Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 8
Потресена съм /меко казано/ от случка в класа на детето ми. В трети клас са децата - случи се жесток побой нанесен от едно момче на друго момче. За агресивното дете постоянно слушам кого е набило как се държало неадекватно и т. н. т. от детската градина още, но досега нямаше толкова фрапиращ случай. На родителската среща майката на пострадалото дете описа картина, която аз не съм виждала наживо през живота си...не бих искала да ви занимавам с подробности, но това е много, ама много извън границите на нормалното посбиване, закачане и шамаросване между децата...мисля, че ако не направим нещо някой следващ път може да е с фатален край /класният редовно говори, че децата са агресивни на родителските срещи, но май повечето родители не го приемат сериозно/.
Единственото хубаво нещо за мен е, че дъщеря ми не е била свидетел на това...
Оказва се, че учителите са лишени от права за адекватна реакция спрямо агресивни деца, а и дори да не бяха, все пак не могат да бъдат надзиратели през цялото време, в което децата са на училище. Сигурна съм, че много от родителите тук са се сблъсквали с такъв проблем. Моля ви споделете какви мерки могат да се вземат, за да могат децата ни да ходят спокойни без толкова стрес и страх на училище...
Какво направихте вие и как решихте такъв проблем?

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече има теми, пуснати за насилието. Потърси ги.

# 2
  • Мнения: 8 999
Подобен проблем имаше в училището на сина на моя приятелка. Детето насилник беше в първи клас. Случаят се потули, не се предприеха никакви мерки, не се наложи никакво наказание. Просто липсват всякакви механизми за контрол и наказуемост. Липсва и всякакво чувство на респект към училищните власти, тъй като те са абсолютно безсилни и обезвластени по отношение на поведението на учениците.
Може би едновремешните лостове за контрол и възмездие имат място и в днешно време - намаляване на поведението, изключване от училище, принудително въдворяване в  ТВУ, детски педагогически стаи и т.н.
Не съм голям капацитет по детска психология, но знам, че безвластието води до беззаконие, а оттам и до пълен упадък на ценностната система на детето и на възрастния индивид /получава се ситуация, подобна на описаната в "Повелителят на мухите"/.

# 3
  • Мнения: 8
Вече има теми, пуснати за насилието. Потърси ги.
RadostinaHZ, благодаря за съвета.
Преди да пусна темата прочетох всичко писано в този форум за насилието сред децата, но отговор не намерих. Изчетох и доста други материали в интернет. Впечатлението ми е, че агресивността в детска възраст се разраства с много бързи темпове - това е и констатация на възпитатели и учители, с които проведох разговори.
Не смятам, че напълно можем да прекратим насилието, но съм убедена, че можем да го ограничим в поносими мащаби...
Аз искам дъщеря ми да расте в човечно общество и се боря за това!
Моля, ако има справили се с такъв проблем да споделят как...

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако продължава така с правилниците и прилагането им, няма скоро да има ограничаване на насилието.

# 5
  • Мнения: 25 600
Естествено е, че насилието ще ескалира, при положение, че няма механизми, чрез които да бъде възпирано. Докато децата ни растат с чувството за безнаказаност, все ще е така.
Лошото е, че същото се отнася и за повечето от родителите.

# 6
  • Мнения: 1 494
Заслушвалили сте се целенасочено в новините вечер? Кои са основните новини- убит, застрелян, бомби, атентати...
А след това във филмите? Полицейски управления, патологии, стрелби...
Дори и детския канал- Carton Network- болшинството от филмчетата са пак с удари, гърмежи, бомби...

За мен агресивността на децата се дължи именно на това акцентиране на лошото. И честно.....не виждам спасение... Rolling Eyes

# 7
  • Мнения: 25 600
abigale, по мое време нямаше кървища по новините, само конгреси на Партията, а за Картуун не бяхме и чували. Съучениците ми пак се биеха в училище. Но някой може ли да предположи какво се случваше с тези, които ги хващаха, че го правят?
Някой да е чул напоследък за изключен за лошо поведение ученик, не помолен да си смени училището, а изключен? А за изключен от всички училища в града?
Аз не съм и не вярвам да чуя.
Някой да попита пак за агресията в училище? 

