля авторката на темата да ме извини че се натресох в нейната, но понеже ми е пресен случай и ми държи топло както се казва.

# 32
  • Мнения: 13
Kotkovo, извинявай, може да не съм внимавала, но не разбрах, защо искате да смените фирмата за поддръжка щом като асансьора ви не спира, а таксата е горе-долу като на другите фирми?

# 33
  • Мнения: 359
Ето затова:
Ами ако утре ни поискат не 100, ами 1000 или 2000 лв. какво?! Оставаме без асансьор ли?! Ами ако фирмата фалира, или шефът се гътне, или го опандизят, или продаде фирмата (която е ЕООД)?!?! Обясниха ни любезно, че не били единствената фирма, която поддържа този тип асансьори, имало и други. Демек, видите ли, не сме монополисти. Да, ама другите фирми се оказаха техни клонинги (клонове, офиси или каквото там, не знам точно...)
И защото става дума за монопол и за, извинявам се за израза, ама ми е накипяло, опит за преебавка.

Тинта, ние също имаме проблем с подстъпа към гаражите - абсолютно същия случай на прекалено стръмен наклон, при който по-ниските коли запират и не могат да влязат. Нашите и двете са високи, та не съм се занимавала. Но има един клет човечец, който няма апартамент в блока, живее на близо и си е купил само гараж. И, познай! Колата му не влиза  Mr. Green!
Можеш ли да ме ориентираш откъде си чела тези изисквания за височина на рампата?

# 34
  • Мнения: 359
АЗ не знам има ли тема за "минавките" които преживяват новодомците - ако има подобна, моля авторката на темата да ме извини че се натресох в нейната, но понеже ми е пресен случай и ми държи топло както се казва.

Няма лошо. Сигурно има много неща, които да споделим. И най-вече кой как е преборил нередностите. Дано сме полезни.

Нашият строител засега безропотно отстранява дефектите (е, позамазва ги в повечето случаи), пък да видим. В договора ни не е посочен гаранционен срок, но по ЗУТ си има - 2 години за довършителни работи, 5 години за конструкция май  newsm78 и пр.

# 35
  • Мнения: 353
http://www.paragraf22.com/pravo//naredbi/41707.html - ето линк към наредбата. А иначе така като чета, почвам да си мисля че сме при един и същи строител.

Последна редакция: чт, 14 май 2009, 15:02 от tinta

# 36
  • Мнения: 13
kotkovo, като сме тръгнали да си споделяме, вие колко плащате за интернет и кабелна телевизия, защото ние - 29 лв. на апартамент и не е качествена. А пък не можем да намерим чистачка за по-малко от 120 лв. на месец!

# 37
  • Мнения: 353
нашата чистачка чисти за 160  лева месечно, като уж мие 2 пъти и метене 2 пъти - но на мен ми се вижда че не се чисти толкоз често...

# 38
  • Мнения: 359
Чистачката взима 40 лв.на месец и чисти/мие веднъж седмично. Ние взехме една леля от съседен блок. Така е най-добре, защото тя не идва от другия край на София само за вас, а си събира накуп 3-4 входа и, съответно, взима по-малко пари.
Миме, за интернет не знам още, защото не сме се нанесли (сигурно ще се местим есента или, като гледам, по-скоро зимата  Laughing). А с кабелната има проблем, не знам защо, нещо по окабеляването на блока ли, какво ли... Никой не иска да ни прекара освен цифровите. В момента се борим за БТК телефони.

Тинта, нашият строител е Стройекспрес -НН. Ама едва ли е същия, защото нашият още не си е оправил рампата за гаражите!  Laughing

# 39
  • Мнения: 353
Стискам палци да ги оправи...

Последна редакция: сб, 16 май 2009, 10:40 от tinta

# 40
  • Мнения: 13
kotkovo, каква кола карате и ще влезе ли в гаража? Колежке по притеснения, имаш ли дете и имаш ли мъж вместо теб да се заеме с проблемите?

# 41
  • Мнения: 359
Абе тва мъжете са.... Мани ги!  Laughing Ако сами не си оправим нещата - забрави! Че съм и домоуправител на всичко отгоре!  Laughing
А колата ми е Голф 2 - влиза и се качва навсякъде и върху всичко!  Laughing Иначе другата е Шкода Октавия, ама и те са височки, та нямаме проблем. Но онзи клетия човечец, за когото писах, е с някаква Алфа Ромео и....забрави да влезе в гаража!

