"Приказка без край"

  • 5 469
  • 59
  •   1
Отговори
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Мой приятел реши да отпразнуват 7-ия рожден ден на сина си и за целта бяха ангажирали детски парти клуб "Приказка без край" в "Гео Милев" 20-25 дни предварително. Оставили на управителката 50 лева при записването. Десет дни преди празненството обаче, решиха да го преместят в "Патиланци" и изненада... - невъзможно е!
Следва изключително неприятен разговор с управителката на клуба, която категорично отказала да им върне 50-те лева "капаро". Те били дадени затова - да не се отказват каквото и да става... Е, грозно е, некоректно е, ориенталско е и е лоша реклама! Колкото и добре да им е оборудван клуба никога няма да отида там!  #Cussing out
Нито ще ги препоръчам!  #2gunfire   
Защото, винаги има поне два начина (а дори и повече) да не изгубиш клиентите си, но когато не знаеш нито един си е непростимо! И не смятам, че някой трябва да им го прости.
10 дни предизвестяване за отмяната на празненството са си напълно достатъчни и могат да се запишат следващите клиенти. Но на управителката това й се струва недостатъчно - вземи си 50-те лева и бягай... логика, която ще ги отведе до никъде!
Посъветвах приятеля си да се обърне към Комисията за защита на потребителите, за да не остави така нещата. Дано от Комисията  да успеят да я накарат да им върне парите.
Ако смятате, че управителката не е права, не ходете там, а и на приятелите си кажете да не ходят там. Никой не заслужава да го третират само като портфейл за изпразване. И в крайна сметка като ангажирате клуб не се обвързвате с него доживот, нали!

Последна редакция: пн, 05 ное 2007, 23:41 от Reza

# 1
  • Мнения: 5 228
Капаро не се връща. Нали  точно заради това е дадено. Ами ако предишния ден някой  е искал да ангажира клуба и му е отказано?
Аз също бях ангажирала един клуб за рождения ден на детето ми, който е другата седмица, бях дала капаро 20 лв. В последствие си промених решението, но не съмочаквала някой да  ми върне парите.

# 2
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Именно затова написах: "винаги има поне два начина да не изгубиш клиентите си..." Можела е да им предложи за платената сума да ползват няколко пъти сладкарницата , когато им е удобно, да водят детето да играе там, или нещо подобно, нали?
При всички положения, такова предложение щеше да е поне опит да запази клиентите си и да ги покани отново. А сега, задържам ви парите - пък вие се хапете от яд!

# 3
ми правилно не им е върнала капарото, то нали е за това???? Crossing Arms

# 4
  • Мнения: 8 999
Водила съм децата на един рожден ден в тази Приказка и не ми хареса. И изобщо няма клуб, който да ми харесва. Не приемам празник, пък бил и той детски, да е "от - до". Или се ангажира вечера до края на работното време, или просто няма празник. Затова рождените дни на нашите деца /моите и на на приятелите ми/ си ги празнуваме в обикновени ресторанти, към които има прилежащ двор с детски съоръжения, или вкъщи.

# 5
Da, ok.No kogato si plashtash za neshto te preduprejdavat za usloviyata, t.e. `kaparoto e tolkova i ne se vrashta`. A ne kogato otidesh da si vzemesh parite, da ti kajat `o, mi Vie ne se li dosetihte?`, pri tova super iznenadani. Emi ne, ne se dosetih. Ako se darjish nekorektno s nyakoga - da, shte se dosetish ili nai-malkoto shte si imash edno na um. Oshte poveche ugovorkata ot tyahna strana beshe da se obadyat. No i tova ne se sluchi.

Mnogo zavedeniya iskat kaparo, za napravena rezervatsiya. Ako otidesh den predi tova i ya otmenish, nyama nikakav problem - kaparoto se vrashta. I tova sa neshta, koito se utochnyavat predvaritelno. A ne se oslanyash na dogadki.

Samiyat potarpevsh!

# 6
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 327
Не е приятно, но мисля, че все пак капарото си е за това - и резервиращият да е сигурен, и самото заведение.

Капаро дават, когато на 100% съм сигурна, че ТОВА ще е мястото, а не да платя и после да продължавам да търся по-добри алтернативи.

На мен например не ми става приятно, когато разбирам, че родители са се записали за определена дата без да платят (оказва се на 100 места) и после се отказват дори ебез да се обадят.

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 4 222
Какво означава, че "Emi ne, ne se dosetih"?
На всички е ясно каква е функцията на капарото. Виж, ако някой не знае - пита, когато го дава.
Не са били длъжни да ви връщат капарото, а ако го бяха сторили или направили каквато и да е друга компенсация - би било изцяло жест на добра воля, без това ни най-малко да е задължително.

