Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 5 370
Току-що си прегледах пощата и открих мейл-предложение от Мтел. Искат да се включат, един вид, във всеобщото дело за опазване на горите от изсичане и предлагат хартиените фактури да бъдат заменени с електронни такива, до които да имаме достъп със специални кодове. Срещу това предлагат някакви символични отстъпки, разбира се, ако човек се реши на това, едва ли те биха изиграли роля.
Честно, замислих се. Аз имам договор с 1000 минути включени и не мога да ви опиша колко страници ми е дебела месечната фактура. От друга страна, ок, днес имам компютър и Интернет. Но ако утре не е така? newsm78
Въобще....кажете вие какво мислите? Получили ли сте такива послания?

# 1
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
документ от рода на фактура задължително на хартия. могат ако искат да я съберат и на половин страница ... ама не им се занимава.
разните там чалъми дето им трябва ток .... заеби.
виж детайлизираната справка може и по нета да се гледа.

# 2
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 537
ЗА такова предложение съм и бих се възползвала от него. 90% от случаите дори не си отварям фактурата освен ако не се налага да направя справка кога на кого съм звъняла и нещо ме притеснява в сметката. Щом съм си платила и си пазя касовата бележка, значи всичко е ОК. Писнало ми  е вкъщи да се затрупваме с безброй брошурки, информационни бюлетини, фактури и още куп хартийки, които неминуемо поемат към коша или печката на село.


... Пъзел, добави анкета.

# 3
  • Мнения: 4 585
Делото им е похвално, замаскирва с маскировъчна мрежа финансовия им интерес,
но няма значение.
Прегледай си съобщението, би трябвало да има опция за преминаване отново на хартиен носител.
Макар, че ако някой ден станеш толкова бедна, че да нямаш комп и нет, едва ли ще имаш и сметка за плащане в Мтел.
Не, не съм нолучил такава оферта от Мтел, но ако получа от мобилния си оператор, ще се съглася.

# 4
  • Мнения: 5 370
Тук не става въпрос за бедност, а просто за чисто физическа невъзможност да нямам Интернет и компютър за известно време.Вълк, и аз си го помислих ама веднага това, за финансовия интерес. Thinking

# 5
  • Мнения: 2 478
Делото им е похвално, замаскирва с маскировъчна мрежа финансовия им интерес,



Ей Вълчо,взе ми думите от устата.
Иначе за фактурите от Мтел или Глобул ми е все тая на какъв носител ще ги получа.

# 6
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
едно писмо е 50-60 ст. + разходи за хартия, персонал, печат ... кажи го 70ст.
100000 да се навият са икономия 70,000 лв. те ти един бонус ...
те и без това са спрели всякакви разходи за нови реклами, явно са ги натиснали за икономии ...

# 7
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 172
Може би за фирми става дума и за друг вид фактура newsm78
Аз получвам и сега смс със сметката в деня на излизането, в нета си проверявам с кой и колко съм говорила, ако се наложи. Хартиения плик с тази информация може и да се получава някъде на предишните ми адреси, но не съм се интересувала.
ПодсЕти ме да ида да им кажа да не изпращат вече, ако може.

# 8
  • Мнения: 5 370
И анкета сложих, и даже гласувах.

# 9
  • Мнения: 1 437
Аз се възползвах от подобно предложение.По пощата все още ми идва фактрата, но детайлизираната справка си я гледам в сайта
на Мтел.За какво да ми я пращат и без това обикновенно не я поглеждам.

# 10
  • Мнения: 677
Разбира се, че интереса е финансов. Изразява се в милиони месечно, сметката е проста.
Но пък фактура не на хартиен носител май не става. Така че сори за мтел.
Иначе е похвална инициативата. Успех!

# 11
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
Има много хора, които нямат нито компютър, нито нет, но имат мобилни телефони.

Не се отказвам от хартиения носител, особено пък когато става въпрос за фактура.

# 12
  • Мнения: 5 370
Разбира се, че интереса е финансов. Изразява се в милиони месечно, сметката е проста.
Но пък фактура не на хартиен носител май не става. Така че сори за мтел.
Иначе е похвална инициативата. Успех!

Преди време на едно място в една фирма се опитали  да пробутат подобен вариант, Антонио, на служителите. Да им пращат евентуално мейлче на личната поща с.....фиша за заплата.Като атач файл.  Естествено, служителите се размрънкали сериозно и сега вече им давали фишчето в надлежно запечатано пликче.
И пак същия номер-за това, че трябва да сме ГРИЙН-се опитали да им пробутат. Whistling

# 13
  • Мнения: 3 405
Жозефин, нали можеш да си я принтнеш?

# 14
  • Мнения: 5 370
Жозефин, нали можеш да си я принтнеш?
Че това нали пак е хартия, Андж? Каква е разликата? Grinning

# 15
  • Мнения: 4 585
Защо ти е тая фактура, освен ако не можеш да я минеш за разход на фирмата?
А нали има и електронни подписи. Гледкай си я на комна и толкоз.

