Рухна митът

  • 3 756
  • 64
  •   1
Отговори
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Вчера попаднах на тази статия и ми е интересно как вие бихте я коментирали. Съгласни ли сте с написаното или не?

Майка ми винаги е казвала, че баща ми е имал по-добро образование в Русе, където са живяли, отколкото тя в София.

Учуди ме факта, че искат да затворят техникумите ( което ще е поредната безумна постъпка).

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-06-19&article=236873

Последна редакция: пт, 20 юни 2008, 13:13 от Kalinka

# 1
  • София
  • Мнения: 4 736
Въобще не съм очудена... на някои места само претенциите са им големи.

# 2
  • Мнения: 1 733
А аз съм безкрайно Очудена от факта, че заради грамотни хора като вас излизат такива статийки!

# 3
  • Мнения: 24 467
Споделяла съм редовно в теми за образованието, че за мен елитни училища няма, нито има елитни паралелки. Има хора с огромни претенции. Виждането ми по въпроса винаги е било, че образованието не е непременно качествено в най- големите или лъскави училища. Напротив.
За техникумите /професионални гимназии/- според мен са полезни за хора, които нямат желание непременно и на всяка цена да учат във ВУЗ. За тях си е най- добре да придобият някаква професия. И не съм очудена от ниските резултати по БЕЛ за тези училища. На тези ученици не им необходимо да пишат есета без правописни грешки. Безсмислено е да се сравняват хуманитрани с професионални гимназии. На тази плоскост все едно да се въведат практически изпити на общо основание за всички и езиковите гимназии /например/ да полагат такива по стругарство или в сферата на строителството.
Средният успех за мен е реален и не е нужно да се иска от мнозинството да се учи за отличен. Това е безсмислено.  

# 4
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
А аз съм безкрайно Очудена от факта, че заради грамотни хора като вас излизат такива статийки!

Ако можеш да кажеш какво имаш предвид.

п.с. Поправих грешката си. Човешко е да се греши, нали? Или ти не го правиш?

Последна редакция: пт, 20 юни 2008, 14:38 от Kalinka

# 5
  • Мнения: 1 733
А аз съм безкрайно Очудена от факта, че заради грамотни хора като вас излизат такива статийки!

Ако можеш да кажеш какво имаш в предвид.

п.с. Поправих грешката си. Човешко е да се греши, нали? Или ти не го правиш?
Правя го, разбира се! Извинявай, не исках да те обидя. Просто ми стана смешно, че повдигаш такава тема, а пишеш "учудва" с "о".  Hug

# 6
  • Мнения: 24 467
В тази връзка именно пиша и аз  Laughing- не е нужно най- добрият по математика да е на "ти" с правописа и изложението в есетата, нито учещият в езикова гимназия да е супер по математика. Въобще писмената култура не е всеобщ критерий за образованост, успех или интелект.
Та защо трябва да виним професионалните гимназии за слабата подготовка на учениците им по БЕЛ, след като не това е основното в обучението при тях?
Въобще не виждам нищо кой знае колко чудно в резултатите от матурите.
Вас какво ви Очудва?

Последна редакция: пт, 20 юни 2008, 13:44 от Judy

# 7
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
О, не съм се обидила.

Не става само въпрос за това колко грамотно пише това поколение, а за това какво знаят като краен резултат.  

# 8
  • Мнения: 1
За техникумите /професионални гимназии/- според мен са полезни за хора, които нямат желание непременно и на всяка цена да учат във ВУЗ. За тях си е най- добре да придобият някаква професия. И не съм очудена от ниските резултати по БЕЛ за тези училища. На тези ученици не им необходимо да пишат есета без правописни грешки. Безсмислено е да се сравняват хуманитрани с професионални гимназии. На тази плоскост все едно да се въведат практически изпити на общо основание за всички и езиковите гимназии /например/ да полагат такива по стругарство или в сферата на строителството.


Ето с това няма как да съм съгласна! Аз съм завършила професионална гимназия преди едва преди 4 години, в момента завършвам бакалавър и си правя планове за магистър. В общи линии единици от випуска ми не учат във ВУЗ. Добих професия в гимназията и я упражнявам, но съм сигурна, че тази професия изисква много по-високо познаване на БЕЛ и писане на есета, отколкото на половината хуманитарни паралелки.
Не желая да се заяждам, само ми е интересно откъде идва това мнение за професионалните гимназии. Наблюдавала нещата отвътре и мога да дам хиляди примери в подкрепа на мнението си.

