Може ли търг.дейност в апартамент??

  • 2 955
  • 31
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 291
ПИСНА МИ!!!
Пурви случай: отивам да живея в апартамент под наем с приятеля ми-правим му реонт и след 8 месеца ни казват да се изнасяме.
Втори случай: откивам магазин(взет под наем) и склад на едро за детски дрешки в един и същи търговски комплекс разработвам с всички сили-минават 10 месеца тъкмо съм го разработила и почват да ми идват стари клиенти и оборота расте получавам 15 дневно предизвестие да си събирам багажа че щели да дават целиа комлекс на една фирма да си прави заведение.Не мога да осповам защото са яки мутри.Да се изнасям и от магазина и от склада!
Е ПИСНА МИ!! не искам да чуя повече за наем.
В първия случай се изнесохме да живеем в апартамента на бабата на приятеля ми която почина и направо се родихме.
Но сега ми е много напечено за склада и магазина.Имам 3 стаен апартамент който давам под наем искам да си направя склад и офис там и да не завися от никого.Апартамента е в младост.
Моля Ви дайте ми съвет мога ли да извършвам такава дейност в собствения си апартамент.Кого трябва да уведомя, имам ли право да го направя. Искам да го направя. Не се издържа вече..Имам 10 дни на разположение Rage

# 1
  • Мнения: 1 092
Намесвам се в темата без да мога да ти помогна, но това изречение ме накара да облещя очи
В първия случай се изнесохме да живеем в апартамента на бабата на приятеля ми която почина и направо се родихме.

# 2
  • Мнения: 1 291
Имам в предвид че се родихме от това че живеем без наем, моля ви нещата са много сериозни

# 3
  • София
  • Мнения: 5 074
Не може.
За да регистрираш търговски обект ти трябват един куп разрешителни, които със сигурност няма да получиш.

# 4
  • Мнения: 1 291
А не мога ли временно да съм там то не ми идват много клиенти от София, повечето са от интернет магазина ни. Но ще мога поне да си съхранявам стоката и от там да изпращам куриерите с наложените платежи.Пък ще идват и малко на място..

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 2 452
ЗУТ, чл. 38: В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.

Извън горното считам за безкрайно неудобно и за съседите, и за теб разполагането на офис и склад в апартамент.


# 6
  • Мнения: 274
Не ги слушай! Може разбира се! 90% от бардаците в София са в апартаменти. Лично съм се уверил в това. Щом за тях може, значи и ти може да си въртиш далаверата от собствения ти апартамент.

# 7
  • София
  • Мнения: 16 037
Не може ли  - да дадеш апартамента под наем и с наема да плащаш за магазин?
Или да продадеш апартамента и с парите да си купиш магазин.
Сели е много прав. В нашия блок има счетоводна къща, влизат и излизат клиенти. Из блокове по центъра има нотариуси и адвокати/не само на първи етаж/.  В стария ми блок на 3 етаж имаше комп. фирма - постоянно мъкнеха комп. и касови апарати за поправка.
Действай - все ще има недоволни съседи.

# 8
  • Мнения: 1 479
Не ги слушай! Може разбира се! 90% от бардаците в София са в апартаменти. Лично съм се уверил в това. Щом за тях може, значи и ти може да си въртиш далаверата от собствения ти апартамент.
PeaceОт 10 години моя приятелка "вьрти"счетоводна кьща в тристайният си апартамент в Младост.Има си ф-ма,плаща си даньците и си работи.

# 9
  • Мнения: 1 291
Hora naistina li problema e samo v susedite.mislia da poema tozi risk.a kakvi mogat da budat posledstviata osven susedite.apartamenta e na 3tia etaj

# 10
  • София
  • Мнения: 16 037
Никакви.
Ще ходят да се жалят по всички инстанции. А там как обичат да обръщат внимание на такива междусъседски проблеми. Може да ти пратят веднъж кварталния да поговорите. Ако си чиста откъм данъци и декларации не могат нищо да ти направят. Накрая ще започнат скандали всеки път като минаваш покрай тях/ако са по-заядливи/.
Не стават ли другите ми предложения - наем, продажба?
Ако си купиш помещение  - твое си е.

