Относно медийната грамотност на нашите деца

  • 1 723
  • 18
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 25 565
Изказвам своите най-сърдечни благодарности на Как' Сийка, която отново блесна със своята енциклопедичност,...
....................
Моля Как' Сийка, самопредставила се като капацитет по темата да пусне една изчерпателна библиография по отворената тема, като освен това даде и критериите, по които да построя анкетата си.
Обещавам да послушам съветите й.


Кака ти Сийка не си е направила труда да пусне Гугъл, за да докаже енциклопедичността си, а за да направи това, което теб те е домързяло да сториш. Не стига, че не разбираш това, което питаш, ами на всичко отгоре и се правиш на много отворена.
Е, добре, кажи какъв ти е проблемът - домашно ли имаш да правиш, курсова работа ли, каква е точно темата и какво искаш да получиш с нескопосаните си анкети, пък аз ще ти я напиша, щом толкова не можеш.  Peace

Ако толкова те вълнува колко време прекарва българското дете пред ТВ, иди в някоя градина или училище и си направи анкетата като хората. БГ-мама не е представителна извадка на населението, само на тези, които разполагат с Интернет. И си смени заглавието, некоректно е.
За нуждата от предварителна подготовка вече споменах - медийно потребление и медийна грамотност са съвсем различни неща.

ПП Да сравняваш медийна грамотност с прекарано пред ТВ време е все едно да съдиш за правописа на човек по времето, прекарано в писане. По твоята логика в този форум най-грамотни ще излязат потребителите с най-голям брой постове, което не винаги е така.  Mr. Green

# 16
  • Мнения: 14
Како Сийке,
ако евентуално четеше преди да пишеш щеше да ти направи впечатление и фактът, че говоря за себе си в мъжки род, споменах също че не търся представителност на анкетата и др. неща, които ти очевидно също не си прочела. При таргет група 3-7 годишни деца е трудно да се говори за
за разбиране и критична оценка на различни аспекти на медиите и тяхното съдържание и за изграждане на комуникации в различни контексти, по скоро за полагане на основите на интеракцията дете-медия
Освен грамотност на писане съществува и грамотност на четене.
Спирам дотук, защото темата не е личен двубой между мен и теб.

# 17
Зависи много в каква среда расте детето. Има ли родител, който е с него през цялото време? Ходи ли на детска градина? Баба и дядо ли се грижат за него (и колко често)? По-големи братя и сестри ли се грижат за малките?
Идеално би било децата да играят навън през по-голямата част от деня и почти да не гледат телевизия и така е било преди 30 години. Сега децата израстват в съвсем различен свят от този, в който повечето родители са израснали. Децата искат да играят навън, особено ако имат приятелчета, с които играта става много по-забавна. В такива случаи 3-4 часа са добре, а дори и повече (ако детето не ходи на детска градина, контактът с други деца е от огромно значение за развиване на социалните му умения). Ако детето ходи на детска градина, там играе колкото позволяват учителките (дали навън или вътре - няма значение, в детските градини не им пускат телевизия). В такъв случай, детето се връща около 5-6 часа от градината, а интересните детски филмчета по телевизията обикновено са през деня и ранния следобед, така че му остава само едно "Сънчо" (което е станало малоумно напоследък, но това е друга тема). Относно филмчета и други неща от интернет - родителите трябва да внимават колко време прекарват децата им в мрежата и какво правят, поне докато не станат на 10-11 години. Работа на родителя е не да забрани компютъра, а да предложи по-забавни занимания. Разбира се, в интернет има някои много хубави (и интелигентни, а не малоумни като "Желираните плодчета" - нищо лично към плодчетата  Laughing ) детски филмчета - "Класна стая 402", "Том и Джери", "Скуби Ду", "Лабораторията на Декстър", "Семейство Флинтстоун", "Попай Морякът", филмчетата от "Весели Мелодии" и други. Един час на ден или по-малко е напълно достатъчно, а и са наистина забавни предавания.
Проблемът с гледането на филмчета на компютъра е не само че трябва да се внимава за съдържанието (да не е малоумно - веднага мога да дам примери - или пълно с насилие - и пак трябва да се знае какво наистина е насилие и какво е просто забавно филмче), а и да се внимава да не се развалят очите. На тази ранна възраст децата дори не осъзнават че очите се развалят и очила се носят цял живот (не е като да си счупиш ръката и да заздравее после).
Играта навън развива детето много повече от гледането на филмчета, но без гледане на филмчета пък не се развиват други аспекти от разума на детето. Затова е най-добре да се играе навън много и да се гледат филмчета умерено.

# 18
  • Мнения: 25 565
Како Сийке,
ако евентуално четеше преди да пишеш щеше да ти направи впечатление и фактът, че говоря за себе си в мъжки род, споменах също че не търся представителност на анкетата и др. неща, които ти очевидно също не си прочела. При таргет група 3-7 годишни деца е трудно да се говори за
за разбиране и критична оценка на различни аспекти на медиите и тяхното съдържание и за изграждане на комуникации в различни контексти, по скоро за полагане на основите на интеракцията дете-медия
Освен грамотност на писане съществува и грамотност на четене.
Спирам дотук, защото темата не е личен двубой между мен и теб.

 Съжалявам за сгрешения род, обикновено млади момичета и майки, чиито деца "им пречат да мислят" разчитат някой тук да им направи домашните, затова по презумпция приех, че става въпрос за жена. Не очаквах, че и мъжете вече са се изхитрили дотолкова. А и род се греши много често при писане - къде техническа, къде реална грешка. Съжалявам за моята, обаче!  Peace
Деца между 3 и 7 години, може да не разбират много неща, но могат да бъдат достатъчно медийно грамотни, за да придобиват знания от медиите - независимо дали става въпрос за ТВ, радио, компютър и т. н. Има предостатъчно образователни предавания, игри, филмчета и прочие, за да се сформира умението да се извлича информация от всеки един представител на медиите. Има голяма разлика между зомбирането с реклами и абсурдни анимационни филмчета (като тези на Картуун) и предавания от рода на "Улица "Сезам", например. Нищо, че и за едното, и за другото е необходимо едно и също време пред телевизора.
Та, последно, какво ще изследваме - медийна грамотност или облъчването на телевизорите?  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт