Какво трябва да може бебе на 10 м.???

  • 4 563
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • София
  • Мнения: 796
Майчета, споделете, моля!!  PraynigВашите бебета на 10 м. можеха ли да "дават целувка", да посочват лампата, ако ги питаш къде е, да правят звуци на животни като им ги посочиш и т.н....?? Rolling Eyes
Кумата ми все ме критикува, че не съм учела Дария на куп неща (изброените например), които би трябвало вече да може детето, ако някой я учел! doh Аз сама си гледам детето и доста пея, играя с нея, показвам книжки, приказвам за какво ли не..., но може би нещо греша? Rolling Eyes Незнам. Знам, че децата са различни, но все пак някакъв ориентир да ми дадете? newsm78

# 1
  • Мнения: 3 268
Има много хубави книги за това.Защо не си вземеш,много са полезни и така следиш правилното развитие на детето си.

# 2
  • София
  • Мнения: 796
Има много хубави книги за това.Защо не си вземеш,много са полезни и така следиш правилното развитие на детето си.
Би ли препоръчала някоя конкретно?

# 3
  • Мнения: 502
това което питаш все едно моята педиатърка ти е изброила да прави детето през този период. истината е че аз книги не съм чела, общо взето си се гледахме двечките по цял ден и си изкарвахме чудесно. не съм се замисляла какво точно трябва да прави. единственото по-важно е че направи първите 5 крачки в края на 10 месец и постоянно повтаряше бау бау. другите ми спомени бледнеят вече.

# 4
  • Мнения: 4 434
Майчета, споделете, моля!!  PraynigВашите бебета на 10 м. можеха ли да "дават целувка", да посочват лампата, ако ги питаш къде е, да правят звуци на животни като им ги посочиш и т.н....?? Rolling Eyes
ами да Алекс ги правеше тия неща на 10 мес.Тогава и проходи
Ще започне и твоето спокойно Hug

# 5
# 6
  • Мнения: 4 555
Малко е рано да прави изброените от теб неща. Може би единствено посочването на лампата се прави по това време, но най-важното е на детето да му е интересно. То реагира на нещата, които му привличат вниманието. На едни лампата им е много интересна и я сочат, на други им е безразлична.
За сега можеш да пробваш да видиш какво разбира от нещата, които и говориш. Например скрий играчка под одеалото и и кажи да я намери (след като види къде си я скрила).

Имам един педиатърски документ, в който пише какво трябва да може бебето на тази възраст. Преписвам:
- Задържа се на крака самостоятелно за момент (между 9 и 13 месеца)
- Удря с ръце две кубчета едно в друго (между 7 и 12 месеца)
- Пинсетен захват с върховете на палеца и показалеца (между 9 и 15 месеца)
- Казва 'мама' или 'тати' като обръщение (между 9 и 13 месеца)
- Имитира звуци от речта
- Играе на "торта" с кофичка и пясък
- Търкаля топка обратно към подаващия
- Казва "чао-чао" и маха с ръка
- Разбира значението на думата 'не', но не винаги се подчинява
- Пляска с ръце
- Реагира на кратки команди ("Подай ми това")
- Пие от чашка
- Разгръща самостоятелно книжка

Това са само насоки какво е във възможностите на едно 10 месечно бебе, но не е задължително всяко дете да проявява интерес към тези дейности.
Ако и четеш книжки и и показваш кое животно как прави, рано или късно ще започне да имитира. Моята дъщеря на 10 месеца знаеше само бау-бау и чак наскоро увеличи репертоара.

Важното е детето да се забавлява. На тази възраст не е необходим кой знае колко целенасочен обучителен процес, защото децата си имат вродено любопитство и всичко, което научават, е продиктувано от него. Просто гледай към какво проявява интерес и с това се занимавайте.