# 11
  • Мнения: 4 435
Каква точно е търговската дейност.Ако е нещо тихо,дето не пречи на съседите,едва ли ще й вдигат скандали.

# 12
  • Мнения: 483
По принцип може  Peace

# 13
естествено че можеш що за въпрос.. наистина повечето бардаци са в апартаменти. Друг  въпроса колко е добре да е там, от гледна точка на бизнеса ти...
много зависи с како ще се занимаваш...

# 14
  • Бургас
  • Мнения: 2 452
Hora naistina li problema e samo v susedite.mislia da poema tozi risk.a kakvi mogat da budat posledstviata osven susedite.apartamenta e na 3tia etaj

 Аз ти посочих нормативния акт, който да видиш  - Закон за устройство на територията се нарича.
 Болшинството от съветите тук ме изумяват, но пък ако ти наложат глоба и се вайкаш във форума колко е гадна държавата, несъмнено ще срещнеш подкрепа  Confused. Дълбоко се съмнявам обаче форумското общество да ти плати глобите или да ти пише жалбите.
Последствията за теб  в общи линии се свеждат до глоби и забрана за достъп и ползване на имота.

# 15
  • Мнения: 2 196
ЗУТ, чл. 38: В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.

Peace

В кратък превод:
ако съседите ти не са съгласни и не заявят това писмено, няма да ти издадат целия куп необходими документи за извършване на търговска дейност.

# 16
  • Мнения: 1 291
споменах ли че нямам никакво време-общо 12 дни в които трябва да освободя 2 обекта.
не искам да плащам наем
иначе варианта да давам апартамента под наем и с него да плащам наема беше до този момент.
но проблема не е в плащането на наема, а това че тъкмо си го разработил и ти бият дуспата.
искам да съм си на своя територия.
мисля че няма да имам проблем със съседите, защото просто няма да идват толкова кленти на място

# 17
  • Мнения: 1 417
Най-големият ти проблем са съседите. Те са нон стоп недоволни щом има фирма в блока им, нищо че от събраните пари от фирмите си плащат всички ремонти и нужди. Close Аз не съм много запозната с разпоредбите, но ако трябва да искаш разрешение от всички съседи почти се съмнявам че ще срешнеш разбиране. В същото време ако ще го ползваш основно за склад и няма да влизат и излизат клиенти не виждам кой знае какъв проблем. Все пак между офис и търговски обект има разлика в документи и разрешителни, явно.Болшинството от офисите се помещават в кооперации.

# 18
  • Мнения: 5 462
Имаш ли договор с наемодателите???

# 19
  • Мнения: 4 965
Освен, че ти трябва изрично писмено съгласие на всички съседи и куп разрешителни, трябва да им плащаш и сума /каквато се договорите/ за това, че клиентите ти /външни лица/ и доставчиците /пак външни/ ползват общите части. Чистачката 100% ще трябва ти да я плащаш. Ако направиш склад и нямаш съгласието на комшиите, ще те гонят до дупка и ще плащаш куп глоби, обезщетения /на общината, за незаконна промяна на предназначението, на разни комисии по строителен надзор, за по-високи данъци също и т.н./, а и не вярвам съседите да са толкова мили ангелчета или заблудени овце, че да не са на печалба от съществуването на фирма във входа /също могат да те съдят и ще получат солидно обезщетение от теб/. Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери... Едните сега направиха детски клуб и искат разрешение да сервират алкохол - за това "удоволствие" ще ни плащат допълнителна сума /по официален договор пред нотариус и изпратен до Общината/ всеки месец. Та, помисли хубаво...