# 16
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
за фирмите, на хартийка, че данъчните искат черно на бяло. на часни лица може само смс ....

# 17
  • Мнения: 3 405
Жозефин, нали можеш да си я принтнеш?
Че това нали пак е хартия, Андж? Каква е разликата? Grinning

Че няма те да ти я пратят Simple Smile Ще се спести откъм хартия за пликове.

# 18
  • Мнения: 4 555
Нека да спестяват хората, по-добре, отколкото да вдигнат цените.
А и не разбирам аргумента, че имало хора, дето нямат компютри и Интернет. Това какво пречи на останалите, които имат, да си получават електронна фактура  newsm78
Или вариантите са абсолютно всички абонати да минат на електронна фактура или нито един?



Никога не съм си разглеждала фактурите. Дори не съм ги отваряла. Аз даже не знам колко ми е сметката, понеже се плаща онлайн заедно с останалите сметки. А, и освен това не съм към Мтел  Joy

# 19
  • Мнения: 7 837
Ето и това стигна до България, бавно, но стигна.
Не търсете интриги и подмолности в интереса на МТел. Тази кампания отдавна я прилагат масово из целия свят, като се започне от банкови извлечения и се стигне до сметки за ток и вода.
Има ли знаци вече, че хартията, която използват е рециклирана?
 


# 20
  • Мнения: 27 524
На този етап - хартиен носител и предпоследната опция  Peace
По много причини - все още никой не зачита разпечатки от интернет за валидни, освен ако ги няма подкрепени със стабилните истински хартиени такива. Примери много - спираме по телефона договор с телефонната компания, получаваме потвърждение по мейла. Разпечатваме си го, заедно с всички платени досегашни задължения. Слава Богу, отиваме и в близкото бюро и правим същото "на ръка". В последствие хартиената молба и прекратената сметка потъват при компанията в небитието и започваме дело. Мейлите и разпечатките, дори от банката струват НУЛА. Но хартиеното от бюрото - само го показахме и всичко приключи в наша полза.
Правим превод в чужбина, препращаме банков документ директно от банката - не може.
Здравни и социални застраховки - всичко има в компютрите навсякъде, виждат го онлайн, но - не може - трябва хартиен ностиел, с подпис, дата и пчета.
Продаваме филми на френските културни центрове по света. Пращаме фактурата по мейл, но - само за да си направят сметка в счетоводството. По цял свят, все още, това не се брои за легален документ. Веднага я пускаме и по пощата и чак след получаването й следва плащането.
Така че да, на този етап, не бих се доверила на мейл носители на документи, именно заради несгурността след това. А ако ти надпишат сметка или имаш други ядове? С електронна фактура ли ще доказваш кой крив и кой прав? Абсолютно съм ЗА опазването на Природата и икономиите, правя много в тази насока, но засега доверието в интернет е нулево. И разбираемо  Simple Smile

# 21
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
Останах с впечатлението, че това е за всички, а не за отделен клиент на въпросния оператор.
Затова и споменах за липсата на техника у доста народ.

Ние получаваме известие със смс, че е излезнала новата фактура от Мтел и на каква стойност е, но все пак държа да имам черно на бяло документ.

# 22
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
много повече хартия ще се спести ако хората си мият задниците , но това е друга тема.

# 23
  • Мнения: 2 018
Не е първата фирма, която иска да спести разходи, чрез пестене на хартия. Мотивите им са ясни, но нима всеки не мисли как да намали разходите си. Те биха си спестили също и от разноса.
Бих се съгласила, защото фактурите, които получавам по пощата - все закъснели, изчезнали някъде. Докато ми изкарат дубликат...
По-лесно би ми било чрез нет-а.  Peace

Блонди, преполагам, че ще бъде с електронен подпис. Иначе, какъв е смисъла да го предлагат, ако не е официален документ?

# 24
  • Мнения: 4 300
Ползвам електронни фактури, електронен подпис, плащам безкасово ( респ, без касови бележки по метър дълги). Дава ми комфорт. Пазя си ел.документите- сметки, фактури- като файлове и си ги архивирам, точно както хартиените. На работа от доста отдавна фишовете са електронни, с парола за достъп. Има и закон за това, Банксервиз разработиха система, която си функционира от доста време.
Това е бъдещето. Само остава дребните душици да проумеят, че е важно съдържанието, а не формата.

Блонди, мисля че се бъркаш. Фактура, която служи за основание за плащане, е различно нещо от документ за извършено такова. В сайта на БТК например след регистрация с клиентския ти номер получаваш достъп до месечните си сметки ( фактури), в Глобул също. Всъщност така е в БГ, видях че пишеш за Франция, може би там изискванията към реквизитите на фактурата са друи. Тук не трябва да има печат, т.е. може да бъде едно към едно възпоризведена електронно.