# 8
  • Мнения: 1 494
И по мое беше така... Laughing
Но все пак мисля, че агресията сега е по-повсеместна. Медиите стават все по-'атрактивни'...
Но да ти кажа имаш прово- скоро си мислех по този въпрос и се сетих, че тогава пък даваха доста филми за войната. Но зрелищата не бяха толкова детайлни и реални.
Но нещата са комплексни, разбира се- безнаказаността играе голяма роля. И как да е иначе- редовно чуваме как за убийство дават няколко години, да не кажем и по-малко. Какво стана със Ставински...?!

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен обяснението е, че много деца, особено момчетата няма къде да изразходват енергията си. Обикновено на възрастта над 10 години момчетата на село започват да работят здраво, а като капак, повечето момчета в пубертета се събират на групички и си търсят белята през всички времена на човечеството, да не говорим, че на тази възраст са и воювали, когато се е налагало. При положение, че момчетата пращят от тестостерон, то по някакъв начин трябва да избият ефектите. И така те или се бият съвсем реално помежду си, или започват да играят по-агресивни компютърни игри.
Ако не са подходящи показваните филми и новини по ТV, то най-лесната работа е да се наложи цензура.

# 10
  • Мнения: 244
Ние в момента го решаваме. Преди 2 дни съученик счупи пръста на ръката на дъщеря ми с ритник. Не е имало сбиване, нито обиди от нейна страна. Ядосал се е, че му казала да напусне играта на народна  топка, защото е уцелен. Децата са 3 клас, случката се развива в двора на училището след часовете. Дъщеря ми има синина на крака от ритник на същото момче 2 дни преди инцидента.
Мъжът ми ходи в училище и говори с госпожата - да се вземат мерки (най-вече от родителите). Точно и ясно е казал, че ако пак я тормози ще го даде на детска педагогическа стая, а досието от там остава за цял живот.
И госпожата, и директорката са говорили с целия клас още същия ден. В понеделник момчето трябва да отиде с баща си в училище (инфото е от дъщеря ми).   
Ще допълня, че другото дете го зная още от градината - съвсем нормално момче, не е имало оплаквания за агресия до тази година.

# 11
  • Мнения: 494
 Длъжна съм да се съглася с написаното от Как'Сийка, защото е абсолютно вярно. И за агресията-преди и сега, и за липсата на санкции сега. Аз също съм за строги санкции, които засягат не само децата , но и родителите им. Наистина, много ми е интересно, дали пък няма да направят едни родители нещо за детето си (на психолог ли ще го заведат, те ли ще си вземат мерки вътре в семейството-все едно...), ако същото това дете загуби право да посещава всички училища в града, например?
 Аз съм и за камери. Все по-често самите учители, с които напоследък говоря по темата са "за", тъй като вече и в по-долните класове ги хваща страх. Разказаха ми случаи с третокласници, които просто са сякаш извадени от някой филм-ужас направо...

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече и аз не знам дали изобщо някой друг, освен родителите има желание да се реши въпросът с насилието в училище. При положение, че МОН иска да вкара всички деца в училище и да ограничи отпадналите не виждам как ще направи нещо, за да гони побойниците или да отказва да ги приеме в училище. Това ми прилича на открит конфликт в целите.
Преди време мои познати ми казаха за проблеми в класа на тяхното дете. Там имало дете, което вече втора година тормози всички от класа. И на подписките и всички видове постъпки на родителите въпросното дете да се махне, им било отговорено, че няма как да стане, защото ако едно дете напусне, ще се разпадне паралелката.  ooooh!
Вече си мисля дали да не се започна обратното - родителите, чиите деца, че и на целия клас да поставят въпроса - или 1 дете напуска или 10. Така не може повече да продължава - един или двама да тормозя 20 деца. Уж при нас няма проблеми засега, ама знам ли на побойниците от други класове какво ще им бръмне в главите?

