Малкото живеещи в кооперацията собственици не желаят да се съберат средства за да се подменят вратите с нови, стабилни, адекватни за предназначението си. Поради това, имаме намерение да накараме строителя да си поправи магарията. В тази връзка искам да попитам следното:
1. Знам, че има срок, в който могат да се предявяват рекламации към строителя за вложени некачествени материали. Чувала съм, че е 3 годишен (?) Според мен обаче, блокът е на около 3 и половина години (документите не са пред мен в момента). Какви права имаме в този случай и по силата на кои законови уредби?
2. Към институция ли да се обърнем или директно към строителя? Комисията за защита правата на потребителите занимава ли се с подобни казуси?
3. Има ли БДС за качествата на входните врати, които трябва да се използват, при построяването на жилищни блокове. Мога ли да се запозная с начина, по който е проектиран конккретния блок и да се установят евентуални несъответствия м/у заложеното в проекта и вложеното при реализацията му?
Моля ви, дайте ми съвет, споделете опит.
Проблемът е толкова нетърпим, че сме се замислили да продадем жилището, въпреки че, само по себе си, то е много хубаво.