история за един малък пакет и две служителки в бг-пощи

  • 4 063
  • 32
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 263
Това е една абсурдна история за един малък пакет и две служителки в бг-пощи. Получи се малко по-дълъг, така че ей тук е мястото да смените темата, която да четете Simple Smile

Винаги ми е било чудно защо толкова омраза се събира срещу служителите в бг-пощи. Имам известен опит с родните
пощи, и до момента не съм имала лоши впечатления, е... понякога се е случвало някоя служителка да е много любезна, но всеки си има кофти моменти и го приемам за нормално. Но историята от последните 2 дни ми дойде в повече. Пазарувам чат-пат от френския сайт Ларедут. Този път съм пуснала поръчката на постоянния си адрес(обикновено ползвам настоящия). На постоянния ми адрес живее майка ми. Обажда ми се онзи ден и ми казва : "Има някакво известие за малък пакет от Франция, но името не е твоето, а на някоя СС." "Добре -казвам - и друг път са ми обърквали фамилията, но като отида с личната карта, ще стане ясно дали е пакета който чакам". Грабвам малката и отивам до пощата. Подавам личната си карта и моля служителката да провери дали има пакет на мое име от Франция. 
- Дайте си известието! - изръмжава тя
- Не е в мен -казвам аз
- Е, ся на тоя зор и без известие... (цитирам дословно)
- Съжалявам, нямам възможност да си взема сега известието, моля проверете...
- Кой ви е адреса? - думите оново са произесени троснато Confused
Казвам си адреса и жената започва да премята разни пликове, пакети...изважда едно пакетче, изпратено от София и се зачита в него. Аз за да спестя излишно размотаване услужливо уточнчвам, че пакета който чакам е от Франция.
- Още не съм стигнала до вас. Ще чакате! - изтрещавя "служителката"
В това време дъщеря ми вече се беше изнервила от чакането и започна да си играе с шкафчетата и да мрънка защо седим тук.  Жената зад гишето на свой ред се изнерви от мрънкането на малката и се обърна към сектора в който са пакетите за нашия район, който е в буквалния смисъл до задника й, т.е. стига се до него след леко завъртане (на не повече от 120градуса) на столчето. Бръкна небрежно с пръст нежду пакетите и заяви:
- Няма нищо! Ето проверих! Сигурно е за митницата. - и започна да ми обяснява как изглежда митническо известие.
Заявих, че много добре знам как изглежда и , че на митницата отиват пакети над 2 кг, а този не може да е повече от килограм. Дебелото лице на служителката остана непоколебимо. Разбрах, че няма смисъл и си тръгнах.

На следващия ден си взимам известието и се упътвам към пощата. По пътя си мисля, че ако попадна пак на оная ... Влизам и виждам една самотна служителка, но не е моята вчерашна любимка. "Айде, жената не е виновна, че колежката й е нелюбезна и няма да си го изкарвам на нея." Започвам мило:
- Имам известие за малък пакет от Франция,  но или името е сгрешено или адреса. Името не е моето, но адреса е моя. А аз чакам пакет от Франция и...
- Дайте да видим! - започна обещаващо за един нормален диалог. След известно ровене в пакетите се измъква един кафяв, хартиен плик.
- Не е моя! - казвам аз. Трябва да е бял найлонов плик.
- Т'ва е на това име. Объркали сте мястото на подателя и получателя и се връща.
- Добре, но това което чакам не може да изглежда така. Опаковката е съвсем различна.
- Ето печатите от Германия.
- Не чакам от Германия, а от Франция.
- Няма значение. От чужбина е!
Разговора взе неприятна насока. Появи се подозрението, че отново попаднах във вчерашния идиотски филм. Започвам отново внимателно:
- Моя адрес  е този и този, но името ми е това и това, този пакет не е мой,има грешка. На този адреса няма такова лице, но тъй като аз чакам пакет от франция, който вече трябва да е пристигнал, моля проверете, дали не е станало объркване при писането на известието.
От тук нещата стават още по-идиотски:
- Това известие не е ваше, защо сте го взели?
- Защото е в моята пощенска кутия
- Ако входа ви се заключва, известията се пускат под вратата и някой съсед го е пъхнал във вашата кутия.
Вече загубих всякакво търпение. Имах чувството, че повтарвм едно и също вече от час и упорито жената срещу мен не иска да го схване.
- Не, входа не се заключва. Адреса е мой. Името е различно. Чакам пакет от Франция който вече трябва да е пристигнал и затова идвам да проверя. Човек с това име не съществуеа на този адрес,  станало е някакво объркване.
- Може би друг живее на този адрес.
- Много добре знам кой живее в апартамента ми! - желанието ми да бъда внимателна и любезна вече отстъпи място на вродената ми склонност към сърказъм.
- Защо тук пише друго име?
- Не знам? Не пиша аз известията - отговарям
- Аз също! - заявява служителката. Ми чудесно, като не е тя значи аз съм виновна за обърканото известие. - Това вашия адрес ли е? - пита тя очевидно крайно подразнена (този въпрос  не желая да коментирам)
- Да
-Дайте си картата да проверя дали няма нещо
Еееееееее разгеле. Провери и след 3 секунди измъкна моя пакет.
-Това е! - казах
- Айде нали го намерих, взимайте си го и кой от къде е ! - изръмжа жената зад гишето.
Благодарих, че си е направила труда все пак да го потърси и си тръгнах

Сега се чудя дали трябваше а се извиня още в началото, че съм си позволила да дойда с чуждо известие, изпратено на моя адрес, на името на на несъществуващ в нашата кооперация човек и да си тръгна без моя пакет, който кротко щеше да си чака там 20 дни и после да се върне до Франция, само защото 2 - 3 служителки от бг-пощи ги мързи да си вършят работата Confused

Последна редакция: нд, 15 юни 2008, 13:13 от ByTheWay

# 1
  • Мнения: 205
История, позната до болка...Това е действителността в България за жалост...Радвай се поне, че си си взела пакета Hug

# 2
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Български пощи са класици.
Избягвам кварталната поща по-упорито и от кварталната Социална служба.

# 3
  • София
  • Мнения: 1 402
Комично е, но за вас едва ли ... По този повод, да споделя, че в нашата поща висят едни паметни документи, на които шефа на пощите е заявил намерението си, неговите служители да спазват добър тон и поведение ..... всеки път се чудя дали да не му пиша на тоз човек да си "прегледа" подчинените  Mr. Green

# 4
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Разсмя ме ( извинявай, знам, че не ти е било до смях).

Всеки път, когато се прибирам и имам нужда да върша нещо по дадени институции ( поща, данъчно и т.н.) се настройвам психически с дни. И ми отнема дни да свърша работата. Миналото лято трябваше да подам 3 писма препоръчани и чаках ( + свършване на работата) около 45 минути. Тия хора защо не използват компютри , а пишат всичко на ръка? А за обслужването  ooooh!

# 5
  • Мнения: 13
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...

# 6
  • Мнения: 1 072
Ми и да им крещиш какво ще стане?
Голямата вероятност за грешка идва от човешкия фактор и работата "на ръка". Пишат като гламави, щото шефовете им, интелектуални титани, не могат да купят един нормален софтуерен продукт и да намалят грешките и времето за престой на гишето.
Пощите са най-изостанали.

# 7
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...

....?
Дай ни светъл пример как се действа в такива ситуации.

# 8
  • Мнения: 1 263
Ми и да им крещиш какво ще стане?
Голямата вероятност за грешка идва от човешкия фактор и работата "на ръка". Пишат като гламави, щото шефовете им, интелектуални титани, не могат да купят един нормален софтуерен продукт и да намалят грешките и времето за престой на гишето.
Пощите са най-изостанали.
...ами аз не съм крещяла... Само като подпаля забързвам говора, но чак да крещя...все пак не ме гони истерията. Допуснах че е станала грешка, допускам и че е нормално, хората правят грешки - нормално е...ноооо...реплики от рода :" Защо сте взели чуждо известие", след като хиляда пъти обясних, че може би е станала грешка при написване на известието и името и адреса са от два различни пакета....не знам ... подобен въпрос ми звучи малоумно  Tired

# 9
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 219
"Не е луд този, който яде баницата ... "
Докато позволявате да се държат така и докато има коментари като "трябва да си доволна, че си получила пакета си" ...
и какво предлагаш да сторим, да стачкуваме ли? или да напишем нещичко в книгата за оплакванията...
не е наша работа да оправяма организацията на работа, както и служителите на подобни гнили институции.  цялата ни скапана държава е на тоя хал. просто от министъра до последния мишок там - никой не си е на мястото...

