КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 65 701
  • 455
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 5 016
Доволна съм Simple Smile
Вчера ни беше сефтето. Сутринта - пълен отказ, но след 15-тина минути увещания в двора и пред вратата, за наша радост ни обърна гръб и влезе. Вечерта пък не му се тръгваше. Имат около един декар затревен двор, заобиколен с висока ограда и когато времето е хубаво, освен свободните игри, част от заниманията са изнесени навън - тук таме има малки пластмасови мебели, а също навън им  провеждат някакви организирани игри. През лятото изнасят басейн с топки и надуваем басейн с вода.
Вчера са имали танци, песни и английски, днес - урок по тетрадка и английски. Разбрах, че са говорили за бухала и че са рисували и свързвали точки.
Работят по системата 'Ръка за ръка'. Едната от учителките е логопед и тя изяви желание да работи индивидуално с детето  2-3 пъти седмично /той определено има нужда/, въпреки че не е от нейната група.
Макар че все още градината не работи с пълен капацитет /относително нова е и има свободни места/, не правят компромиси със сборни групи - децата са разпределени и отделени по възрастови групи.
Днес го попитах какво най-много му е харесало, а той отговори- храненето Simple Smile Мъже...

# 76
  • Мнения: 78
Струва ми се, че анкетата е много добра. Никога не съм предполагала, съществуването на толкова много гимназии и то частни. И темата си е добра, но сега ще е добре да се включат повече с "опит" - питали и патили, за да може да се направи някаква подредба на самите гимназии не само по рейтинг, а и по профили - езикови, математически, финансови и т.н. А също така би било хубаво да се докопаме и до инфо и да систематизираме и по дипломи /признавани и лицензирани/, с които децата завършват дадената гимназия.

# 77
  • Мнения: 4 877
Досега писах дълъг пост и сега го няма - същата магия като при Миленка днес.

Мухата, Призма, сложих новото инфо от постовете ви в началото на темата. Благодаря!

Момичета, хайде  Simple Smile :

1. да си възстановим традицията "Гласувах за ..., защото" - така събираме допълнително инфо

2. да подговим въпроси към нашия гост-лектор логопед

3. да добавим имена на готини учители в Белия списък и за рубриката "ПРЕПОРЪЧАНО" - допълнителни занимания (да мислим вече и малко по-лежерно и като за лято  Wink)

Благодаря!

# 78
  • Мнения: 78
Гласувах за:
1. АК - не кандидатствахме там, нямаме интерес към тази насоченост на образованието, но съм чувала добри /с малки/ забележки отзиви.
2. Френски лицей - нямам информация друга, освен тази която почерпих от тук и тя е позитивна. Толкова, че ми се прииска, сменяйки езика на дъщеря си след 7 клас, да я пратя там - уви късно!
3. Ерих Кестнер - изпробвана система в продължение на 8 години. Добри перспективи и за продължаване.

# 79
  • Мнения: 78
Нямам впечатления особени за логопедичните проблеми. Стана дума, че към у-щето на дъщеря ми има логопед. В един момент бяха минали на някакъв профилактичен преглед / май всички новопостъпили в предучилищната група/ и аз получих съобщение, че би било добре да се поработи с нея за този и онзи звук и искаха от мен съгласие да я пускат на логопед. На мен лично ми се видя по-скоро като презастраховане, защото аз не бях забелязала някакви особени проблеми, но аз и не съм специалист. Ходи една година, но за мен това никога не е било приоритет  и не съм и наблюдавала развитието в това направление, нито съм се срещала със специалистката, а на втората вече решиха, че няма проблем. Знам, че в у-щето има деца, които по 2 - 3 години имат занимания със специалист - сигурно до оправяне на проблема.
 

# 80
  • Мнения: 4 877
А. Гласувах за:

1. АК - ходила съм 2 пъти. Страшно ми хареса във всяко едно отношение. Заплени ме отношението към учениците, страхотното образование, обстановката и библиотеката с невероятните книги. Може би наистина е голям шанс детето ти да учи там.

2. Френски лицей - след постовете на Радмила направо съм на път да направя бебока франкофон. Друго инфо нямам, но Радмила доста каза. Благодаря й, че ни "светна" за това у-ще.

3. Англ.-ам. у-ще - заради стипендията за талантливи ученици.