# 13
Чувствителност към ценностите, към преживяванията на другото дете, на родителите, чувства на състрадателност, солидарност...
Това е нужното, а не наказания.
Липсва ценностно образование в училище.
Етика трябва да се учи от 1 клас. Тя е по-важна от математиката.
Детето трябва да почувства света като изпълнен с ценности, а на като физически свят, където по-силния побеждава.
-----------
Затова МОН има инициатива за изучаване на морал и Религия.
Децата е добре да се научат на ПИЕТЕТ към ценностите. Да мислят чрез ценности. Да имат информиран ценностен избор.
------------
Погледнете 2те най-гледани детски предавания по българската ТВ
1. "БОНБОН" - предаване за малки блондинчета, кълчат се като Глория и сие. Нищо детско няма в това предаване!
2. "Кой е по-по-най" - пита децата какво работят родителите му, какво ще станат, иска ли да се ожени!
И двете са много бездуховни и бездушевни.
Типични за чалга прехода в Бг.
-----
Сравнете с ББС - Balamory - истинско детско предаване с детски теми, детски чувства, детски преживявания!!!
--------
Само това сравнение показва какъв ОГРОМЕН ценностен дефицит има в Бг, щом и към децата ни не можем да се отнасяме достатъчно внимателно.

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Виж сега какво ще ти каже, Равнец,
Мани я ти религията, да не подхващаме пак тази тема.
Училището за добро или за лошо е административна единица и се управлява като такава. Във всяка администрация си има правилници, йерархия и предписания, които всеки един от членовете трябва да спазва. Иначе си има наказания. Когато цялата тази система от правила, санкции и поощрения не работи, язък за цялата организация.
Затова е по-добре да се оправи въпросът с правилниците и контрола и системата да работи добре.

# 15
  • Мнения: 494
 Radostina, аз понеже все мрънкам за правилниците и т.н., най-накрая ми показаха, черно на бяло, че в училищата има такива. Има такива и на по-високо ниво (инспекторат и пр.). Но ги разгледах подробно и в тях има толкова празноти,че скоро няма да проработят...какво като нещо си там е забранено, като нито има механизъм за доказването на дадена простъпка, нито имат право учители да се намесват, нито има санкции за родителите, нито пък такива за тези, които отговарят за дисциплината(за всеки етаж в училищата има нарочен отговорник), не са уточнени нито права, нито санкции. Но пък има многобройни забрани за учителите...не е истина просто колко повече място в документите заемат те...за сметка на отговорностите на учениците, да не говорим, че родителите пък съвсем са изключени от "сметката"...Абе-е-е-е...коренно трябва да се променят нещата, но не виждам как ще стане това, ако липсва официално решение и промяна на най-висше ниво. Никакви "Кръгли маси" не вършат работа, никакво циврене по форумите или медиите...Ако някой има идея как да натиснем отговорните за това на най-високо равнище-да казва. Веднага ще се присъединя и ще помогна с каквото мога...

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Първо трябва да се организираме и групираме. Когато изказах кофти мнение за привържениците на Великолепната шесторка, бях обвинена, че не се присъединявам към никоя кауза и дремя. Признавам, че превръщането на училището в относително безопасно и работещо в интерес на децата място е кауза, която засяга всички деца в училищна възраст и съм готова да се включа.

# 17
  • Мнения: 9 052
И в друга тема писах, според мен трябва повече родителска ангажираност в училища и градини. Просто родителите , които са zаинтересовани , трябва да се абстрахират от това, че други няма да помогнат и не ги интересува, и трябва да помогнат в училището, в съzдаване на zанимания, програми zа иzвън училищно zанимание , творчество , спорт след училище или в междучасието.
Просто някой трябва да zапочне. По мое мнение  Hug

# 18
  • Мнения: 9 052
Някой да е чул напоследък за изключен за лошо поведение ученик, не помолен да си смени училището, а изключен? А за изключен от всички училища в града?
 

Това какво ще помогне? ще стане хептен утрепка и пак ще пребива някой , може и не в училището , а в парка , пред блока ...
В Германия има програми zа подобни деца се намира "работа" . Т.е Нещо като час по труд и творчесто, но някак си ги карат да намират интерес към нещо, да се чувстват полеzни , някои майсторят нещо от дърво, други помагат нещо друго ... или се zанимават със спорт, но беzплатно по програма на общината ... Даваха филм с такива ммомчета , които каzаха , че виждат, че могат да правят неща, да са полеzни на себе си и околните и имат талант в нещо си, майсторяха някакви електроники ... И вече не бяха агресивни и не се чувстваха отхвърлени и неотценени .

