Първокласници /13/

  • 31 054
  • 287
  •   1
Отговори
# 270
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
В какво се състои тестът по английски. НАшите букви не учат в 1-ви клас?

# 271
  • Мнения: 6 029
Ами явно им е чела нещо. И е трябвало да отбележи колко са кучетата, котките и не помня още какво беше. Ама кво е слушала не знам. Само две неща беше уцелила.

# 272
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
Julie, не е била в добра кондиция.

# 273
  • Мнения: 6 029
Ами разсеяла се е явно. Когато я накарах да ми каже от български на английски всяка от използваните думи и числата нямаше проблем...

# 274
  • София
  • Мнения: 3 421
 Моята щерка знае само името на госпожата си  и на тази в занималнята. То и аз трудно помня имена, ама то си мина първият срок, а тя не ги е научила. Снощи ми вика - ама те не са ни се представили. Да бе, като я знам каква е блейка.

Голяма борба за думата "футбол", иска да я убедя защо не е с "д". Майка ми твърди, че това е дума, която няма проверка, мъжът ми твърди, че се проверявало с футове(негова си логика).
Накрая се ядосах от обясненията и казах - абе помниш го така и това е. Няма що страшно възпитателно и обяснително.

# 275
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941

Голяма борба за думата "футбол", иска да я убедя защо не е с "д". Майка ми твърди, че това е дума, която няма проверка, мъжът ми твърди, че се проверявало с футове(негова си логика).
Накрая се ядосах от обясненията и казах - абе помниш го така и това е. Няма що страшно възпитателно и обяснително.

Етиа
, не знам дали ще помогне като обяснение, но "футбол" идва от английското foot - крак, и ball - топка.  Та, няма как да се обясни с правилата на българската фонетика.

Ние снощи се върнахме от ски на Мальовица. Много съм доволна  Grinning, и Саши и Димана усвоиха доста "тънкости" на скиорстването.
Госпожата беше написала кои уроци ще вземат докато отсъства, и не му се размина смятането и писането. Ама пък как е писал - легнал по корем на леглото  Rolling Eyes. Чак ме беше страх да му погледна тетрадките  Stop.

Оценки и при нас няма - само печатчета.

Относно ваканцията - при нас е 1-3 февруари, тоест един петък.

# 276
  • София
  • Мнения: 3 421

Голяма борба за думата "футбол", иска да я убедя защо не е с "д". Майка ми твърди, че това е дума, която няма проверка, мъжът ми твърди, че се проверявало с футове(негова си логика).
Накрая се ядосах от обясненията и казах - абе помниш го така и това е. Няма що страшно възпитателно и обяснително.

Етиа
, не знам дали ще помогне като обяснение, но "футбол" идва от английското foot - крак, и ball - топка.  Та, няма как да се обясни с правилата на българската фонетика.
Да, няма проверка на български. Лошото е, че обяснявах, повтарях... И онзи ден въпреки, че в учебника е написано футбол, нашата си го преписала фудбол.
Сега се учим да използваме правописен речник и все пак да свикне, че някои думи просто се помнят.

Питах майка ми, как аджеба децата в началните класове се учат да пишат без правописни грешки, като правилата май основно започват да се учат в 4-ти клас. Тя каза, че повтарят, карат ги да се учат да проверяват. Но според нея някои деца просто имали устет. Ами моето май няма.

# 277
  • Мнения: 126
Здравейте!При нас се появи следния проблем,когато пише бърка "л" и "р".Вместо Пирин пише Пилин и казва,че така го чува е да,но го изговаря Пирин.Вече цяла седмица му обяснявам,упражнява се и почти няма резултат.Дали причината не е в това,че не може добре да изговаря"р"?

# 278
  • Мнения: 688
Айяла, завиждам ви че сте били на чисто и сте спортували  Simple Smile. Ние тук в мръсната софийска мъгла и кал се тровим  Close и боледуваме  Sick, браво на вас че сте се откъснали от София за малко поне.

пег посъветвай се с логопед, ако смяташ че проблема е свързан със затруднение на детето в изговаряне на някои букви. Но преди това събери мнения за логопеди, че при нас още в началото беше дошъл някакъв логопед в класа и след прослушване на децата, беше дал по едно листче на всички че всички до едно имали проблем с някой си звук  Naughty, ама то на някои деца още несменили предните зъби (с разстояние между тях), как може да се каже  newsm78

Етиа, спокойно моята щерка на 1/3 от децата в класа не им знае имената  Embarassed , просто не контактува с тях и не се налага да ги вика по име и...надявам се, че ще ги научи все пак ако са с години заедно.... На някои учителки също не знае имената, но при нас е доста сложно ние имаме около 10 госпожи (събират се от училище, музика, пиано, занималня, алианс и т.н.) и наистина да си призная и аз не ги знам всички

# 279
  • Мнения: 315
ние бяхме на ски от 07.01. до 11.01 на Витоша организирано от училище.сега тръгва от 26.01. пет поредни съботи .надявам се да ни се размине грипа-пием есберитокс, но не смея да кажа нищо до първи май Grinning.в училище направили гардеробчета на единият първи клас и сега нашите също искат нови, че били по-красиви Thinkingобяснявам, че и старите неща са красиви-справка моята кола Laughing,ама той не вярва."ти не си оставяш вътре дрехи"казвам, че си оставям вътре себе си а той"ама в старите не може да се скрием!"а а а ,ясно какъв е проблема!