Последна редакция: чт, 27 ное 2008, 16:51 от Рокси

# 25
  • Мнения: 790
Преди години и електронните билети не се приемаха лесно. Но това  различно, защото са придружени от хартиена фактура все пак.

# 26
  • Мнения: 599
На мен ми допада идеята.Така или иначе не ги пазя тези фактури.
А всеки път се чудя на колко дребни парчета да ги накъсам, за да не ми видят клошарите номера на телефона, имената, че и ЕГН май вписваха вътре, адреса също.
Знам ли кой за какви цели ще използва данните ми.

# 27
  • Мнения: 1 217
Понякога съм отказвала доброволно,друг път са ми отказвали и ща не ща примирявам се,не винаги ми се разправя.

# 28
  • Boston, MA
  • Мнения: 3 105
Телефонни, банкови сметки, ипотеки, кредитни карти, фиша от заплатата - всичко ми е електронно. Нямам нужда да събирам хартия.

От думите на Блонди за пореден път се убеждавам, че Европа (не просто България) е много назад с електронното разплащане/търговия.

# 29
  • Мнения: 2 716
В личен план - изобщо не ми трябва фактура. Вчера дойдоха точно от Мтел. Та да проверим нещо и мъжът ми измъкна неговата от кофата.   ooooh! Неразпечатвана.
По отношение на фирмените - доста неща получавам по Мейл, съответно плащания, но винаги се появява оригинална фактура с подпис и печат.
Т.е. пестят се известни средства - 4 000 000 абонати = 4 000 000 пощенски плика+марки.

# 30
  • Мнения: 5 370
Ето и това стигна до България, бавно, но стигна.
Не търсете интриги и подмолности в интереса на МТел. Тази кампания отдавна я прилагат масово из целия свят, като се започне от банкови извлечения и се стигне до сметки за ток и вода.
Има ли знаци вече, че хартията, която използват е рециклирана?
 



Не, Кейси, няма такива. Поне аз не съм видяла. Но има други компании, които обозначават на опаковките си, че са използвани рециклирани материали.

Честно казано, моите разсъждения до голяма степен съвпадат с тези на Блонди и веднага ще се мотивирам. Работата ми в последните години ми е показвала на практика колко вс еоще несигурни са новите средства за комуникация. Как бази данни си отиват е така, на,. щрак. Как паднал сървър блокира работата на няколкостотин души и камиони, които очакват да бъдат натоварени....и не ги товарят точно щото не могат да принтират фактури, как мейли чезнат ей тъй, на, без намеса....абе мога много да изброявам.

От друга страна-да, съгласна, ресурсът на природата не е неизчерпаем. Та затова си мисля, че това няма да е лесен процес.

П.С. Рокси-тук не иде реч  за ДРЕБНИ душици. Повярвай ми, работя с данни ежедневно и знам за какво говоря.

# 31
  • Мнения: 4 300
Ех, ти ако работиш с данни, аз да не садя круши Laughing

# 32
  • Мнения: 5 370
Ех, ти ако работиш с данни, аз да не садя круши Laughing
Извод-знаеш и аз за какво говоря. Simple Smile

# 33
  • Мнения: 49
Аз предпочитам електронния вариант по много причини, но ще посоча няколко само:
1) няма шанс да се изгуби при доставката /всички знаем какви са Български пощи и колко некоректни са някои от фирмите в този бранш!/, между другото ако не знаете, в повечето частни фирми, които разпращат фактури имат заложено, че няма изобщо да си правят труда да пращат 5% от тях!, представете си това да е вашата.
2) изпращането/получаването/ на хартиени фактури е чиста загуба на ресурси/всякакви/
3) винаги, ако ми е необходимо мога да си разпечатам въпросната фактура,ако толкова спешно ми е необходима
4) не се чудя къде да ги прибирам, а после къде да ги търся
Не виждам смисъл една фирма да дава 50 000, а и дори да става въпрос за 5 лева, в изпращането на хартиени носители, при възможност тези пари да се инвестират/примерно/ или няма значение  какво, като над 50% от абонатите проста вземат плика и в коша.

# 34
  • Мнения: 5 710
Аз бих приела такава фактура, да, но всеки си преценява нуждите.

# 35
  • Мнения: 4 300
Абсолютно знам. Затова цитирах и законовите разпоредби- не се изискват печати върху фактури, което ги прави абсолютно заменими от електронни документи. Митниците спряха да искат разпечатани телекси за направени плащания в тяхна полза, след това спряха изобщо да искат телекси. Нещата бавно и славно се променят у нас.
А от паднал сървър нищо не си е заминало, нали го вдигат пак. Общо говориш.
Работейки непрекъснато с данни, и то динамични, знам, че ако се срине системата никакви хартии не могат да те спасят.

Общи условия

Активация на акаунт