Б. въпросите към sophsan  http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=50695 ги понаписах, но може тук и на ЛС да задавате и вашите. Междудругото, според мен, е добре човек от време на време да минава през логопед (разбира се, зависи от работата). Аз съм ходила като студент и наистина дава много, но все още не е достатъчно оценено в БГ. Детето ми също е ходило в ДГ и у-ще (по-малко), но мисля, че има върху какво да се работи още.

В. включих си любимите учители в Белия списък, поизфуках се и с допълнителните занимания от "Препоръчано".

 Laughing Laughing Laughing

# 81
  • Мнения: 3 161
Аз съм на път да се откажа от тази тема. Интересни са ми някои неща, но се пише ужасно много, за много различни неща, липсва ясен фокус и за мен лично се получава Information overload - твърде многото инфо е като напълно липсващото такова. Жалко, защото определено има интересни аспекти, но... в този формат не ми върши работа.

# 82
  • Мнения: 78
Мое мнение е, че за качеството на едно у-ще /гимназия/ е нейната "целенасоченост". С други думи какъв е приоритета и как се работи в тази насока. Имам предвид - език, професия, изкуство - нещо, което да е водещо. Страшно съм подозрителна към всестранното развитие /от всичко по малко/. Като езиково училище - и английски и ако желаете френски, а може и немски, пък защо не и японски, не искате езици ами да ви направим програма за бизнес обучение и т.н. Тези както ги наричам "всеядни" училища /гимназии/ само съсипват бъдещето на децата ни, а и имиджа на ЧУ. Не може да има добро професионално и педагогическо издържано езиково образование по н на брой езика, по всичките да имаш отлични преподаватели и работещи съвременни програми и в крайна степен сертифицирано дипломиране. Та даже и в унито са разделени в различни катедри с разни ръководства и преподаватели по различните езици, да не говорим вече и за други насоки /стопански/.

# 83
  • Мнения: 4 877
Muhata, абсолютно си права.
А какво мислиш за ранното двуезично обучение?

# 84
  • Мнения: 3 271
Отново да си повторя поста от по-рано днес. Много е неприятно като изчезне така, защото хем имам чувството, че съм го казала, хем го няма! Спомням си, че и към нашия вътрешен човек edu_daddy писах... Най-вече , че едва ли се впряга толкова на коментарите, все пак трябва да е бил наясно какво може да очаква като влиза в кокошкарника, нали  smile3503

Та хайде пак за ПЧМГ. Имам приятелка, която покрай професията си има поглед над доста училища и резултатите им. Заговорихме се защо така не виждам деца от ПЧМГ по първите места на математическите състезания и тя каза, че не е изненадана. Иван Симеонов, колкото и да го харесва и тя бил много скоростен и, както тя се изрази "препуска по материала". Общото й наблюдение беше, че децата не учат. Не им се дават домашни, а който го прави не следи да се изпълняват. Имало проблеми с дисциплината, особено при някои определени преподаватели. Всичко това ме изуми, защото както и Лени знае, на срещата бяхме уверени именно в това, че дисциплината и знанията, както и учебния процес ще са точно това, което очакваме. Другото е, че учителката по английски, която определно ни грабна тогава с подхода си, с нагласата си към децата, според това мнение (а както казах имам основания да му вярвам) никак не се справя добре дори с големите ученици. Звъни на родителите с оплаквания от дисциплината и т.н.
Тя похвали много г-жа Алашка, но било много трудно да попаднеш в нейния клас. А за другите учителите по математика са 3-ма, сменят се. Иван Симеонов води най-вече СИП-а
Труден избор! А това, което го прави близък до невъзможност е, че нещата, информацията и наблюденията почти не се покриват Sad