# 42
  • Мнения: 13
Да знаете колко е нормалната тарифа месечно за интернет и кабелна телевизия на семейство?

# 43
  • Мнения: 13
kotkovo, аз продължавам да проучвам асансьорната фирма, а ти реши ли какво ще правиш с тях?
А бе, кажете знае ли някой колко се плаща за кабелна телевизия и интернет на месец?

# 44
  • Мнения: 359
Ами то не зависи ли от това кой ти е интернет доставчика? Аз сега съм на бол бг и плащаме 20 и няколко лв.на месец. А кабелната ни е Евроком - около 24 лв. май беше.

# 45
  • София
  • Мнения: 6 011
Ние сега се включихме към Нет 1, кабелна+интернет общо за 30 лв. като и от двете сме много доволни.

# 46
  • Мнения: 13
kotkovo, аз продължавам да проучвам асансьорната фирма, а ти реши ли какво ще правиш с тях?

# 47
  • Мнения: 359
Да бе, решила съм, Защитата на потребителите и Конкуренцията, ама време не ми остава....

# 48
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Ммм, чудесно и нашият асансьор е испански от Уникен ООД  Mr. Green Чакам договора за поддръжка с нетърпение  ooooh!

# 49
  • Мнения: 359
Хайде, похвали се като го получиш!  Laughing И като видиш цената, обади им се и почни да ги заплашваш с Потребителите!  Mr. Green

# 50
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Два асансьора - 500лв поддръжка, която не включва ток  ooooh! Май ще караме на единия само. Добре, че сме доста маймуни, та идва към 15лв на апартамент. Нищо не са казали са софтуер и т.н., това е договорът от тях, който строителят ни предостави. Усещам, че ще пада екшън на Общото събрание  Mr. Green

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 4 134
Ние снощи направихме първо общо събрание  Mr. Green
И на нас искат 12 лв. на спирка, но сме се нанесли само 5-6 апартамента от общо 45  ooooh!
Доста ще е трудно - на никой не му се дават пари, всеки иска максимум удобства обаче  newsm78

# 52
  • Мнения: 359
Два асансьора - 500лв поддръжка, която не включва ток  ooooh! Май ще караме на единия само. Добре, че сме доста маймуни, та идва към 15лв на апартамент. Нищо не са казали са софтуер и т.н., това е договорът от тях, който строителят ни предостави. Усещам, че ще пада екшън на Общото събрание  Mr. Green

Т.е. 250 лв.на асансьор? Колко спирки са това? Нашият, пак да кажа, има 8 спирки, плащаме общо 98 лв. Но първоначалната оферта беше за 200. Бая скандали паднаха докато кандисат! Те няма да ти кажат нищо за софтуеър, но ако извикаш друга фирма за поддръжка, ще видиш, че никой не може да поддържа техните асансьори. Така че се получава един вид монопол. Уникен ти казват - ами ние искаме толкова, като не ви харесва, отидете другаде. Да де, ама се оказва, че няма "другаде"! Иначе и при нас договорът е сключен със строителя и нито дума няма в него по този въпрос.
Моят съвет е да започнете подчертано агресивни преговори с Уникен. Според мен те знаят, че са "в издънка", тъй като в договора са премълчали доста съществен елемент и започват да увъртат и да се обясняват, ама много малоумно! И поддават, да ти кажа... Накрая шефът се обади и каза, че те са си в правото, ама айде понеже са сериозна фирма, ще направят супер голямо изключение, щото сме им много симпатични и ще намалят цената наполовина  Sick!
Виж какво ще стане на общото ви събрание и ако смятате да предприемате действия пред Комисията и пр., пиши ми да ги "предприемем" заедно! Ще сме по-убедителни  Laughing

# 53
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
О да, цената е трепач, дето има една приказка: дай боже всекиму  ooooh! Аман, ще се разправяме на Общото събрание, насрочено е за този месец, да видим. И при нас са 8 етажа. kotkovo ако се стигне до драма с Уникен, ще кажа че вече са пуснали гювеч в друг техен обект да не се правят  Mr. Green И сериозно ще видим защо тази поддръжка е толкова висока, може би включва заплатата на пиколо, знам ли...

# 54
  • Мнения: 1 063
Следя темата от самото начало, предстои ни да си имаме работа с испански асансьори Crazy....още не сме взели разрешение за ползване, а вече има проблеми с инсталацията на въпросните "елементи". Та, ще ви следя, за да знам какво ни чака и как можем да си решим проблемите. Браво, на авторката за темата!
А някои от списващите тук разчитам да си разкрият картите най-после, за да не им се връзват повече момичетата, и да ни разяснят  защо фирмата/в която очевидно работят или поне са свързани с нея/ иска такива цени за поддръжка!?!

