Жалба към банка

  • 23 201
  • 29
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 165
Някой пускал ли е жалба към банка  за некоректно обслужване,НЕ-предоставяне на важна информация и некомпетентност на служителите? Дали има полза да се "жалваш" пред банките? Има ли след това някакво развитие и ако не какво друго може да се предприеме (ако имаш нерви да се занимаваш)?  Rolling Eyes

# 1
  • Мнения: 1 612
Пускала съм жалба, з-о не ми бяха удържали вноската по кредита, а в картата имаше пари и искаха да ми начислят лихва.
След жалбата даже ми се извиниха.
Така, че смело напред!
Трябва да се научим да си търсим правата иначе ще продължават да ни тъпчат.

# 2
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
работя в банка и по повод жалбите в банките - има смисъл да пуснеш, всяка жалба се завежда, поискай си вх. № задължително и след това, по принцип, се изпраща в централата на банката, там в отдла за вътрешен контрол обикновено се приемат, прави се разследване и ако жалбата е неоснователна, клиентът се уведомява писмено, ако е основателна, също се уведомява писмено, както и за последствията спрямо клиента, но не знам дали и за тези спрямо провинилия се служител
въз основа на жалбата въпросният отдел иска от служителя, срещу когото е жалбата, писмено обяснение, както и от неговия ръководител и т.н.
ако ще се жалваш за некоректно отношение опиши точно какво и кога е станало и кое според теб е недупостимо - нека да се вижда, че наистина не е неоснователна жалба
а ако е предоставена важна информация на друг освен на теб, това е разкриване на банкова тайна - противозаконно е, съгл. Закона за банките, и можеш да търсиш правата си и по съдебен ред
съзнавам, че в случая може да става въпрос и за някъде в Банката, в която съм и аз, но клиентите имат право не само да си спазват задълженията, но и да си търсят правата
успех

# 3
  • Мнения: 165
Благодаря за отговорите. Имам въпрос към Mimito_bg .
Вчера след постинга си, но за жалост преди да видя отговорите, защото ми спря нета, все пак пуснах жалбата. Описала съм всичко конкретно и с дати, както обясняваш ти. Оплакването ми е от инспекторите (2 бр.) в клона на банката, а жалбата дадох директно на мениджъра (най-главния) в клона, но... Никой не ми даде никакъв входящ номер за какъвто казваш ти. И аз очаквах да ми дадат нещо за да имам доказателство, че все пак съм пуснала жалбата и попитах. Казаха ми: няма нужда, ще я разгледаме и ще искаме обяснения от служителите и ще ви се обадим. Да ходя пак ли да я пускам сега и да си искам номер?  Tired

# 4
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
работата е там, че когато има вх. № това е доказателството, че наистина си я подала в Банката, и там са я приели; теоретично - да не те стряскам, без вх. № след като излезеш може да я смачкат и хвърлят в коша и после като питаш да ти кажат- аааа няма такава молба, няма такава регистрирана; а с номерчето ако няма никакво развитие може да пишеш и до централата им с оплакване че на жалба с еди кой си вх. № нямаш отговор
а иначе естествено, че ще ти кажат, че няма нужда да я завеждат
предполагам, че все пак не им е това целта, де, но ако си решена да ходиш пак, просто настоявай на един лист да ти напишат вх. №, които е в книгата за вх. кореспонденция

# 5
  • Мнения: 165
Ще изчакам седмица да видя ще стане ли нещо. Или повече..? Незнам. Ако няма развитие, като отида пак ще си искам номер  Hug Само да не кажат: Ми що чак сега ?

# 6
  • София
  • Мнения: 5 289
Кажи конкретната банка да видим може ли нещо да се направи... Някой ако работи там, да видим какво ще каже. Или друг да е имал подобен случай. Така "анонимно" е трудно, бянките имат различни вътрешни правила....

Иначе много банки имат специален ред и срокове за обработка на жалби, знам поне една, в която си има там сепциална комисия, не знам си какво, цял отдел с една дума. Може да подадеш по интернет или на хартия. Някъде искат в централата да се даде, някъде може и в клона. Важно е за входящия номер. Най-малкото може да се направиш на "дръж ми шапката" и да отидеш до клона и да помолиш да ти го кажат пак, защото си си го загубила. Само трябва да знаеш датата и някаква идентификация да си носиш. В най-кратък срок - докато е прясно. Обаче ако ти откажат, настоявай, говори там с на когото си дала жалбата си. Ако се държат все едно, че нищо не е станало, препоръчвам ти нова жалба да напипшеш, като опишеш колкото се може по-подробно всичко, вкл. ситуацията с първата жалба. Точни дати и часове и т.н., има много камери по банките, всичко може да се провери при добро желание.

