За разликата в скоростните кутии ?

  • 18 710
  • 27
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 53
Предстои ми покупка на автомобил, за който държа да е с автоматична скоростна кутия.
Когато се позаинтересувах за модела на на който съм се спряла /цената му е около 21 000 лв./, ми казаха че се предлага във вариант - ръчна скоростна кутия и роботизирата такава.
Аз не съм много наясно с нещата, разговарях с познати уж по просветени в тази област и те ми обясниха, че това което го предлагат като автоматик, все едно въобще не било такова. Както и термина "многорежимна трансмисия".
Може ли някой на прост български език да ми обясни разликите между автоматика и другите термини с които някои производители на автомобили рекламират продуктите си.

П.П. Да уточня че колата на която съм се спряла и за която най-вече става дума е Пежо 107, С1 и Тойота Айго /те са едно и също нещо де/.

# 1
  • София
  • Мнения: 4 044
Що не преместиш темата при татковците, все повече мнения ще има.  Peace Или попитай във форумите на пежо и ситроен.

# 2
  • София
  • Мнения: 591
Здр. dre@mer аз лично имам Опел Корса с автоматични скорости, ако ще караш в София повечето време, поне според мене ти трябва именно кола с автоматична скоростна кутия. При автоматика е лошото , че тя сама ти превключва скоростите не е като при механичните скорости ти да превключваш. Имаш само два педала газ и спирачка. Всичко зависи от това от кога караш кола и как караш, поне аз така мисля.

# 3
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Провери в форумите на ситроен и пежо там има всички модели и фабрични деекти и т.н.И ще си прецениш коя от двете.Евентуален ремонт на автоматична скоростна кутия е доста по-скъп от ръчна.

# 4
  • Мнения: 18
Предстои ми покупка на автомобил, за който държа да е с автоматична скоростна кутия.
Когато се позаинтересувах за модела на на който съм се спряла /цената му е около 21 000 лв./, ми казаха че се предлага във вариант - ръчна скоростна кутия и роботизирата такава.
Аз не съм много наясно с нещата, разговарях с познати уж по просветени в тази област и те ми обясниха, че това което го предлагат като автоматик, все едно въобще не било такова. Както и термина "многорежимна трансмисия".
Може ли някой на прост български език да ми обясни разликите между автоматика и другите термини с които някои производители на автомобили рекламират продуктите си.

П.П. Да уточня че колата на която съм се спряла и за която най-вече става дума е Пежо 107, С1 и Тойота Айго /те са едно и също нещо де/.

Е, какво означава това, че това което се предлагало като автоматик не било автоматик Shocked
Какво имат твоите познати предвид изобщо?????
Една кола е или автоматик или с ръчна скоростна кутия. В една кола, която е автоматик, има само газ и спирачка. А в една кола с ръчна скоростна кутия има газ , спирачка и съединител .Така че една кола е или автоматик или не  Laughing
Според мен нещо не сте наясно изобщо със скоростните кутии ..
Ти виждала ли си как изглежда една автоматична скоростна кутия? Без да ми се сърдиш на въпроса  Laughing

Последна редакция: ср, 19 ное 2008, 18:07 от TheFireGoddess

# 5
  • Мнения: 6 604

Предстои ми покупка на автомобил, за който държа да е с автоматична скоростна кутия.
Когато се позаинтересувах за модела на на който съм се спряла /цената му е около 21 000 лв./, ми казаха че се предлага във вариант - ръчна скоростна кутия и роботизирата такава.
Аз не съм много наясно с нещата, разговарях с познати уж по просветени в тази област и те ми обясниха, че това което го предлагат като автоматик, все едно въобще не било такова. Както и термина "многорежимна трансмисия".
Може ли някой на прост български език да ми обясни разликите между автоматика и другите термини с които някои производители на автомобили рекламират продуктите си.

П.П. Да уточня че колата на която съм се спряла и за която най-вече става дума е Пежо 107, С1 и Тойота Айго /те са едно и също нещо де/.

Е, какво означава това, че това което се предлагало като автоматик не било автоматик Shocked
Какво имат твоите познати предвид изобщо?????
Една кола е или автоматик или с ръчна скоростна кутия. В една кола, която е автоматик, има само газ и спирачка. А в една кола с ръчна скоростна кутия има газ , спирачка и съединител .Така че една кола е или автоматик или не  Laughing
Според мен нещо не сте наясно изобщо със скоростните кутии ..
Ти виждала ли си как изглежда една автоматична скоростна кутия? Без да ми се сърдиш на въпроса  Laughing

А няма ли коли,които могат да се карат и автоматик и ръчно newsm78?

# 6
  • София
  • Мнения: 4 044

Не е съвсем така, даже изобщо! Има някакви, които се водят полуавтоматични, но не съм наясно точно каква е разликата. Мъжът ми обясняваше скоро, ама то си е фонов шум след 3-то изречение. Ей тук продават такава:  http://www.mobile.bg/pcgi/main.cgi  Има и с ръчни , и с автоматични, значи има някаква разлика.
А иам и коли ,които са си автоматици, но като минеш на спортен режим, можеш сам да сменяш скоростите.  Sunglasses Не са с педал, а от листа се движи към по-висока или по-ниска предавка. Или от волана, като на F1! Mr. Green

# 7
  • Мнения: 18

А иам и коли ,които са си автоматици, но като минеш на спортен режим, можеш сам да сменяш скоростите.  Sunglasses Не са с педал
Ми аз какво казвам, че не е така.. че е автоматик или ?
Една кола е или автоматик или не ! Всички, които нямат педал за съединител са такива  Laughing, независимо дали си в спортен режим или не  или каквото и да било ...

# 8
  • София
  • Мнения: 4 044
Или е автоматик, или ръчна, или полуавтоматик-каквото и да значи последното. Има някаква междинна скоростна кутия, но на знам какво точно представлява. Ще питам.

# 9
  • Мнения: 192
Е не е съвсем така Simple Smile
Има и варианта за ръчна кутия без съединител... може би това се има предвид под "роботизирана кутия".
При италианските коли това са моделите "Селеспиид".

# 10
  • Мнения: 18
Е не е съвсем така Simple Smile
Има и варианта за ръчна кутия без съединител... може би това се има предвид под "роботизирана кутия".
При италианските коли това са моделите "Селеспиид".

това да не са за инвалиди  Laughing

Шегувам се разбира се.. ама това вече ме хвърли в пета глуха.. аз където си признавам, че съм минала през много модели, било то ръчни, или автоматици..

Ето, сега питах и мъжа ми.. имало Автоматик с опция за ръчно превключване..Явно това се има предвид от Авторката... само че, това си е пак автоматик.

Последна редакция: ср, 19 ное 2008, 19:10 от TheFireGoddess

# 11
  • Мнения: 606
При автоматика е лошото , че тя сама ти превключва скоростите не е като при механичните скорости ти да превключваш.
При автоматика е хубавото , че тя сама ти превключва скоростите не е като при механичните скорости ти да превключваш.

# 12
  • Мнения: 606
А няма ли коли,които могат да се карат и автоматик и ръчно newsm78?
Примерно аудита, фолксвагени, БМВ-та и много други имат една система разработена от Порше - типтроник. Буташ лоста настрани и ти превключваш предавките, като "грешки" не са възможни. Пак е автоматик, но не превключва преди да бутнеш лоста, ако не е "грешно", т.е. да доведе до твърде ниски или високи обороти на двигателя. При намаляване на скоростта, предавките автоматично се изреждат надолу, а при достигане на критично високи обороти се превключва автоматично на по-висока предавка.

# 13
  • Мнения: 18
При автоматика е лошото , че тя сама ти превключва скоростите не е като при механичните скорости ти да превключваш.


Ха ха , по-голям виц не бях чела  Wink
Кажи, че се майтапиш...и не ми се сърди ... съвсем благородно се смея  Laughing

Автоматикът за градско е 200 пъти по-удобен... помисли !

# 14
  • София
  • Мнения: 4 044
При автоматика е лошото , че тя сама ти превключва скоростите не е като при механичните скорости ти да превключваш.


Ха ха , по-голям виц не бях чела  Wink
Кажи, че се майтапиш...и не ми се сърди ... съвсем благородно се смея  Laughing

Автоматикът за градско е 200 пъти по-удобен... помисли !

