история за един малък пакет и две служителки в бг-пощи

  • 4 043
  • 32
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 263
Това е една абсурдна история за един малък пакет и две служителки в бг-пощи. Получи се малко по-дълъг, така че ей тук е мястото да смените темата, която да четете Simple Smile

Винаги ми е било чудно защо толкова омраза се събира срещу служителите в бг-пощи. Имам известен опит с родните
пощи, и до момента не съм имала лоши впечатления, е... понякога се е случвало някоя служителка да е много любезна, но всеки си има кофти моменти и го приемам за нормално. Но историята от последните 2 дни ми дойде в повече. Пазарувам чат-пат от френския сайт Ларедут. Този път съм пуснала поръчката на постоянния си адрес(обикновено ползвам настоящия). На постоянния ми адрес живее майка ми. Обажда ми се онзи ден и ми казва : "Има някакво известие за малък пакет от Франция, но името не е твоето, а на някоя СС." "Добре -казвам - и друг път са ми обърквали фамилията, но като отида с личната карта, ще стане ясно дали е пакета който чакам". Грабвам малката и отивам до пощата. Подавам личната си карта и моля служителката да провери дали има пакет на мое име от Франция. 
- Дайте си известието! - изръмжава тя
- Не е в мен -казвам аз
- Е, ся на тоя зор и без известие... (цитирам дословно)
- Съжалявам, нямам възможност да си взема сега известието, моля проверете...
- Кой ви е адреса? - думите оново са произесени троснато Confused
Казвам си адреса и жената започва да премята разни пликове, пакети...изважда едно пакетче, изпратено от София и се зачита в него. Аз за да спестя излишно размотаване услужливо уточнчвам, че пакета който чакам е от Франция.
- Още не съм стигнала до вас. Ще чакате! - изтрещавя "служителката"
В това време дъщеря ми вече се беше изнервила от чакането и започна да си играе с шкафчетата и да мрънка защо седим тук.  Жената зад гишето на свой ред се изнерви от мрънкането на малката и се обърна към сектора в който са пакетите за нашия район, който е в буквалния смисъл до задника й, т.е. стига се до него след леко завъртане (на не повече от 120градуса) на столчето. Бръкна небрежно с пръст нежду пакетите и заяви:
- Няма нищо! Ето проверих! Сигурно е за митницата. - и започна да ми обяснява как изглежда митническо известие.
Заявих, че много добре знам как изглежда и , че на митницата отиват пакети над 2 кг, а този не може да е повече от килограм. Дебелото лице на служителката остана непоколебимо. Разбрах, че няма смисъл и си тръгнах.

На следващия ден си взимам известието и се упътвам към пощата. По пътя си мисля, че ако попадна пак на оная ... Влизам и виждам една самотна служителка, но не е моята вчерашна любимка. "Айде, жената не е виновна, че колежката й е нелюбезна и няма да си го изкарвам на нея." Започвам мило:
- Имам известие за малък пакет от Франция,  но или името е сгрешено или адреса. Името не е моето, но адреса е моя. А аз чакам пакет от Франция и...
- Дайте да видим! - започна обещаващо за един нормален диалог. След известно ровене в пакетите се измъква един кафяв, хартиен плик.
- Не е моя! - казвам аз. Трябва да е бял найлонов плик.
- Т'ва е на това име. Объркали сте мястото на подателя и получателя и се връща.
- Добре, но това което чакам не може да изглежда така. Опаковката е съвсем различна.
- Ето печатите от Германия.
- Не чакам от Германия, а от Франция.
- Няма значение. От чужбина е!
Разговора взе неприятна насока. Появи се подозрението, че отново попаднах във вчерашния идиотски филм. Започвам отново внимателно:
- Моя адрес  е този и този, но името ми е това и това, този пакет не е мой,има грешка. На този адреса няма такова лице, но тъй като аз чакам пакет от франция, който вече трябва да е пристигнал, моля проверете, дали не е станало объркване при писането на известието.
От тук нещата стават още по-идиотски:
- Това известие не е ваше, защо сте го взели?
- Защото е в моята пощенска кутия
- Ако входа ви се заключва, известията се пускат под вратата и някой съсед го е пъхнал във вашата кутия.
Вече загубих всякакво търпение. Имах чувството, че повтарвм едно и също вече от час и упорито жената срещу мен не иска да го схване.
- Не, входа не се заключва. Адреса е мой. Името е различно. Чакам пакет от Франция който вече трябва да е пристигнал и затова идвам да проверя. Човек с това име не съществуеа на този адрес,  станало е някакво объркване.
- Може би друг живее на този адрес.
- Много добре знам кой живее в апартамента ми! - желанието ми да бъда внимателна и любезна вече отстъпи място на вродената ми склонност към сърказъм.
- Защо тук пише друго име?
- Не знам? Не пиша аз известията - отговарям
- Аз също! - заявява служителката. Ми чудесно, като не е тя значи аз съм виновна за обърканото известие. - Това вашия адрес ли е? - пита тя очевидно крайно подразнена (този въпрос  не желая да коментирам)
- Да
-Дайте си картата да проверя дали няма нещо
Еееееееее разгеле. Провери и след 3 секунди измъкна моя пакет.
-Това е! - казах
- Айде нали го намерих, взимайте си го и кой от къде е ! - изръмжа жената зад гишето.
Благодарих, че си е направила труда все пак да го потърси и си тръгнах