# 7
  • София
  • Мнения: 796
това което питаш все едно моята педиатърка ти е изброила да прави детето през този период. истината е че аз книги не съм чела, общо взето си се гледахме двечките по цял ден и си изкарвахме чудесно. не съм се замисляла какво точно трябва да прави. единственото по-важно е че направи първите 5 крачки в края на 10 месец и постоянно повтаряше бау бау. другите ми спомени бледнеят вече.
Разбирам. И мен да ме питаш за преди няколко месеца, няма да помня точно. Simple Smile Всъщност, може би трябваше да спомена, че и двете с кумата сме учителки и бяхме колежки и може би оттам нейния уклон с преподаването и постиженията! Rolling Eyes
Но аз предимно се забавлявам с Дария - не я "уча", просто си живеем така. Не я карам да прави неща - освен каквото и е приятно. А за "моженето" се замислям все около кумата. Знам колко е вредно да сравняваш все и да търсиш проблеми, но ми писна да споря с нея какво "би трябвало" и затова исках да попитам и другите как са техните бебета на 10 м. Thinking

# 8
  • София
  • Мнения: 796
Малко е рано да прави изброените от теб неща. Може би единствено посочването на лампата се прави по това време, но най-важното е на детето да му е интересно. То реагира на нещата, които му привличат вниманието. На едни лампата им е много интересна и я сочат, на други им е безразлична.
За сега можеш да пробваш да видиш какво разбира от нещата, които и говориш. Например скрий играчка под одеалото и и кажи да я намери (след като види къде си я скрила).

Имам един педиатърски документ, в който пише какво трябва да може бебето на тази възраст. Преписвам:
- Задържа се на крака самостоятелно за момент (между 9 и 13 месеца)
- Удря с ръце две кубчета едно в друго (между 7 и 12 месеца)
- Пинсетен захват с върховете на палеца и показалеца (между 9 и 15 месеца)
- Казва 'мама' или 'тати' като обръщение (между 9 и 13 месеца)
- Имитира звуци от речта
- Играе на "торта" с кофичка и пясък
- Търкаля топка обратно към подаващия
- Казва "чао-чао" и маха с ръка
- Разбира значението на думата 'не', но не винаги се подчинява
- Пляска с ръце
- Реагира на кратки команди ("Подай ми това")
- Пие от чашка
- Разгръща самостоятелно книжка

Това са само насоки какво е във възможностите на едно 10 месечно бебе, но не е задължително всяко дете да проявява интерес към тези дейности.
Ако и четеш книжки и и показваш кое животно как прави, рано или късно ще започне да имитира. Моята дъщеря на 10 месеца знаеше само бау-бау и чак наскоро увеличи репертоара.

Важното е детето да се забавлява. На тази възраст не е необходим кой знае колко целенасочен обучителен процес, защото децата си имат вродено любопитство и всичко, което научават, е продиктувано от него. Просто гледай към какво проявява интерес и с това се занимавайте.
Много благодаря! Simple Smile Доста си преписала! Peace Да, съгласна съм - до интерес е! Любимото и е "та-та-та-та" с много нежно гласче! Grinning Татенцето ни наистина е много любимо! А мн. от нещата ги прави. Но не всичко. Абе, за никъде не бързаме. Не е състезание. Wink

# 9
  • Разград
  • Мнения: 2 102
И моето бебче днес става на 10 месеца. Постепенно го уча на някои неща. Но не може да се сравняват децата - това, че едно дете прави нещо на 10 месеца, а пък друго не.
Всички ще се научат.

# 10
  • София
  • Мнения: 796
Благодаря за линка - прегледах го, но не можах да открия нищо по темата.... - май не се ориентирам? Rolling Eyes Би ли ми казала какво да търся?  newsm78

# 11
  • Мнения: 4 555
Най-вероятно нямаш регистрация и затова статията не ти е излязла. Регистрирай се, влез с името и паролата и чак тогава кликни на линка и ще видиш статията.

# 12
  • София
  • Мнения: 796
И моето бебче днес става на 10 месеца. Постепенно го уча на някои неща. Но не може да се сравняват децата - това, че едно дете прави нещо на 10 месеца, а пък друго не.
Всички ще се научат.