Последна редакция: ср, 03 юни 2009, 22:32 от Ива М.

# 55
  • Countryside
  • Мнения: 11 628

А някои от списващите тук разчитам да си разкрият картите най-после, за да не им се връзват повече момичетата, и да ни разяснят  защо фирмата им иска такива цени за поддръжка!?!
Е, какво да разкрия, аз още не съм  наясно за какво става въпрос. Ние тепърва ще се борим, ако изобщо се навият останалите собственици, де.

# 56
  • Мнения: 1 063
Сиренце, нямам предвид теб...разгледай темата напред и ще разбереш за какво говоря Peace
Не може никой да не е забелязал провокативните въпроси Thinking

# 57
  • Мнения: 359
Е как защо искат такива цени?! Че те могат да поискат ВСЯКАКВА цена, при положение, че друг не може да поддържа асансьорите им!!! #Cussing out Я си представете как сега искат 200 лв., след 1 година договорът изтича и за да се поднови - хоп, искат вече 1000 лв. Що не, какво им пречи?!

Ива, вие ако още не сте подписали на строителя акт 15 (и ако става дума за същите асансьори), можете да го натиснете да изиска от фирмата въпросния софтуеър (пак да кажа, че Уникен не наричат въпросното нещо софтуеър, ама все тая). Макар че той (строителят) сигурно вече си е сключил договора с тях... 

# 58
  • Мнения: 1 063
kotkovo ние тепърва ще го прехвърляме, но непрекъснато изниква нещо и се отлага....
А асансьорите са испански, това го разбрах покрай проблема който имали с тях, но все още не знам фирмата, която ще ги поддържа. Имаме обаче един познат при строителя и ще му звъним, за да му разкажем за тези приключения, и да провери с кой точно е сключен договора.
Между другото в блока, в който живеем в момента не се плаща на апартамент, а на човек Crazy и нали се сещате, че апартаментите с повече обитатели поемаме по-голямата част от сметките....

По повод размера на плащането за тези нови асансьори, мисълта ми беше, че те все още са в гаранция и най-вероятно поне 2 години ще имат такава, това би означавало /евентуално/ малко проблеми и минимална поддръжка и не виждам къде е логиката в тези големи суми, по-скоро след години ще изискват повече средства за ремонт, а не в този момент.

# 59
  • Countryside
  • Мнения: 11 628

По повод размера на плащането за тези нови асансьори, мисълта ми беше, че те все още са в гаранция и най-вероятно поне 2 години ще имат такава, това би означавало /евентуално/ малко проблеми и минимална поддръжка и не виждам къде е логиката в тези големи суми, по-скоро след години ще изискват повече средства за ремонт, а не в този момент.
Сега е на мода думата поддръжка явно, няма значение за какво точно, важното е парички да капят  ooooh!

# 60
  • Мнения: 359
Да ви кажа за гаранцията: тя тече от МОМЕНТА НА МОНТАЖА и пускане в експлоатация на асансьора, а не откакто сте се нанесли в блока. Т.е. монтажа може да стане и една година преди акт 16 (както беше в нашия случай). Когато излезе акт 16 от гаранцията оставаха няколко месеца.

Пък да не ви разправям какво ми обясниха в Уникен по въпроса за гаранциите (не помня дали го разказах вече, извинявам се ако се повтарям!). Та разправям се аз по телефона с някакъв там пич от фирмата и той ми заявява, че гаранцията, видиш ли, течала от МОМЕНТА НА ПРОИЗВОДСТВО на асансьора във фабриката в Испания  #Crazy Чували ли сте такова нещо да има на света?!?!  #Crazy Щото "вие като си купите телевизор и ви седи една година в кашон в хола, тя гаранцията си тече". Да де, викам, ама гаранцията тече откакто съм изляза от Техномаркет, примерно, а не откакто телевизорът са го натоварили на кораба в Шанхай! Та нещо се беше объркал човека, струва ми се... Едва ли ни мисли за толкова тъпи  Laughing Ама знаеш ли!

# 61
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Да ви кажа за гаранцията: тя тече от МОМЕНТА НА МОНТАЖА и пускане в експлоатация на асансьора, а не откакто сте се нанесли в блока. Т.е. монтажа може да стане и една година преди акт 16 (както беше в нашия случай). Когато излезе акт 16 от гаранцията оставаха няколко месеца.

Да, това за съжаление е вярно. Ако се забави 1-2г отиде гаранцията  ooooh! Може ли да се съди строителя за подобно нещо, в крайна сметка ние сме ощетените  Thinking

# 62
  • Мнения: 359
Не можеш. За какво ще го съдиш? Той си е монтирал асансьора, не е нарушил нищо  #Cussing out

# 63
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Ами ако между акт15 и акт16 има да речем 1-2г не е ли виновен?

# 64
  • Мнения: 13
Има логика: ако някой си купи кола и не я кара 2-3 години, а я държи в гаража, гаранцията изтича и за това не е виновна колата. Така е и с асансьора: ако той се монтира и се предаде на инвеститора, но не се ползва 1-2 години – гаранцията му изтича и за това не е виновен асансьора. Аре бъдете по-обективни.

# 65
  • Мнения: 359
Не, бе, Миме, ти не ме разбра. Човекът каза, че гаранцията тече от момента, в който асансьорът Е НАПУСНАЛ ФАБРИКАТА В ИСПАНИЯ, а не от момента на монтажа (което е нормалното).

А периодът м/у акт 15 и 16 е доста разтегливо понятие. По принцип в договора за строеж са посочени срокове, след изтичането на които строителят дължи неустойки, можеш да го съдиш и пр. Но само ако няма обективни причини за забавянето (т.е. ако то е по вина на строителя). Ама то, нали се сещаш, никога не е по вина на строителя. В повечето случаи действително е така: документите се бавят от общини, инстанции и пр., и пр. А пък за да има акт 15, блокът трябва да има монтиран и пуснат в експлоатация асансьор и така - затворен кръг!

# 66
  • Мнения: 13
kotkovo, аз продължавам да проверявам Уникен и разбрах, че гаранционния срок е 18 месеца и започва да тече след три месеца от доставката на асансьорите на обекта. Значи гаранционния срок е 21 месеца от момента на доставката на асансьорите на обекта. Човека като твърди първо да провери, за да не ни будалка.

# 67
  • Мнения: 13
Интересува ли ви какво научих за Уникен?

# 68
  • Мнения: 359
Да, разбира се, сподели!  Heart Eyes Ние бяхме малко на море, насам натам, та затова не съм влизала във форума.

# 69
  • Елин Пелин
  • Мнения: 209
Момичета, относно гаранционния срок, логично е да започне да тече от деня, в който на фирмата производител на асансьора му се издаде Сертификат за "Краен контрол".  Това означава, че са си свършили работата. Ако имате паспорти /техническа документация на асансьорите/, там трябва да е приложен този сертификат. Без него няма да ви издадат разрешение за експлоатация. А гаранционният срок е две години. Поне така трябва да е. Друг е въпросът, че не всички фирми са коректни.
Относно това: "А някои от списващите тук разчитам да си разкрият картите най-после, за да не им се връзват повече момичетата, и да ни разяснят  защо фирмата/в която очевидно работят или поне са свързани с нея/ иска такива цени за поддръжка!?!" -  предполагам, че е насочено към мен. За радост, не съм свързана с тази толкова споменавана фирма "Уникен".  Работя в друга фирма, която няма да споменавам, за да не се сметне като реклама. Но винаги мога да дам координатите на лични на всяка една от вас, която поиска. Старая се да помогна с нещо, ако съм в състояние, защото и аз съм потребител като всички.   Hug


# 70
  • Мнения: 1 063
danadi  нямам предвид теб, за да няма повече недомлъвки ще кажа, че имам предвид Мимето 59, ако греша се извинявам, но провокативните и постове ми говорят за друго....

# 71
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
Mimeto59,  а има ли логика аз 2-3 години да имам акт15 и да не се разпореждам с имота си, понеже няма РЗП? То по тази логика ще изтече и 5г гаранция на строителя и после ще пием по една студена вода и толкоз. Обективни сме и още как, просто няма контрол и това е...

# 72
  • Мнения: 359
Момичета, относно гаранционния срок, логично е да започне да тече от деня, в който на фирмата производител на асансьора му се издаде Сертификат за "Краен контрол".  Това означава, че са си свършили работата. Ако имате паспорти /техническа документация на асансьорите/, там трябва да е приложен този сертификат. Без него няма да ви издадат разрешение за експлоатация. А гаранционният срок е две години. Поне така трябва да е. Друг е въпросът, че не всички фирми са коректни.
Относно това: "А някои от списващите тук разчитам да си разкрият картите най-после, за да не им се връзват повече момичетата, и да ни разяснят  защо фирмата/в която очевидно работят или поне са свързани с нея/ иска такива цени за поддръжка!?!" -  предполагам, че е насочено към мен. За радост, не съм свързана с тази толкова споменавана фирма "Уникен".  Работя в друга фирма, която няма да споменавам, за да не се сметне като реклама. Но винаги мога да дам координатите на лични на всяка една от вас, която поиска. Старая се да помогна с нещо, ако съм в състояние, защото и аз съм потребител като всички.   Hug


Danadi, за гаранционни срок - нашият е 1 (една!!!!!) година - кажи-речи колкото на миксер.