# 19
  • Мнения: 8
Мислите ми по тази тема ме отведоха до случаи в миналото на дъщеря ми, които искам да споделя с вас...
В детската градина още, същото това дете /условно ще го нарека "агресивното"/ беше ударило дъщеря ни. На следващия ден аз говорих с него, все едно, че е мое - не му се скарах, а му обясних, че ако харесва дъщеря ми в това няма нищо лошо...даже е много хубаво...и в такъв случай би могъл по друг начин да се държи към нея - да и се усмихва, да си помагат...все такива неща - положителни. От тогава ние не сме имали никакви проблеми с това момче. Но спрямо другите деца и средата то продължи по познатия нему начин.
А сега с друго момче повторихме същата процедура - то ритало дъщеря ни и още на следващия ден в разговор, без да се караме му обяснихме, че щом я харесва вместо да я рита може, ако иска да я защитава и момчето така и постъпва.
Това е решение за нас, но агресията в класа като цяло не намалява...просто не засяга пряко нас засега.
Мисля, че ние родителите можем и трябва да показваме алтернатива за поведение на децата си в ситуациите.

# 20
  • Мнения: 25 600

Това какво ще помогне? ще стане хептен утрепка и пак ще пребива някой , може и не в училището , а в парка , пред блока ...

Образованието все още е задължително. Остава да се глобяват и то жестоко родителите, чиито деца не учат. Това ще реши по-голямата част от проблема. Все пак агресивните деца не винаги са от пропаднали семейства, даже напротив, по-често мама и тати са мастити бизнесмени или други градски велможи.
А за "неупрявляемите" - ТВУ-тата все още съществуват, нали?  Whistling

# 21
  • Мнения: 9 052
А за "неупрявляемите" - ТВУ-тата все още съществуват, нали?  Whistling

от там иzлиzат по големи иzроди ... с които пак нашите деца се сблъскват, но в други ситуации. Те са връстници все пак, ТВУ тата не ги иzтриват от лицето на zемята. Глобите нама да помогнат, родител, който нее в състояние и не желае да направи от детето си чевек беz да му налагашглоби, няма да го направи и ако му налагаш глоби.
Трябва някак на теzи деца да се съzдаде чувство, че имат качества и те не са само агресивност, сила, грубост  ...  но zатова е нужна родителска и учителска инициатива  Hug

# 22
  • Мнения: 25 600
Еееех, мечтииии...  Joy
Ако я имаше тази инициатива, изобщо нямаше да се води този разговор. Другите страни са си решили проблема И с наказателни мерки срещу недобросъвестните родители, а не само с инициативи и розови илюзии.

ПП По твоята логика дай да закрием затворите, че те там стават още по-големи престъпници, а?

# 23
  • Мнения: 9 052
Еееех, мечтииии...  Joy
Ако я имаше тази инициатива, изобщо нямаше да се води този разговор. Другите страни са си решили проблема И с наказателни мерки срещу недобросъвестните родители, а не само с инициативи и розови илюзии.

ПП По твоята логика дай да закрием затворите, че те там стават още по-големи престъпници, а?

рядко се стига до накаzателни мерки, яслата, градината, училището веднага те ангажира да помагаш и кога и как и какво да zанесеш и какво да направиш и кои праzници се праzнуват zаедно с децата в градината ... децата се наблюдават така иzкъсо, че ми стана лошо направо. Аz им каzвма има проблеми с дюстабан (малкия е в яслата )  ... а zнаем, zабеляzали сме , проверили сме , zа таzи въzраст е нормално, прави целенасочени упражнения , као има проблем ще се обадим, каzвам им ние му говорим в къщи на български, да няма проблеми с немския ... а не ние го наблюдаваме, учим, ако има проблеми ще кажем.  Викам им еди кога си беше много уморен и иzервен ... а не zнаем zащо отварят една тетрадка ... тогава спа от до, яде еди какво си, прави еди какво си  Rolling Eyes

Децата се наблюдават и zа следи от насилие в семейството, zа недобри реакции и се zапочва със zабележки към родителя и информация zа инспектори, проверки и писане на рапорти ... което ти е сигурно достатъчно и не виждам как ще ги иzтърпиш та да стигнеш до глоба  Rolling Eyes  

# 24
  • Мнения: 25 600

Децата се наблюдават и zа следи от насилие в семейството, zа недобри реакции и се zапочва със zабележки към родителя и информация zа инспектори, проверки и писане на рапорти ... което ти е сигурно достатъчно и не виждам как ще ги иzтърпиш та да стигнеш до глоба  Rolling Eyes  


Ето, пак са някакви принудителни мерки към самите родители, които щат-не щат, трябва да се съобразяват с тях. А тук в момента отглеждаме същества, които от люлката заживяват със самочувствието на собственото си величие и недосегаемост, които нямат нужда и пет пари не дават за правила и норми на поведение, а се ръководят само от собствените си желания и капризи. Защото не отглеждаме бъдещи граждани на обществото, ами отглеждаме лидери. И като се съберат няколко такива лидера на едно място, става страшно.

# 25
  • Мнения: 9 052

Децата се наблюдават и zа следи от насилие в семейството, zа недобри реакции и се zапочва със zабележки към родителя и информация zа инспектори, проверки и писане на рапорти ... което ти е сигурно достатъчно и не виждам как ще ги иzтърпиш та да стигнеш до глоба  Rolling Eyes  


Ето, пак са някакви принудителни мерки към самите родители, които щат-не щат, трябва да се съобразяват с тях. А тук в момента отглеждаме същества, които от люлката заживяват със самочувствието на собственото си величие и недосегаемост, които нямат нужда и пет пари не дават за правила и норми на поведение, а се ръководят само от собствените си желания и капризи. Защото не отглеждаме бъдещи граждани на обществото, ами отглеждаме лидери. И като се съберат няколко такива лидера на едно място, става страшно.

да, но те zабравят, че живеят в същото това общество и същата таzи каша, която сътворяват и че техните деца няма един ден да живеят сами и иzолирани , те щ? живеят с връстниците си и в теzи градове и таzи държава ...

# 26
Преди една година прекарах цялото лято с дъщеря ми по детските площадки - удивен съм колко много родители се държат агресивно с децата си!
За тях детето е като манипулируем обект, който трябва само да се подчинява.
Родителят се занимава с логистика - храни, разхожда, преспива.
Все едно се грижи стока в склад, да ме извените за грубия израз.
----
Поразително малко родители говорят сериозно и отговорно, духовно и душевно с децата си.
----
Затова децата трябва да бъдат въведени в едно по-духовни ситуации. Те са питащи същества и трябва да се уважават като такива, а не като недорасли възрастни, които не се подчиняват и трябва да бъдат подчинени.
----
Внимание ,грижа, съчувствие, състрадание, солидарност - всички тези по-фини морални ценности са в голям дефицит у нас.
---
Аз вече посочих 2 симптома - БОНБОН и КОЙ Е ПО-ПО-НАЙ са наистина подтискащо беддуховни и бездушни предавания, които силно подценяват децата.
-------
Току що прочетох новина - "Баща забравил 2 годишното си дете навън през нощта"!!!!!!!!!!!!!!!!!
А си прибрал овцете!!!
----------

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Духовниците да не са раждани от извънземни? Може би един от малкото примери за добри дела на духовник е един свещеник, който е направил сиропиталище и отглежда отхвърлени деца и помага на бременни момичета да си гледат децата. Повечето свещеници като ги видя ми напомнят за героите на Чудомир - ояли се, самодоволни и мазни. Не очаквам точно те да научат децата на духовност.

Ти даваш за пример само 2 ТV предавания. Ще те посъветвам да направиш една обиколка по читалищата - там ще видиш деца-творци, а не пройдохи. Родителите им се грижат за тях не само телом, но им дават възможност да се развиват и духовно. Не е само религията за душата. Изкуството, независимо от какъв вид е точно това, от което имат нужда децата, защото то облагородява.

# 28
Радостина,
аз не съм духовник.
И не апелирам духовници да учат децата задължително. Има си неделни училища - който иска да отиде там.
----



# 29
  • Мнения: 24 467
...За тях детето е като манипулируем обект, който трябва само да се подчинява.
Родителят се занимава с логистика - храни, разхожда, преспива.
Все едно се грижи стока в склад, да ме извените за грубия израз.
----
...