Сега се чудя дали трябваше а се извиня още в началото, че съм си позволила да дойда с чуждо известие, изпратено на моя адрес, на името на на несъществуващ в нашата кооперация човек и да си тръгна без моя пакет, който кротко щеше да си чака там 20 дни и после да се върне до Франция, само защото 2 - 3 служителки от бг-пощи ги мързи да си вършят работата Confused

Последна редакция: нд, 15 юни 2008, 13:13 от ByTheWay

# 1
  • Мнения: 205
История, позната до болка...Това е действителността в България за жалост...Радвай се поне, че си си взела пакета Hug

# 2
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Български пощи са класици.
Избягвам кварталната поща по-упорито и от кварталната Социална служба.

# 3
  • София
  • Мнения: 1 402
Комично е, но за вас едва ли ... По този повод, да споделя, че в нашата поща висят едни паметни документи, на които шефа на пощите е заявил намерението си, неговите служители да спазват добър тон и поведение ..... всеки път се чудя дали да не му пиша на тоз човек да си "прегледа" подчинените  Mr. Green

# 4
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Разсмя ме ( извинявай, знам, че не ти е било до смях).

Всеки път, когато се прибирам и имам нужда да върша нещо по дадени институции ( поща, данъчно и т.н.) се настройвам психически с дни. И ми отнема дни да свърша работата. Миналото лято трябваше да подам 3 писма препоръчани и чаках ( + свършване на работата) около 45 минути. Тия хора защо не използват компютри , а пишат всичко на ръка? А за обслужването  ooooh!

# 5
  • Мнения: 13
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...

# 6
  • Мнения: 1 072
Ми и да им крещиш какво ще стане?
Голямата вероятност за грешка идва от човешкия фактор и работата "на ръка". Пишат като гламави, щото шефовете им, интелектуални титани, не могат да купят един нормален софтуерен продукт и да намалят грешките и времето за престой на гишето.
Пощите са най-изостанали.

# 7
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...

....?
Дай ни светъл пример как се действа в такива ситуации.

# 8
  • Мнения: 1 263
Ми и да им крещиш какво ще стане?
Голямата вероятност за грешка идва от човешкия фактор и работата "на ръка". Пишат като гламави, щото шефовете им, интелектуални титани, не могат да купят един нормален софтуерен продукт и да намалят грешките и времето за престой на гишето.
Пощите са най-изостанали.
...ами аз не съм крещяла... Само като подпаля забързвам говора, но чак да крещя...все пак не ме гони истерията. Допуснах че е станала грешка, допускам и че е нормално, хората правят грешки - нормално е...ноооо...реплики от рода :" Защо сте взели чуждо известие", след като хиляда пъти обясних, че може би е станала грешка при написване на известието и името и адреса са от два различни пакета....не знам ... подобен въпрос ми звучи малоумно  Tired

# 9
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 205
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...
и какво предлагаш да сторим, да стачкуваме ли? или да напишем нещичко в книгата за оплакванията...
не е наша работа да оправяма организацията на работа, както и служителите на подобни гнили институции.  цялата ни скапана държава е на тоя хал. просто от министъра до последния мишок там - никой не си е на мястото...

# 10
  • Мнения: 2 152
Много се смях, въпреки  че на теб не ти е било до смях

В кварталния ни пощенски клон всички са супер услужливи и не мога да кажа нищо лошо
Освен тъпия им, отегчен поглед
Но той явно е масово явление сред пощенските служители

# 11
  • Мнения: 3 621
Много отдавна не ползвам услугите на пощите , нито служебно, нито лично, с куриерските фирми нещата стоят съвсем различно ...

# 12
  • Мнения: 13
Нямам рецепта. Живея на принципа "каквото повикало - такова се обадило". Не виждам причина да се държа любезно с хора, които се държат грубо. Много малко хора го правят. Да не казвам никой. Предполагам, че просто изглеждам достатъчно неприятен за да не започват.
От години се опитвам да науча жена си, че не може да позволява на всеки да и се качва на главата. Колкото и да е минимален - ефект има. Опитайте! Не боли.

# 13
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Не виждам причина да се държа любезно с хора, които се държат грубо.
Опитайте! Не боли.

Нищо което съм в състояние на кажа на служителката в пощата няма да материализира компютър и да я дари с нужните умения, работеща система и възпитание.

Единственото спасение е да се заобикалят подобни служби отдалеч.

# 14
  • Мнения: 1 072
...ами аз не съм крещяла... .....

Въпросът беше отправен по-скоро към Мършавия.
Според мен нелюбезността на служителките в пощите се дължи на идиотските усилия, които трябва да положат, за да си изпратите писмото. Аз съм отраснала в пощата. Знаете ли колко време приключват?  ............... Не, не отчитат касовия апарат и да броят парите. Пак започва едно писане, едно мъкнене на документи в къщи за приключване и т.н.
Виновни са хората, ръководещи БП.

Общи условия

Активация на акаунт