# 9
  • София
  • Мнения: 4 736
В тази връзка именно пиша и аз  Laughing- не е нужно най- добрият по математика да е на "ти" с правописа и изложението в есетата, нито учещият в езикова гимназия да е супер по математика. Въобще писмената култура не е всеобщ критерий за образованост, успех или интелект.
Та защо трябва да виним професионалните гимназии за слабата подготовка на учениците им по БЕЛ, след като не това е основното в обучението при тях?
Въобще не виждам нищо кой знае колко чудно в резултатите от матурите.
Вас какво ви очудва?


Хм, според мен абсолютно всеки трябва да може да пише правилно. Животът не е само математически задачи, налага се да пишеш служебни писма, автобиографии,..

# 10
  • Мнения: 545
Очудва ме, че има Проверка Правопис и не я ползвате :") иначе да, вярно е, но има базови познания все пак. Не се Убиждайте ... на мен ми е криво че си поиграх да го сложа.

за техникумите - ами няма далавера да седиш 4 години, да си скъсаш задника от учене, накрая да си в по-лоша позиция спрямо останалите, и да почваш по специалността ВУЗ-а от 0.

да не говорим, че за бегълците в чужбина не се признава за бонус, докато разните там езикови обучения директно се отплащат.

еди

# 11
  • Мнения: 24 467
Ако ученикът е тотално неграмотен просто не следва да стига до матура въобще.  Laughing
За мен не е никакъв проблем, че определен процент зрелостници нямат непременно успех над 5.00, напротив, това е реално и го приемам за напълно нормално. Ненормално е да се смята, че може и следва всеки завършващ средното си образование да бъде отличник. Не е задължително цялото население поголовно да учи в езикови гимназии. Който иска и има възможности- ами да си ги записва. Който има желание- да си записва други специалности.
Нормално е и успехът в хуманитарните и математическите гимназии да е по- висок, още на входа при тях има цедка.
Пак не виждам нищо учудващо в резултатите от матурите. При това тук се обсъждат само тези по БЕЛ. А разменените остроти още в началото на темата ме хвърлят в размисъл най- много. Какъв смисъл има от тях?

За конкретните правописни грешки си има отделна тема- можете да се развихрите там. На когото е интересно- ще го прочете.

# 12
  • Мнения: X
А аз съм безкрайно Очудена от факта, че заради грамотни хора като вас излизат такива статийки!

Ако можеш да кажеш какво имаш в предвид.

п.с. Поправих грешката си. Човешко е да се греши, нали? Или ти не го правиш?
Тогава си поправи и другата.

# 13
  • Мнения: 3 675
Според мен не сте прави за професионалните училища.Аз също съм завършила такова.Навремето му викаха ТЕТА, сега се води Професионална гимназия по електротехника и електроника.Веднъж в 24 часа миналата година имаше брошурка на училищата в БГ и сред първите места имаше много професионални гимназии.Много техни възпитаници стават студенти още от раз във ВМИ, който е един от най-трудните университети изобщо.ЕЙ не съм завършила такова нещо, но мисля, че не коректно да се принизяват този вид гимназии с тези от село, където бележките си ги пишат така за Бог да прости.Според мен тези училища дават по-добра подготовка, защото де факто излизаш с професия, а при една обикновенна гимназия нямаш нищо/може би в това число влизат и езиковите/.

# 14
  • Мнения: 656
В тази връзка именно пиша и аз  Laughing- не е нужно най- добрият по математика да е на "ти" с правописа и изложението в есетата, нито учещият в езикова гимназия да е супер по математика. Въобще писмената култура не е всеобщ критерий за образованост, успех или интелект.
Та защо трябва да виним професионалните гимназии за слабата подготовка на учениците им по БЕЛ, след като не това е основното в обучението при тях?
Въобще не виждам нищо кой знае колко чудно в резултатите от матурите.
Вас какво ви Очудва?

С подчертаното от мен хич не съм съгласна. Виж ако разликата идваше на по-високо ниво - примерно за някой историк едва ли е важно да може да решава интеграли, но за правописа не съм съгласна.

Освен това да допълня - имаше и твърдения, че в някои училища масово учениците са преписвали на матурите. Дали има връзка с това, че бившата директорка на 73то е съветник по въпросите на образованието в общината? (не помня точно длъжността на Йорданка Фандънкова)

Общи условия

Активация на акаунт