УСМИХНИ СЕ С МЕН!

  • 135 600
  • 1 874
  •   1
Отговори
# 1 410
  • В светлото бъдеще на своята приказка...
  • Мнения: 222
Вижте какво е написал един господин подписал петицията,колко точно и истинско:

Цветослав Андреев Пресолски :

Децата с увреждания може да не донесат олимпийски медали на България, може да не станат велики учени, но ако държавата не им дава възможността да се чувстват като нормални хора, каквито са - тя не заслужава никой да й носи слава. Децата с увреждания са пълноценни хора, които в много от случаите са по-добри и трудоспособни. 
Дълбок поклон!  Heart Eyes

# 1 411
  • Мнения: 681
Вижте какво е написал един господин подписал петицията,колко точно и истинско:

Цветослав Андреев Пресолски :

Децата с увреждания може да не донесат олимпийски медали на България, може да не станат велики учени, но ако държавата не им дава възможността да се чувстват като нормални хора, каквито са - тя не заслужава никой да й носи слава. Децата с увреждания са пълноценни хора, които в много от случаите са по-добри и трудоспособни. 
Дълбок поклон!  Heart Eyes
smile3501 smile3525 newsm10

# 1 412
  • Мнения: 3 835
Много благодаря на Цветослав! Hug  bouquet

Стискайте ни палци, имаме нужда от това! Много е важно за семействата на деца с увреждания, има доста добра възможност да излезнат от невидимостта си, дай боже да се случи! Praynig Нека да имат тази възможност и шанс, моля се от цялото си сърце за това! стискайте палци!

# 1 413
  • Мнения: 1
ивайло пламенов каранджулов - ОБИЧАМ ТЕ  въпреки че си едно непорастнало дете !!!

 Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes Embarassed Embarassed Embarassed

# 1 414
  • Мнения: 3 835
Кой е г-н Каранджулов? Срам, не срам, питам. Възрастните непораснали деца, са много симпатични хора!  Grinning

# 1 415
  • Мнения: 838
Много благодаря на Цветослав! Hug  bouquet

Стискайте ни палци, имаме нужда от това! Много е важно за семействата на деца с увреждания, има доста добра възможност да излезнат от невидимостта си, дай боже да се случи! Praynig Нека да имат тази възможност и шанс, моля се от цялото си сърце за това! стискайте палци!


Тео,кога ще научим резултата?

# 1 416
  • Мнения: 3 835
Официално по пощата, а иначе ще се обадя да питам, след 23 март.Hug

# 1 417
  • Мнения: 3 835
Eто инфото за тези 40 милиона, за които ни каза Цвета Антонова.

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=3452& … =2&id=0000502

Наливат 40 млн. евро срещу детската бедност
Десислава Колева, Самуил Димитров

Европейският социален фонд ще финансира проект за намаляване на детската бедност у нас, става ясно от поредната програма за закрила на детето, приета вчера от кабинета. Предвидени са 40 млн. евро за различни мерки, насочени към децата до 7 г. Сред тях са подобряване на училищната подготовка на ученици от маргинализирани семейства с ниски доходи и на децата с увреждания. Ще се подготвят и родителите на деца от уязвимите групи, за да се компенсират неблагоприятните условия, в които те израстват.

Нормативни промени, чрез които да се гарантира достъп до здравно образование на младите хора, предвижда още програмата. Друга планирана мярка са програми за здравословно хранене. "Разработване на стандарти за психологическо обгрижване на учениците" също е част от мерките. Децата трябва да получат и повече възможности да изразяват мнението си и да участват при вземането на решения в областта на образованието и здравеопазването.


Моля за коментари, трябва да научим повече подробности за тази програма. Rolling Eyes

# 1 418
  • Мнения: 3 835
Tова извадих от новия Проектозакон за образованието, дето се опитах да го чета днес. Нямам идея какво е пишело в стария, вие кажете има ли промени по тези текстове? Обаче така както е написано, тия носят наказателна отговорност, ако не приемат детето в градината или училището. И освен това записването в специализирано училище, ми се струва доста сложно като изпълнение, ако родителя не иска, не виждам как ще стане.


(2) Детските градини са длъжни да приемат деца със специални образователни
потребности.
(3) В детските градини в група се приемат до 2 деца със специални образователни
потребности.
(4) В детските градини в група може да се приемат повече от 2 деца със
специални образователни потребности по решение на екипа за комплексно
педагогическо оценяване към регионалния инспекторат по образованието.

Чл. 68. В детските градини възпитанието и подготовката на децата със специални
образователни потребности се осъществява съгласно националните образователни
27
стандарти за предучилищното възпитание и подготовка, наредбата по чл. 10, ал. 6 и/или
по индивидуални образователни програми.


(2) Постъпването на деца със специални образователни потребности в I клас на
специалните училища се извършва, когато всички възможности за включващо обучение
и възпитание са изчерпани, при писмено изразено желание на родителите
(настойниците), със заповед на министъра на образованието и науката, издадена след
препоръка от екипа за комплексно педагогическо оценяване към регионалния
инспекторат по образованието и след предложение на експертна комисия в
Министерството на образованието и науката.