Хи-хи, от известно време се оглеждам за малка градска колица и мъжът ми държи да е автоматик. Аз исках да е ръчна, ама май се предадох. Така де, нали съм жена, що се меся за коли. Той бърка ли ми се кви пердета ще сложа.  Laughing
Моите доводи против бяха,че няма да мога аз да си регулирам кога да превключва и, забележете, ако е заледено, много ще буксува. Това съм го чула някъде, може и да е вярно. Обаче ако е толкова заледено и заснежено, просто няма начин да се кача да карам, обаче нали требе да съм подготвена! hahaha

# 15
  • Мнения: 81
Те по-модерните имат зимен режим, спортен и т.н. Най-готината екстра, която не знам дали всички автоматици я имат е да държи колата на наклон и тръгваш без гадното "залитане" назад... екстри разни  Wink

# 16
  • Мнения: 1 726
Освен , че автоматика гори малко повече, не виждам никакви други минуси, особено за начинаещ шофьор.

# 17
  • София
  • Мнения: 4 044
Разбрах, разбрах, най-вероятно става дума за роботизирана скоростна кутия. Тя за шофьорката е като автоматик-2 педала, сама си сменя скоростите, но просто е разработена на базата на ръчната скоростна кутия.
Докато тези автоматици, които могат да се сменят и ръчно скоростите, са разработени на базата на автоматичната. Tiptronic май се казваха.

Абе, тия производители са луди! Стана малко като: "Открийте разликите". А някои хора се забавляват да четат за такива неща.  Joy

На момичето-колиците са си много добри, дори в "Top Gear" ги хвалят, което си е показател. Да не ти пука за кутиите, ти ще караш, няма да я ремонтираш! 

# 18
  • Мнения: 53
Благодаря на всички за информацията.
Истината е,че аз съм съмсем прясно излюпил се шофьор и причината да искам кола автоматик е да мога да свикна по-бързо с шофирането. Наистина не съм въобще наясно с принципа на действие на скоростните кутии а и информацията която получавам от близки и познати е доста противоречива, за това поисках да видя и мненията във форума.
Аз решението съм си го взела - една от трите вида ще да е, зависи изцяло от лизинговата политика на фирмата.
Благодаря още веднъж на всички.

# 19
  • Мнения: 301
Като за млад шофьор и за градско автоматика е перфектен избор. Казвам го от позицията на не чак толкова млад шофьор, който вече 6 години кара автоматик. И не е вярно, че скоростните кутии на автоматика се развалят често - всичко зависи от марката на колата. Също смятам, че определени марки, за който частите са по-евтини очевАдно си има и причина за това - по-често се налага да се сменят.  Mr. Green
Успех и безаварийно каране  Peace

# 20
  • Мнения: 81
Благодаря на всички за информацията.
Истината е,че аз съм съмсем прясно излюпил се шофьор и причината да искам кола автоматик е да мога да свикна по-бързо с шофирането. Наистина не съм въобще наясно с принципа на действие на скоростните кутии а и информацията която получавам от близки и познати е доста противоречива, за това поисках да видя и мненията във форума.
Аз решението съм си го взела - една от трите вида ще да е, зависи изцяло от лизинговата политика на фирмата.
Благодаря още веднъж на всички.
dre@mer, в подкрепа на думите на Джулия, удобството на автоматика си е безспорно - ако се налага да караш в големи задръствания, левият ти крак няма да пулсира след края на поредното шофиране. (добре че нямам брояч колко пъти на ден ми се налага да натисна съединителя...  Rolling Eyes)
Относно чупенето - ако си се насочила към нова кола, там си имаш гаранция, а и новото си е ново. Рискът от скъпи ремонти на автоматични ск е голям при пазара втора ръка.
Така или иначе ще се консултираш при покупката, затова разпитвай здраво и искай да ти обясняват всичко. Това им е работата на консултант-продавачите.
Успех в избора и хиляди безаварийни километри!  Grinning

# 21
  • Мнения: 1 726
Цитат
И не е вярно, че скоростните кутии на автоматика се развалят често

Мда, един млад шофьор е по-опасен за ръчна скоростна кутия, според мен. Mr. Green
dre@mer, ще споделиш ли каква е месечната вноска за някои от изброените модели с автоматична скоростна кутия?

# 22
  • Мнения: 220
голям смях падна докато ви четох...

сега като се сетя как 1 път дадох колата на колежката да кара, щото пих 3 ракии... явно имаше зъб на скоростния лост ли на нещо с подобна форма ли... щеше да го изтръгне - подивях и изтрезнях.  повече колата си на жена не я давам...

мили момичета - карайте си автоматиците - два педала - два крака.... нема кво да мислиш и да кръстосваш краката и да се чудиш какво да настъпиш, като при 3 педала  Joy Joy hahaha newsm78

п.п. предполагах, че модераторите отдавна са я заключили тая тема...