Така е. Ако беше второ дете, сигурно не бих се и замисляла! Laughing Благодаря.

# 13
  • Мнения: 3 268
Аз изпорзвах на Лоранс Парну,но има много други.Иди на Славейков и разгледай.

# 14
  • София
  • Мнения: 796
Аз изпорзвах на Лоранс Парну,но има много други.Иди на Славейков и разгледай.
Благодаря. Simple Smile

# 15
  • Мнения: 229
Моето е на 9 м и 6 дена и прави следното:
-върви от 4 дена и то стабилно
-пляска с ръце
-вика когато иска да ми каже нещо
-като се удари си показва мястото
-казва - баба, мама
-удря си кубченцата едно в друго

# 16
  • Мнения: 127
Няма норми за бебетата,едни почват да вършат тези неща на 9-10 месеца,други на 11-12.Когато му дойде времето ще има да прави номерца Heart EyesМоят син,едва ли не изведнъж започна да пляска(браво,браво),да казва "здрасти"(маха с ръчичка),да показва колко голям ще стане и други маймунджолъци Simple Smile Но все още не имитира животни,вика само тата,тата Heart Eyes и мама,когато му е зор

# 17
  • Мнения: 1 428
Дъщеря ми е почти на 10 месеца.Може да пляска с ръце,да казва чао,да показва как слуша и колко е голяма,да дава боц.Казва тата,деди,мама.Май това е за сега.А и като се хване някъде се изправя,а също така се опитва да пълзи  Grinning

# 18
  • Мнения: 1 763
Моят син е почти на 10 месец и не прави нищо от изброените неща, поне не съзнателно. Ако му подадеш ръка, ти я хваща, според баща му се здрависва, но аз не мисля така. Не може да пляска, когато аз пляскам, започва да си удря едната ръка в другата с обратното на дланта. Когато се добере до моя телефон и телефона на баща си, започва да ги удря един в друг, а на това естествено никой не го е учил. Май единственото нещо, което прави съзнателно, е да пълзи и да се изправя по мебелите, когато иска да стигне нещо забранено.
А, щях да забравя, казва баба и мама. По-често крещи "баба".

# 19
  • Мнения: 543
Здрасти! Свекърва ми повтаряше на моя бебок още от новородено "Къде е лампичката?" Ей, тая лампичка ми взе здравето! Според нея гледала към лампичката, като я питаш (това на 2-3 месеца), според мен просто си поглеждаше натам, когато свети, защото й привличаше погледа. И като повториш по 100 пъти на ден "Къде е лампичката", все някога ще съвпадне. Започна да гледа съзнателно към лампата, като я питаш, чак към осмия месец и то след упорито повтаряне. Сега знае лампата, телевизора, пералнята и повечето си играчки. Не съм я учила целенасочено, но като погледне нанякъде, когато й стане интересно - например като бръмчи пералнята - и й казвам "Това е пералнята". Обаче посочва предметите, само когато е на кеф. Иначе се опъва, даже почва да мрънка, като я питаш. Друго - пляска с ръчички и удря предмети, ама пак, когато й скимне, рядко по поръчка. Чао не казва. За говора - казва мамамама, тататата, дададада, но не мисля, че все още свързва дърдоренето с хората. А, иначе знае кои са тати, баба и дядо, но мама не знае, защото като вляза в стаята, няма кой да й каже "Това е мама", а аз назовавам всички други. Така че мама засега е анонимна Simple Smile

Иначе смятам, че ако детето не знае разни циркови номера на дадена възраст, това изобщо не го прави тъпо или изоставащо. Децата имат различни интереси и ако не му е кеф да посочва лампичката, няма да я посочва.

Моята, за сметка на всичките номера, не ходи, не лази, не се изправя - седнала си е удобно на дупарата и не мърда.

# 20
  • Мнения: 4 784
Не се вглъбявай кой какво може. Важното е да се забавлявате в детето, а не учебни часове да имате. Синът ми правеше доста неща на тази възраст, но всичко е било научено в процес на игра по между ни, а не на всяка цена, за да си показваме пред хората какво можем! Кумата ти да си даде малко зор и тя да го научи на нещо, не само да коментира!