# 20
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 695
Щом ще го ползваш основно за склад, реално нищо не могат да ти направят. Но по-добрият вариант е да го продадеш и да си купиш друг такъв на 1 етаж и да изкараш самостоятелен вход. Имам познати, които направиха така и  не дължат на никого нищо. Важно е входа да е самостоятелен и да е на 1 етаж. Това е най-добрият вариант.
Ако е на 1 етаж, но ползваш общия вход, по закон плащаш за чистачката на входа за членовете на твоето семейство + още за 5 души. Другите разходи са си стандартните. Никой няма право да ти иска повече. Обаче се приготви за як тормоз и мизерии от всички завистливи съседи. Знам го от опит.

# 21
Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери...

Аzaf,то при вас съседската паплач  много единна в изнудването ,ако наистина  това  с рекета е верно. newsm78

# 22
А бардаците защо намесвате? Тях няма как да ги  хванат за глоби,защото излизат с номера,че имат " гости". При нас има един   бардак наблизо ,никой не може да го "бутне " вече доста години. Полицаите идват  понякога,но какво правят  там ,не смея и да питам. 

# 23
  • Мнения: 4 585

Има още един вариант - мутрите да поемат пътя на бабата и пак да се родиш.

# 24
  • Мнения: 1 544
Освен, че ти трябва изрично писмено съгласие на всички съседи и куп разрешителни, трябва да им плащаш и сума /каквато се договорите/ за това, че клиентите ти /външни лица/ и доставчиците /пак външни/ ползват общите части. Чистачката 100% ще трябва ти да я плащаш. Ако направиш склад и нямаш съгласието на комшиите, ще те гонят до дупка и ще плащаш куп глоби, обезщетения /на общината, за незаконна промяна на предназначението, на разни комисии по строителен надзор, за по-високи данъци също и т.н./, а и не вярвам съседите да са толкова мили ангелчета или заблудени овце, че да не са на печалба от съществуването на фирма във входа /също могат да те съдят и ще получат солидно обезщетение от теб/. Ние имаме под входа няколко магазина /хем са самостоятелни, с входове от обратната страна на блока, със статут на търговски обекти и т.н., а и част от помещенията са собственост на търговците/ - плащат ни такава сума наем и "вредни", че всяка пролет се прави основен ремонт на входа, покриват всички сметки, тази година сменихме всички дограми на входа, а другата година ще ни платят пълна изолация; сметки за чистачка, асансьор, ток, вода и парно за общите части не сме и виждали, както и сумите за годишните такси за водомери, топломери и всякакви мери... Едните сега направиха детски клуб и искат разрешение да сервират алкохол - за това "удоволствие" ще ни плащат допълнителна сума /по официален договор пред нотариус и изпратен до Общината/ всеки месец. Та, помисли хубаво...

За да са навити да плащат всичко това ,се чудя възможно ли е да продават нещо друго освен наркотици  newsm78 Joy

# 25
  • Мнения: 4 965

Аzaf,то при вас съседската паплач  много единна в изнудването ,ако наистина  това  с рекета е верно. newsm78

Няма такова нещо. Просто нашите наематели си спазват законите и искат да имат всички разрешителни и документи. Никой не ги изнудва - сами си подготвят договорите пред нотариус (включително, сами предлагат цената за наема) и после ни организират за събрание, на което получават съгласието ни. Освен това, поддържат и пространството пред магазините си (което пак са общи части). Искат нормален и законов бизнес и го правят успешно. Не виждам защо фирма на печалба да се чуди как да шмекерува и да заобикаля законите - има си изисквания на общината за търговска дейност в жилищни сгради и толкова. Никой никого не изнудва - който не спазва законите, плаща глоби...
Имат хората печалба, доволни са и искат нещата да са "чисти сметки, добри приятели" - и ние сме доволни от тях като наематели и ползватели на общите части (дори им дадохме безвъзмездно за ползване помещение за склад), и те са доволни...