# 10
  • Мнения: 2 152
Много се смях, въпреки  че на теб не ти е било до смях

В кварталния ни пощенски клон всички са супер услужливи и не мога да кажа нищо лошо
Освен тъпия им, отегчен поглед
Но той явно е масово явление сред пощенските служители

# 11
  • Мнения: 3 621
Много отдавна не ползвам услугите на пощите , нито служебно, нито лично, с куриерските фирми нещата стоят съвсем различно ...

# 12
  • Мнения: 13
Нямам рецепта. Живея на принципа "каквото повикало - такова се обадило". Не виждам причина да се държа любезно с хора, които се държат грубо. Много малко хора го правят. Да не казвам никой. Предполагам, че просто изглеждам достатъчно неприятен за да не започват.
От години се опитвам да науча жена си, че не може да позволява на всеки да и се качва на главата. Колкото и да е минимален - ефект има. Опитайте! Не боли.

# 13
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Не виждам причина да се държа любезно с хора, които се държат грубо.
Опитайте! Не боли.

Нищо което съм в състояние на кажа на служителката в пощата няма да материализира компютър и да я дари с нужните умения, работеща система и възпитание.

Единственото спасение е да се заобикалят подобни служби отдалеч.

# 14
  • Мнения: 1 072
...ами аз не съм крещяла... .....

Въпросът беше отправен по-скоро към Мършавия.
Според мен нелюбезността на служителките в пощите се дължи на идиотските усилия, които трябва да положат, за да си изпратите писмото. Аз съм отраснала в пощата. Знаете ли колко време приключват?  ............... Не, не отчитат касовия апарат и да броят парите. Пак започва едно писане, едно мъкнене на документи в къщи за приключване и т.н.
Виновни са хората, ръководещи БП.

# 15
  • Мнения: 2 070
Аз съм много доволна от Български пощи, или там както се води пощата.
Пращала съм много тежко писмо, забравих да му залепя марки и то съответстващи на тежестта, всъщност никакви нямаше, пристигна навреме. Служителките общо взето са се отнасяли добре, с изключение наистина на леко отегченото им излъчване, от което ти идва да се пръждосаш възможно най-бързо.
Имам сантимент към поща и ЖП, ако ще и най-зле да са..нямам обяснение обаче защо.

# 16
  • Мнения: 2 070
О, пощенска служителка и компютър е ужасно нещо.  ooooh!
Трябваше да пращам пари до Сф, а бях в Ахтопол и това беше единственият начин. над 40мин стоях в пощата и съпреживявах яростната борба на човек поставен пред машина, от която си няма понятие. Нещо подобно и в пощата на Руски паметник, също и в Трявна. Сега може би са по-обучени, но навремето, ах...

# 17
  • Мнения: 25 586
В нашия пощенски клон има компютри, за жалост започнаха да обработват нещата още по-бавно.  Mr. Green
Лелките, които работят там, са от времето на Тодор Живков и явно не са чули, че режимът е сменен, че клиентите имат право на любезно отношение и че навън има доста безработни, готови да седнат на топлите им местенца. (Това последното не се отнася за София!)
Пробвала съм да се разбера с тях и с добро, и с кавги, полза няма. Освен, че нарочат ли те, може да ти стъжнят живота и писмата ти да почнат да пътуват с месеци, ако изобщо ги получиш. Последния път се опитах да се свържа с началника им и да пусна жалба, но се оказа, че е абсурд да го открие човек в работното му време в собствения му кабинет. Е, какво мога да очаквам повече от служителите му?