# 21
  • Мнения: 304
всичко е много индивидуално за всяко дете - дъщеря ми на 9 месеца проходи и на 10 беше доста стабилна

# 22
  • Мнения: 999
Моята Никол казва мама,баба,деде. Прави доста крачки и от ден на ден е по стабилна. Маха за чао и здрасти, танцува на музика удря купчетата едно в друго и най сладкото показва колко голяма ще стане, също прави знака за ела/ вика кучето/ и си слага телефона на ухото.
Не го мисли толкова всяко дете си е различно и се развива по различен начин.

# 23
  • Мнения: 3 034
Майчета, споделете, моля!!  PraynigВашите бебета на 10 м. можеха ли да "дават целувка", да посочват лампата, ако ги питаш къде е, да правят звуци на животни като им ги посочиш и т.н....?? Rolling Eyes
Кумата ми все ме критикува, че не съм учела Дария на куп неща (изброените например), които би трябвало вече да може детето, ако някой я учел! doh Аз сама си гледам детето и доста пея, играя с нея, показвам книжки, приказвам за какво ли не..., но може би нещо греша? Rolling Eyes Незнам. Знам, че децата са различни, но все пак някакъв ориентир да ми дадете? newsm78

сама си си отговорила - децата са различни. излишно е да се впрягаш на нечии чужди възгледи за твоето дете. освен това всички книги и документи са ориентировъчни и всеки добър педиатър следи за драстични отклонения от нормата, но когато такива не са налице, просто става въпрос за различно бебе - различен темперамент. това, което ти правиш е съвсем достатъчно - твоята дъщеричка може да е по-съзерацетлна, по-вглъбена, може просто да не й се правят точно тези неща и да предпочита да си прави нещо свое. на твое място изобщо не бих се впечатлявала  Peace

# 24
  • София
  • Мнения: 796
Ей, колко е изписано докато се върна....! #Crazy Мммдааааа.... наистина, децата са доста различни! Някои от вашите са направо ултра-развиващи се! Simple Smile Много ми беше интересно да чета за всички вас! Благодаря  bouquet
А явно има и като нас... Така и очаквах.
Но като чета почвам да подозирам, че това с бързото развитие е свързано и със социалните контакти на детето. Ние сме доста изолирани май. Татенцето обикновено се връща чак привечер, не познавам майки с деца (на 40 съм - приятелките ми или отдавна са отгледали деца, или са стари моми Wink), едната баба е инвалид, а другата супер бизнес-дама, която не знае какво и как да учи внуче (и не понася да бъде наричана "баба"! ooooh!) - а Дария рядко вижда и двете. Последните месеци прекарахме още по-изолирано, бягайки от жегите, но и без гости, обичайните разходки и т.н. Всъщност, кумата не е толкова близка - почти не ни вижда. Все пак на "боц" тя научи Дария - и то за нула време, на кафе, когато Дария беше на 6 м. Оттогава не я е виждала. Това бяха коментари по телефона.
Дано не ме разбере някой погрешно - не става дума, че ми трябват циркаджийски номера за пред хора (които не виждаме! Simple Smile) - знам, че с постоянство се постигат всякакви неща. А за мен, това няма смисъл. Просто ми беше интересно кумата права ли е или не, защото ме подразни.
Според мен, всяко нещо с времето си. А педиатъра ни е супер и следи детето, пък и доста говорим като се видим. Убедена съм, че би казал, ако имаше проблем. Но не съм мислила дори да го питам.