Пиши за развитието!!!

П.С. Все пак отговорите идват със закъснение, защото жалбите се завеждат, изискват се отговори от замесените клонове/сектори/дирекции/и т.н., за което им се дава срок за становище (все пак те си имат и друга работа), проверява се от юрист, изготвя се отговор и т.н. С две думи, може и месец да мине. Но редно е да има официалне (писмен) отговор. Питай изрично в твоята банка какъв е срокът за отговор на жалби.

П.П.С. И ВСИЧКО, КОЕТО СЕ ДАВА В БАНКАТА, СЕ ДАВА В 2 ЕКЗЕМПЛЯРА! ЕДИН ЗА ТЕБ ДА ОСТАНЕ!!!

книгата за вх. кореспонденция

То вече рядко има книги, повечето са компютърни регистри и има много опции за справки по различни критерии.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 563
Аз искам да подам жалба срещу Пощенска банка - София, там където разглеждат кредитите. Като им гледам нивото на обслужване, силно се съмнявам да имат внедрена Система за управление на качеството, но ще опитам, защото ми писна да ми губят времето и да не знаят какво искат.

# 8
  • Мнения: 165
Става въпрос за БАНКА ДСК. Благодарности и на ЗЕЛЕН0 Ч0ВЕЧЕ . Мисля, че така ще е най-добре и в понеделник ще отида да си искам номер. Няма да казвам, че съм го изгубила, защото е не много голям клон и със сигурност си спомнят, че не са ми дали. Аз ходя общо взето от 2 месеца всяка седмица съм там, заради този проблем. И никой не може да ми даде информация, защо ми е вдигнат лихвения процент по кредита. Накрая след месец и половина и постоянно ходене, въпросните инспектори се свързват с някой и този някой трябва да ми се обади и обясни защо. Обаждат ми се още след час. Обясняват ми защо. Нещо, което за първи път чувам. Отивам пак при инспекторите и питам: Аз това условие защо не го знам? Те ми казват: Ами то и ние не го разбираме. И от цялата работа аз нямам вина ама на мен ще ми удържат повече пари още 4 години.  #2gunfire

# 9
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
аааа, ако това ти е проблемът

БНБ наложи нови рестрикции от 1 октмври заради многото кредити на граждани и банките, за да компенсират вдигат надбаввката си по кредитите, както върху новите, така и върху старите кредити, това влияе и на лихвения процент на твоя кредит, но това им е разрешено с договора за кредит - в договорите на ДСК пише, че при всяка промяна на БЛП (базисният лихвен процент)на банката тя едностранно ще променя лихвения процент и върху кредита

само 4 банки си покачиха така процентите

# 10
  • Мнения: 165
Не не. Това си е отделно 0.5%. При мен е друго. И е заради немърливост на .... Незнам вече как да ги нарека.

# 11
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
 newsm09 smile3515

# 12
  • Мнения: 7 716
Има смисъл. Laughing
Аз се оплаках от една служителка, че не отвърна на поздрава ми, а като и направих забележка ми се озъби.
Като се оплаках на шефката и по телефона, въпросната служителка лично ми се обади да ми се извини.
Обещаха дружно да се усмихват и поздравяват.
Обаче познайте какво стана на следващият месец в същия офис /ходя веднъж месечно/?
Отново вкиснати физиономии на  служителките, няма поздрав, няма усмивка. Mr. Green
Затова моят съвет е: оплаквайте се! Ако сме повечето недоволните може и да променим нещо.

# 13
  • Мнения: 3 201
Аз писах жалба миналата седмица - на един колега, на когото бяха дръпнали парите от сметката с фалшиво пълномощно.
Подаде жалбата в деловодството на централата на банката. След 3 дни служител, на когото е била дадена се опита да му каже, че нямат вина, но номерът не мина. Възстановиха му парите, защото те бяха виновни.
Така че - има смисъл!

# 14
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
има смисъл разбира се, наистина се разследват жалбите и се искат писмени обяснения от всички по редицата, голям страх е някой клиент като каже - искам да подам жалба

# 15
  • Мнения: 2 584
Става въпрос за БАНКА ДСК. Благодарности и на ЗЕЛЕН0 Ч0ВЕЧЕ . Мисля, че така ще е най-добре и в понеделник ще отида да си искам номер. Няма да казвам, че съм го изгубила, защото е не много голям клон и със сигурност си спомнят, че не са ми дали. Аз ходя общо взето от 2 месеца всяка седмица съм там, заради този проблем. И никой не може да ми даде информация, защо ми е вдигнат лихвения процент по кредита. Накрая след месец и половина и постоянно ходене, въпросните инспектори се свързват с някой и този някой трябва да ми се обади и обясни защо. Обаждат ми се още след час. Обясняват ми защо. Нещо, което за първи път чувам. Отивам пак при инспекторите и питам: Аз това условие защо не го знам? Те ми казват: Ами то и ние не го разбираме. И от цялата работа аз нямам вина ама на мен ще ми удържат повече пари още 4 години.  #2gunfire