# 18
  • Бургас
  • Мнения: 1 787
Аз от нашата поща нямам оплаквания.Винаги са били много любезни.
Направо незнам как си удържала добрия тон.Много кофти случка да се разкарваш два пъти заради тях. ooooh!
Дано повече не ти се случва . Hug

# 19
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Най-прясното ми сблъскване с Български пощи е когато се наложи да пратя 3 покани за сватбата ни по пощата - две за София и една за Шотландия. Случайно или не от трите само тази за Шотландия си стигна предназначението. Разстоянието до София явно се оказа прекалено голямо Confused

# 20
  • Мнения: 5 370
О, пощенска служителка и компютър е ужасно нещо.  ooooh!
Трябваше да пращам пари до Сф, а бях в Ахтопол и това беше единственият начин. над 40мин стоях в пощата и съпреживявах яростната борба на човек поставен пред машина, от която си няма понятие. Нещо подобно и в пощата на Руски паметник, също и в Трявна. Сега може би са по-обучени, но навремето, ах...
Промяна на Руски няма, личен опит. Mr. Green И аз получавам от Ларедут, и лично съм била свидетел как пишат в един огромен бозаджийски тефтер всичко на ръка и как една реши, че не съм си получила един пакет , ох, ами сега, къде е./.......а аз вече се бях облякла с пакета и я успокоих, че съм го взела. Но подобжно инфо не фигурираше никъде, така че.....имайте предвид за какво иде реч.
Жениците не са виновни, работят за суперниски някакви суми там и са демотивирани.
А всеки ги юрка отнякъде.

# 21
  • Мнения: 2 563
Последния път се опитах да се свържа с началника им и да пусна жалба, но се оказа, че е абсурд да го открие човек в работното му време в собствения му кабинет. Е, какво мога да очаквам повече от служителите му?

Ох, напомни ми една случка, в която, като млад служител, бях изпратена да взема фактура за пощенски разходи за 1.50 лв. От клон на Графа. Ходих колко пъти в работното време на тая мърла началничката на пощата, все я нямаше. Най-накрая я издебнах, тя ми сумтя нещо, но ми даде фактурата. И аз с фактурата право при шефа и си му казах, че за дребни пощенски разходи ще плащам от джоба си, но никога повече няма да ходя да я дебна тази...

# 22
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
Мене пък в прав текст ме заплашиха че няма да ми носят пощата при последния ми скандал и спрях да получавам каталозите от метро. Интересно обаче е че сметките ми продължават да идват. Като им вдигнах скандал знаех че не мога да направя кой знае какво само ще си навлеча неприятности но просто вече ми беше прекипяло от тях. Ако чакам някаква доставка трябва през ден-два да ходя да си проверявам на място пристигнала ли е и това да става изключително любезно, с пърхащи мигли и невинен тъповат поглед. Първо чаках пакет който се забави повече от месец, накрая ми дойде призовката да го взема и като отидох ме посрещнаха като че ли аз съм виновна че не са ме уведомили и разбира се ми начислиха магазинаж. Никой не ми даде разумно обяснение защо не съм уведомена по-рано че имам пакет. (сега ме е яд че беше книга а не синьо сирене или сурова карантия). Друга моя поръчка пък изобщо не стигна до мен въпреки че получих документ че е изпратена. Обяснение така и не получих. Абонирах се за списание което не получавам в къщи. Като не получих първия брой и отидох да си го търся ми заявиха че не можели да го носят и толкова. Ако искам да ходя там да си го взимам. Ходя разбира се, защото искам все пак да стига до мен. Естествено всеки път някоя възмутена от това че съществувам за да я тормозя служителка ми го търси сума време и ме уверява че няма такова нещо докато накрая го намери, я без име я без адрес, и ми го връчва без да провери каква съм и за мен ли е списанието.
За съжаление не всичко може да се прати по куриер иначе отдавна да съм забравила що е то поща.

# 23
  • Мнения: 3 423
Ако това, че и моите известия са написани на
ръка е в състояние да ви смъкне кръвното, ви
го досмъквам с информацията, че и Дойче Пост
понякога прави сакатлъци, бави пратки, дори
ми се е случвало да ме обслужват без усмивка.