И моля, пишете на кирилица. Госите, които очевидно сте едно и също лице.

# 8
Да, на всички е ясно функцията на капарото. А ти сладур или сладурано знаеш ли какво означава капаро - означава, че запазваш нещо. А не, че ти прибират парите, независимо от това дали нещо се е случило или не. И както написах вече, коректните люде в България, които явно вече се броят на пръсти, дори и като манталитет, предупреждават за тези неща. И не са малко местата, където капарото се връща, при своевременна отмяна на резервация.  А каква е функцията на управителя?....да раздава гордо визитки, на които пише "УПРАВИТЕЛ" и да се държи нагло, защото е УПРАВИТЕЛ. Но ако ако трябва да си отвори устата и да обясни как точно стоят нещата - това няма нужда да се случва. Трябва да се досетиш сам!

Написано изцяло на кирилица, надявам се разбираемо, без да Ви затруднявам да четете между редовете

# 9
  • Мнения: 3 880
И аz не виждам кое е нередното в случая newsm78
Капарото zатова е капаро, zаЩото не се връЩа... иначе каква му е целта според вас? _ на ти парите, ама после да си ми ги върнеШ, zаЩото те са си мои, пък аz Ще ходя да праzнувам където ми е кеф. Нали zа това се дават, zа да е сигурен тоzи, който поема ангажимента, че няма да му откажат, а ако случайно го направят тогава остава някакво обеzЩетение. А твоят приятел какво точно си е мислил, като е давал парите? Като не са му ясни неЩата ниЩо не му пречи да попита и тогава да реШи, но да дава пари и после да се сърди на другите zа собственото си невежество е смеШно Peace

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 4 222
Да, на всички е ясно функцията на капарото. А ти сладур или сладурано знаеш ли какво означава капаро - означава, че запазваш нещо. А не, че ти прибират парите, независимо от това дали нещо се е случило или не. И както написах вече, коректните люде в България, които явно вече се броят на пръсти, дори и като манталитет, предупреждават за тези неща. И не са малко местата, където капарото се връща, при своевременна отмяна на резервация.  А каква е функцията на управителя?....да раздава гордо визитки, на които пише "УПРАВИТЕЛ" и да се държи нагло, защото е УПРАВИТЕЛ. Но ако ако трябва да си отвори устата и да обясни как точно стоят нещата - това няма нужда да се случва. Трябва да се досетиш сам!

Написано изцяло на кирилица, надявам се разбираемо, без да Ви затруднявам да четете между редовете

Моля, да си спесиш тези обръщения към мен - не са ми приятни.
В случая е налице договор между вас / обърках се кои сте всъщност - гости, автор.../ и клуба. Наличието на капаро или задатък е вид гаранция за страната, която предоставя услугата и е вид сигурност за нея, че договорът ще бъде изпълнен.
Според Закона за задълженията и договорите "задатъкът служи за доказателство, че е сключен договорът и обезпечава неговото изпълнение". Веднага след това е определено, че ако страната, която е дала задатъка, не изпълни задължението си, другата страна може да се откаже от договора и да задържи дадената сума.
Развалянето на договора е по ваша вина и отговорен за виновното му неизпълнение сте именно вие.
Ако това беше другата страна, то бихте имали право да претендирате двоен размер на капарото.
Законът ви  дава възможност да си търси даденото капаро, включително по съдебен път, ако смятате, че договорът не е изпълнен по независещи причини или пък по вина на другата страна - в случая клуба, но както е видно от изложението ви - вината е изцяло ваша..

Това е положението и то е законово регламентирано. Място за емоции, уви, няма.

# 11
Първо: форма на договор - единствено и само писмена.
Второ: не се хаби да ми цитираш законите. Наясно съм със сигурност много по-добре от теб.
Трето: видно от написаното от теб, изложението ми изобщо не ти е станало ясно.

Не става въпрос за емоции, а за коректност, която в конкретния случай процентно изразена е 0.

# 12
  • Мнения: 1 263
Най-малко в  този подфорум очаквах да попадна на толкова просташки език  Rolling Eyes Странно ... Явно  някои хора си мислят, че анонимността им позволява да държат подобен тон  Sick

# 13
  • Мнения: 11 607
choco-boco или който и да си зад тази анонимност......По-полека, ако обичаш! Сладурко или Сладурке, като си толкова наясно с въпросите - защо въобще пусна темата(или се включи в нея???).....Трай си там и като се изясниш...тогава се върни отново тук и то както подобава на един възпитан човек.....

И незнам защо толкова страст за едно капаро, при условие,че напр. в автобусните фирми ти удържат част или всичките пари ако се откажеш от пътуването?

Не го знам този клуб,но дали въобще става дума за капаро или просто някой е решил да направи лоша реклама на клуба?

# 14
  • Мнения: 3 323
Самата дума -"капаро" предполага, че се предплаща услуга, която смяташ да ползваш... Факта, че в последствие си решил/а друго - си е проблем на теб. Защо смяташ, че трябва да ти върнат парите? Ако си толкова "навътре" с терминологията е редно да си наясно! Ако договорът е за покупка на жилище - длъжен ли е собственика да ти върне парите? С капарото заплащаш 1-2-3... часа право да ползваш клуба за своя празник.

# 15
  • София
  • Мнения: 6 999
Първо: форма на договор - единствено и само писмена.

Щом смяташ, че договорите са само писмени, ясно е защо смяташ и че някой следва да ти върне капарото или пък да ти каже какво представялва капарото.  Whistling

Темата я разбирам единствено като урок, който авторката да научи. Да пита  Wink

# 16
  • София
  • Мнения: 3 421
Капарото за това е капаро - дори не бих си помислила да го искам.

# 17
  • Мнения: 4 965
Самата дума -"капаро" предполага, че се предплаща услуга, която смяташ да ползваш... Факта, че в последствие си решил/а друго - си е проблем на теб. Защо смяташ, че трябва да ти върнат парите? Ако си толкова "навътре" с терминологията е редно да си наясно! Ако договорът е за покупка на жилище - длъжен ли е собственика да ти върне парите? С капарото заплащаш 1-2-3... часа право да ползваш клуба за своя празник.

Капарото за това е капаро - дори не бих си помислила да го искам.


Идеята на капарото е: 1. гаранция, че продавачът на услугата ще ти запази въпросната услуга (т.е. в случая, че ще отказва каквито и да е други резервации); 2. гаранция, че ако се откажеш, той няма да е изцяло на загуба от въпросните откази.
Капарото не се връща и не е редно да ти осигуряват каквото и да било като компенсация срещу него. А това дали и как ще си запълнят клуба за тези 10 дни ще си го реши управителката.
Глупаво е дори да си помислиш, че могат да ти върнат капаро, когато вече си ангажирал време и усилия за твоята поръчка. Всъщност, случвало ми се е да организирам в работата си международни срещи - това отнема седмици и месеци от времето ми, телефонни разговори, поръчки, резервации и т.н. Една отмяна на подобна среща води до много повече загуби, отколкото преди това са ми платили като капаро. Naughty

# 18
  • Мнения: 2 622
С риск да се повторя-капаро не се връща GrinningТова кой какво е очаквал си е негов проблем Hug

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 4 222
Първо: форма на договор - единствено и само писмена.
Второ: не се хаби да ми цитираш законите. Наясно съм със сигурност много по-добре от теб.
Трето: видно от написаното от теб, изложението ми изобщо не ти е станало ясно.

Не става въпрос за емоции, а за коректност, която в конкретния случай процентно изразена е 0.



Законът изрично определя кои договори следва задължително да бъдат сключени в определена форма. Извън тях договорът се счита за сключен в момента на постигане на съгласие за това между страните. Обстоятелството, че няма съставен писмен документ не означава, че постигнатата уговорка няма обвързваща сила.
Ако беше наясно с това, едва ли щеше да се чудиш и защо не то е върнато капарото.
Коректността трябва да бъде двупосочна и ако ти притежаваше такава щеше да си наясно, че нямаш абсолютно никакво основание да се пениш заради невърнато капаро при обстоятелства по начина  по който си ги изложил/а/.

# 20
  • Мнения: 479
Гледам вече сте казали какво точно е капаро......... няма нужда и аз да обяснявам.
Само да кажа че аз изгорях с 300лв. капаро по друг повод и не съм протестирала......защото ми е ясно какво значи капаро.

# 21
# 22
  • Мнения: 289
Първо: форма на договор - единствено и само писмена.
Второ: не се хаби да ми цитираш законите. Наясно съм със сигурност много по-добре от теб.
Трето: видно от написаното от теб, изложението ми изобщо не ти е станало ясно.

Не става въпрос за емоции, а за коректност, която в конкретния случай процентно изразена е 0.
Ужас!
 Naughty Моля скрийте се някъде и изобщо не си помисляйте да се изявявате повече в този форум. Той е създаден и съществува за обмяна на мисли и съвети, а не за обиди и негативни емоции  Peace

# 23
  • Мнения: 3 268
С риск да се повторя-капаро не се връща GrinningТова кой какво е очаквал си е негов проблем Hug
Естествено!Защо иначе ще се дава капаро?Авторката определено не се е занимавала с частен бизнес.

# 24
  • Мнения: 6 206
Не се наемам да давам съвети на хората как да си правят бизнеса, още повече, че точно съветите ми в тази насока са платени, но точно за този случай има начин да се излезе елегантно от ситуацията, говоря за клуба.
Да, човекът е прав, че трябва да има писмен договор между него и клуба. Той трябва да си е сложил подписа на документ, точно за какво дава капарото и какви са условията. И какви са условията за евентуално връщане на парите, ако има такава възможност.
Ако имаше такъв договор и беше прочел преди да отиде да си го иска, всичките ядове щяха да са излишни.

# 25
  • София
  • Мнения: 6 999
...Да, човекът е прав, че трябва да има писмен договор между него и клуба...

Ти говориш от страна на клуба. Аз разбирам какво имаш предвид, защото също предлагам услуги и карам клиентите си да подписват договор от 10 страници... за да няма после "...мЪ аз т'ва не го знаех..." Ноооо законово няма изискване за писмен договор в случая.

А хората е крайно време да започнат да ценят парите си и да ПИТАТ.

Наскоро имах следната идиотска ситуация: Давам подарък да се опакова. Преди мен беше някаква много намахана лелка, която след като й казаха цената /подаръкът вече опакован/ се възмути, че не са я предупредили предварително колко скъпо щяло да 'излезе'... Ами да беше питала. Ако всеки от нас не си цени парите - защо трябва другите да ни ги ценят?

# 26
  • Мнения: 6 206
...Да, човекът е прав, че трябва да има писмен договор между него и клуба...

Ти говориш от страна на клуба. Аз разбирам какво имаш предвид, защото също предлагам услуги и карам клиентите си да подписват договор от 10 страници... за да няма после "...мЪ аз т'ва не го знаех..." Ноооо законово няма изискване за писмен договор в случая.

А хората е крайно време да започнат да ценят парите си и да ПИТАТ.

Наскоро имах следната идиотска ситуация: Давам подарък да се опакова. Преди мен беше някаква много намахана лелка, която след като й казаха цената /подаръкът вече опакован/ се възмути, че не са я предупредили предварително колко скъпо щяло да 'излезе'... Ами да беше питала. Ако всеки от нас не си цени парите - защо трябва другите да ни ги ценят?
Да ти кажа след като ми се случи милионерка в зелено, собственичка на национална известна напитка, не че е от значение, при положение, че детето й беше супердоволно и ние бяхме дали всичко от себе си да ми вдигне скандал за 15 лв, нито стотинка повече, като й показвам ценоразпис на три места, че струва толкова, тя си знае нейното "аз на никой няма да ви препоръчам, вие сте измамници, вие ми казахте толкова". Ама как ще ви кажа толкова, като такова нещо няма, ето ги ценоразписите. Тя си знае нейното.
От тогаава всичко ми е на писмено, нямала съм нито един проблем.
Преди дни ми се случи друго подобно, една лейка /ще ме извинявате за израза/ пет пъти се чуди иска ли или не иска дадено нещо. Чувам се за друго с нея по телефона и й казвам "нали знаете, че не си поръчахте еди какво си", ама как да не съм, съм разбира се. Е, да, ама аз имам подписано точно какво, колко и как е поръчала.
Хора има всякакви, как се справяш с тях те прави различен от другите.  Simple Smile

# 27
  • София
  • Мнения: 6 999
Каспър, е да де Simple Smile

Аз затова и казах, че твоето мнение е полезно за хората, които работят това /поне това имах предвид/. Ако влезе собственичката на клуба в темата да види как следва да процедира... Peace

# 28
  • Мнения: 700
Миналата седмица отказах РД в Приказката и то само 5 дни преди събитието, говорих лично с Управителя, чевекът беше супер мил и ми обясни, че е върнал 10 Рожденника и ми предложи ако някой резервира нашия час да ми върне капарото, ако не да си го уползотворим.
Е, никой не резервира нашия час и се събрахме 5 форумки с децата да поиграят.
Спор няма, капаро се връща само под условие, че продавача може да реализира стоката / услугата, която си му резервирал Peace

# 29
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 353
Миналата година капарирах театър Ариел за РД на Констанца. Още на връщане се отказах, много прибързано реших да е там. Както и да, от вкъщи им звъннах да им кажа, че се отказвам. Въобще не съм и мислила за връщане на капарото, но.....те сами ми го предложиха. Оценявам това, като "добра воля" от тяхна страна, а не като да са длъжни да го направят. Капаро не се връща, нали за това се оставя- да са сигурни, че няма да се откажете.

Иначе в събота сме на РД в Приказка без край и ще видим как е.