Ако работиш в конкурентна фирма, още повече такава, която може да поддържа този тип асансьори, моля те пиши ми на лични! Наистина имам интерес да сменя фирмата и ако вашата предлага по-добри условия - веднага ни печелите!  Laughing

# 73
  • Мнения: 359
Имам друг въпрос относно "коректни" строители: някой от вас сблъсквал ли се е с отстраняване на повреди от строителя в гаранционен срок? Колко е гаранционни срок за довършителните работи?

Питам, защото в чисто новичкия апартамент ни се наду паркета. Под "наду" имам предвид от край до край - цялата стая. И това поради теч под вратата (алуминиева дограма  #Cussing out). И сега строителят само мънка, мотка ме и се измъква като прани гащи - айде днес, айде утре, да, бе, ще го оправя, ама сега съм отпуска и така вече... 6 месеца. Понеже 1 година от акт 16 изтича в края на септември почвам де се притеснявам.

# 74
  • Countryside
  • Мнения: 11 628
kotkovo, гаранционния срок на сградата е 5г(фасада, плочи, дограма, улуци, общи части и т.н.). Довършителните работи се водят отделно, ако ги е правил строителя нямам идея колко е. Нашите ги прави отделно сторителна фирма и имаме гаранция 3г.

# 75
  • Мнения: 359
Мерси, Сиренце!
Днес идва техническия на нашия строител да огледа повредите и да ги докладва (освен паркета имаме и два теча). Ама течовете били, видиш ли от това, че комшийката отгоре си полива цветята (две пършиви петунии, коита са точно на другия край на балкона)  #Cussing out!
А че зимата в стаята имаше ледени висулки от тавана, а тогава петунии не растяха?!?!  #2gunfire

# 76
  • Мнения: 248
Точно такава тема ми трябваше, момичета.

По подобна схема (като Уникен), ние сме "вързани" с фирмата Рей Лифт.
Вземат ни по 12 лева на месец на етаж + най-различни други такси "когато се наложи".

Честно казано историята е забатачена - собственика на строителната ни фирма се самоуби преди около година и вече нямаме никаква връзка с фирмата - всички телефони са изключени, офиса затворен и т.н.
Какви гаранции имаме за блока, асансьора и т.н. не е ясно, ама както и да е.
Дори не знаем кой го е монтирал този асансьор, колко и докога му е гаранцията.
Намерили сме начин да се "откачим" от Рей Лифт - не ги искаме по разни причини.
А сме на договор с тях, защото строителя ни ги натресе без обяснения преди година и половина.

Много моля, дайте ми имена и контакти на фирми за поддръжка на асансьори. За предпочитане от не много скъпите, защото само половина апартаменти са населени.
Даже, ако може и примерен договор за абонаментно обслужване, защото сегашния, който имаме е едностранчив и дава права само на фирмата.
Блока е в Младост, София.

И още нещо - колко плащате за ток на асансьор? Ние около 80 лв на месец - не е ли малко множко?

Много благодаря предварително.

# 77
  • Мнения: 359
За тока - и ние горе долу толкова плащаме. Ама то зависи от големината на асансьора.

А как се откачихте от асансьорната фирма?

# 78
  • Мнения: 248
Асансьорът е малък, за 4 човека, с автоматично отварящи се врати.
От мои познати, които живеят в нови кооперации и асансьорите им са много подобни на нашия, знам, че плащат около 30 лв на месец, та затова питам.
Още не сме прекратили договора с фирмата за асансьора, защото не сме намерили друга. (Иначе в самия договор има 1-2 случая, в които можем да го прекратим).
Препоръчайте ми фирма за поддръжка, защото все пак искаме от другата фирма първо да кажат, дали могат да го обслужват нашия асансьор и токава да разваляме договора със сегашната.
Моля и за примерен договор.

# 79
  • Мнения: 359
Коя е фирмата на твоите познати?
Аз, за съжаление, не мога да ти препоръчам друга фирма - ако можех, отдавна да не сме при Уникен! А договор имахме някъде, ама къде съм го бутнала..... Не беше нищо особено. Ще потърся.

# 80
  • Мнения: 248
Не съм се изразила добре, исках да кажа, че плащат около 30 лв на месец за ток.

Общи условия

Активация на акаунт