# 23
  • Мнения: 0
Освен , че автоматика гори малко повече, не виждам никакви други минуси, особено за начинаещ шофьор.

Точно за начинаещ шофьор никога не бих препоръчал автоматик... Още пресен, пресен и да не свикне хич на съединител. Защо се мятате толкова на тия автоматици ? Толкова ли са страшни съединителите, давате повече пари за някви мързеливи глезотийки... Автоматик с опция за превключване ръчно е "Типтроник" там на лоста ти е разграфено с "+" и "-" според скоростите - ниски и високи. Ама кво ли обеснявам....  ooooh!

# 24
  • Мнения: 1 726
Цитат
Толкова ли са страшни съединителите, давате повече пари за някви мързеливи глезотийки...

Ами дай тогава да не използваме перални, миялни и така нататък. Защо трябва да ми е трудно , като може да ми е лесно. Не случайно всички коли в Америка са автоматици ( тук карат всички , от 16 до 106 години) . Напоследък и в Европа навлизат, дори в България новите автобуси са такива.

Аз изкарах шофьорски курс на кола с ръчни скорости, но веднага след това се качих на кола с автоматични. Е точно тогава изпитах истинско удоволствие от шофирането. Не се чудя , коя предавка да включа, не ми гасне колата, не тръгва назад в баир, не ми се удрят коленете в таблото( понеже не ми се налага да натискам съединителя "до край", седалката ми е по-назад) , карам с обувки на токчета и най важното- мъжът ми не мърмори , че ще му прецакам съединителя  Mr. Green



# 25
  • София
  • Мнения: 4 044
Ей, сладур, tati2raseria, ти като караш автоматик двата педала с двата крака ли ги натискаш?  hahaha После-чупели се автоматиците!

# 26
  • Мнения: 927
Ей, сладур, tati2raseria, ти като караш автоматик двата педала с двата крака ли ги натискаш?  hahaha После-чупели се автоматиците!
А бе и мен ме хвърли в тъча тоя лаф!  #Crazy Joy

Аз съм карала 3 години нон стоп автоматик в Дубай и при онези наистина ужасни задръствания кола с ръчни скорости би била мъчение. В СФ също е натоварено движението ( е, не колкото в Дубай  Laughing) и автоматика наистина би ти свършил страхотна работа.
Тук се научих на ръчна предавка, но ми беше трудно да свикна  Blush Привикнеш ли към лесничкото, после няма дори и да си помислиш за ръчна скоростна кутия  Grinning

# 27
П.П. Да уточня че колата на която съм се спряла и за която най-вече става дума е Пежо 107, С1 и Тойота Айго /те са едно и също нещо де/.

Езвинявай за резкия тон, но ти добре ли си да си купиш такава кола? Не си хаби парите за тези сапунерки. Ако толкова държиш на Ситроен си вземи С2 - доста по-практична и дори по-добре изглежда. Виж какви ужасии пишат в автопресата за тези три коли:

Цитат
Проблеми и повреди при Peugeot 107, Citroen C1 и Toyota Aygo

Те са семпли, повратливи и икономични. Въпреки това, всички те страдат от някои сериозни и не толкова сериозни, но все пак дразнещи проблеми.

Да започнем с това, че според много собственици, пластмасовите панели по вратите получават вдлъбнатинки. Интериорните пластмаси са точно толкова евтини, колкото може да се очаква.

Багажникът е критикуван както от собственици, така и от автожурналисти, че пропуска вода в дъждовни дни. В допълнение, механизмите на вратите и багажника лесно се чупят.

Проблемите със сигурността са доста по-сериозни. Според различни източници, резервоарите могат лесно да пострадат в случай на удар отзад и това да доведе до пожар. Въпреки това собствениците не трябва да се притесняват, това се случва рядко и тризнаците далеч не са преродените Форд Пинто.

Тризнаците поддават на преобръщане в завой заради пословични проблеми със стабилността. Според изследване, 75% от техните собственици са имали проблеми със стабилността и/или временна загуба на контрол в завой.

Присъдата: Ако искате готина, малка кола за града мислете внимателно преди да изберете какво да купите. Ако искате Пежо, игнорирайте 107 и се насочете към 207 или 206+, ако сте за Ситроен - вместо С1 вземете C2 или C3, ако предпочитате пет врати, феновете на Тойота могат да обмислят малко по-големия Ярис, който е много по-привлекателен от Айго.

Общи условия

Активация на акаунт