# 25
  • София
  • Мнения: 796
Здрасти! Свекърва ми повтаряше на моя бебок още от новородено "Къде е лампичката?" Ей, тая лампичка ми взе здравето! Според нея гледала към лампичката, като я питаш (това на 2-3 месеца), според мен просто си поглеждаше натам, когато свети, защото й привличаше погледа. И като повториш по 100 пъти на ден "Къде е лампичката", все някога ще съвпадне. Започна да гледа съзнателно към лампата, като я питаш, чак към осмия месец и то след упорито повтаряне. Сега знае лампата, телевизора, пералнята и повечето си играчки. Не съм я учила целенасочено, но като погледне нанякъде, когато й стане интересно - например като бръмчи пералнята - и й казвам "Това е пералнята". Обаче посочва предметите, само когато е на кеф. Иначе се опъва, даже почва да мрънка, като я питаш. Друго - пляска с ръчички и удря предмети, ама пак, когато й скимне, рядко по поръчка. Чао не казва. За говора - казва мамамама, тататата, дададада, но не мисля, че все още свързва дърдоренето с хората. А, иначе знае кои са тати, баба и дядо, но мама не знае, защото като вляза в стаята, няма кой да й каже "Това е мама", а аз назовавам всички други. Така че мама засега е анонимна Simple Smile

Иначе смятам, че ако детето не знае разни циркови номера на дадена възраст, това изобщо не го прави тъпо или изоставащо. Децата имат различни интереси и ако не му е кеф да посочва лампичката, няма да я посочва.

Моята, за сметка на всичките номера, не ходи, не лази, не се изправя - седнала си е удобно на дупарата и не мърда.
Ха-ха-ха! Joy Много готино звучи! Laughing Това с лампата е фикс идея на доста хора! Пробвах днес пак и очевидно не събудих особен интерес...
Твоето бебе звучи доста като моето - само дето Дария не се радва на машините  - повече на телефони и дистанционни. И също рядко казва ма-ма-ма, много по-често та-та-та-та-та (наистина няма кой да говори за мама!) Laughing  И Дария прави здрасти, боц, пляскане или чао само когато тя си реши, и упорито отказва да лази или да се изправя сама - седи си твърдо и тя, и ми крещи, когато реши, че и трябвам за нещо! Grinning

# 26
  • Мнения: 4 784
Според мен, всяко нещо с времето си.
Peace на същото мнение съм.
Кумата ти и мен би ме подразнила.

# 27
  • Мнения: 4 028
В този сайт има ориентировъчни "указания", но не е 100% надежден (има куп правописни и граматични грешки, някои странни възгледи и други, но и тук-там постановки, които се считат за универсални)

http://www.d-rmario.com

# 28
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
Всяко дете се развива рзлично Peace

# 29
  • Мнения: 1 121
Майчета, споделете, моля!!  PraynigВашите бебета на 10 м. можеха ли да "дават целувка", да посочват лампата, ако ги питаш къде е, да правят звуци на животни като им ги посочиш и т.н....?? Rolling Eyes

Не, определено не ги можеше тези неща Laughing към 11 месеца започна да маха за чао, целувка все още не дава, нито с въздушна, нито с уста Laughing Към 13 месеца можеше да ми донесе някакъв предмет, например, ако кажа, дай ми дистанционното ми го носи Wink и пак към 13 месеца го научих къде му е нослето, ушите, челото и можеше да показва, за лампата и други предмети не съм го учила. Звуци на животни все още не може да прави Laughing но имаме една котка в двора и само като му кажа, я, ела да храним мацата и се засилва със 100 Laughing и понякога като я види започва да се смее на глас и да я сочи с пръстче Laughing

# 30
  • Мнения: 1 546
И моята щерка съвсем от скоро научи някои номера и сега й голям кеф да ги показва непрекъснато. Но до преди месец само пляскаше с ръце и знаеше лампичката. Сега, обаче, имам чуството, че учи с часове и попива и разбира всичко. Така, че - всичко е наред и с твоето момиченце. Момичетата са казали - децата са различни. Wink