а защо не направиш рефинансиране ( така ли се казва) на кредита от друга банка с по изгодна лихва, а за ДСК съм чувала само  Mr. Green #2gunfire, аз пък вдигнах скандал в Булбанк и много бързо си оправиха бакиите, вече не съм им клиент Twisted Evil

# 16
  • София
  • Мнения: 5 289
Затова моят съвет е: оплаквайте се! Ако сме повечето недоволните, може и да променим нещо.

Аз също така винаги съветвам познатите си и самата аз постъпвам така. Също да вметна още една гледна точка. Ако примерно ВИЕ сте управител на един клон, имате кабинет, от който не виждате положението в салона, и нямате ни една жалба, какво ще си помислите, а  newsm78

# 17
  • София
  • Мнения: 8 283
Да писала съм бяха платили един наем от моята дебитна карта.Оправиха нещата

# 18
  • Мнения: 165
Мина 1 месец откакто пуснах тая жалба. Ни вест, ни кост. Не съм ходила да питам нищо. Утре ще ходя да внасям вноската за кредита и ще пусна нова.
 Искам да попитам ЗЕЛЕН0 Ч0ВЕЧЕ или Mimito_bg (дано някой от тях се появи тази вечер или друг, който работи в банка) :
Жалбата е със същия текст, но най-отдолу съм упоменла кога и на кого съм дала предната. Ще нося две копия едното за тях, върху другото ще искам входящ номер и печат и ще остане за мен. Така ли трябва?

# 19
  • Мнения: 2 401
Бях готова да се хвана на бас, че става дума за ДСК. Такава зверска некомпетентност не съм срещала никъде другаде.  Нямам идея какви хора назначават там, обучават ли ги изобщо..

# 20
  • София
  • Мнения: 5 074
Мога да посоча още няколко банки - ПИБ, Прокредит, Райфайзен  bouquet

# 21
  • Мнения: 2 401
Непременно мини и през ДСК, за да бъдеш след това очарована от тези, които си споменала. Simple Smile

# 22
  • Мнения: 685
Аз подадох жалба срещу Пощенска Банка и некомпетентните им служители, които ми отровиха нервите последните 7 месеца с наглото си държание и скапаната им система.  #Cussing out #Cussing out #Cussing out
Подадох жалбата лично при управителката на клона, която непрекъснато ми се извиняваше. Даде ми някакъв номер, но повече от две седмици няма отговор

Последна редакция: пт, 30 ное 2007, 15:50 от Cantariny

# 23
  • Мнения: 59
 Поискай задължително вх. номер, да си съобщи по възможност писмено какъв е срока за отговора и в компетенциите на кого е да ти отговори, а най- добре пусни жалба директно в централното им управление. не можеш да си представиш колко са чевръсти в такива случаи. Желая ти успех с лелките от ДСК.(работя в друга банка, макар и вече не пряко с клиенти, та манталитета ми е до болка ясен)

# 24
  • София
  • Мнения: 5 289
Жалбата е със същия текст, но най-отдолу съм упоменла кога и на кого съм дала предната. Ще нося две копия едното за тях, върху другото ще искам входящ номер и печат и ще остане за мен. Така ли трябва?

Точно така  Peace  Не знам печат дали се дава за входяща поща  newsm78 , поне аз не съм чувала, но входящ номер е задължително да ти дадат. Поинтересувай се има ли телефон, на който да може да се обаждаш, за да следиш за статуса на жалбата, за да не се разкарваш с тези поледици.

Провери дали правилно са изписани твоите данни за контакт: GSM, e-mail,  пощенски адрес (което предпочиташ или всички) и дали си посочила как желаеш да получиш отговора си: лично, по пощата и т.н. Да не се окаже накрая, че отговорът е готов, но не ти е доставен, защото не си дала валиден адрес и т.н.

Както е казано преди мен, може устно да се информираш за процедурата за жалба. За писмено не знам дали са задължени да ти отговорят  newsm78  За някои банки знам 100 %, че имат специална процедура за жалби, вкл. по интернет имаш право да си подадеш заявлението, и там изрично са посочени срокове за отговор.