# 280
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
Относно правописа, явно се иска много упражняване, но мама като няма време...
От 2 дни моята има лексикон. С голям мерак го попълва, не мога да я откъсна. И ново разочарование - пише сляти думите с частици и местомения. Като "Харесвателида" То пък чак толкова да няма усет.
Е в този пример местоимение няма, ама не се сещам какво точно беше писала.

# 281
  • Мнения: 494
Относно правописа, явно се иска много упражняване, но мама като няма време...
От 2 дни моята има лексикон. С голям мерак го попълва, не мога да я откъсна. И ново разочарование - пише сляти думите с частици и местомения. Като "Харесвателида" То пък чак толкова да няма усет.
Е в този пример местоимение няма, ама не се сещам какво точно беше писала.
Оф, не е до усет-до упражнения е само. И четенето помага(може би най-много)-да свикват с думите и буквите, за това как "изглеждат" нещата, които говорят. Дори не е важно да е някаква сложна книжка. Най-добре нещо, което много ще и хареса. Да чете на глас, после я карай да ти преразкаже с 2-3 изречения (отгоре-отгоре) какво е чела...Дано знае всичките букви, а ако не-като ги научи започнете. Четенето, колкото и да изглежда различно, на практика е най-важната основа за усвояване на граматиката(определящо е, дори, според доста сериозни капацитети в началното образование, а и след това). Голото наизустяване на правилата дава много трудно резултат. А усетът изобщо няма нищо общо с граматиката.
 Както казва Мечо Пух:" Колкото повече-толкова повече"...С пълна сила важи за връзката между четенето и писането. (Надявам се да не звучи нарицателно или поучително-само споделям опит, защото съм се интересувала много от тези неща Peace)

# 282
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
И четенето помага(може би най-много)-да свикват с думите и буквите, за това как "изглеждат" нещата, които говорят.
Не, не помага. От 2 години вече чете. Чете дори и текст на руски, без да го разбира и пита за превод ( а бе, като всечетядно е hahaha)Пише ръкописно всички букви и тези, които не са взели. Сега чете "Мери Попинз", пиша го понеже е на глави и като е дебела я плаши малко, но и аз и чета по някоя глава за успокоение. Преразказва дори с подробности прочетеното. Друг ще да ни е проблема.

# 283
  • Мнения: 494
  chanoir, a дали просто не бърза? Или пък...Това с лексикона си е забавление-дали пък просто не го ''претупва" без да се замисля или пък гледа на това по различен начин... Пробвай да и обясниш,че правилата с думите важат навсякъде...Помня, че сестра ми, като беше малка, в клас имаше отлично по правопис, а дори на по-късна възраст, едно писмо да напишеше и беше все едно писано от някой, който хабер си няма за граматиката...А тя все казваше,че това било различно и не се замисляла специално-нали не било за училище, а и аз нали съм разбирала, какво да му мислела за някакви си детайли...и т.н. Знам, че майка ми не спираше да повтаря,че писането е едно и също навсякъде, а и дo доста късна възраст правеха допълнителни диктовки. В един момент свикна, разбира се... А това с четенето, в един момент също ще започне да дава резултат. Страхотно,че детенцето ти чете много...Моят син също отдавна чете и при него пък, точно това помага с граматиката-дори сам казва, че "еди-кое си" се пишело "еди как си", защото така знае-виждал е в книжките, че е винаги така(например при някои по-специфични думи-раЗход, оВчар и пр., а така също и с разни такива като "по-добър", "най-добър"...). Та така де...смятам,че е страхотно децата да четат, а колкото до Мери Попинз...Моят син нещо не и се накефи...Той си пада повече по Пипи ,Франклин и Емил от Льонеберя, както и по всички четива, свързани с английския футбол ( Laughing), ама нали си е момче... Laughing

# 284
  • Мнения: 394
Е стигнахме пак 15 страница време е за нова тема-продължение де!
Моята първакласничка е болничка аз и дадох грипекс и тя пие имуносупорт и за сега е само със суха кашлица. Обадих се на г-жата да я предупредя че утре не ще я пусна на училището а тя ми отговори какво щяла да прави утре без деца че днес от 26 били само 9 а утре???
Но неможели да си позволят грипна ваканция заради стачката преди. Та хайде сега и да не боледуваме за да не изпускат още материал смешна работа!

Общи условия

Активация на акаунт