# 31
  • Мнения: 8 231
Здравей,
Моят син на 10м можеше да върви сам. Да се катери по пързалки, да се катери пълзейки по стъпала, да се върти като пумпал няколко минути докато падне, след това да стане и да се върти отново. Можеше всичко свързано с движение и щуреене.
Обаче не можеше да разглежда книжки повече от минута. Всички тези номера с казване на "чао", показване колко е голям и разни такива, му омръзваха в момента, в който ги научеше. След това категорично отказваше да ги показва. Знаеше само 2-3 думи и от тях единствената, която означаваше нещо беше "ам-ам". До преди 3-4 месеца речникът му се изчерпваше с няколко думи. Не знаеше кое животно как прави. Цялата му енергия беше насочена към бягане, скачане и катерене.
Казвам ти всичко това за да видиш, че нямаш повод за притеснение. Както знаеше само няколко думи, така и изведнъж проговори и започна да повтаря всичко. Сега говори с дълги изречения, всеки ден научава по много нови думи. Знае много песни. Научи почти на шега и игра буквите от половината азбука. Сега може дълго време да разглежда книжки. Казва какво вижда, сочи буквите и казва коя на кого е. С тези букви е подлодил персонала в яслата - постоянно им сочи букви по табелките с имената. Както не говореше, така сега не му млъква устата.
Така че, моят съвет е, правете това което му е интересно на бебока. Ще се научи на всичко, ама когато си реши, че нещо му е интересно. Просто на всяко дете в различните периоди, различни неща могат да привлекат вниманието му.

# 32
  • Мнения: 3 929
Благодаря за линка - прегледах го, но не можах да открия нищо по темата.... - май не се ориентирам? Rolling Eyes Би ли ми казала какво да търся?  newsm78
Ами, щом не можеш, аз ще ти препиша, защото не може да се копне страницата. Започвам от 36 седмично бебе:
36 седмици: Пристъпва встрани. Чука две кубчета едно в друго. Прави "довиждане" с ръка.Произнася по подражание срички.
40 седмици: Ходи водено за ръце. Различно играе с различни играчки. Радва се при похвала "браво". Изпълнява поръчки по словесни указания.
44 седмици: Ходи след подвижна опора. Поставя предмет в кутия. Радва се при име на приятен човек. Звукоподражава.
48 седмици: Застоява се изправено без опора. Пие самостоятелно от чашка. Реагира с неудоволствие при забрана. Прави опити за произнасяне на първа дума.
52 седмици/1г./: Пристъпва самостоятелно или с опора. Поставя две кубчета едно над друго. Радва се, когато изпълни задача. Произнася 4-5 осмислени думи.
Забележка: До 1г. възрастта на детето се изчислява в седмици. Показателите са моторика, сензорика, емоционално и социално развитие и говор. Ако детето изостава в някои от показателите, място за тревога няма, всеки е различен и индивидуален. При проблем се консултирайте със специалист.

# 33
  • София
  • Мнения: 796
Благодаря за линка - прегледах го, но не можах да открия нищо по темата.... - май не се ориентирам? Rolling Eyes Би ли ми казала какво да търся?  newsm78
Ами, щом не можеш, аз ще ти препиша, защото не може да се копне страницата. Започвам от 36 седмично бебе:
36 седмици: Пристъпва встрани. Чука две кубчета едно в друго. Прави "довиждане" с ръка.Произнася по подражание срички.
40 седмици: Ходи водено за ръце. Различно играе с различни играчки. Радва се при похвала "браво". Изпълнява поръчки по словесни указания.
44 седмици: Ходи след подвижна опора. Поставя предмет в кутия. Радва се при име на приятен човек. Звукоподражава.
48 седмици: Застоява се изправено без опора. Пие самостоятелно от чашка. Реагира с неудоволствие при забрана. Прави опити за произнасяне на първа дума.
52 седмици/1г./: Пристъпва самостоятелно или с опора. Поставя две кубчета едно над друго. Радва се, когато изпълни задача. Произнася 4-5 осмислени думи.
Забележка: До 1г. възрастта на детето се изчислява в седмици. Показателите са моторика, сензорика, емоционално и социално развитие и говор. Ако детето изостава в някои от показателите, място за тревога няма, всеки е различен и индивидуален. При проблем се консултирайте със специалист.
Ей! Не трябваше чак такива усилия да полагаш!! #Crazy Много много благодаря!  bouquet