# 30
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
... Въобще не съм и мислила за връщане на капарото, но.....те сами ми го предложиха. Оценявам това, като "добра воля" от тяхна страна, а не като да са длъжни да го направят. Капаро не се връща, нали за това се оставя- да са сигурни, че няма да се откажете...


Именно това имах предвид. Управителят трябва да преценява ситуацията и да може да предлага решения. Ако им бяха предложили да ползват услуги на клуба до размера на оставената сума в друго време нямаше да има никакъв проблем. Винаги може да се направи събиране на децата и без повод... и да е весело, нали.  Simple Smile
Но най-лесното е да се направи скандал. Взели са парите - взели ги. Дали обаче клиентите ще дойдат отново не винаги се мисли.
Въпрос на стил за управление.
Иначе едва ли са накупили продукти за партито 10 дни преди датата - нито торта, нито сандвичи, нито напитки. Дори и да са купили нещо, то не е нещо нетрайно, което ще се развали или персонално, което да не може да бъде използвано за друго парти в клуба - т.е. не са били затворени пари, които да са безвъзвратно загубени.
Изходи за излизане от ситуацията е имало много, но са карали по най-лесния начин.

# 31
  • Мнения: 2 249
Според мен заглавието е доста остро на фона на съдържанието-под 'муфтене" аз лично разбирам изнудване,яко завишеи цени-плащане за нещо което не се оказва то4но това,за което си платил-не мисля,че авторката е коректна
капарото е за това-за да не се връща-и ако се върне то е само поради добрата воля на собственика а не по негово задължение
за мен лично този клуб е най-добрият в софия и един от малкото,които са приемали без проблеми дъщеря ми още когато беше на 10месеца - имаха и проходилки
персонала е страхотен-същто мога да кажа и за собствениците Peace

# 32
  • Мнения: 6 206
Именно това имах предвид. Управителят трябва да преценява ситуацията и да може да предлага решения. Ако им бяха предложили да ползват услуги на клуба до размера на оставената сума в друго време нямаше да има никакъв проблем. Винаги може да се направи събиране на децата и без повод... и да е весело, нали.  Simple Smile
Но най-лесното е да се направи скандал. Взели са парите - взели ги. Дали обаче клиентите ще дойдат отново не винаги се мисли.
Въпрос на стил за управление.
Иначе едва ли са накупили продукти за партито 10 дни преди датата - нито торта, нито сандвичи, нито напитки. Дори и да са купили нещо, то не е нещо нетрайно, което ще се развали или персонално, което да не може да бъде използвано за друго парти в клуба - т.е. не са били затворени пари, които да са безвъзвратно загубени.
Изходи за излизане от ситуацията е имало много, но са карали по най-лесния начин.
Разбрах те от самото начало, подразнилото те е нещо си у самия човек, начинът по който ви е отказано да се върне, ясно разбрахме.
Не е въпросът кое и какво са купили, а че са върнати хора /и то не един сигурно/ за тази дата. И тук не става въпрос толкова за пари, а за провалени планове. И на мен ми е писнало да ме разиграват разни майки, ама стискам зъби и мълча. Мен пък ме дразни друго, аз по принцип капаро не взимам, карам го на добра воля... Обаче не приемам да ми се обадиш три дни преди рдто и да кажеш ами няма да го правя при вас, хубаво че ми се е случвало много рядко. Ще ме ядосат накрая и ще започна да взимам капарота. И няма да ги връщам.  Crazy
 Не мисля че въпросът опира до 50 лв. Ако е така, жалко и за вас, жалко и за клуба.

# 33
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
Каспър, както писах още в началото - не става дума за мен, а за мои приятели. И наистина не е 3 дни преди РД, а е 10 дни по-рано... но спирам дотук повече няма да пиша защото няма смисъл.
Правилно си разбрала - въпросът не е в тези 50 лева, а наистина в липсата на отношение.
Нашият запетайчо ще има РД в края на декември и със сигурност няма да е там, дори и да е приказно!

# 34
  • Мнения: 5 877
Абсолютно логично са постъпили собствениците на клуба.
Даването на някаква сума за капаро означава абсолютна сигурност.
Могат да я върнат като знак на добра воля, ако сте имали някакво разбираемо обстоятелство - да речем, детето е пипнало някакво вирусче и рожденият ден се отлага. Ама "решихме да го правим в Патиланци" не е такова обстоятелство. Откъде-накъде ще ви връщат парите?

Муфтене без край означава съвсем друго - да речем, платиш твърда цена и се окаже, че всяко ходене до тоалетната се плаща отделно  Laughing айде, да не давам идеи.
По детски клубове ходя рядко, този дори не го знам. Но не съм си развалила мнението Simple Smile
Когато искаш да запазиш някаква дреха, а нямаш в себе си пари и капарираш, нали не очакваш да ти върнат капарото, ако междувременно видиш нещо по-така в съседния магазин?