# 24
  • Мнения: 1 072
.... и моите известия са написани на
ръка .....

Господи, тези се е*ват със Съдбата!  Grinning

Долу във входа едно известие виси от 2 седмици. Написаното изглежда така, сякаш някой си е разписвал химикала. Явно никой не го е разчел, след като не е прибрано. Днес, гледам, е дошло второ такова известие  Grinning със същия почерк.

Последна редакция: нд, 15 юни 2008, 21:09 от Летящата крава

# 25
  • Мнения: 3 405
Само ще спомена: Варна, клон 2 и ще спусна завесата  Laughing

Но пък искам да похваля човек от охраната в Централна поща, защото помоли една от служителките да обслужи мен преди другите десетина чакащи, т. като бях с бебето. Аз чинно си чаках реда. Благодарих му и минах отпред, той ми се усмихна  Grinning

# 26
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
Само ще спомена: Варна, клон 2 и ще спусна завесата  Laughing
Вероятно искащ да кажеш-изключително любезни и внимателни жени, които са доста съвестни за дивотията, в която работят.
Аз съм по-доволна от БП, отколкото от повечето куриери. Женичките влачат като мравки, съвестно разнасят всичко и пр. Бавно върви обслужването, защото има един тъп софтуер, който им взеха, при който всеки път се въвеждат наново данните на фирмите. Жените, обаче, продължават съвестно да си бачкат


ПП. Обаче все не мога да хвана мързеланата от клон 1, която е решила да пуска всичко в нашата кутия и да ме използва като гара-разпределителна на блока, любезни бележки да си върши работата не я събарят, но ще се срещнем някой ден.  Crossing Arms

# 27
  • София
  • Мнения: 309
Мартисън-причината,поради която си получаваш сметките,а Метро-не,е че големите фирми"Метро","Глобул","М тел"и пр.плащат страхотни суми на "Български Пощи",за да им се разпространяват фактурите и рекламните материали.За съжаление,нито един малък процент не отива в джоба на служителите.Заплатата им е все същата-около 200лв.Мой близък е пощальон и той ми е разказвал как е единствен! служител в пощата,при все,че трябва да има 6-ма колеги.Просто всички са напуснали,а който дойде да види за каква хамалогия и за какви мизерни пари става въпрос-се омита след 2 часа.Та той трябва да обслужва 6 района-работи за 6-ма,а получава една заплата.Шефовете обират парите на фирмите и не им пука от там нататък,ни за служители ,ни за оборудване,обслужване,ни дай боже.Докато е така,няма да има оправия..

# 28
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Хваля централна поща Варна и  местния клон!
Заслужават го, а като чета това, по-горе няма как да не ги похваля пред всички Simple Smile
Подкрепям, че куриерите не са по-добри, а разносвачите на пощата са по-добри от техните.

# 29
  • Мнения: 3 695
позната история - видях, че пратката ми е пристигнала в пощенския клон и отивам да си я взема, служителя без да си направи труда да провери каза, че няма нищо и в Интернет може да пише и че самолета е кацнал направо в района за да ми докара пратката, тръгнах си и след 1 час ми донесоха известие в къщи, че имам пратка  newsm78 така и не мога да разбера защо не потърси малко, а трябваше да се разхождаме и аз и пощаджията  Thinking

# 30
  • Мнения: 2 577
В Пазарджик пощаджийките на колети са много готини лелки.
Пощаджията е приятен също - един мил дедец винаги ми нос по-малките колетчета директно вкъщи, ако ме няма, оставя ги на комшията.  Hug
Даже последния път пощаджийката ме наричаше през цялото време" моето момиче".
Обаче като се кача да пращам запис - еййй, онова същество е нещо страшно - все едно съм и взела мъжа, заплатат и съм  я оставила на улицата... ooooh!