# 34
  • София
  • Мнения: 796
Благодаря пак на ВСИЧКИ!! Наистина са толкова различни децата ни! Simple Smile А май от непознати - или по-малко близки поне, се учи по-лесно.... Сетих се как ми е трудно да науча близките си кой знае колко английски, а иначе в у-ще бях уж супер учител! Laughing А и аз от нашите нищо не възприемах - дори с риск да се пребия, ако е физическо занимание, докато с учител всичко ставаше без проблем! Rolling Eyes Но действително - децата са като гъби за това, което ги вълнува и когато му дойде времето.

# 35
  • Мнения: 666
Много е относително какво може да прави или не, но има някои стандартни неща, които са ти изброили и в чиито граници трябва да върви развитието на детето.  Моят син също проходи на 10 месеца, клатеше се като пате разбира се, махаше за чао, казваше мама, баба, дади и правеше като магарето  Laughing и на всички пернати викаше па-па. За показването колко е голям го научи майка ми, но за другите неща не мога да кажа, че съм оказала някаква помощ особена. Общо взето бях оставила детето на естественото му развитие и всеки ден си играехме, показвах му разни животни от книжки, а за чао - всеки му махаше и му казваше чао-чао та от там се научи.

# 36
  • Мнения: 367
Моят син е на 10 месеца и малко и прави следните неща:
1. Пляска с ръце, когато му кажа Браво - това го прави от няколко месеца насам
2. Опитва се да пълзи и да се изправя
3. Казва мама, баба, тата, деде, бау бау, ало, айде и други думи на бебешки език - като цяло се опитва да говори много.
4. Държи си сам шишето, докато пие сок или мляко. Все още не може да пие от чаша, не съм и пробвала.
5. Когато го попитам къде е мау мау в книжката и той ми го показва.
6. Закача се съзнателно и проявява характер, когато нещо не му харесва.
7. Разбира значението на думата НЕ.
8. Почти се е научил да казва чао.
9. Има 8 зъба.

Май това са най-значимите неща. Никога обаче не съм го сравнявала с другите бебета, просто е безмислено, няма човек, който да не може да ходи, да няма зъби и всичко останало, което обикновено притеснява майките.

# 37
  • Мнения: 169
И моят звяр е на 10 м. и смятам , че  си е много добре за възрастта. Не се спира за минута бърбори си на негов език, казва да, не  мама, тата, дяда , баба  , папа май това е ,а да и кака. Не мисля , че осъзнава която и да е дума освен мама, може би! Познава котката ни и постоянно я преследва, както и я търси когато го питам: "Къде е котката?". Стои прав опитва се да ходи, пълзи много бързо,  крещи като луд когато си реши и иска да пише по клавиатурата , но още не може да програмира Wink Пляска на "Браво" По важното е , че е здрав и не бързам да прохожда, а и не следя по книга какво трябва да прави Simple Smile има доста години напред все ще се научи Wink

# 38
# 39
  • Мнения: 61
не се притесняваи вси4ко си идва със времето всяко дете е индивидуално едни на 10 месеца ходят други още не могат да стоят седнали

# 40
  • Мнения: 9 814
Всички деца са различни.
Няма значение какво правят другите на 10 м.

# 41
  • в Надежда-та
  • Мнения: 4 983
Това наистина е много индивидуално. Никога не съм сравнявала детето си с другите деца Naughty
Сина ми на 10м:
лази \от7м\, изправя се сам, ходи, качва се и слиза от леглото, катери се по мебелите
държи си сам шишето, пие от чаша с накрайник и сламка
казва та-та \ти\ \но само когато го няма Thinking\ ма-ма - от дъжд на вятър - общо взето това е, не говори.... а и повтаря не, не
казва как вика кончето,
маха за довиждане

П.П и прави мноооого бели Mr. Green


Общи условия

Активация на акаунт