# 35
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 563
... Когато искаш да запазиш някаква дреха, а нямаш в себе си пари и капарираш, нали не очакваш да ти върнат капарото, ако междувременно видиш нещо по-така в съседния магазин?

Да, но можеш да си избереш и замениш с друга за капарото, нали?  Wink
Естествено с доплащане, ако новата е по-скъпа.

# 36
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Ето един отвлечен пример, но пък отговорът е от адвокат:)

Ако имам сключен предварителен договор за покупко-продажба с капаро, при отказване мога ли да си го върна, ако другата страна откаже да го възстанови? Енчева

Уважаема Г-жо,ако вината за развалянето на договора е Ваша, капарото остава у изправната страна. Ако се отказвате поради неизпълнение на техните задължения по договора /отказват да подпишат окончателен договор с Вас/, тогава имате право да търсите капарото по исков ред пред съда
.

http://www.filibe.com/ukazatel/request/advokat_arh1.html

http://forum.imoti.net/read.php?14,1412,4488

и още:
http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=305

# 37
  • Мнения: 6 206
Абсолютно логично са постъпили собствениците на клуба.
Даването на някаква сума за капаро означава абсолютна сигурност.
Трябва да ти кажа, че много хора хич не мислят така. Лятото беше, една госпожа идва и запазва рожден ден, пита колко капаро, аз й казвам, не е необходимо, тя, ама аз да оставя, да ми е сигурно, ми то ви е сигурно, ами да ми е спокойно. Толкова са наплашени хората от строги и люти търговци.  Simple Smile
И оставя капаро, беше събота или неделя партито, и аз разбира се върнах хора за тази дата, това е сигурно, тя идва една седмица преди партито и казва, ами няма да можем да съберем деца достатъчно, няма да правим рд, съжалявам, при поръчана програма, торта, украса, въобще пълен попълнен договор. Добре, какво предлагате да направя аз? Да ми върнете капарото.
Беше толкова убедена, че въобще не подлежеше на коментар работата. Grinning
И ако аз бях тръгнала да се разправям щяхме да направим същата италианска история като тази която тече в момента.

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Изобщо не мислех да пиша по темата, но понеже Каспър пише и ме провокира. Капарото е гаранция и за двете страни. Аз, например, бях изумена, че ти не взимаш капаро. Доста лекомислено ми се стори.  Grinning Не знам...

# 39
  • Мнения: 3 268
Каспър, както писах още в началото - не става дума за мен, а за мои приятели. И наистина не е 3 дни преди РД, а е 10 дни по-рано... но спирам дотук повече няма да пиша защото няма смисъл.
Правилно си разбрала - въпросът не е в тези 50 лева, а наистина в липсата на отношение.
Нашият запетайчо ще има РД в края на декември и със сигурност няма да е там, дори и да е приказно!
Където и да го празнувяш,ако ги правиш на луди и вземеш да се отказваш 10 дена преди това,няма да ти върнат капарото.Разглеждай нещата двустранно,а не както на теб ти отърва.

Последна редакция: вт, 06 ное 2007, 10:23 от stefani6

# 40
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Капаро никога не се връща.Такова е положението колкото и да не ни се иска. Crazy

# 41
  • Мнения: 6 206
Изобщо не мислех да пиша по темата, но понеже Каспър пише и ме провокира. Капарото е гаранция и за двете страни. Аз, например, бях изумена, че ти не взимаш капаро. Доста лекомислено ми се стори.  Grinning Не знам...
Мислиш ли? Наистина ли ти се стори лекомислено?
Аз пък имам друго виждане на нещата и е факт, че работи добре, поне засега. Нямам нито един фалстарт по тази точка. Нямам отказан по каквато и да е причина рд, който да не съм изместила успешно и да не съм запълнила с друг. Това говорим за сезона на шарките, лятото, сега започват вирусите.
Не знам, тогава пък ако родителите ще се чувстват по-спокойно, ще започна и аз да събирам капаро. Това е лесно.  Simple Smile

# 42
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Мислиш ли? Наистина ли ти се стори лекомислено?

Ами виж темата. То корида стана тук за 50 лв. капаро. И аз вече не знам какво да мисля...

Всеки си знае бизнеса, но е факт, че аз наистина бях безкрайно изненадана, че не взимаш капаро. Още повече за онзи сезон, при онези обстоятелства.

# 43
  • Мнения: 6 206

..... че аз наистина бях безкрайно изненадана, че не взимаш капаро.....
аз, таковата, обичам да изненадвам. Гледам да е все в хубавия смисъл.  Crazy

Спирам и аз да пиша вече, че нямам много общо с проблема.