# 85
  • Мнения: 78
Мая първо да ти отговоря на теб!
В у-щето на дъщеря ми има всякакви деца - български родители с деца, родени по немскоговорящи държави и незнаещи български, до деца с родители - германец и французин или пък индуска, да не говорим за масовия вариант българка или такива дето нямам и директен контакт. Няма проблем за децата  /веждала съм го с очите си / единият родител да говори с деца на своя език, а втория на друг. Нямаме представа, колко приспособими са децата ни и особено в началото /несъзнателната част от живота си/ те реагира на музикалността на езика /сравнявайки например френски и немски - гатанка кой е по-звучен/, реагират по рефлекс - стига да се изработи, а не да пристигат хаотични команди / днес тати говори с мен на лаещ немски, а мама ме гали пеещ френски и утре сменяте ролите/. Децата ни без два езика са загубени в съвременна Европа /мое скромно мнение/.
Да се изкажа и по тревогите на Милена. Голямата ми щерка след 7 клас реши, че за нея не е езиковото образование и тъй като беше влязла и в НПМГ и В СМГ имаш "завиден" избор. Насочи се към СМГ - гимназия елитна и с традиции.
След пребиваването й там аз, за съжаление съм с резерви. Като цяло 8, 9 10 класове учат усилено, но системата е ако детето е амбициозно - то насмогва на "препускането по материала". Още на първата родителска среща ни се обясни, че те се интересуват от най-добрите - отиващи на международни олимпиади и ако другите не успяват, си е техен проблем. На дъщеря ми задачи са й обяснявани от неин съученик /от 5 клас подвизаващ се в СМГ и безспорен гении в математиката - класирал се на 1 място в АК, но не отишъл там/, които и да е безспорно гениален математик, питам какъв педагог е и как обяснява. Тава все пак е държавно /може би килийно/ училище, но не е редно тази практика и подобна да се пренася в частно училище. Милена направо ме изуми с информацията и ме разочарова. За мен в всичките тези години, в които децата ми са били ученици съм си мислила - плащам, за да получа по-добро качество и по-вече, а когато са били в държавно съм се примирявала - не плащам и получавам според средното ниво, но варианта да плащам и да получавам според средното ниво, за мен не е приемлив.

# 86
  • Мнения: 3 271
Muhata, аз също доста се разстроих от това. Първо, че се изненадах от нивото на материалната база при една прилична цена все пак. Ясно, че са под наем, че им вдигат цените и т.н., но за мен като родител на първолаче има значение в каква сграда, стая и околна среда 7 год. ми дете ще стои по 8-9 часа на ден срещу тази сума. Все още мисля, че за малките тези фактори са важни.
Но ме впечатлиха учителите и настройката им. И когато и срещу това получих негативни коментари, от човек, на който аз лично много вярвам, това ми повлия доста зле. И сега не знам на къде съм, а Май е почти тук Sad

# 87
  • Мнения: 4 877
тук съм - чета  Simple Smile и мисля.

Миленка, аз днес се замислих дали ПЧМГ не ползват само Имената за "примамка", дори го писах. Как мислиш?
Не, че е лошо - по-скоро рекламен трик тип "привличане на звезда". То май във футбола често се среща - Бекъм колко играе, ама колко и се шуми около странния му US отбор. Същото е с професорите от ВУЗ-овете, поне така беше по мое време. Привличат "духом" 1-2 имена и се прави университет.

Мухата, май в СМГ винаги са ползвали този подход, който описваш. Може би и затова са били винаги търсени и имтересни, Има предизвикателство.

Последна редакция: ср, 23 апр 2008, 00:37 от май :)

# 88
  • Мнения: 78
Все пак да спомена и друга гледна точка.
Не съм го изпитала на собствен гръб, но учителката на дъщеря ми / и на голямата и на малката и аз много й вярвам/ е на мнение, че там работят добри професионалисти. Не е коментирала имена и начин на работа, но това мнение аз не бих го отминала.
Ако учителите от държавното у-ще /включително и СМГ/ променят начина си на работа - имам предвид към по-индивидуален подход и в известна степен и начина си на мислене в посока, че не само с каймака трябва да се роботи сигурно ще се получи перфектни педагози за частното образование.

# 89
  • Мнения: 4 877
Все пак да спомена и друга гледна точка.
Не съм го изпитала на собствен гръб, но учителката на дъщеря ми / и на голямата и на малката и аз много й вярвам/ е на мнение, че там работят добри професионалисти. Не е коментирала имена и начин на работа, но това мнение аз не бих го отминала.
...

Сега се сетих, че и Тинкърбел ги беше похвалила. Бяха й казали добри думи за там.

Мухата, не знам дали успя да прегледаш предната тема. Но там се заговорихме къде продължават да учат децата ни като засякахме от стари випуски какво е положението през atol.bg и "Помагало" http://schools.pomagalo.com/1/340/?sk=901797.

Последна редакция: ср, 23 апр 2008, 00:57 от май :)

Общи условия

Активация на акаунт