Това и на мен ми прави впечатление- кога какво е яло, кога е спало, будило ли се е- теми на разговор за малките деца от страна на редица родители, с които, като че ли се изчерпва интересът им към тяхното отглеждане и възпитание. За по- големите даже не се споделя толкова. Или по- скоро остава само отглеждането, като при животните, по- точно като при домашните любимци.
Мария Б, наистина има много теми по този проблем тук. Не ми се ще да се повтарям, но на кратко действаме така- говоря първо с родителите на агресора /хич и не изпитвам скруполи да наричам така някои деца, такива са си/, след това с учителя /ако проблемът е в училище/. Нашата класна намира за сериозни подобни проблеми и свиква род. срещи. Обсъждаме колективно с останалите родители съответния проблем. Ако и това не помогне бих се обърнала към съответните институции за закрила на детето и бих, определено, потърсила обезщетение в паричен еквивалент /много ги жегва някои родители, т.е. жегва ги само това/ за причинени щети на детето ми. Първо обаче предупреждавам родителите именно за тези мои намерения, още в началото, при първия разговор на тази тема.
Като общо решение на проблема винаги съм считала, че следва да се определят общовалидни санкции за децата и техните родители и тези санкции да се прилагат реално. Сега няма такива действащи, за съжаление. Следва да се минава през действието на убеждението, ако то не действа да се вкара в приложение и принудата. Не виждам друг изход. Ей така да седим и да чакаме, че ВСИЧКИ родители ще се сетят няма да стане. Следва да се въведат ясни правила и да се знае какво ще последва при неспазването им. Също така определено мисля, че държавата следва да контролира и ТВ предаванията.

# 30
  • Мнения: 9 052
Преди една година прекарах цялото лято с дъщеря ми по детските площадки - удивен съм колко много родители се държат агресивно с децата си!
За тях детето е като манипулируем обект, който трябва само да се подчинява.
Родителят се занимава с логистика - храни, разхожда, преспива.
Все едно се грижи стока в склад, да ме извените за грубия израз.
----
Поразително малко родители говорят сериозно и отговорно, духовно и душевно с децата си.
----
Затова децата трябва да бъдат въведени в едно по-духовни ситуации. Те са питащи същества и трябва да се уважават като такива, а не като недорасли възрастни, които не се подчиняват и трябва да бъдат подчинени.
----
Внимание ,грижа, съчувствие, състрадание, солидарност - всички тези по-фини морални ценности са в голям дефицит у нас.
---
Аз вече посочих 2 симптома - БОНБОН и КОЙ Е ПО-ПО-НАЙ са наистина подтискащо беддуховни и бездушни предавания, които силно подценяват децата.
-------
Току що прочетох новина - "Баща забравил 2 годишното си дете навън през нощта"!!!!!!!!!!!!!!!!!
А си прибрал овцете!!!
----------


именно и вси;ко е само конкуренция ... в кое у;илище, градина , университет се у;ат кооперативни игри? Защото освен конкурентните (кой ще е п-рви, най, по-по-най ) има и коопераривни , в коеито децата се у;ат на доста полезни неща за живота ...

# 31
  • Мнения: 1 470
За мен най-доброто решение на този проблем е да насочим енергията на децата в положителна насока,и да им дадем възможност за пълна изява...Това с извънкласни занимания-там ще могат да се доказват,и без да нараняват...А и ми прави впечатление че повечето в този форум говорят за агресията която децата изразяват навън...А тази която детето изразява спрямо себе си?!В някои моменти дори е по опасна...Скоро говорих с нашата класна за това,тя ми казва-ВИЕ НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕыСТРАЦИМИР НЕ Е АГРЕСИВНО ДЕТЕ!-но тя дори не го познава,той няма да удари,но се вглъбява в себе си,и отказва каквато и да е комуникация,когато е наранен от нещо,и не прави впечатление,но аз го виждам...Преди време ми обясняваше как щял да скочи от балкона да ходи при дядо господ-тогава беше на 6години...Вече две години след това,виждам че като сме овладяли нещата,но винаги ще си имам едно наум...

# 32
-
-
Съпротивата срещу насилието сред и спрямо децата трябва да се активира в най-широк диапазон:
- срещу агресивната градска среда - реклами, липса на внимание към отделния човек - пешеходец, съзерцател, велосипедист....
- срещу агресивната телевизия - секс и насилие преди 22 ч.
- срещу агресивните други медии - радио, вестници - език, образи....
- срещу липсата на чуваемост за гласа на детето, което иска помощ, съчувствие, -
- - - напр. един НАЦИОНАЛЕН ТЕЛЕФОН
- - - напр. Съветник по етика във всяко училище - напр. пенсиониран учител, с подходяща душева нагласа
....
и още 100 такива неща

Общи условия

Активация на акаунт