# 44
  • Мнения: 7 640
аз пък съм изключително доволна от този клуб, независими, че децата ми изтормозиха момичетата с доста неприятни изцепки.
Никой не се намуси, никой не повиши тон, каквото и да се пише, лично аз пак ще ида там и на мои близки ще го препоръчам.
Гостите бяха доволни, хората с които контактувах- коректни.
И да-
Капаро никога не се връща.Такова е положението колкото и да не ни се иска. Crazy

# 45
  • Мнения: 134
Аз пък винаги връщам капаро  Embarassed
Знам, че не се връща, но .... имала съм случаи в които в деня на рождения ден са ми отказвали празненството, защото детето се е събудило с висока температура (примерно). Тогава им казвам да дойдат да си вземат тортата, защото тя наистина е поръчана някоклко дена преди деня на събитието, а и няма как да се продаде после. Всичко друго в общи линий търпи продажба. Пиците винаги се поръчват за началния час на рождения ден и не е късно да ги откажеш и два часа преди доставката и т.н.
Факт е, че Капаро не се връща. Факт е, че този клуб е един от малкото хубави според мен ....
Друг е въпроса кой как ще си процедира и преценява.

# 46
  • София
  • Мнения: 2 105
Капаро не се връща. Нали  точно заради това е дадено. Ами ако предишния ден някой  е искал да ангажира клуба и му е отказано?
Аз също бях ангажирала един клуб за рождения ден на детето ми, който е другата седмица, бях дала капаро 20 лв. В последствие си промених решението, но не съмочаквала някой да  ми върне парите.

 Peace

# 47
  • Мнения: 3 880
Аз пък винаги връщам капаро  Embarassed
Знам, че не се връща, но ....
А защо го взимаш тогава, след като така и така ще го върнеш като ти откажат? newsm78 За да се пораздвижат парите ли? Wink

# 48
  • Мнения: 134
Аз пък винаги връщам капаро  Embarassed
Знам, че не се връща, но ....
А защо го взимаш тогава, след като така и така ще го върнеш като ти откажат? newsm78 За да се пораздвижат парите ли? Wink

Еееех Biba Sparrow   bouquet  bouquet  bouquet 

Първо - никога нямам мисълта, че някой ще откаже рождения ден, оставяйки ми капаро! Случвало се е няколко пъти, но никога не съм се притеснявала от последствия като това дали ще се заеме този час и дата от друг рожден ден или от мисълта, колко ще загубя, ако нямам тържество в този ден .....
Взимам капаро винаги максимум 20,00 лева за да запазя датата, часа и за да са сигурни хората, че тази дата и час наистина ще са запазени за тях - НО! Това е официалната версия
а иначе взимам капарото (парите) вкарвам ги веднага в един мнооого печеливш краткосрочен бизнес, който след няколко дни ми ги е утроил, взимам огромните пачки и го връщам малката част на хората, но вече съм изкарала толкова пари от тях, че мога да ги почерпя три безплатни рождени дни!

# 49
  • Мнения: 4 877
Клубът е готин. Дори синът ми отива сега там на РД.
Само искам да отбележа, че дори да не са купени нещата за конкретното парти, дати се запазват повече от месец напред. Така че е логично собственикът да се презастрахова (макар че този клуб е търсен). Когато синът ми имаше РД, аз им звънях месец по-рано и нямаха свободен час за деня, в който исках. За другия РД ще капарирам поне 2 месеца по-рано.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 210
..дати се запазват повече от месец напред. Така че е логично собственикът да се презастрахова (макар че този клуб е търсен). Когато синът ми имаше РД, аз им звънях месец по-рано и нямаха свободен час за деня, в който исках. За другия РД ще капарирам поне 2 месеца по-рано.

Това исках да напиша! А и да кажа друго-нали се сещате, че чухме едната версия за случая???
Познавам т.нар.Управителка-Дидка. Подкрепяла ме е три пъти с БЕЗВЪЗМЕЗДНИ мероприятия за домовете за деца. Плащат всичко те-театър, кетъринг и пр. Не мисля, че е за 50лв. НО! В случая и за мен са си напълно прави- при положение, че резервациите са за месеци наред е абсурд 10дни да се търси кой да "запълни" дупката, тези клубове имат разходи, имат финансови планове и един провален РД определено не са само 2 празни часа за клуба, а нещо повече...Ще я помоля да каже и тяхната версия все пак. Защото освен всичко друго- тази тема е абсолютна антиреклама, аз бих я посъветвала да си търси правата в случая....