# 26
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 695
Вие говорите за магазини, които давате под наем. Тогава е нормално да покриват много разходи на входа, в зависимост от договора. Момичето пита какво става, ако магазина си е неин, собствен. Тогава ако е с отделен вход не дължи на никого нищо.
Аз имам такива познати , които така си направиха компютърен клуб. Апартамента си е техен собствен и е на 1 етаж, направиха си отделен вход от страни на блока.  Не плащат нищо на входа, плащат си само данъците, разрешителни и такива разни фирмени неща.

# 27
  • Мнения: 4 965
Вие говорите за магазини, които давате под наем. Тогава е нормално да покриват много разходи на входа, в зависимост от договора. Момичето пита какво става, ако магазина си е неин, собствен. Тогава ако е с отделен вход не дължи на никого нищо.
Аз имам такива познати , които така си направиха компютърен клуб. Апартамента си е техен собствен и е на 1 етаж, направиха си отделен вход от страни на блока.  Не плащат нищо на входа, плащат си само данъците, разрешителни и такива разни фирмени неща.

Част от магазините са собственост на входа, но друга част са собствени (само дето пак ползват и общи части - примерно, клиентите им шумят под прозорците, налага се да зареждат в определени часове, замърсяват се общите части и т.н.). Разбира се, има разлика в плащанията от наемателите и собствениците, но всички трябва да имат разрешение за търговска дейност в сградата и всички плащат (според вида на собствеността им) различна сума. Примерно, собствениците предложиха да плащат изцяло за чистачка - така и техните магазини имат по-добър вид, и компенсират постоянния достъп на клиенти - също са с отделен вход. Плащат също водата на общите части, защото тяхната сметка е към общия водомер и разходват вода - покриват разликата между общия и отделните водомери.
В случая проблемът е, че (доколкото разбрах) апартаментът е на по-висок етаж, а и един склад трябва да е достъпен и за доставчици, и за клиенти. Мен лично (като собственик) би ме притеснил постоянният достъм до входа на външни хора (при нас, например, входът е постоянно заключен). Иначе, зависи много от договорката с комшиите, но не и да се действа през главата ми.

# 28
  • Мнения: 2 018
Всичко зависи от съседите. Аз съм давала 15 години апартамент под наем на фирма и никой не ми е направил нито една забележка, нито съм плащала разходите за общите части на 100%. Никой не съм уведомявала преди това и никой нищо не е казал. Смениха се 3-4 фирми за тези години. Имаше и повечко хора и по-малко. Не съм сменяла статута, но и не се наложи!

# 29
  • Мнения: 1 291
Малко утчнения-при нас ще идват най-много по 1-2 клиента на ден.Повечето поръчват от интернет и ползваме куриер който ще идва.И не го искам за магазин а за офис и склад.Т.е. там ще са дрешките-трябва някъде да ги сложа все пак.Още 10 дни имам и натам клонят нещата.Ако вземат да идват много  клиенти може да купим нещо по-голямо но не мога да реагирам за 10 дни, а наем не искам да чувам повече поне за склада. Лошо е за магазина-за него трябва да търся под наем в а центъра е ад.Все пак и двете неща бяха точно при НДК.

# 30
Ако  не се вдига шум  в 3-стайния ти апартамент,ако  няма  "объркали  вратата" (сетих се за  една стара  песен на Джанго : " Грешка,грешка,обърках вратата,голяяяма грешкаааа...) ,които да  досаждат на съседите ти  с въпроси от сорта:" Прощавайте,къде  е  фирмата за детски дрешки?" ,може изобщо  никога да нямаш никакви проблеми със съседите.

Ако и  можеш  да работиш  без да имаш  никакви табели на  входната врата  или на вратата си,за да не те  посещават  контролиращи органи,ще е най-добре според мен.Междувременно пак се интересувай  дискретно за  разрешителни за твоята дейност,щом държиш да си изрядна.
Но ти си реши какво как да правиш.Успех  в преселването !

# 31
Може, да. Един от апартаментите в съседния вход е, или поне беше, складово помещение.

Общи условия

Активация на акаунт