П.С. Също така нещо, което може да изгуби доста време, е ако какъвто и да е документ не е насочен правилно. Банките са доста големи институции със сложна структура и от опит знам, че ако даден документ не е насочен правилно (напр. трябва да е До директора на Кредитен център, а ти си написала До директора на клон ХХХ), може бая време да се забави, докато стигне до истинския си получател, а и съм чувала за случаи на изгубени документи по тази причина  #Crazy

# 25
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
Мина 1 месец откакто пуснах тая жалба. Ни вест, ни кост. Не съм ходила да питам нищо. Утре ще ходя да внасям вноската за кредита и ще пусна нова.
 Искам да попитам ЗЕЛЕН0 Ч0ВЕЧЕ или Mimito_bg (дано някой от тях се появи тази вечер или друг, който работи в банка) :
Жалбата е със същия текст, но най-отдолу съм упоменла кога и на кого съм дала предната. Ще нося две копия едното за тях, върху другото ще искам входящ номер и печат и ще остане за мен. Така ли трябва?

даааа
точно така, входящият номер е застраховка,  за да няма, както е писано преди малко, загубени жалби
това са жалби - те задължително подлежат на проверки
напиши и там в началото ЖАЛБА от ..... - въпреки че съм сигурна че си го написала

# 26
  • Мнения: 165
Пак да побутна темата. Тея от ДСК ще ме докарат до нервна криза. Аз им обяснявам в тая жалба, че са ми вдигнали лихвения процент, защото некъдърниците в тоя клон не са ми обяснили за това условие в договора, не са ми дали изобщо копие от договора, че 1 месец не могат да ми обяснят защо е вдигната лихвата, че не знаели кой да питат и аз вися там като сопол всеки ден и те НЕЗНАЕЛИ  ooooh! и най-накрая ми казаха защо и аз пиша жалбата без отговор. Пиша до централното управление и вчера моля ви се получавам отговор, където ми обясняват защо всъщност ми е вдигната лихвата. Нещо което аз вече знам.  Но нищо за това какво ще стане с оня неграмотници и не може ли предвид обстоятелствата да ми се върне старата лихва. Вече незнам аз ли не съм в ред или тея ме взеха за мезе?!

# 27
  • Мнения: 215
Мога да посоча още няколко банки - ПИБ, Прокредит, Райфайзен  bouquet

Към списъка мога да добавя и ОББ и Пощенска банка /въпреки че понякога се касае за единични случаи или за грешки на техни некомпетентни служители, които подкопават авторитета на банката/. Тъй като предния пост ми се изтри, защото спря тока  Mr. Green затова по-накратко сега. В ОББ касиерката ми говореше за обмяна на лева в евро в страните от ЕС забележете по техния курс за деня  Joy, а от Пощенска банка след като ми пратиха ПИН-а на новата карта по пощата и случайно пък плика беше попаднал в кутията на съседите ми изгубиха и картата с куриерската служба, че така след размотаване от 6 мес си подадох молба за преиздване на нова карта. Това го казвам само за успокоение на авторката.

# 28
  Трябва да се внимава с Пиреос банката. Също така абсолютно рисково начинание е да се оборудвате с Транскарт. Редовна практика на различни места е да не пращат в срок извлеченията по кредитни карти. Общо взето трябва да се подхожда с идеята, че се гласят нещо да те поизлъжат. А после битият си е бит...за съжаление.

# 29
  • Мнения: 329
Май не останаха банки, но и аз да се включа с възмущение към: 1. Пощенска банка-след като картата ми остана в един банкмат отидох в първия клон да съобщя.Служителката с явна незаинтересованост ме препрати към централата, но аз я помолих поне за адрес, оказа се, че не го знае #Crazy Каза ми улица ДА ГЕ, а май беше "ЛЕГЕ" #Cussing out, помолих за телефон, но тя и това не знаеше, реших сама да си ги търся.
2. Райфайзен банк-два случая-1. искаме кредит, от тогава много се възмущавам на малоумната им реклама, тъй като според тях не ставаме, най-общо казано, ни отпратиха на бързо по един коридор на втория етаж и ни обясниха наляво, надясно......и така до асансьора, а той ни разтовари направо на тротоара на улицата, като ненужен товар, по унизително нещо не си спомням Embarassed При втория случай, сме вече по- надеждни и от фирмата на съпругът ми ползваме преференции, след като ми мотаха и имахме на думи предварително одобрение за определена сума, ми се обадиха по телефона, че преференциите ни отпадат, без да се обосноват защо, лихвения процент ни го вдигат с 3%, а сумата освен това я намалят, когато си поисках документите, а за ипотечен кредит те не са малко, един от документите извлечение за доходите, ми го върнаха копие и отказаха да върнат оригинала, а вчера с цялата си наглост ми звънят да видят какво става с кредита?! #2gunfire
Стига толкова от мен, сигурно всеки има неприятни преживявания, но не може така да се отнасят.

Общи условия

Активация на акаунт