# 51
  • Sofia
  • Мнения: 1 263
Мислех, че ще си говорите за филма, а то каква неприятна тема... Laughing
 А защо портребителката, пуснала темата не си ПУСНЕ филма? Ще се почувства по-добре....А и ще спре да се тюхка за някакви си 50 лв. капаро, които с право не и връщат Wink
 Има толкова по-важни неща, от тези караници тук...и то в "Нашите деца". По-добре да се премести в "Клюкарника"... Wink

# 52
  • В Сънландия
  • Мнения: 1 445
До колкото знам капаро не се връща newsm78
Не знам защо сте толкова възмутена от този факт newsm78

# 53
  • Мнения: 3 456
Капаро не се връща!!! Naughty

# 54
  • Мнения: 3 161
Я и аз да се разпиша в тази клюкарска темичка. Останах с впечатление, че собствениците на клуба са готини и едва ли им е било за 50-те лева, нито че не могат да си уплътнят клуба 10 дни предварително, а сигурно достатъчно им е излазил по нервите оплакващият се и са решили да го "ужилят" малко. Можели са и да върнат капарото, ако са искали. Вероятно не са имали повод да го поискат.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 078
Да се изкажа и аз,макар че моето мнение няма да се различава много от останалите.Съвсем наскоро празнувахме рождения ден на дъщеря ми.Една седмица след датата,неделя,10 часа сутринта.Никога не съм празнувала рожден ден в началото на деня и ми се струваше странно,но никакви други часове нямаше,а запазвах мнооооого преди 10 дни на самата дата.След като се съгласих за този час,разбрах,че има и плюсове в това - отиваш,закусваш,менютата са по-евтини,т.к. няма пържени картофки,например,и т.н. екстри,а после и целият ти ден е свободен...Както и да е.Направихме си планове,раздадохме покани и се настроихме за празника,и въобще не бих искала в последствие да променям нещо,защото ,видите ли,някой решил да се откаже и еди кой си час станал свободен.Не виждам как биха могли да наместят някого в даден час и ден,т.к. мноооого отпреди всичко вече е заето,та би било късмет и за собственници,и за някой желаещ да се оговорят за точно тогава.
Нашият празник беше чудесен и аз с удоволствие ще направя и последващите там.
Капарото не се връща.

# 56
  • Мнения: 4 877
..дати се запазват повече от месец напред. Така че е логично собственикът да се презастрахова (макар че този клуб е търсен). Когато синът ми имаше РД, аз им звънях месец по-рано и нямаха свободен час за деня, в който исках. За другия РД ще капарирам поне 2 месеца по-рано.

Това исках да напиша! А и да кажа друго-нали се сещате, че чухме едната версия за случая???
Познавам т.нар.Управителка-Дидка. Подкрепяла ме е три пъти с БЕЗВЪЗМЕЗДНИ мероприятия за домовете за деца. Плащат всичко те-театър, кетъринг и пр. Не мисля, че е за 50лв. НО! В случая и за мен са си напълно прави- при положение, че резервациите са за месеци наред е абсурд 10дни да се търси кой да "запълни" дупката, тези клубове имат разходи, имат финансови планове и един провален РД определено не са само 2 празни часа за клуба, а нещо повече...Ще я помоля да каже и тяхната версия все пак. Защото освен всичко друго- тази тема е абсолютна антиреклама[/b], аз бих я посъветвала да си търси правата в случая....

Е, и аз да те цитирам. Само за антирекламата не си права. Ле-ле, колко нещо сме изписали за един клуб и то като се замислиш, освен първия пост, всички се превъзнасяме да го хвалим. Направо "управителката Дидка" трябва да компенсира гневната съфорумка - авторка на темата  Grinning

Последна редакция: вт, 13 ное 2007, 01:31 от danybon

# 57
  • Мнения: 2 673
Приказка без край ми харесва много и като отношение на персонала и като клуб. Бих направила купон на сина си там догодина. Не бих очаквала да ми върнат капарото.
Жалко за парите, но това е капарирането все пак
..

# 58
  • Мнения: 3 323
Гневната мама не пише, пък ние коментираме ли, коментираме....

# 59
  • В Сънландия
  • Мнения: 1 445
Гневната мама не пише, пък ние коментираме ли, коментираме....
Може да е разбрала, че в този клуб не са такива чудовища, каквито ги изкарва Mr. Green
Пък и сигурно чака експертното решение на комисията за защита на потребителя Grinning
А може и да скубе коси, за проваленият, по собствена вина детски празник Naughty
Еееех тия 50лв. капаро, дето не искат да върнат пустите грабители, тъй наречените ''детски клубове''
Това си е да знаете чисто и просто ''пирамида'', като тези дето бяха много нашумели 90те години Joy

Общи условия

Активация на акаунт