(4) Индивидуалният учебен план съдържа разпределението на учебните часове по
учебните предмети за периода, за който обучението е организирано в индивидуална
форма. Индивидуалният учебен план се разработва въз основа на училищния учебен
план и се утвърждава от директора след съгласуване с финансиращия орган.
(5) В случаите по ал. 2, т. 1 индивидуалният учебен съдържа от 8 до 12 учебни
часа седмично за съответния клас съгласно училищния учебен план.
(6) В случаите по ал. 2, т. 2 индивидуалният учебен план съдържа не по-малко от
1/3 от учебните часове за съответния клас съгласно училищния учебен план
(7) Индивидуалните учебни часове се провеждат в училището. В случаите по ал.
2, т. 1, когато ученикът не може да посещава училището, учебните часове се
организират в домашни или болнични условия. Когато ученикът е настанен в болница
извън населеното място, на чиято територия е училището, в което ученикът се обучава,
индивидуалните учебни часове се организират от училище, определено от началника на
регионалния инспекторат по образованието.
(Sunglasses Периодичните проверки и изпитите се организират и провеждат при
условията и по реда, определени с наредбата по чл. 124.

(5) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават
50
по индивидуални образователни програми, при текущите изпитвания се поставят
оценките по ал. 2 според степента на усвояване на знанията, уменията и отношенията
съгласно индивидуалните образователни програми.
(6) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават
по индивидуални образователни програми, но не постигат образователния минимум по
съответния учебен предмет, при завършване на класа се поставя описателна оценка на
степента на усвояване на знанията и уменията съгласно индивидуалните образователни
програми.
(7) На учениците със специални образователни потребности, които се обучават
по индивидуални образователни програми и постигат образователния минимум по
съответния учебен предмет, се поставят оценки по реда ал. 1 – 4.

Чл. 142. (1) Приемането на ученици в специалните училища, с изключение на
социално-педагогическите интернати и възпитателните училища-интернати, се
извършва, когато всички възможности за включващо обучение и възпитание са
изчерпани, при писмено изразено желание на родителите (настойниците, попечителите),
със заповед на министъра на образованието и науката, издадена след препоръка от екипа
за комплексно педагогическо оценяване към регионалния инспекторат по образованието
и след предложение на експертна комисия в Министерството на образованието и
науката.

# 1 419
Вижте какво е написал един господин подписал петицията,колко точно и истинско:

Цветослав Андреев Пресолски :

Децата с увреждания може да не донесат олимпийски медали на България, може да не станат велики учени, но ако държавата не им дава възможността да се чувстват като нормални хора, каквито са - тя не заслужава никой да й носи слава. Децата с увреждания са пълноценни хора, които в много от случаите са по-добри и трудоспособни. 
Дълбок поклон!  Heart Eyes
Поклон голям и от мен!!! Two Hearts Two Hearts Two Hearts Two Hearts

# 1 420
  • Мнения: 0
Аз също се подписах и пожелавам успех на петицията

# 1 421
  • Мнения: 3 835
Милена не знам дали знае за това:


Интеграцията на децата с увреден слух и кохлеарната имплантация ще обсъдят в парламента депутати, лекари и представители на неправителствени организации

24 март 2009 г.

Кръгла маса на тема „Кохлеарната импланция в България – възможности за интеграция” организират на 24 март 2009 г. в Народното събрание парламентарните комисии по труда и социалната политика, по образованието и науката и по здравеопазването.
Форумът ще започне в 11.00 часа в зала 134, пл. „Княз Александър Първи” № 1.  Той е под патронажа на председателите на комисиите Хасан Адемов, Лютви Местан и Борислав Китов.
Кръглата маса ще открие председателят на Комисията по труда и социалната политика Хасан Адемов, а презентация за развитието на кохлеарната имплантация в България ще направи един от инициаторите на форума – проф. Кунчо Кунев.
На тема „Неонатален слухов скрининг” ще говори доц. Диана Попова, а на проблемите с диагностиката при децата с увреден слух ще се спре доц. Йовка Спиридонова. Д-р Владислав Илиев ще направи доклад за „Следоперативно обслужване на децата с кохлеарна имплантация”, а директорът на дирекция „Образователна среда и образователна интеграция” в Министерството на образованието Асен Петров ще засегне в изказването си интегрираното обучение на деца с увреден слух.
На кръглата маса председателят на Съюза на глухите в България Васил Панев ще представи  резултати от кохлеарната имплантация при деца от 1 до 3 години.

# 1 422
  • Мнения: 0
подпис и от мен! Hugпрегръщам ви всички мили дечица Hug

# 1 423
  • София
  • Мнения: 440
Teo, благодаря за информацията за Кръглата маса за КИ. Това е една инициатива на родители на деца с кохлеарни импланти. Тя започна още миналата година да се готви, доста преди петицията, протестите. Нямам още отзиви от участниците какво се е случило в сряда, но имаха добри очаквания. Имат подкрепа на медицинските специалисти, ще видим дали ще се оправдаят очакванията и да се реализа идеята за Център за кохлеарна имплантация.
Не участвам много в тази инициатива, моята дъщеря ползва само слухов апарат, а проблемите при двата вида слухопротезиране са съвсем различни. Но пък при интеграцията на децата няма голяма разлика.

# 1 424
  • Мнения: 3 835
Милена, пиши като има информация за кръглата маса, много ще е интересно какво са успяли да постигнат, дай боже да е повече!

Пожар, не знам защо не пише, ама няма да е зле да каже две думи в темата, има какво!!!

Новината според мен е страхотна! За Ванко се отнася и за прегледа в Германия.

Общи условия

Активация на акаунт