# 31
  • Мнения: 4 120
В Пловдив служителките в отдела за малките пратки са ужасни и заради тях спрях да поръчвам от " ларедут ", защото ми омръзна заради мързела им да обикалям през ден от пощата до митницата и обратно.
 Любимата ми случка е от началото на годината. Сестра ми, която не живее в България ми изпраща картичка за Коледа и изисква от мен сигурен адрес, защото живея в блок с 56 апартамента и става объркване понякога. Давам и адреса на хотела, в който работя. Изпраща ми препоръчано писмо, което не стига до мен и аз не го взимам много навътре, свикнала съм. Да, но сестра ми мине не мине време ме подпитва за него, оказва се че искала да ме изненада и ми сложила вътре скромна сумичка. Пуска справка оттам да види къде по пътя е изостанало това писмо. В края на февруари/писмото е пуснато за Коледа/ ми звънят от работата на пожар, че ме издирвали от пощите. Явявам се чинно на любимото ми гише и ме карат да подпиша нещо на чешки и виждам името на сестра ми : " Разгеле, пристигна ! " си мисля и тъкмо да подпиша и звъня на сестра ми да и се похваля и тя ми съобщава, че това не е разписка за писмото ми , а искат от мен да подпиша самата справка,че се отказвам от претенции. Настана луд скандал, започват да проверяват по мазните книги къде аджеба е това писмо и виждат , че някаква си " Йотова " го е разписала и взела . Аз съм "Антонова", писмото препоръчано. На удивлението ми как може да дадат моето писмо на чужд човек ми се казва:" ами разписал се е някой, взето е,това сигурно е някаква камериерка в хотела, защо искате обяснение от нас !!! "...следва около десетминутен спор , защото аз не схващам логиката на това , как може непознат да вземе нещо мое и да ми се казва: " какъв ви е проблема, някой се е разписал ". Казаха ми също, че заради мен се е образувала опашка, да се дръпна. Сестра ми звънва и казва повече да не се занимавам с тези опростени създания и че тя пуска иск оттам.
 След няколко дни идва в хотела, където работя пощальонката виновна за това недоразмуение,със запитването от чешките пощи и се опитва да омае управителя да го подпише. Той отказва. Идва при мен и ми казва, че тогава, по Коледа пътеката до хотела не била изчистена от снега и нямало как да се качи, затова го била оставила в хранителен магазин на долната улица, как така те не ми го били предали !!! Аз се чудя да плача ли , да се смея ли. И тя вече изнервена заявява:" Е как може такъв проблем да правите сега за една картичка, какво ще ви стане ако подпишете !!!". Коя е тя ,че да дава оценка на моите неща ? Ами може в писмото да има листенце от цвете само, но да има огромна сантиментална стойност за мен. Сега чакаме да мине 90 дневният срок за проверка и да изплатят обезщетението на сестра ми. Само за сравнение- когато е пускала иска никой не я е питал какво има в писмото - то е препоръчано, и празно да е,то трябва да стигне до мен.

Скоро ходих да си взимам една пратка от Ebay.co.uk и за първи път случих на нормална служителка. Аз съм Цветелина Антонова, на латиница името си изписвам като Cvetelina, а получих известие на името на Светлана. Бях много мила и попитах дали има вероятност това да съм аз , или е странно съвпадение на адреси и фамилии, тя се засмя, намери пакета , каза:" Е как пък прочетоха Cvetelina като Светлана !!!", поразпита ме за сайта, написах и на едно листче къде какво да търси и беше леко,ефирно и приятно. Дано се случва по- често !!!

# 32
  • Мнения: 599
Само ще спомена: Варна, клон 2 и ще спусна завесата  Laughing

Оооох, 2-ри клон.Там всеки месец си късам нервите като пращам документи.
Винаги отивам 30 мин. преди раб. ми време и винаги отварям с 10,20 мин.закъснение, като те са ми на 1 мин.път от работата.
Все като отида тая на писмата я няма и все я чакам, а другите й колежки ми хвърлят лоши погледи с надеждата да се откажа да чакам, вместо да я извикат да си дойде на раб. място.
А как ми разнасят пощата не е истина просто.Все ми хвърлят нещата през вратата.
Последния път една клиентка си изкара акъла, след като каталога на метро се изпльоска в краката й. ooooh!
Когато е затворено ми хвърлят нещата по стълбите вместо да ги закачат на вратата, абе въобще нямам думи.....

Общи условия

Активация на акаунт